z nudow sie tym interesujemichal_cobra pisze:Zeżał zalany olejem w tajemniczym garażu u znajomegopiotr_z pisze:...
a z ktorego roku to silnik?
A czemu Cie tak ciekawi historia tego silnika


Moderator: Albert_N
michal_cobra pisze:Zeżał zalany olejem w tajemniczym garażu u znajomegopiotr_z pisze:to ile ten silnik musial lezec gdzies w tajemniczym miejscu skoro ma tak duzo lat i tylko 25kkm przelotu.michal_cobra pisze: Nie przekręcił sie ani razu![]()
To silnik który był z nowego auta lecz po wypadku![]()
Wtrysk też jest ok
a z ktorego roku to silnik?
A czemu Cie tak ciekawi historia tego silnika
moja vitara zbliża się już do tego wyniku (160 tys.km ) no a spalanie ma cholernie duże nawet jak jeżdże "lekką noga" -ok 19 litrów /100 km.Niedoceniana sonda lambda
Porady / Eksploatacja
30.10.2002 Liczba odwiedzin: 3474
Sonda lambda (czyli czujnik tlenu) jest bardzo ważną częścią układu wydechowego. Jej działanie ma duży wpływ na emisję spalin oraz zużycie paliwa.
Niesprawna sonda lambda powoduje przekroczenia dopuszczalnej wartości emisji spalin. Innymi negatywnymi skutkami niesprawności sondy lambda jest znaczny wzrost zużycia paliwa sięgający nawet 50 procent oraz obniżenie mocy silnika. Żeby zapobiec takim niekorzystnym sytuacjom zaleca się kontrolę sondy lambda co 30 tys. kilometrów.
- Regularne kontrole i ewentualna wymiana zużytej sondy lambdy są opłacalne zarówno ze względów ekonomicznych, jak i z uwagi na ochronę środowiska - mówi Dariusz Piaskowski, właściciel firmy Mebus, specjalizującej się w naprawie i wymianie układów wydechowych. - Przegląd tego elementu nie jest drogi w porównaniu ze szkodami, jakie mogą wyniknąć z jego niesprawności. Zepsuta sonda lambda ma duży wpływ na nieprawidłowe działanie katalizatora i jego szybkie niszczenie. Dzieje się tak na skutek powstawania niekorzystnego składu mieszanki spalinowej, co prowadzi do uszkodzenia katalizatora i konieczności jego wymiany.
Na zużycie sondy lambdy wpływ ma środowisko, w jakim pracuje. Poddawana jest ona stałemu obciążeniu termicznemu, chemicznemu i mechanicznemu, dlatego starsze sondy mogą zawyżać wartości emisji spalin. W normalnych warunkach sonda działa prawidłowo ok. 50-80 tys. km, sondy podgrzewane osiągają żywotność nawet 160 tys. km. Elementem, który doprowadza do szybszego zużycia sondy lambdy lub jej trwałego uszkodzenia, jest niskooktanowe, zanieczyszczone lub zawierające ołów paliwo.
- Zużycie sondy przyspieszają także cząsteczki oleju lub wody, które w różny sposób mogą przedostawać się do układu wydechowego - powiedział Dariusz Piaskowski. - Do uszkodzenia może doprowadzić również wadliwe działanie instalacji elektrycznej. Należy pamiętać, iż kontrolowanie sprawności sondy lambda ma wpływ na nasze bezpieczeństwo, bowiem na skutek jej niesprawności może dojść nawet do zapłonu katalizatora, a co za tym idzie, całego samochodu.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości