Unimog U90 92r.

ciężarówki 4x4 i więcej..

Moderator: Pasza

f16cd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 8:28 pm
Lokalizacja: Olkusz

Unimog U90 92r.

Post autor: f16cd » wt wrz 13, 2011 8:50 pm

witam od pół roku jestem szczęśliwym właścicielem unimoga jak w tytule. Czy znacie może jakiegoś dobrego fachowca w temacie unimogów (okolice krakowa)? chodzi mi w szczególności o kogoś zorientowanego w skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Unimog U90 92r.

Post autor: gebels » wt wrz 13, 2011 9:56 pm

na wszelki wypadek odradzam automerc z Kokotowa, nawet się do nich nie zbliżaj


możesz zapytać Muche w Dojazdowie (droga z nowej Huty na Proszowice), co prawda niby specjalizuje się w skrzyniach do włochów ale może mietki też ogarnia
Czwarte serce :cry:

f16cd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 8:28 pm
Lokalizacja: Olkusz

Re: Unimog U90 92r.

Post autor: f16cd » śr wrz 14, 2011 8:50 pm

ok. Dzieki.
Może się kiedyś przydać kontakt bo coś mi tam nie ładnie szumi, ale na razie nie będę tego robić.
Mam kilka innych pytań. Samochodzik jest dość obciążony przez co siadł mu tył. Chciałem dać mocniejsze sprężyny z tyłu żeby go podnieść i szersze opony też na tył żeby lepiej spisywał się w terenie bo przy jego masie dość często się zakopuje. Ale słyszałem że jeśli założę inne opony z tyłu niż z przodu to będę mieć problemy z załączaniem napędów. O co chodzi? czy jeśli założę inne sprężyny to też będzie ten sam problem??

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Unimog U90 92r.

Post autor: gebels » śr wrz 14, 2011 10:18 pm

w autach 4x4 wszystkie opony mają być z taką samą rzeźbą bieżnika, no chyba że chcesz skrzynie rozdzielcze lub mosty naprawiać
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
radek4x4
Posty: 422
Rejestracja: śr cze 18, 2008 10:32 pm
Lokalizacja: Szczecinek

Re: Unimog U90 92r.

Post autor: radek4x4 » czw wrz 15, 2011 2:12 pm

Nie tylko rzeźbą ale i rozmiarami muszą być identyczne. Różne rozmiary opon wpływają jedynie destrukcyjnie na mosty...
Aro 243 3.2 D

f16cd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt wrz 13, 2011 8:28 pm
Lokalizacja: Olkusz

Re: Unimog U90 92r.

Post autor: f16cd » czw wrz 15, 2011 7:19 pm

OK. Ale dlaczego?? A co ze sprężynami? Dlaczego one nie psują mostów??

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Re: Unimog U90 92r.

Post autor: gosc » pt wrz 16, 2011 9:21 pm

toz to elementarne , sprezyny niezmieniaja srednicy kola
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Re: Unimog U90 92r.

Post autor: tybero » pt wrz 16, 2011 9:45 pm

gosc pisze:toz to elementarne , sprezyny niezmieniaja srednicy kola
jak to nie zmieniaja?
przeciez to elementarne: sprezyna rozciagnieta zatacza wieksza srednice niz sprezyna scisnieta.
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Unimog U90 92r.

Post autor: pinc6x6 » sob wrz 17, 2011 7:11 am

tybero pisze:
gosc pisze:toz to elementarne , sprezyny niezmieniaja srednicy kola
jak to nie zmieniaja?
przeciez to elementarne: sprezyna rozciagnieta zatacza wieksza srednice niz sprezyna scisnieta.
:)2 :lol:
się z rana rozruszałem z tą uwagą że zatacza większe koła

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Re: Unimog U90 92r.

Post autor: tiger » śr paź 12, 2011 8:14 am

Kolo musi miec ten sam rozmiar bo inaczej predkosci mostow nie beda sie zgrywaly i w koncu w jednym albo w drugim sie cos urwie. Jesli chodzi o sprezyny to mozesz dac wyzsze albo zalozyc poduchy powietrzne wtedy bedziesz mial regulacje gora dół. Jak by cie poduchy interesowaly to dzwon moj numer masz w podpisie.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

unimog
Posty: 326
Rejestracja: wt maja 03, 2005 5:27 pm
Lokalizacja: jeleniogórskie-byłe

Re: Unimog U90 92r.

Post autor: unimog » czw paź 13, 2011 8:36 am

nie chcę tu kasztanić :lol: a jak jest z prędkościami mostów w ciągnikach one mają trochę różne średnice kółeczek ( mają różne przełożenia?)
Rafał

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Re: Unimog U90 92r.

Post autor: tiger » pn paź 17, 2011 8:42 pm

Maja rozne przelozenia a na dodatek z tylu maja z zazwyczaj mosty na zwolnicach a z przodu normalne mosty tyle ze np w piastach maja jeszcze cos jakby przekladnie planetarne.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Unimog U90 92r.

Post autor: Kamel » pt lis 18, 2011 2:23 pm

Maja rozne przelozenia a na dodatek z tylu maja z zazwyczaj mosty na zwolnicach a z przodu normalne mosty tyle ze np w piastach maja jeszcze cos jakby przekladnie planetarne.
Przekładnia planetarna jest tzw. zwolnicą. Most portalowy (Unimog) też jest zwolnicą. W wielkim uproszczeniu.
FORTITUDINE VINCIMUS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samochody ciężarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości