Co zrobić gdy Viertara dużo pali... ?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt lis 20, 2007 6:00 pm

Miałem nie pisać w tym wątku bo dotyczy mojego byłego auta i moge zostać posądzony o stronniczość.
To co pisałem dawniej o spalaniu podtrzymuje - tylko niech wszyscy wezmą pod uwagę że mieszkami na wsi i jadąc do pracy nie mam po drodze żadnych świateł. Odpada hamowanie i przyśpieszanie od świateł do świateł -a to wpływa na spalanie.
Co do spalania samuraja - mój na oponach 29 cali pali 11,5 litra benzyny nawet uwzględniając przekłamianie licznika.
To chyba już lepiej wlać te 13 litrów do Vitary jeśli chodzi o koszt wygodnej jazdy
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » wt lis 20, 2007 6:13 pm

Marcin, nie przejmuj się. :wink:

@Oliho.. chcesz zmniejszyć spalanie? Wywal lift, osłony, zmień opony na szosowe, załóż oryginalne zderzaki i sprzedaj. Kasa na paliwo jak znalazł. A spalanie spadnie do 12l LPG na 100km. :)21
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
oliho
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: sob cze 02, 2007 9:25 pm
Lokalizacja: Bielsko-B

Post autor: oliho » wt lis 20, 2007 6:25 pm

Karson pisze: @Oliho.. chcesz zmniejszyć spalanie? Wywal lift, osłony, zmień opony na szosowe, załóż oryginalne zderzaki i sprzedaj. Kasa na paliwo jak znalazł. A spalanie spadnie do 12l LPG na 100km. :)21
nie mam absolutnie żadnych "ale" do Marcina i on o tym powinien wiedzieć! Już kilka razy z nim pisałem na temat auta i wyjaśnialiśmy sobie niektóre rzeczy...
A co do Twojej wypowiedzi @Karson to jedyne co mogę napisać to to ,iż nie po to kupowałem autko w takim stanie ,żeby teraz go "popsuć"...

Temat założyłem ze względu na moje wcześniejsze rozmowy z innymi posiadaczami vitar v6 2.0 ,z kótrych wynikało ,że ta moja ma zbyt duzy apetyt na paliwo.

Jak już wcześniej pisalem moge "zaakceptować ' te 13 litrów benzyny...ale chciałbym aby spalanie lpg było na podobnym poziomi co u kolegów...czyli ok.2 litry więcej niż benzyny. teraz jest to prawie 7 litrów wiecej ,stąd moje pytanie : Czy założenie instalki sekwencyjnej coś zmieni ? i na tym zagadnieniu w tym momencie wolałbym się skupić!

Co do wymiany filtrów i oleju to sprawa ma sie nastepująco...filtry wymienione jaieś 1000 km temu...olej musi jeszcze poczekać 2000km-czyli ok .2 miesięcy.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt lis 20, 2007 6:28 pm

oliho pisze: nie mam absolutnie żadnych "ale" do Marcina i on o tym powinien wiedzieć!
:wink: wolałem się upewnić.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » wt lis 20, 2007 6:34 pm

@Oliho.. inni forumowi posiadacze vitar 2.0 V6 nie mają opon MT, liftu i tyle żelastwa co ma Twoja vita. Weź to pod uwagę.

A na pocieszenie powiem Ci, że moja Vitka po zmotaniu (silnik 1.6 8V) paliła 20l LPG/100km.

:)21

P.S. Gratulacje z zakupu Suzy Marcina - zaje.biste autko. :)2
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

djbigos

Post autor: djbigos » wt lis 20, 2007 6:52 pm

3 Golf V TDI 1.9 105KM, autostrada w niemczech, dystans 300km, rocznik 2005, spalil 9.4ltr/100km, a mowili ze ekonomiczny
tdi sa ekonomiczne: golf IV 1.9 90km spokojna jazda 5l, niemiecka autostrada
6,1l, ostra jazda po gorach 11,9l
wszystko zalezy od jazdy
ja polecam rower :lol: :lol: :lol:
oszczedny i dobry dla zdrowia :D

Awatar użytkownika
oliho
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: sob cze 02, 2007 9:25 pm
Lokalizacja: Bielsko-B

Post autor: oliho » wt lis 20, 2007 6:57 pm

Karson pisze:@Oliho.. inni forumowi posiadacze vitar 2.0 V6 nie mają opon MT, liftu i tyle żelastwa co ma Twoja vita. Weź to pod uwagę.

A na pocieszenie powiem Ci, że moja Vitka po zmotaniu (silnik 1.6 8V) paliła 20l LPG/100km.

:)21

P.S. Gratulacje z zakupu Suzy Marcina - zaje.biste autko. :)2
tylko ,że w tym momencie mam w niej AT 29" no i biorąc pod uwagę masę auta i inne takie wyszło mi ,że skoro "zwykła" vita 2.0 v6 pali ok.11 litrów benzyny przy spokojnej jeździe to moja wiecej jak 13 litrów nie powinna palić.

Ten temat myslę ,ze jest już wyjasniony...jeszcze tylko chciałbym poznać Wasze zdanie na temat tego nieszczęsliwego lpg...Czy warto zmieniać blosa na instalkę sekwencyjna?

Bo jesli poprwaiło by to znacząco spalanie lpg (z dotychczasowych 18-19 litrów na powiedzmy 15 litrów) to jade auto już jutro zawieźć...a poza tym słyszałem ,że taka instalka jest o wiele "zdrowsza" dla silników typu v6.

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » wt lis 20, 2007 11:12 pm

Dobrze zrobiona sekwencja nie powinna więcej palić, niż benzyna. Miałem w Saxo i robiło zarąbiście :)2

Awatar użytkownika
Grześ K.
 
 
Posty: 831
Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
Lokalizacja: LBI

Post autor: Grześ K. » śr lis 21, 2007 7:40 am

Tylko policz teraz ile wydasz na sekwencję i ile km bedziesz musiał przejechac żeby sie zwróciła :roll: Watpię żebyś takie przebiegi robił żeby w sekwencję instalować. Pozmieniaj lepiej filtry, świece, podjedź do innego gazownika
Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion :oops:

Awatar użytkownika
oliho
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: sob cze 02, 2007 9:25 pm
Lokalizacja: Bielsko-B

Post autor: oliho » śr lis 21, 2007 7:56 am

Grześ K. pisze:Tylko policz teraz ile wydasz na sekwencję i ile km bedziesz musiał przejechac żeby sie zwróciła :roll: Watpię żebyś takie przebiegi robił żeby w sekwencję instalować. Pozmieniaj lepiej filtry, świece, podjedź do innego gazownika
filtry pozmieniane, świeca także.Co do gazowników z mojej okolicy to jakoś nie mam chyba szczęścia bo byłem już w 4 róznych warsztatach i w 3 cos tam kręcili przy blosie i reduktorze ,skroili po pare złotych i na tym ich usługa się kończyła ,a auto jak spalało duzo lpg tak spala do tej pory. W jednym to nawet z aparatem przyszli i fotki robili bo nie widzieli jeszcze takiego "dziwnego" mixera... tam już nawet do widzenia nie powiedziałem....

W innym po "próbie" naprowadzenia "fachowca" na to aby sprawdzić sondy lambda , reduktor (a raczej to co sie w nim znajduje) usłyszałem ,że "to na pewno nie to i nie ma co sprzętu wyciągać..." szok i masakra.

Co do tego czy instalacja zwróci mi się po roku czy trzech to dla mnie w tym momencie ma drugoplanowe znaczenie.Cześć "starej" instalki posłuży za przy montażu tej nowej,np.butla itp. wstępnie już rozmawiałem z jednym gościem i za 2500-2700 podjałby się tego. Ale jeszcze popróbuje u jakiegoś innego gazownika ,a nóż-widelec trafie na takiego ,który powie :panie ,w tej starej to trzeba to ,to i to i bedzie grało ....za słowami pójdą czyny i będzie pięknie :)

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » śr lis 21, 2007 9:16 am

jak zaczyna sporo palic to zaczołbym naprawde od dobrego gazownika
jak membramy w parowniku robią sie twarde to zaczyna palic a jak chcesz ustawic blosa to im sciagnij najpierw instrukcje zeby wiedzieli gdzie trzeba pokrecic :wink:
gg 6157522

Awatar użytkownika
koonrad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: śr sie 08, 2007 11:22 am
Lokalizacja: Krk
Kontaktowanie:

Post autor: koonrad » śr lis 21, 2007 10:58 am

oliho pisze:Co do gazowników z mojej okolicy to jakoś nie mam chyba szczęścia bo byłem już w 4 róznych warsztatach i w 3 cos tam kręcili przy blosie i reduktorze ,skroili po pare złotych i na tym ich usługa się kończyła ,a auto jak spalało duzo lpg tak spala do tej pory. W jednym to nawet z aparatem przyszli i fotki robili bo nie widzieli jeszcze takiego "dziwnego" mixera... tam już nawet do widzenia nie powiedziałem....
mam z lpg trochę doświadczeń i powiem, że znaleźć dobrego gazownika jest b. trudno. Mnie łatwiej było samemu nauczyć się zasad działania i regulacji instalacji. Jak słuchał bym gazowników, to wydał bym kupę $$$ na "regulację", miał zmienionego kompa, a przy okazji pewnie sonde, świece filtry itd ...
chodziło o prosty ośmiozaworowy jednopunkt (opla)
a wystarczył tester sondy lambda (20zł) i trochę zabawy

więc może sam zaczniesz coś mieszać przy instalce i olejesz gazowników ?
blosa jest podobno dość ciężko zestroić, a w dodatku z niektórymi silnikami po prostu nie działa jak należy
więc musisz szukać naprawdę dobrego zakładu

co do spalania ... w IIgen podaje się min 20%, ale może być więcej ...
czyli jak na noPB pali 13 to na lpg 15-16 powinno być normą ...

założenie sekwencji powinno pomóc, tam wzrost spalania nie jest duży - przyjmuje się do 10%, ale policz ile za 2.5kzł masz km
zaoszczędzisz 2-3litry na 100km, - ile musisz zrobić żeby się zwróciło ?
inna sprawa, że sekwencja nie oznacza bezawaryjnej jazdy i jak gazownicy spartolą to wydasz kupę kasy, a problem pozostanie ...

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » śr lis 21, 2007 11:20 am

oliho pisze:....
Weź no sprawdź jak pisze sław ten odparownik. Ja w swoim wczoraj membrany wymieniałem, a to co zobaczyłem w środku po przejechaniu 50 tyś km to nawet nie powiem.....
Ostatnimi czasy nawet nie dało się mojego wylitrażować, a na dodatek taj jechało gazem obok auta, że jak na osiedlu odpalałem to jakoś dziwnie ludzie się odsuwali 8) :D

Dodatkowo jak pojedziesz do kogoś regulować gaz to fajnie by było jakby miał analizator spalin i regulując to patrzał co on wskazuje.
Pozdrawiam :wink:
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
simca
Posty: 308
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: simca » śr lis 21, 2007 11:53 am

Jak byłem u "mojego" gazownika na pierwszej regulacji to sie zdziwiłem, podpiął laptopa do kostki, do wydechu analizator spalin, wyskoczył mu wykres podciągnął jedna linię i powiedział ze jest ok :lol: Nawet mi tłumaczył za co ten wykres odpowiada, ale już zapomniałem. Zero kręcenia śrubkami, regulacji na wyczucie i węch, porostu wiedział co robi. Auto pali około 13-14 litrów w cyklu mieszanym, i udało mi się nawet raz zejść do 11.5 litra na autostradzie (nie przekraczałem 100 km/h). Tak ze od gazownika zależy naprawdę dużo. A gaz to mi sie już dawno spłacił, sekwencyjny oczywiście :)21
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus

Awatar użytkownika
pawel----b
Posty: 323
Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: pawel----b » śr lis 21, 2007 12:14 pm

to tak jak ostatnio znajoma kupila sobie kie sportage i mowi mi ze cos sporo jej pali poj 2 litry a przesiadla sie z twingo ...

mi vitara 1600 pali minimum 14 litrow benzyny dlatego mam drugie auto :D na codzien
DO WYNAJĘCIA AUTO LAWETY NA KAT B
ZIELONKA 500-682-935

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr lis 21, 2007 1:06 pm

djbigos pisze:
3 Golf V TDI 1.9 105KM, autostrada w niemczech, dystans 300km, rocznik 2005, spalil 9.4ltr/100km, a mowili ze ekonomiczny
tdi sa ekonomiczne: golf IV 1.9 90km spokojna jazda 5l, niemiecka autostrada
6,1l, ostra jazda po gorach 11,9l
wszystko zalezy od jazdy
ja polecam rower :lol: :lol: :lol:
oszczedny i dobry dla zdrowia :D
A kto mowi, ze jezdze ekonomicznie.

Z tesciowa na pokladzie, kazde moje auto jakos mniej pali :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Adamo
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » śr lis 21, 2007 1:08 pm

Misiek Cypr pisze:[Z tesciowa na pokladzie, kazde moje auto jakos mniej pali :)21
Moje jak jadę z teściową to pali więcej :)21
To dlatego, ze dopiero powyżej 120 ma lęki i siedzi cicho :)21

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw lis 22, 2007 7:06 pm

To i ja się pochwalę tym razem Teściem :wink: . Kiedyś jechałem z Teściem 30 km i mój komp pokazał 3,9 !! (Octavia TDI) ale jeszcze trochę i musieliby mnie ubrać w kaftan.... :wink: :D
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » czw lis 22, 2007 7:09 pm

Punto 1.2 mojego ojca na trasie pokazuje nawet 2.0 :)21


a w temacie to uważam, że 14litrów na setkę przy 31calowych MTekach i kupie żelaza na pokładzie :wink: to i tak dobry wynik :)2

a jeszcze pytanie jaką metodą zmierzone zostało te 100 km, bo chyba nie o licznikowe tu chodzi :wink:

Awatar użytkownika
oliho
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: sob cze 02, 2007 9:25 pm
Lokalizacja: Bielsko-B

Post autor: oliho » czw lis 22, 2007 9:11 pm

kozioU pisze:
a jeszcze pytanie jaką metodą zmierzone zostało te 100 km, bo chyba nie o licznikowe tu chodzi :wink:
Aż takim laikiem w kwestii 4x4 to nie jestem... do licznikowego wyniku dodałem 9% ,które wychodziło z jakiegoś tam kalkulatora obliczającego różnicę miedzy fabrycznymi oponami a wiekszymi np.31" MT.

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » pt lis 23, 2007 4:15 am

wczoraj do Poznania i spowrotem -razem 450 km , w 5 godzin vitką 2.0 v6 -co prawda zerzarła powyzej 15/100km ale pobiłem na niej rekord 175 /GODZ pozdro piotr
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Don Corleone
Posty: 491
Rejestracja: wt lut 27, 2007 8:41 pm
Lokalizacja: Gdzieś w górach
Kontaktowanie:

Post autor: Don Corleone » pt lis 23, 2007 7:42 am

Moja to ile wleje tyle zjara na trasie przy 80km/h okolo 15 l (1.6 8V krotka plandeka) :lol:
W terenie 25l/100 :)2
Defender 110 :-)

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pt lis 23, 2007 8:11 am

Don Corleone pisze:Moja to ile wleje tyle zjara na trasie przy 80km/h okolo 15 l (1.6 8V krotka plandeka) :lol:
W terenie 25l/100 :)2
gdzieś był jak Cie nie było ??
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Don Corleone
Posty: 491
Rejestracja: wt lut 27, 2007 8:41 pm
Lokalizacja: Gdzieś w górach
Kontaktowanie:

Post autor: Don Corleone » pt lis 23, 2007 8:53 am

mdeja pisze:
Don Corleone pisze:Moja to ile wleje tyle zjara na trasie przy 80km/h okolo 15 l (1.6 8V krotka plandeka) :lol:
W terenie 25l/100 :)2
gdzieś był jak Cie nie było ??
We Włoszech :D

W sobote jade znowu jakbys cos potrzebował do sprzeta to Ci w bagaznik moge wrzucic :)2

Pozdrowionka
Defender 110 :-)

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pt lis 23, 2007 9:13 am

Dzięki - mam inne wydatki. Ateki trza było kupić, szybe rozbitą wymienić
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości