Przerabianie SJ413
Moderator: Albert_N
Re: Przerabianie SJ413
jak masz klapnięte resory to je wymień a nie rób SPOA, dziwna szkoła... spoa zwiększa ci prześwit od ramy do ziemi, zwiększa kąty natarcia i zjazdu, natomiast wysokość gruchy od ziemi pozostaje taka sama więc notabene rzeczywistego prześwitu nie powiększysz, by to powiększyć musiał byś obkuć suze w większe koła bądź jakieś inne mosty zmotać, np. laplanderowskie, ciekawe czy ktoś tak zmotał suze.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Przerabianie SJ413
To prawda, tak też można. Aby jeszcze zredukować koszty, szukasz okazyjnie reduktora od 1.0 (koszt około 500 złotych - mi się udało za tyle kupić). Fartem jest on kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów od Ciebie, więc nie płacisz za przesyłkę (ok. 60pln). Przy odrobinie szczęścia reduktor taki zapodał już poprzedni właściciel, więc za 300pln dokupujesz red. od 1.3. Wybebeszasz dwa reduktory we własnym zakresie (instrukcję rozkładania i składania znajdziesz na YouTube). Dajesz stosownej firmie dwa elementy do pospawania, albo to też robisz sam (jeśli ty, albo sąsiad dysponujecie odpowiednim sprzętem). Składasz samodzielnie. Zamykasz się w teoretycznych kosztach od 300-500 złotych. No i po co przepłacaćslavok pisze:raczej około 1400-1500zł, kupujesz reduktor od litrówki za 700-800zł wyciągasz swój i powierzasz to odpowiednim ludziom oni natomiast za opłatą (600-700zł) robią Ci z tego 4.16 (oczywiście pomijam koszt łożysk i uszczelniaczy w reduktorze)

Później wyciskasz w terenie 65 km/h na piątym biegu przy 6tys obr/min. I jest fajnie.
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Przerabianie SJ413
no to teraz sie chyba zacznie heheheheheKKLord pisze:Jak było tyle razy to podaj mi dobry kolego linki do wszystkich zagadnień o które prosiłem najlepiej z opisami...
nmowisz masz
SPOA
http://www.forum4x4.pl/search.php?keywo ... mit=Szukaj
wieszaki
http://www.forum4x4.pl/search.php?keywo ... mit=Szukaj
snorkel
http://www.forum4x4.pl/search.php?keywo ... mit=Szukaj
czytac czytac i jeszcze raz czytac
aha i linki najlepiej stalowe w oplocie
1000 to wydaj na paliwo
pozdro i milej zabawy
Re: Przerabianie SJ413
Dobra panowie postanowiłem trochę zainwestować...Dzisiaj napisze do Mazura na gg może doradzi mi jakiś ciekawy zestawik zawieszenie w rozsądnej cenie.Reduktora już szukam od 410.Teraz pozostało mi tylko sprzedać zderzak od suzuki (ARB chyba) to i może na jakaś blokadkę będzie...No i trochę do pracy w wakacje ;(
A jak by sam reduktor od 410 wstawić to duża by różnica była?
A tak jeszcze poza tym to ktoś na forum robi sam blokady?
A jak by sam reduktor od 410 wstawić to duża by różnica była?
A tak jeszcze poza tym to ktoś na forum robi sam blokady?
Re: Przerabianie SJ413
Na początek wystarczy.corny pisze:A jak by sam reduktor od 410 wstawić to duża by różnica była?
Przód czy tył ? pokaż zdjęcia.KKLord pisze:Teraz pozostało mi tylko sprzedać zderzak od suzuki (ARB chyba)
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Przerabianie SJ413
tylne czy przednie blokady??
zrobienie blokady to koszt min 1400zł(nie mówię tu o besterlocker) tylko o wyłączanej blokadzie.
LockRight ok 1500-1700
ARB 3000 bez kompresora
zrobienie blokady to koszt min 1400zł(nie mówię tu o besterlocker) tylko o wyłączanej blokadzie.
LockRight ok 1500-1700
ARB 3000 bez kompresora
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Przerabianie SJ413
kolega chce zaspawać dyfer a nie blokować profi
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Przerabianie SJ413
Wilku a gdzie jest ten reduktor?
Re: Przerabianie SJ413
Ja znalazłem w serwisie aukcyjnym - wiadomo jakim. Nie zależało mi wtedy na kupnie, ale zaryzykowałem (aukcja była bez zdjęcia). Po zmianie doceniłem zalety i pukałem się w głowę, dlaczego pół roku reduktor się marnował w garażu. Kiedyś ktoś miał też taki reduktor z pękniętą obudową i w przyzwoitej cenie.
pzdr, W
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Przerabianie SJ413
mowisz i masz:slavok pisze:jak masz klapnięte resory to je wymień a nie rób SPOA, dziwna szkoła... spoa zwiększa ci prześwit od ramy do ziemi, zwiększa kąty natarcia i zjazdu, natomiast wysokość gruchy od ziemi pozostaje taka sama więc notabene rzeczywistego prześwitu nie powiększysz, by to powiększyć musiał byś obkuć suze w większe koła bądź jakieś inne mosty zmotać, np. laplanderowskie, ciekawe czy ktoś tak zmotał suze.
Robi fajnie, tylko jakosc filmiku srednia.
SJ 413 '87 mota sie co nieco 

- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Re: Przerabianie SJ413
a i owszem a powiem ci jeszcze że przez rok jeździłem z przednim arbem i normalnymi półosiami i dawało rade tylko trzeba uważać z gazem ,ale jak sie jeździ technicznie a nie but w podłoge to jakoś pójdzie to nawet działa,półosie na wzmocnione zmieniłem profilaktycznie żeby mi sie potem nie uwaliły w najgorszym momencie . Generalnie półosi KAM nie polecam ,wiecej info na pw coby nie robić krypto reklamy.bigos pisze:i przy jakich oponachMichał_1989 pisze:Miałem ARB'a przez ponad rok na normalnych półosiach ale ARB nie jest stałą blokada ale byśle że przy nie jeżdżeniu po czarnym dadza radeslavok pisze: nie wiem czy blokada to dobra myśl przy seryjnych półośkach... niech wypowiedzą się inni.
![]()
nie pisz ze na 33 bogerach
Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


Re: Przerabianie SJ413
zamiast szukać reduktora za chore pieniądze lepiej jedną zembatke kupić 

NO I JEST RZOPA
Re: Przerabianie SJ413
A to jaka zębatke trzeba kupić jak byś mógł objaśnij mi wysztskto drogi kolego...
Re: Przerabianie SJ413
to coś dziwnego...Aśka&Kuba pisze:zamiast szukać reduktora za chore pieniądze lepiej jedną zembatke kupić
Bo żeby działało to trzeba wymienić co najmniej 2
A przy 4.16 to w sumie się wymienia 4 - tzn dwa całe wałki i jedno koło.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Przerabianie SJ413
Po opisie nie widac,zeby kolega jezdzil super extremalnie wiec po co mu 4,16?? Reduktor od tysiaczki pewnie zalatwi sprawe i przynajmniej normalnie po prostych bedzie jezdzil a nie 50km/h 

Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne
Re: Przerabianie SJ413
w skrócie napisałem wiadomo też że nie chodzi o zębatkę z wigry 3
ale po co poszukać jeszcze w dodatku przyklejony jest
jeszcze może to pomotać i odesłać na własny koszt
ale po co poszukać jeszcze w dodatku przyklejony jest

jeszcze może to pomotać i odesłać na własny koszt

NO I JEST RZOPA
Re: Przerabianie SJ413
A panowie nie ma ktoś jakiś schematów jak zrobić podniesienie budy?Śruby jaka długość i te roleczki...?
Re: Przerabianie SJ413
jest gdzieś taki topic jak "lift budy" poszukaj tam wszystko pisze 

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości