Przerabianie SJ413

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: slavok » czw kwie 16, 2009 10:17 am

jak masz klapnięte resory to je wymień a nie rób SPOA, dziwna szkoła... spoa zwiększa ci prześwit od ramy do ziemi, zwiększa kąty natarcia i zjazdu, natomiast wysokość gruchy od ziemi pozostaje taka sama więc notabene rzeczywistego prześwitu nie powiększysz, by to powiększyć musiał byś obkuć suze w większe koła bądź jakieś inne mosty zmotać, np. laplanderowskie, ciekawe czy ktoś tak zmotał suze.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: Wilku » czw kwie 16, 2009 10:27 am

slavok pisze:raczej około 1400-1500zł, kupujesz reduktor od litrówki za 700-800zł wyciągasz swój i powierzasz to odpowiednim ludziom oni natomiast za opłatą (600-700zł) robią Ci z tego 4.16 (oczywiście pomijam koszt łożysk i uszczelniaczy w reduktorze)
To prawda, tak też można. Aby jeszcze zredukować koszty, szukasz okazyjnie reduktora od 1.0 (koszt około 500 złotych - mi się udało za tyle kupić). Fartem jest on kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów od Ciebie, więc nie płacisz za przesyłkę (ok. 60pln). Przy odrobinie szczęścia reduktor taki zapodał już poprzedni właściciel, więc za 300pln dokupujesz red. od 1.3. Wybebeszasz dwa reduktory we własnym zakresie (instrukcję rozkładania i składania znajdziesz na YouTube). Dajesz stosownej firmie dwa elementy do pospawania, albo to też robisz sam (jeśli ty, albo sąsiad dysponujecie odpowiednim sprzętem). Składasz samodzielnie. Zamykasz się w teoretycznych kosztach od 300-500 złotych. No i po co przepłacać ;)
Później wyciskasz w terenie 65 km/h na piątym biegu przy 6tys obr/min. I jest fajnie.


pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
corny
Posty: 445
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: corny » czw kwie 16, 2009 10:31 am

KKLord pisze:Jak było tyle razy to podaj mi dobry kolego linki do wszystkich zagadnień o które prosiłem najlepiej z opisami...
no to teraz sie chyba zacznie hehehehehe
nmowisz masz
SPOA
http://www.forum4x4.pl/search.php?keywo ... mit=Szukaj

wieszaki
http://www.forum4x4.pl/search.php?keywo ... mit=Szukaj

snorkel
http://www.forum4x4.pl/search.php?keywo ... mit=Szukaj


czytac czytac i jeszcze raz czytac
aha i linki najlepiej stalowe w oplocie
1000 to wydaj na paliwo

pozdro i milej zabawy
GG 18408258
SJ413
http://samurai.org.pl/

KKLord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 1:18 pm

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: KKLord » czw kwie 16, 2009 2:10 pm

Dobra panowie postanowiłem trochę zainwestować...Dzisiaj napisze do Mazura na gg może doradzi mi jakiś ciekawy zestawik zawieszenie w rozsądnej cenie.Reduktora już szukam od 410.Teraz pozostało mi tylko sprzedać zderzak od suzuki (ARB chyba) to i może na jakaś blokadkę będzie...No i trochę do pracy w wakacje ;(

A jak by sam reduktor od 410 wstawić to duża by różnica była?

A tak jeszcze poza tym to ktoś na forum robi sam blokady?

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: slavok » czw kwie 16, 2009 5:06 pm

corny pisze:A jak by sam reduktor od 410 wstawić to duża by różnica była?
Na początek wystarczy.
KKLord pisze:Teraz pozostało mi tylko sprzedać zderzak od suzuki (ARB chyba)
Przód czy tył ? pokaż zdjęcia.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: Adam.Ż » czw kwie 16, 2009 5:09 pm

tylne czy przednie blokady??

zrobienie blokady to koszt min 1400zł(nie mówię tu o besterlocker) tylko o wyłączanej blokadzie.
LockRight ok 1500-1700
ARB 3000 bez kompresora
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: slavok » czw kwie 16, 2009 5:15 pm

kolega chce zaspawać dyfer a nie blokować profi
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

KKLord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 1:18 pm

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: KKLord » czw kwie 16, 2009 8:09 pm

Wilku a gdzie jest ten reduktor?

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: Wilku » czw kwie 16, 2009 8:27 pm

Ja znalazłem w serwisie aukcyjnym - wiadomo jakim. Nie zależało mi wtedy na kupnie, ale zaryzykowałem (aukcja była bez zdjęcia). Po zmianie doceniłem zalety i pukałem się w głowę, dlaczego pół roku reduktor się marnował w garażu. Kiedyś ktoś miał też taki reduktor z pękniętą obudową i w przyzwoitej cenie.

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: vetrieska » czw kwie 16, 2009 9:42 pm

slavok pisze:jak masz klapnięte resory to je wymień a nie rób SPOA, dziwna szkoła... spoa zwiększa ci prześwit od ramy do ziemi, zwiększa kąty natarcia i zjazdu, natomiast wysokość gruchy od ziemi pozostaje taka sama więc notabene rzeczywistego prześwitu nie powiększysz, by to powiększyć musiał byś obkuć suze w większe koła bądź jakieś inne mosty zmotać, np. laplanderowskie, ciekawe czy ktoś tak zmotał suze.
mowisz i masz:
Robi fajnie, tylko jakosc filmiku srednia.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: Michał_1989 » czw kwie 16, 2009 9:50 pm

bigos pisze:
Michał_1989 pisze:
slavok pisze: nie wiem czy blokada to dobra myśl przy seryjnych półośkach... niech wypowiedzą się inni.
Miałem ARB'a przez ponad rok na normalnych półosiach ale ARB nie jest stałą blokada ale byśle że przy nie jeżdżeniu po czarnym dadza rade :)21
i przy jakich oponach ??
nie pisz ze na 33 bogerach :o
a i owszem a powiem ci jeszcze że przez rok jeździłem z przednim arbem i normalnymi półosiami i dawało rade tylko trzeba uważać z gazem ,ale jak sie jeździ technicznie a nie but w podłoge to jakoś pójdzie to nawet działa,półosie na wzmocnione zmieniłem profilaktycznie żeby mi sie potem nie uwaliły w najgorszym momencie . Generalnie półosi KAM nie polecam ,wiecej info na pw coby nie robić krypto reklamy.
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: Aśka&Kuba » pt kwie 17, 2009 11:40 am

zamiast szukać reduktora za chore pieniądze lepiej jedną zembatke kupić :)21
NO I JEST RZOPA

KKLord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 1:18 pm

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: KKLord » pt kwie 17, 2009 1:55 pm

A to jaka zębatke trzeba kupić jak byś mógł objaśnij mi wysztskto drogi kolego...

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: Adam.Ż » pt kwie 17, 2009 4:26 pm

Aśka&Kuba pisze:zamiast szukać reduktora za chore pieniądze lepiej jedną zembatke kupić :)21
to coś dziwnego...
Bo żeby działało to trzeba wymienić co najmniej 2
A przy 4.16 to w sumie się wymienia 4 - tzn dwa całe wałki i jedno koło.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: Seba350 » pt kwie 17, 2009 4:35 pm

Po opisie nie widac,zeby kolega jezdzil super extremalnie wiec po co mu 4,16?? Reduktor od tysiaczki pewnie zalatwi sprawe i przynajmniej normalnie po prostych bedzie jezdzil a nie 50km/h :)
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: Aśka&Kuba » pt kwie 17, 2009 5:37 pm

w skrócie napisałem wiadomo też że nie chodzi o zębatkę z wigry 3


ale po co poszukać jeszcze w dodatku przyklejony jest :)11


jeszcze może to pomotać i odesłać na własny koszt :lol:
NO I JEST RZOPA

KKLord
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 1:18 pm

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: KKLord » pt kwie 17, 2009 7:34 pm

A panowie nie ma ktoś jakiś schematów jak zrobić podniesienie budy?Śruby jaka długość i te roleczki...?

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Przerabianie SJ413

Post autor: slavok » pt kwie 17, 2009 7:43 pm

jest gdzieś taki topic jak "lift budy" poszukaj tam wszystko pisze :roll:
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości