Strona 1 z 1

Silnik T 108 z Tatry 128

: wt cze 12, 2012 10:25 am
autor: GikroV
Postawili mi w garażu maszynę z silnikiem jak w temacie V8 - pali, ale wymaga ogarnięcia.
Mam problem ze znalezieniem instrukcji obsługi silnika (całej maszyny mam ale brak tam schematów silnika)

Brakowało cięgieł - więc nie ma gaszenia :-?
http://img1.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/34 ... dily-2.jpg
pompa podobna do tej ze zdjęcia, czy ta dźwignia na górze po prawej to gaszenie ew. co to jest?

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

: śr cze 13, 2012 1:18 pm
autor: tomek
zaraz tu pewnie Czesław przyjdzie i Ci powie :wink: On chyba wszystkim jeździł co stare brzydkie i ciężarowe...

ale..ale... ta Tatra to ona z 50 ` lat, to i on może nie pamietać :wink:

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

: śr cze 13, 2012 1:33 pm
autor: Kuszman
Taką mam rycinkę pompy do tatry. Może pomoże.
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 6102r.jpg/
Wychodzi na to ze to jest dźwignia urządzenia rozruchowego. (przesuwa listwę w pozycje przy której podawane jest dodatkowe paliwo przy rozruchu na zimno). Gaszenie w tych sprzętach realizowane jest tą samą dźwignia co "dodawanie gazu" tylko w druga stronę.

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

: śr cze 13, 2012 4:12 pm
autor: GikroV
No i się rozjaśniło, dzięki :)21

Silnik uruchomiony, elektryka i hamulce zrobione. Problem pozostaje ze sprzęgłem hydrokinetycznym - albo olej zrobił się za gęsty albo silnik ma za wysokie obroty biegu jałowego

Sprzęcik o którym mowa to wyciągarka szybowcowa taka jak ta:
http://www.youtube.com/watch?v=Kew4k2ISTqs

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

: czw cze 14, 2012 6:44 pm
autor: jarekstryszawa
Twoja też tak fajnie kopci?

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

: czw cze 14, 2012 10:46 pm
autor: GikroV
Raczej mniej. W każdym razie odpalenie i wyjazd z garażu to prawdziwy show :wink: i dwie godziny wietrzenia :roll:

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

: pn lut 10, 2014 1:38 pm
autor: GikroV
Pytanie dla znawców:
jaki olej wlać do tego silnika - chłodzony powietrzem 130 koni około ?
jaki do sprzęgła ? polecano mi "UTTO" bez żadnych parametrów

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

: śr lut 19, 2014 9:28 am
autor: Tomek Kulik
Olej do sprzęgła, to markowy ATF do automatycznych skrzyń - będzie idealny.
Do silnika, to klasy nie niższej niż CF, a lepkość jak do Tatry, czyli im wyższa lepkość dynamiczna, tym lepiej :)

Proponuję skontaktować się z Aeroklubem w Przasnyszu - tam mają wyciągarkę z Tatrą.

Re: Silnik T 108 z Tatry 128

: ndz gru 14, 2014 3:33 pm
autor: gebels
Tomek Kulik pisze:Olej do sprzęgła, to markowy ATF do automatycznych skrzyń - będzie idealny.
Do silnika, to klasy nie niższej niż CF, a lepkość jak do Tatry, czyli im wyższa lepkość dynamiczna, tym lepiej :)

Proponuję skontaktować się z Aeroklubem w Przasnyszu - tam mają wyciągarkę z Tatrą.


Pitolisz pan, jak te silniki produkowali nikt o klasach olejow jeszcze mie slyszal


Zalej 15 do ciezarowek, obojetnie jakiej klasy



Z tym atfem tez pojechales


Albo utto, albo suto lub unitrans