Silnik diesla

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

keroser
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: czw paź 09, 2008 10:27 pm

Silnik diesla

Post autor: keroser » czw paź 09, 2008 10:37 pm

Witam wszystkich i mam takie malutenkie zapytanie. Stalem sie szczesliwym posiadaczem Samuraja sj410 i sobie go tak przerabiam na typowy off road. Pytanie jaki silnik diesla najlepiej jest do niego wlozyc. Mam typ na 2,5d od mercedesa 124 jednak mowia ze moze byc za ciezki. Moze macie jakis swoj typ z doswiadczenia albo cos co mozna wlozyc.

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Post autor: Michal_R » pt paź 10, 2008 12:40 am

Będzie dobry, jak już go zamontujesz to się pochwal :)21

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt paź 10, 2008 8:38 am

a co jest nie tak z orginalnym silnikiem ?
chcialbym 2,5d zobaczyc w suzuce :)21
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
mariuszfila
Posty: 365
Rejestracja: pn gru 25, 2006 11:06 am
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli

Re: Silnik diesla

Post autor: mariuszfila » pt paź 10, 2008 9:24 am

keroser pisze:Witam wszystkich i mam takie malutenkie zapytanie. Stalem sie szczesliwym posiadaczem Samuraja sj410 i sobie go tak przerabiam na typowy off road. Pytanie jaki silnik diesla najlepiej jest do niego wlozyc. Mam typ na 2,5d od mercedesa 124 jednak mowia ze moze byc za ciezki. Moze macie jakis swoj typ z doswiadczenia albo cos co mozna wlozyc.

Powiem tak, nie zawracaj se dupy tym 2,5 Dieselkiem tylko od razu pomyśl o czymś większym, gdybyś zapodał tak 5,2 8V od jepa to byś miał zajefajną zmote :D

Awatar użytkownika
kfs
Posty: 638
Rejestracja: czw sty 17, 2008 10:13 am
Lokalizacja: Żmigród

Post autor: kfs » pt paź 10, 2008 10:36 am

Buuu, zniszczyli kolege :(
więc na poważnie dodam tylko żebyś przetrząsnął dział w temacie wrzucenia do SJta silnika 1,6TD z VW:)
Samurai Santana 93' - dawno i nieprawda
P11.144

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt paź 10, 2008 10:37 am

o 1,6td bylo sporo, o 1,9 bylo sporo... ale zawsze mozna wolnossacy 300d od beczki zapodac ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
kfs
Posty: 638
Rejestracja: czw sty 17, 2008 10:13 am
Lokalizacja: Żmigród

Post autor: kfs » pt paź 10, 2008 10:42 am

4,2 z GRata też powinno nieźle robić :)21
Samurai Santana 93' - dawno i nieprawda
P11.144

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » pt paź 10, 2008 11:07 am

kfs pisze:4,2 z GRata też powinno nieźle robić :)21
a gdzie będzie kierownik siedział ?? :D :D
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » pt paź 10, 2008 11:15 am

Nad tylną osią :D
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
kfs
Posty: 638
Rejestracja: czw sty 17, 2008 10:13 am
Lokalizacja: Żmigród

Post autor: kfs » pt paź 10, 2008 12:06 pm

Balu-Balu pisze:
kfs pisze:4,2 z GRata też powinno nieźle robić :)21
a gdzie będzie kierownik siedział ?? :D :D
przedłuzy kolumnę, kubeł na dach i jazda (odporność na gałęzie wysoce wskazana :)21 )
Samurai Santana 93' - dawno i nieprawda
P11.144

Awatar użytkownika
yarkom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 7:45 am

Re: Silnik diesla

Post autor: yarkom » pt paź 10, 2008 12:20 pm

mariuszfila pisze:

Powiem tak, nie zawracaj se dupy tym 2,5 Dieselkiem tylko od razu pomyśl o czymś większym, gdybyś zapodał tak 5,2 8V od jepa to byś miał zajefajną zmote :D
Potwierdzam, nie ma to jak prawdziwy, widlasty silnik, czasem jezdze w teren volvo z V6, piekna sprawa (no moze poza spalaniem - 50l/100km - to jednak troche jest)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr paź 15, 2008 2:33 pm

Tylko VW diesel - nawet wiem kto ma taki gotowy do suzuki zespol :)21
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

homer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 15, 2007 1:08 pm
Lokalizacja: z grzondki

Post autor: homer » śr paź 15, 2008 2:49 pm

są gotowe zestawy gratów do wsadzenia 1.9tdi.
Zobacz na http://www.acmeadapters.com/
C'mon...

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr paź 15, 2008 2:59 pm

homer pisze:są gotowe zestawy gratów do wsadzenia 1.9tdi.
Zobacz na http://www.acmeadapters.com/
Sa ale ja mam genbialniejsze rozwiazanie :)21
Wychodzi w sumie taniej niz te graty i jest o niebo lepsze - a i nie wymagaja przerobek w silniku , tak jak jest to potrzebne z acmeadapters
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

homer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 15, 2007 1:08 pm
Lokalizacja: z grzondki

Post autor: homer » śr paź 15, 2008 3:02 pm

Zun pisze:
homer pisze:są gotowe zestawy gratów do wsadzenia 1.9tdi.
Zobacz na http://www.acmeadapters.com/
Sa ale ja mam genbialniejsze rozwiazanie :)21
Wychodzi w sumie taniej niz te graty i jest o niebo lepsze - a i nie wymagaja przerobek w silniku , tak jak jest to potrzebne z acmeadapters
zatem wszyscy się cieszymy.
C'mon...

Awatar użytkownika
mariuszfila
Posty: 365
Rejestracja: pn gru 25, 2006 11:06 am
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli

Post autor: mariuszfila » śr paź 15, 2008 3:02 pm

Zun pisze:
homer pisze:są gotowe zestawy gratów do wsadzenia 1.9tdi.
Zobacz na http://www.acmeadapters.com/
Sa ale ja mam genbialniejsze rozwiazanie :)21
Wychodzi w sumie taniej niz te graty i jest o niebo lepsze - a i nie wymagaja przerobek w silniku , tak jak jest to potrzebne z acmeadapters
To zdradź nam swoją tajemnice :D

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr paź 15, 2008 5:53 pm

mariuszfila pisze:
Zun pisze:
homer pisze:są gotowe zestawy gratów do wsadzenia 1.9tdi.
Zobacz na http://www.acmeadapters.com/
Sa ale ja mam genbialniejsze rozwiazanie :)21
Wychodzi w sumie taniej niz te graty i jest o niebo lepsze - a i nie wymagaja przerobek w silniku , tak jak jest to potrzebne z acmeadapters
To zdradź nam swoją tajemnice :D
Było coś takiego jak tylno napędowa skrzynia biegów pasująca do silników czterocylindorwych vw , w tym diesle ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » śr paź 15, 2008 7:33 pm

Od LT? Duuuża i długa, może raczej z Volvo? Zdradź tajemnicę ;)
mały napis

Awatar użytkownika
MotoManiek
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pn lip 03, 2006 11:03 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MotoManiek » śr paź 15, 2008 7:48 pm

homer pisze:są gotowe zestawy gratów do wsadzenia 1.9tdi.
Zobacz na http://www.acmeadapters.com/
Te zestawy są dopasowane do silników 1.6D, 1.6TD, 1.9D oraz 1.9TD.
W przypadku TDI nie mają opracowanych schematów elektrycznych do instalacji Samuraia :)3 Jednak nie jest to trudne do zrobienia we własnym zakresie.
Ale potwierdzam są to kompletne zestawy do swapa silnika VW do Samuraia. W komplecie są wszystkie szpeje potrzebne do takiej operacji.
W terenie, im gorzej... tym lepiej

Tel. alarmowy 602 492 450

Awatar użytkownika
MotoManiek
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pn lip 03, 2006 11:03 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MotoManiek » śr paź 15, 2008 7:58 pm

z_power pisze:Od LT? Duuuża i długa, może raczej z Volvo? Zdradź tajemnicę ;)
VW Taro ??
W terenie, im gorzej... tym lepiej

Tel. alarmowy 602 492 450

homer
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob gru 15, 2007 1:08 pm
Lokalizacja: z grzondki

Post autor: homer » śr paź 15, 2008 8:39 pm

z kablami jest Keltec - do kupienia tutaj: http://www.rocky-road.com/diesel.html
C'mon...

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » śr paź 15, 2008 9:02 pm

co do silnika 200d z beczki oglądałem samuraia z takim silnikiem !!!! okolice zakopanego była na sprzedaż silnik super tylko nie do tego auta w tamtym egzemplażu zmotany był z orginalną skkrzynią od beczki 4 biegi v max na drogowym 50 km/h ale za to moc piekilna typowy rock-crawler na 3 biegu robił ostry podjazd ( GT 2.8 td stawał na 2 biegu)
ale!!!! zmienione resory przez co auto skacze nie układa się na wyboje na zwykłych pewnie by leżał z powodu dużej masy napędu


to moja opinia
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » śr paź 15, 2008 9:15 pm

Czy to nie jest czasem tak ze nadzwyczaj wysoka "sprawność terenowa" SJ-a wynika m.in. z niewielkiej masy auta? O ile przyrost masy po konwersji VW/Peugeot wydaje się do zaakceptowania to motanie mini-Gelendy z Suzuki jest chyba pakowaniem się w bagno - dosłownie i w przenośni ;)
mały napis

kotolot
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pn mar 27, 2006 8:34 am
Lokalizacja: Okolice Tarczyna

Post autor: kotolot » śr paź 15, 2008 9:58 pm

Cześć,

Acmeadapters z VW1.6d wolnossącym przetrenowałem. U mnie wszystko bardzo ładnie pasowało - łącznie z łapami trzymającymi silnik. W silniku przerabia się tylko jedną rzecz - trzeba ściąć końcówkę wału korbowego od strony sprzęgła (15 minut zabawy kątówką). Gorsza sprawa jest z wydechem - trzeba się trochę narzeźbić, bo wypada z drugiej strony. Poza tym nie obejdzie się bez lekkiego liftu przodu, bo miska koliduje z gruszką dyfra. Do tego dochodzą takie "drobiazgi" jak chłodnica z wiatrakiem, rozrusznik itd. W razie czego mozna u mnie taką zmotę obejrzeć (mazowieckie). Ale jeździ się fanie - chyba było warto. Powodzenia! Paweł.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw paź 16, 2008 7:27 am

MotoManiek pisze:
z_power pisze:Od LT? Duuuża i długa, może raczej z Volvo? Zdradź tajemnicę ;)
VW Taro ??
Pudło ;) Skrzynia jest z dużego fiata tudzież poloneza. Wypuścili 100 sztuk takich fiatów. Skrzynia jest normalna , dorobili tylko dzwon , także bierzesz kupujesz taki dzwon (he he he - szczesliwy co taki kupi :)21 ja wiem kto ma) , skrzynie z poldasa , silnik z golfa i gotowe :)21. Wychodzi taniej niz acmeadapters (przy acmeadapters policzcie sobie dosc droga przesylke , kolo zamachowe swoje wazy , skalklulowalem to wszystko , najtansza opcja i najbardziej profi to ta z dzwonem - nie mamy wtedy jakiejs osra.nej flanszy do której podłączamy rozrusznik z samuraia - chyba nie musze mowic jak mu ciezko przekrecic diesla :)21 - tylko zespol napedowy wlasciwie fabryczny ;) )
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości