Iveco 55S18W drążek biegów oporny
Moderator: Pasza
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 6:10 pm
Iveco 55S18W drążek biegów oporny
Witam
Zakupiłem używane Iveco 4x4 i martwi mnie problem z drążkiem biegów, mianowicie by wrzucić 5 bieg muszę użyć większej siły żeby lewarek biegów w lewo do wymaganego biegu (ruch musi być zdecydowany). Podobne objawy są jak "wypnę" piątkę na neutral, dzwignia wraca dość leniwie w swoje naturalne położenie.
Wie ktoś gdzie szukać przyczyny?
Dodam że biegi nie zgrzytają, żadnych problemów,wibracji etc tylko ten lewarek taki wyleniały :/
Może przy okazji ktoś mnie oświecić do czego jest blokada centralnego mechanizmu?
Z tego co czytałem są z reguły 3 mechanizmy (przód,centralny i tył) to samo tyczy się blokad, ja niestety mam blokadę tylko przodu oraz tyłu i zastanawiam się czy duża różnica w terenie jest pod tym względem?
Zapomniałem o jeszcze jednej kwestii...felga której potrzebuje do zapasu.
Rozmiar obecnej to 17,5 x 6.0 rozstaw śrub 6 x 170 otwór centralny 130mm
Od czego może to pasować ?Pytam ponieważ dystrybutor Iveco chce za taką felgę majątek :|
Pozdrawiam
Zakupiłem używane Iveco 4x4 i martwi mnie problem z drążkiem biegów, mianowicie by wrzucić 5 bieg muszę użyć większej siły żeby lewarek biegów w lewo do wymaganego biegu (ruch musi być zdecydowany). Podobne objawy są jak "wypnę" piątkę na neutral, dzwignia wraca dość leniwie w swoje naturalne położenie.
Wie ktoś gdzie szukać przyczyny?
Dodam że biegi nie zgrzytają, żadnych problemów,wibracji etc tylko ten lewarek taki wyleniały :/
Może przy okazji ktoś mnie oświecić do czego jest blokada centralnego mechanizmu?
Z tego co czytałem są z reguły 3 mechanizmy (przód,centralny i tył) to samo tyczy się blokad, ja niestety mam blokadę tylko przodu oraz tyłu i zastanawiam się czy duża różnica w terenie jest pod tym względem?
Zapomniałem o jeszcze jednej kwestii...felga której potrzebuje do zapasu.
Rozmiar obecnej to 17,5 x 6.0 rozstaw śrub 6 x 170 otwór centralny 130mm
Od czego może to pasować ?Pytam ponieważ dystrybutor Iveco chce za taką felgę majątek :|
Pozdrawiam
Re: Iveco 55S18W drążek biegów oporny
Witaj,
Co do objawow lewarka to ciezko zdiagnozowac na odleglosc. Moze jest jakis element miedzy nim a skrzynia biegow ktory ogranicza ruch.
Ktory to rocznik pojazdu.
Blokady... Nie do konca rozumiem pytanie. Umiejetne kozystanie z blokad napewno pomaga w jezdzie terenowej. Umiejetne ich uruchamianie wplywa nie tylko na dzielnosc pojazdu ale i trwalosc podzespolow.
Jezeli twoj pojazd wyposazony jest w dwie blokady - jak piszesz tyl i przod, to znaczy ze samochod wyposazony jest jedynie w dwa mechanizmy roznicowe znajdujace sie w przednim i tylnym moscie. Idac dalej Twoj samochod ma dolaczany naped przedniej osi na sztywno. Stad brak blokady centralnego mechanizmu roznicowego, bo i tym samym brak jego samego.
Jest rowniez inna alternatywa. Brak przelacznika, lub zamienione piktogramy przelacznikow.
Po szybkiej internetowej analizie Twojego modelu, dochodze do wniosku ze cos jest nie tak. Jest to nowy model, ktory wyposazony jest w staly naped na 4 kola, i ma 3 mechanizmy roznicowe oraz posiada reduktor i demultiplikator. Jezeli masz dwa przyciski do blokad to masz tylna i centralna blokade. Tak najczesciej konfigurowane sa pojazdy.
Przesli zdjecie deski rozdzielczej z przyciskami to sie upewnimy co i jak.
Felga zapewne pasuje od takich pojazdow jak SCAM i byc moze od Bremach.
Co do objawow lewarka to ciezko zdiagnozowac na odleglosc. Moze jest jakis element miedzy nim a skrzynia biegow ktory ogranicza ruch.
Ktory to rocznik pojazdu.
Blokady... Nie do konca rozumiem pytanie. Umiejetne kozystanie z blokad napewno pomaga w jezdzie terenowej. Umiejetne ich uruchamianie wplywa nie tylko na dzielnosc pojazdu ale i trwalosc podzespolow.
Jezeli twoj pojazd wyposazony jest w dwie blokady - jak piszesz tyl i przod, to znaczy ze samochod wyposazony jest jedynie w dwa mechanizmy roznicowe znajdujace sie w przednim i tylnym moscie. Idac dalej Twoj samochod ma dolaczany naped przedniej osi na sztywno. Stad brak blokady centralnego mechanizmu roznicowego, bo i tym samym brak jego samego.
Jest rowniez inna alternatywa. Brak przelacznika, lub zamienione piktogramy przelacznikow.
Po szybkiej internetowej analizie Twojego modelu, dochodze do wniosku ze cos jest nie tak. Jest to nowy model, ktory wyposazony jest w staly naped na 4 kola, i ma 3 mechanizmy roznicowe oraz posiada reduktor i demultiplikator. Jezeli masz dwa przyciski do blokad to masz tylna i centralna blokade. Tak najczesciej konfigurowane sa pojazdy.
Przesli zdjecie deski rozdzielczej z przyciskami to sie upewnimy co i jak.
Felga zapewne pasuje od takich pojazdow jak SCAM i byc moze od Bremach.
FORTITUDINE VINCIMUS
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 6:10 pm
Re: Iveco 55S18W drążek biegów oporny
Witam
Dziękuje za zainteresowanie
Rocznik to pazdziernik lub listopad 2008 roku
Też porównując to co jest w wyposażeniu w sieci a to co mam dostępne różni się nieco stąd to pytanie.
Faktycznie masz racje że mam stały napęd 4x4 z reduktorem i połówkami plus dwa przełączniki od blokad mostów (widziałem niedawno identyczny model ale z blokadą centralnego mechanizmu jeszcze i miał trzeci przełącznik)
Co do pytania o blokady chciałem z doświadczenia się zapytać czy jest duża różnica w terenie z blokadą centralnego mechanizmu a blokadami osobno przód i tył (chociaż przy modelu z centralnym mechanizmem i tak blokady załącza się w/g kolejności centralny/przód/tył)
Fotki deski podeślę jutro ponieważ nie mam samochodu teraz pod ręką.
Dziękuje za zainteresowanie
Rocznik to pazdziernik lub listopad 2008 roku
Też porównując to co jest w wyposażeniu w sieci a to co mam dostępne różni się nieco stąd to pytanie.
Faktycznie masz racje że mam stały napęd 4x4 z reduktorem i połówkami plus dwa przełączniki od blokad mostów (widziałem niedawno identyczny model ale z blokadą centralnego mechanizmu jeszcze i miał trzeci przełącznik)
Co do pytania o blokady chciałem z doświadczenia się zapytać czy jest duża różnica w terenie z blokadą centralnego mechanizmu a blokadami osobno przód i tył (chociaż przy modelu z centralnym mechanizmem i tak blokady załącza się w/g kolejności centralny/przód/tył)
Fotki deski podeślę jutro ponieważ nie mam samochodu teraz pod ręką.
Re: Iveco 55S18W drążek biegów oporny
Witaj,
Blokady zapinasz w takiej kolejnosci: centralna, tylna i dopiro przod.
Centralna nalezy wlaczyc by samochod posiadal proporcjonalny podzial napedu na przednia jak i tylna os. Wlaczenie blokady tylnego mostu powoduje ze napedane stale sa zawsze 3 kola. Dwa tylne i jedno z przednich. Ktore, o tym decyduje juz przedni mechanizm roznicowy, ktory uwalnia nadmiar energi przez kolo ktore ma najmniejsza przycepnosc. Pojazdy ktore musza pokonywac jak najgorszy teren, doposazane sa w przednie blokady. Jednak uzywanie ich wymaga uwagi i rozwagi. Przy wlaczonych pelnych blokadach nalezy jak najmniejs krecac kolami. Pol biedy jesli jest to teren bardzo sliski. W kamiennym terenie nalezy uzywac mocy z umiarem, gdyz zbyt mocne obchodenie sie z pedalem gazu i skrecone kola moga zakonczyc sie ukreceniem jednego z elementow napedowych. W tym wypadku jest to walek w skrzyni redukcyjnej - sprawdzone w realu.
To wszystko teoria, bo w praktyce kazdy samochod zachowuje sie inaczej a Iveco jest na tyle ciekawym pojazdem, ze wielokrotnie jest w stanie zadziwic.
Blokady zapinasz w takiej kolejnosci: centralna, tylna i dopiro przod.
Centralna nalezy wlaczyc by samochod posiadal proporcjonalny podzial napedu na przednia jak i tylna os. Wlaczenie blokady tylnego mostu powoduje ze napedane stale sa zawsze 3 kola. Dwa tylne i jedno z przednich. Ktore, o tym decyduje juz przedni mechanizm roznicowy, ktory uwalnia nadmiar energi przez kolo ktore ma najmniejsza przycepnosc. Pojazdy ktore musza pokonywac jak najgorszy teren, doposazane sa w przednie blokady. Jednak uzywanie ich wymaga uwagi i rozwagi. Przy wlaczonych pelnych blokadach nalezy jak najmniejs krecac kolami. Pol biedy jesli jest to teren bardzo sliski. W kamiennym terenie nalezy uzywac mocy z umiarem, gdyz zbyt mocne obchodenie sie z pedalem gazu i skrecone kola moga zakonczyc sie ukreceniem jednego z elementow napedowych. W tym wypadku jest to walek w skrzyni redukcyjnej - sprawdzone w realu.
To wszystko teoria, bo w praktyce kazdy samochod zachowuje sie inaczej a Iveco jest na tyle ciekawym pojazdem, ze wielokrotnie jest w stanie zadziwic.
FORTITUDINE VINCIMUS
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 6:10 pm
Re: Iveco 55S18W drążek biegów oporny
Faktycznie mój błąd z zapinaniem blokad co nie zmienia faktu że nie mam włącznika centralnego mechanizmu tam gdzie powinien...jest tylko zaślepka :|
Re: Iveco 55S18W drążek biegów oporny
To ciekawa sytuacja. Musze to przeanalizowac. Poprosze o zdjecie przy okazji 

FORTITUDINE VINCIMUS
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 35
- Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 6:10 pm
Re: Iveco 55S18W drążek biegów oporny
Witam po dłuższej nieobecności
Już rozkminiłem o co w tym chodzi, mianowicie mam blokadę tylnego mostu oraz centralnego mechanizmu różnicowego.
Uboższa wersja bez blokady przodu aczkolwiek liczę że nie będzie to potrzebne
Co do biegów to chyba mechanizm był za długo nieużywany bo jest lepiej już powoli niż za pierwszym razem dosiadłem samochód
Już rozkminiłem o co w tym chodzi, mianowicie mam blokadę tylnego mostu oraz centralnego mechanizmu różnicowego.
Uboższa wersja bez blokady przodu aczkolwiek liczę że nie będzie to potrzebne
Co do biegów to chyba mechanizm był za długo nieużywany bo jest lepiej już powoli niż za pierwszym razem dosiadłem samochód
Re: Iveco 55S18W drążek biegów oporny
tam jest silnik + zwykla skrzynia+ 2 reduktory. Razem 24 biegi - w kazdym razie w autach z biezacej produkcji, ale chyba 5 lat do tylu bylo tak samo. Czyli nie tam zadne polowki itp. + wszystkie 3 blokady w standardzie, ale pewnie pare latek temu bylo do wyboru.
Nowe 4x4 jezdzi czadersko, super fajne auto.
Nowe 4x4 jezdzi czadersko, super fajne auto.
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
Re: Iveco 55S18W drążek biegów oporny
Z tym ze jeden reduktos jest synchronizowany wiec mozna biegi przelaczac w trakcie jazdy i zwany jest demultiplikatorem 

FORTITUDINE VINCIMUS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości