Vitara 2,0 V6 - kilka pytań

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Thomas B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 09, 2004 9:23 am
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontaktowanie:

Vitara 2,0 V6 - kilka pytań

Post autor: Thomas B » ndz sie 03, 2008 9:28 pm

Witam...
Zmieniłem moją Vitarkę 1,6 Cabrio, na 2,0 V6 Long i mam odnośnie jej kilka pytań.

1. Samochód do 3 tys. obrotów jest dość "mułowaty" powyżej 3 tys. na już niezłego kopa. Czy to normalka, czy poprzednia właścicielka zamuliła auto, czy potrzebna jest jakaś regulacja?

2. Przy kręceniu kierownicą jest jakiś chrobot, czy wystarczy dolać (zmienić) płyn od wspomagania (jeśli tak to jaki) czy coś innego?

Pozdrawiam
Suzuki Vitara LONG 2.0 V6

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » ndz sie 03, 2008 10:09 pm

jest mułowaty a przy depnięciu lubi dużo wypić - za dużo , chrobot - nie wiem
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Thomas B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 09, 2004 9:23 am
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontaktowanie:

Post autor: Thomas B » ndz sie 03, 2008 10:18 pm

piotr-stihl pisze:jest mułowaty...
Czyli to norma?
Suzuki Vitara LONG 2.0 V6

Robsik
Posty: 466
Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Robsik » pn sie 04, 2008 11:51 am

A jaka skrzynia ??

Jeździłem automatem i manualem i automat jest troszke
mułowaty porównując do manuala, ale rwanie miał
ten i ten i to nie zależnie od obrotów...

A z chrobotaniem jest chyba tak że przy większysz przebiegach sie pojawia...

U mnie przy 150paru tyś zaczeło lekko sie pojawaic
a w angolu przy ponad 200tys chrobotało ostro...
Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem ;)

Awatar użytkownika
Thomas B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 09, 2004 9:23 am
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontaktowanie:

Post autor: Thomas B » pn sie 04, 2008 11:58 am

Manual, przebieg 200 tys. :)
Suzuki Vitara LONG 2.0 V6

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » pn sie 04, 2008 1:03 pm

na seryjnych kołach do normalnej jazdy po mieście wystarczają obroty 2-3 tyś. i wcale nie jest taki mułowaty, wyższych obrotów to raczej poza asfaltem używam :wink:

a jeśli chodzi o chrobotanie to podaj więcej szczegółów, u mnie słychać bardziej buczenie i czuć lekki opór na kierownicy, ale wrażenie jest takie jakby to gdzieć na kolumnie coś się działo

płyn do wspomagania to gdzieś kiedyś znalazłem że powinien być ATF Dexron III czy coś takiego

Awatar użytkownika
Thomas B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 09, 2004 9:23 am
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontaktowanie:

Post autor: Thomas B » pn sie 04, 2008 11:15 pm

kozioU pisze:...jeśli chodzi o chrobotanie to podaj więcej szczegółów,...
Przy skręcie w lewo coś jakby ocierało przy kierownicy, nie zawsze występuje, najczęściej przy wolnych obrotach.

Pozdrawiam
Suzuki Vitara LONG 2.0 V6

Awatar użytkownika
vaiker
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn maja 29, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Post autor: vaiker » pn sie 18, 2008 8:35 pm

ehh, najpierw podkupiles vitare do ktorej wzdychalem przed ekranem na allegro, teraz zmieniles na longa . . . piknie piknie ; ]
Vitara cabrio 2.0 16V '98 235/70/16MT LPG
Vitara long 2.0 V6 '97 225/75/16AT LPG

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » pn sie 18, 2008 8:48 pm

Thomas B pisze:
kozioU pisze:...jeśli chodzi o chrobotanie to podaj więcej szczegółów,...
Przy skręcie w lewo coś jakby ocierało przy kierownicy, nie zawsze występuje, najczęściej przy wolnych obrotach.

Pozdrawiam
właśnie coś takiego występuje u mnie - jeżdże tak już ponad 2 lata i zdążyłem się przyzwyczaić, nie chce mi się kierownicy ściągać i rozbierać kolumny :wink:

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn sie 18, 2008 9:45 pm

Korzystając z okazji ponowię zapytanie:

Mam pytanko do znawców więc sie podkleję do tematu.
Kupiłem dla żony Vitarę Long 2.0 V6.. dałem marne grosze ale ze świadomością, że silnik jest do remontu lub wymiany.
Zauważyłem (jedynie pobieżnie), że silniki od późniejszych grand vitar H25A i H27A wygladają podobnie. Czy się mylę?
Czy może ktoś ćwiczył taką przekładkę?


Bardzo zlaezy mi na podpowiedzi.
No chyba ktoś wie do diaska ??
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt sie 19, 2008 8:04 am

Ja nic nie wiem żeby ktoś zrobił przekładkę 2.5 V6 w miejsce 2.0 V6. Kiedyś się nad tym zastanawiałem ale silnik nie wymagal wymiany więc się nie bawiłem w to. Pamiętaj że konstrukcyjnie to podobne silniki i rozrząd wymienia się tak samo często. Jak masz do wymiany rozrząd w 2.0 to taki sam można trafić w 2.5 :wink: Na oko owszem silniki są podobne. Ale na oko chłop w szpitalu umarł - trzeba by zmierzyć dokładnie
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » wt sie 19, 2008 8:07 am

Wg mnie wymiary to będzie najmniejszy problem. Komplikacje mogą być większe w związku z instalacją elektryczną silnika.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt sie 19, 2008 9:18 am

Wymiary są istotne bo odpada kwestia robienia kryzy między skrzynią biegów a silnikiem i rzeźbienia nowych łap montażowych. A co do instalacji elektrycznej to myśle że najlepszy byłby przeszczep całości z jakiegoś anglika. Chyba że ktoś ma smykałke do łączenia
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » wt sie 19, 2008 10:04 am

Chodziło mi o to że wymiary silnika - umiejscowienie łap i uchwytów np do skrzyni - bardzo możliwe że jest identyczne lub wystarczy wymienić flansze łaczącą silnik i skrzynie biegów (obudowa sprzęgła).
A pajęczyna - no cóż nawet posiadając dwa schematy elektryczne może być ciężko dojść z tym do porozumienia.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » wt sie 19, 2008 11:12 am

2.5 V6 montowali nawet w Vitarze w miejsce 2.0 V6 pod koniec produkcji.
Tak pobieżnie porównując schematy i numery części z detali.ru wychodzi, że to prawie takie same silniki różniące się pojemnoscią, czyli inne bebechy.

Napisz co się dzieje z Twoim silnikiem może da się go uratować?

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt sie 19, 2008 11:49 am

kozioU pisze:2.5 V6 montowali nawet w Vitarze w miejsce 2.0 V6 pod koniec produkcji.
Tak pobieżnie porównując schematy i numery części z detali.ru wychodzi, że to prawie takie same silniki różniące się pojemnoscią, czyli inne bebechy.

Napisz co się dzieje z Twoim silnikiem może da się go uratować?
Jeszcze po numerach seryjnych wyjdzie że komputery są te same ??
A swoją drogą to ciekawa sztuka by była - kanciatka long 2.5 V6
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt sie 19, 2008 9:00 pm

kozioU pisze:2.5 V6 montowali nawet w Vitarze w miejsce 2.0 V6 pod koniec produkcji.
Tak pobieżnie porównując schematy i numery części z detali.ru wychodzi, że to prawie takie same silniki różniące się pojemnoscią, czyli inne bebechy.

Napisz co się dzieje z Twoim silnikiem może da się go uratować?
Hmmm... po odgłosach (dzwonienie) wnisokuję, że to zawory lub (najpewniej) sworzeń tłoka.
Niebawem motorek idzie do sprawdzenia i wyceny naprawy.
Ale jezeli koszt przekroczyc miałby 2 kafle to wolę wrzucić 2,5 l z sensownym przebiegiem.

Tak czy siak warto o takiej zamianie pomyśleć. Trzeba sprawdzić symbole sterowników. Góra silnika i dolot/zasilanie wygladają (optycznie) tak samo.
Dobra sytuacja do opracowania metody, która na koniec dnia może przydac sie każdemu z nas :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » wt sie 19, 2008 10:33 pm

kolektory mają inne numery, sterowniki też, proponuję porównać schematy na detali.ru, są dość dokładne no i wszystkie części mają podane numery

na pewno nie będzie to operacja plug'n'play :wink: może lepiej będzie poszukać zdrowego 2.0 V6 :roll:

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt sie 19, 2008 11:18 pm

2,5 są nowsze, maja mniejsze przebiegi a co najwazniejsze są tańsze i łatwiej dostępne.
Nie ma co przesądzać... zobaczymy co pokaże obdukcja :lol:
tak czy siak rozwazania można ciągnąć dalej... a nóż do czegos dojdziemy ?? :)2
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt sie 19, 2008 11:20 pm

najwazniejsze, żeby silnik pasował w mocowania i do skrzyni. Komputer mozna zapodac oryginalny od Grand V. oraz przeszczeczepić wiązkę jesli zaistnieje taka potrzba.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » śr sie 20, 2008 5:07 am

ze słyszenia [gdzieś tam ] mogę powiedzieć że 2,5 v6 to rozwiercony 2,0 i założone inne wałki rozrządu

ale to ze słyszenia - były gdzieś schematy tych silników na forum
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr sie 20, 2008 6:33 pm

Zawsze cuś :)2
Szukałem na forach USA... ale te młotki tylko do samuraiów wsadzają te motorki :cry:
A niestety przypominanie sobie ruskiej rozgawory zbytnio obciąża mój centralny układ nerwowy...
Szukam dalej... :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości