Co zrobić gdy Viertara dużo pali... ?
Moderator: Albert_N
Miałem nie pisać w tym wątku bo dotyczy mojego byłego auta i moge zostać posądzony o stronniczość.
To co pisałem dawniej o spalaniu podtrzymuje - tylko niech wszyscy wezmą pod uwagę że mieszkami na wsi i jadąc do pracy nie mam po drodze żadnych świateł. Odpada hamowanie i przyśpieszanie od świateł do świateł -a to wpływa na spalanie.
Co do spalania samuraja - mój na oponach 29 cali pali 11,5 litra benzyny nawet uwzględniając przekłamianie licznika.
To chyba już lepiej wlać te 13 litrów do Vitary jeśli chodzi o koszt wygodnej jazdy
To co pisałem dawniej o spalaniu podtrzymuje - tylko niech wszyscy wezmą pod uwagę że mieszkami na wsi i jadąc do pracy nie mam po drodze żadnych świateł. Odpada hamowanie i przyśpieszanie od świateł do świateł -a to wpływa na spalanie.
Co do spalania samuraja - mój na oponach 29 cali pali 11,5 litra benzyny nawet uwzględniając przekłamianie licznika.
To chyba już lepiej wlać te 13 litrów do Vitary jeśli chodzi o koszt wygodnej jazdy
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
nie mam absolutnie żadnych "ale" do Marcina i on o tym powinien wiedzieć! Już kilka razy z nim pisałem na temat auta i wyjaśnialiśmy sobie niektóre rzeczy...Karson pisze: @Oliho.. chcesz zmniejszyć spalanie? Wywal lift, osłony, zmień opony na szosowe, załóż oryginalne zderzaki i sprzedaj. Kasa na paliwo jak znalazł. A spalanie spadnie do 12l LPG na 100km.
A co do Twojej wypowiedzi @Karson to jedyne co mogę napisać to to ,iż nie po to kupowałem autko w takim stanie ,żeby teraz go "popsuć"...
Temat założyłem ze względu na moje wcześniejsze rozmowy z innymi posiadaczami vitar v6 2.0 ,z kótrych wynikało ,że ta moja ma zbyt duzy apetyt na paliwo.
Jak już wcześniej pisalem moge "zaakceptować ' te 13 litrów benzyny...ale chciałbym aby spalanie lpg było na podobnym poziomi co u kolegów...czyli ok.2 litry więcej niż benzyny. teraz jest to prawie 7 litrów wiecej ,stąd moje pytanie : Czy założenie instalki sekwencyjnej coś zmieni ? i na tym zagadnieniu w tym momencie wolałbym się skupić!
Co do wymiany filtrów i oleju to sprawa ma sie nastepująco...filtry wymienione jaieś 1000 km temu...olej musi jeszcze poczekać 2000km-czyli ok .2 miesięcy.
tdi sa ekonomiczne: golf IV 1.9 90km spokojna jazda 5l, niemiecka autostrada3 Golf V TDI 1.9 105KM, autostrada w niemczech, dystans 300km, rocznik 2005, spalil 9.4ltr/100km, a mowili ze ekonomiczny
6,1l, ostra jazda po gorach 11,9l
wszystko zalezy od jazdy
ja polecam rower



oszczedny i dobry dla zdrowia

tylko ,że w tym momencie mam w niej AT 29" no i biorąc pod uwagę masę auta i inne takie wyszło mi ,że skoro "zwykła" vita 2.0 v6 pali ok.11 litrów benzyny przy spokojnej jeździe to moja wiecej jak 13 litrów nie powinna palić.Karson pisze:@Oliho.. inni forumowi posiadacze vitar 2.0 V6 nie mają opon MT, liftu i tyle żelastwa co ma Twoja vita. Weź to pod uwagę.
A na pocieszenie powiem Ci, że moja Vitka po zmotaniu (silnik 1.6 8V) paliła 20l LPG/100km.
P.S. Gratulacje z zakupu Suzy Marcina - zaje.biste autko.
Ten temat myslę ,ze jest już wyjasniony...jeszcze tylko chciałbym poznać Wasze zdanie na temat tego nieszczęsliwego lpg...Czy warto zmieniać blosa na instalkę sekwencyjna?
Bo jesli poprwaiło by to znacząco spalanie lpg (z dotychczasowych 18-19 litrów na powiedzmy 15 litrów) to jade auto już jutro zawieźć...a poza tym słyszałem ,że taka instalka jest o wiele "zdrowsza" dla silników typu v6.
filtry pozmieniane, świeca także.Co do gazowników z mojej okolicy to jakoś nie mam chyba szczęścia bo byłem już w 4 róznych warsztatach i w 3 cos tam kręcili przy blosie i reduktorze ,skroili po pare złotych i na tym ich usługa się kończyła ,a auto jak spalało duzo lpg tak spala do tej pory. W jednym to nawet z aparatem przyszli i fotki robili bo nie widzieli jeszcze takiego "dziwnego" mixera... tam już nawet do widzenia nie powiedziałem....Grześ K. pisze:Tylko policz teraz ile wydasz na sekwencję i ile km bedziesz musiał przejechac żeby sie zwróciłaWatpię żebyś takie przebiegi robił żeby w sekwencję instalować. Pozmieniaj lepiej filtry, świece, podjedź do innego gazownika
W innym po "próbie" naprowadzenia "fachowca" na to aby sprawdzić sondy lambda , reduktor (a raczej to co sie w nim znajduje) usłyszałem ,że "to na pewno nie to i nie ma co sprzętu wyciągać..." szok i masakra.
Co do tego czy instalacja zwróci mi się po roku czy trzech to dla mnie w tym momencie ma drugoplanowe znaczenie.Cześć "starej" instalki posłuży za przy montażu tej nowej,np.butla itp. wstępnie już rozmawiałem z jednym gościem i za 2500-2700 podjałby się tego. Ale jeszcze popróbuje u jakiegoś innego gazownika ,a nóż-widelec trafie na takiego ,który powie :panie ,w tej starej to trzeba to ,to i to i bedzie grało ....za słowami pójdą czyny i będzie pięknie

- koonrad
- jestem tu nowy...
- Posty: 98
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Krk
- Kontaktowanie:
mam z lpg trochę doświadczeń i powiem, że znaleźć dobrego gazownika jest b. trudno. Mnie łatwiej było samemu nauczyć się zasad działania i regulacji instalacji. Jak słuchał bym gazowników, to wydał bym kupę $$$ na "regulację", miał zmienionego kompa, a przy okazji pewnie sonde, świece filtry itd ...oliho pisze:Co do gazowników z mojej okolicy to jakoś nie mam chyba szczęścia bo byłem już w 4 róznych warsztatach i w 3 cos tam kręcili przy blosie i reduktorze ,skroili po pare złotych i na tym ich usługa się kończyła ,a auto jak spalało duzo lpg tak spala do tej pory. W jednym to nawet z aparatem przyszli i fotki robili bo nie widzieli jeszcze takiego "dziwnego" mixera... tam już nawet do widzenia nie powiedziałem....
chodziło o prosty ośmiozaworowy jednopunkt (opla)
a wystarczył tester sondy lambda (20zł) i trochę zabawy
więc może sam zaczniesz coś mieszać przy instalce i olejesz gazowników ?
blosa jest podobno dość ciężko zestroić, a w dodatku z niektórymi silnikami po prostu nie działa jak należy
więc musisz szukać naprawdę dobrego zakładu
co do spalania ... w IIgen podaje się min 20%, ale może być więcej ...
czyli jak na noPB pali 13 to na lpg 15-16 powinno być normą ...
założenie sekwencji powinno pomóc, tam wzrost spalania nie jest duży - przyjmuje się do 10%, ale policz ile za 2.5kzł masz km
zaoszczędzisz 2-3litry na 100km, - ile musisz zrobić żeby się zwróciło ?
inna sprawa, że sekwencja nie oznacza bezawaryjnej jazdy i jak gazownicy spartolą to wydasz kupę kasy, a problem pozostanie ...
Weź no sprawdź jak pisze sław ten odparownik. Ja w swoim wczoraj membrany wymieniałem, a to co zobaczyłem w środku po przejechaniu 50 tyś km to nawet nie powiem.....oliho pisze:....
Ostatnimi czasy nawet nie dało się mojego wylitrażować, a na dodatek taj jechało gazem obok auta, że jak na osiedlu odpalałem to jakoś dziwnie ludzie się odsuwali


Dodatkowo jak pojedziesz do kogoś regulować gaz to fajnie by było jakby miał analizator spalin i regulując to patrzał co on wskazuje.
Pozdrawiam

Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...
Jak byłem u "mojego" gazownika na pierwszej regulacji to sie zdziwiłem, podpiął laptopa do kostki, do wydechu analizator spalin, wyskoczył mu wykres podciągnął jedna linię i powiedział ze jest ok
Nawet mi tłumaczył za co ten wykres odpowiada, ale już zapomniałem. Zero kręcenia śrubkami, regulacji na wyczucie i węch, porostu wiedział co robi. Auto pali około 13-14 litrów w cyklu mieszanym, i udało mi się nawet raz zejść do 11.5 litra na autostradzie (nie przekraczałem 100 km/h). Tak ze od gazownika zależy naprawdę dużo. A gaz to mi sie już dawno spłacił, sekwencyjny oczywiście 


vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus
patrol y60 - autobus
- pawel----b
- Posty: 323
- Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
- Lokalizacja: warszawa
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13259
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
A kto mowi, ze jezdze ekonomicznie.djbigos pisze:tdi sa ekonomiczne: golf IV 1.9 90km spokojna jazda 5l, niemiecka autostrada3 Golf V TDI 1.9 105KM, autostrada w niemczech, dystans 300km, rocznik 2005, spalil 9.4ltr/100km, a mowili ze ekonomiczny
6,1l, ostra jazda po gorach 11,9l
wszystko zalezy od jazdy
ja polecam rower![]()
![]()
![]()
oszczedny i dobry dla zdrowia
Z tesciowa na pokladzie, kazde moje auto jakos mniej pali

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Aż takim laikiem w kwestii 4x4 to nie jestem... do licznikowego wyniku dodałem 9% ,które wychodziło z jakiegoś tam kalkulatora obliczającego różnicę miedzy fabrycznymi oponami a wiekszymi np.31" MT.kozioU pisze:
a jeszcze pytanie jaką metodą zmierzone zostało te 100 km, bo chyba nie o licznikowe tu chodzi
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
- Don Corleone
- Posty: 491
- Rejestracja: wt lut 27, 2007 8:41 pm
- Lokalizacja: Gdzieś w górach
- Kontaktowanie:
- Don Corleone
- Posty: 491
- Rejestracja: wt lut 27, 2007 8:41 pm
- Lokalizacja: Gdzieś w górach
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości