Tylny most i okolice - dziwne stuki

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
vitara37
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 17, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Jelenia góra

Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: vitara37 » śr cze 10, 2009 10:15 pm

Witam wszystkich
vitara v6, 97 rok , 2 l , H20A, długa
Mam pytanie na wstępną i teoretyczną diagnoze :) . Cos mi zaczęło od niedawna łupać w vitarce w okolicach tylnego mostu jakby z prawej strony tylnej.
dokładnie odgłos jakby cos przeskoczyło na "trybach" i porządne łupniecie jednorazowe. nie ma zasady stałej kiedy sie to pojawia : nieraz przy ruszeniu innym razem przy redukcji biegu no przy niewielkiej prędkości wrzucam zbyt wcześnie 5 bieg innym razem na zakręcie. Luzy na kolach po uniesieniu lewarkiem lekkie sa ale one zawsze takie były . poza tym nic nie piszczy , wycieków olejów nie ma
jeśli ktoś w swoim autko to przeszedł juz proszę o jakieś info
pozdrawiam
Suzuki 97 r.V6 , 100 kw, + gaz

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: viperecki » śr cze 10, 2009 10:39 pm

po pierwsze primo sprwdź krzyżaki tylnego wału po drugie primo :lol: zbadaj luz na wałku ataku tylnego mostu
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
vitara37
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 17, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Jelenia góra

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: vitara37 » czw cze 11, 2009 8:16 am

Dzięki kolego za podpowiedz :)
Vitara non stop jeździ ,,łupniecie" wystepuje ok co 30-40 km w rożnych sytuacjach , muszę jechać teraz na pare dni nad morze a wydaje mi sie ze przy uszkodzeniach mostu to najlepiej wymiana .
Pytanie. Czy przy tych objawach uszkodzenia jesli jest to zapoczątkowane usterką elementów tylnego mostu auto jeszcze wytrzyma jakiś czas ? czy raczej nie ma zasady ? czyli ze jak łupnie to juz nie będzie napędu ?
Suzuki 97 r.V6 , 100 kw, + gaz

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: viperecki » czw cze 11, 2009 11:53 am

równie dobrze może napier.... dielać wyłamany ząb w mechaniźmie różnicowym ale podałm ci najoptymistyczniejszą wersję posta wyżej aj to nie to most ma wszelkie objawy do wybuchnięcia dyfra
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
vitara37
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 17, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Jelenia góra

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: vitara37 » sob cze 13, 2009 3:57 pm

Panowie zona dzisiaj jechala i przy ruszaniu znowu ,,łup,, az klamry z obudowy filtra sie poodpinały
Mowi ze to jednak chyba od spodu na srodku a nie z tylu . Stalo sie to przy ruszaniu i przy łupnieciu zawsze swad oleju przepalonego
przejrzałem auto od spodu i cholera nic nie widac i nic nie idzie wymacać . luzy jak luzy lekkie sa wszedzie i takie byly wczesniej ale to normalka i nie szukam dziury w całym
Prosze pomóżcie jak to namierzyć , sa jakieś sposoby aby nie rozbierać wszystkiego po koleji na czynniki pojedyncze ?
Podrawiam
Suzuki 97 r.V6 , 100 kw, + gaz

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: Seba350 » sob cze 13, 2009 4:01 pm

Moze masz automata skrzynie?? Jesli tak to w nim moze sie cos dziac i stad rowniez swad oleju.
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
vitara37
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 17, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Jelenia góra

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: vitara37 » sob cze 13, 2009 5:06 pm

skrzynia manual .
Może kogoś znacie biegłego w temacie z warsztatów z 4x4 w okolicach jeleniej góry ?
sam tez potrafię trochę zrobic ale trzeba wiedzieć co szukać i gdzie :) bez sensu wszystko zmieniać po kolei lub rozbierać i oceniać to wzrokowo
pozdrawiam
Suzuki 97 r.V6 , 100 kw, + gaz

mirek-zuza
 
 
Posty: 112
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:37 pm
Lokalizacja: Bytom

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: mirek-zuza » ndz cze 14, 2009 5:21 am

Może coś z gazem jak klamry z pokrywy filtra wywaliło ??
Rocsta 2,2D

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: RAVkrakuf » ndz cze 14, 2009 9:22 am

Hej

No klasyczne objawy za bogatej mieszanki LPG - jeśli co kilkadziesiąt km łupnie to co się nazbiera w dolocie - ja tak miałem ale w plaskaczu (też japończyk).
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

Awatar użytkownika
vitara37
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 17, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Jelenia góra

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: vitara37 » ndz cze 14, 2009 6:08 pm

Kurde to sprawdziłem odrazu , kupiłem kiedyś interfejs i sam ustawiałem gaz bo z gazownikami ciężko sie gada . Mam instalcje bino s na dwa emulatory sondy
mieszankę mam ustawianą na wolnych na bogata ale w czasie obrotów widze ze sonda chodzi płynnie od 0.1 do 0.9 v . Kolega gazownik tak mi zalecił ustawić zeby na wolnych obrotach miała bogata .Dla zaworów lepiej niby
świece kupiłem nowe orginal i filtr powietrza
Panowie ale możecie mieć racje z tym gazem , jutro zmniejszę dawkę
Dzieki śliczne za sugestie bo to sie chyba dzieje po wymianie filtra gazu

Pozdrawiam
Suzuki 97 r.V6 , 100 kw, + gaz

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: RAVkrakuf » ndz cze 14, 2009 8:10 pm

Hej
Ale najpierw nowe świece i kable. Te które na paliwie by jeszcze lata chodziły na gazie mogą strzelać :(
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

Awatar użytkownika
vitara37
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 17, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Jelenia góra

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: vitara37 » pn cze 15, 2009 3:34 pm

Dzięki za diagnozę przez neta :D trafna :D
A myślałem ze to coś z napędem bo jakoś to dziwne te łupnięcia były . wyregulowałem parownik ,zlałem z niego syf i wygląda że bedzie ok
oczywiście świece nowe a kabli nie mam bo mam na każdą świece cewkę . na świecach zmniejszyłem tez przerwę na 0,7
tak jak pisałem ze stało sie to niebawem po zmianie filtru gazu czyli moze zmieniła sie jakoś przepustowość gazu i za bogata byla mieszanka . Sam nie wiem ale wazne ze jest ok
Dzieki jeszcze raz
Suzuki 97 r.V6 , 100 kw, + gaz

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: RAVkrakuf » pn cze 15, 2009 5:01 pm

Jak juz zrobisz jakiś wiekszy przebieg (20-40tyś km na LPG ) daj znać jak ten silnik gaz trawi - ja miałem złe doświadzcenia w 4 japońcach z gazem a taka viertarka V6 to się Żonie marzy.
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: Kostuch » pn cze 15, 2009 6:36 pm

RAVkrakuf pisze:Hej

No klasyczne objawy za bogatej mieszanki LPG - jeśli co kilkadziesiąt km łupnie to co się nazbiera w dolocie - ja tak miałem ale w plaskaczu (też japończyk).
Na bogatej mieszance nie "łupie". Spalanie wybuchowe lpg w dolocie są efektem właśnie za ubogiej mieszanki.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: RAVkrakuf » pn cze 15, 2009 6:47 pm

Kostuch pisze:
RAVkrakuf pisze:Hej

No klasyczne objawy za bogatej mieszanki LPG - jeśli co kilkadziesiąt km łupnie to co się nazbiera w dolocie - ja tak miałem ale w plaskaczu (też japończyk).
Na bogatej mieszance nie "łupie". Spalanie wybuchowe lpg w dolocie są efektem właśnie za ubogiej mieszanki.
to tłumaczy dlaczego zaczęło się po wymianie filtra - większa ilość powietrza
A ja żyłem w nieśwaidomości :)
Na szczęście na BLOSie zapomniałem o problemie strzałów
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

Awatar użytkownika
vitara37
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 17, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Jelenia góra

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: vitara37 » pn cze 15, 2009 6:49 pm

Na gazie jeżdżę juz 4 lata i jest zajebiście chociaż ma wadę. Mam prostą centralkę Bingo S i parownik lovato oczywiście ze sterowaniem na silnik krokowy. Przez cztery lata ani jednego strzału , zbierało sie super - prawie jak benzyna i tanio jeździło. teraz miałem strzały po wymianie filtra gazu ale juz jest ok
Jeśli chodzi o wady to niestety ale na tych centralkach drugiej generacji silnik będzie lekko pływał na wolnych obrotach zarówno na gazie jak i paliwie. Dlatego ze mikser mam przy samym czujniku powietrza i jest w nim zawężenie w srodku co zakłóca odczyt przepływu powietrza przez czujnik (chyba MAP lub MAF) i wyłapuje to i lekko ,,pływa ,, jeśli dasz mixer tuz za filtrem powietrza nie będzie ,,pływał,, na wolnych obrotach ale jest możliwość porządnego strzału ( za duża odległość )
Mi to akurat nie przeszkadza , powiedzmy ze sie przyzwyczaiłem bo problem chyba nie do rozwiązania przy tym zestawie gazowym. Jak montowałem instalacje gazowa to te z wtryskami kosztowały tyle co 1/4 auta :) Teraz ceny już spadły
Suzuki 97 r.V6 , 100 kw, + gaz

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: Kostuch » pn cze 15, 2009 7:18 pm

vitara37 pisze:Na gazie jeżdżę juz 4 lata i jest zajebiście chociaż ma wadę. Mam prostą centralkę Bingo S i parownik lovato oczywiście ze sterowaniem na silnik krokowy. Przez cztery lata ani jednego strzału , zbierało sie super - prawie jak benzyna i tanio jeździło. teraz miałem strzały po wymianie filtra gazu ale juz jest ok
Jeśli chodzi o wady to niestety ale na tych centralkach drugiej generacji silnik będzie lekko pływał na wolnych obrotach zarówno na gazie jak i paliwie. Dlatego ze mikser mam przy samym czujniku powietrza i jest w nim zawężenie w srodku co zakłóca odczyt przepływu powietrza przez czujnik (chyba MAP lub MAF) i wyłapuje to i lekko ,,pływa ,, jeśli dasz mixer tuz za filtrem powietrza nie będzie ,,pływał,, na wolnych obrotach ale jest możliwość porządnego strzału ( za duża odległość )
Mi to akurat nie przeszkadza , powiedzmy ze sie przyzwyczaiłem bo problem chyba nie do rozwiązania przy tym zestawie gazowym. Jak montowałem instalacje gazowa to te z wtryskami kosztowały tyle co 1/4 auta :) Teraz ceny już spadły
Dziwna teoria :D
Jak masz bingo i kabelek, to możesz obejrzeć sobie na laptopie przebieg oscykloskopowy z sondy lambda na wolnych obrotach. Częstotliwość zmian jest około 0,25-0,5Hz.
Bingo czytając z sondy ciągle otwiera i zamyka zaworek krokowy próbując wyregulować skład i dlatego ten efekt "falowania".
Nie wiem, czy w bingo s jest taka możliwość ale u mnie w bingo m mogłem jakby zasymulować że mam zwykły zawór zamiast krokowca, ale ponieważ dotyczyło to całego zakresu obrotów a nie tylko wolnych, to nie ustawiałęm tego. Falowanie jest cool :wink:

ps.
Gdzie byś nie dał miksera, to przez MAF przeleci tyle samo powietrza.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
vitara37
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 17, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Jelenia góra

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: vitara37 » wt cze 16, 2009 7:10 am

ok ale np. ściągnij filtr powietrza z obudową i paluszkiem poruszaj przy wlocie powietrza ,oczywiście bez żadnego przytykania i zobaczysz zmiany na pracy silnika bo zareaguje MAF i teraz ciągnąc dalej moja teorie , jesli mixer jest przy MAF i w środku ma znaczne zawężenie może również strumień powietrza czytać niepoprawnie zarówno na benzynie jak i na gazie . Zdemontowałem Mixer i zapaliłem autko i co ? nie faluje .
Oczywiście jest to tylko moja teoria i spostrzeżenia które pare lat temu robiłem
Czujnik przepływu powietrza MAF w suzuki jakos inaczej reaguje niz przepływomierz np w vw . Np po wypięciu MAF auto zgasnie i nie będzie wogle trzymać wolnych obrotów , natomiast po odpięciu przepływomierza auto przyjmnie jakies tam wartości z komputera i będzie pracował awaryjnie
Moze trochę łopatologicznie to rozumuję :D ale poczyniłem takie obserwacje

Pozdrawiam
Suzuki 97 r.V6 , 100 kw, + gaz

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: Kostuch » wt cze 16, 2009 2:59 pm

vitara37 pisze:ok ale np. ściągnij filtr powietrza z obudową i paluszkiem poruszaj przy wlocie powietrza ,oczywiście bez żadnego przytykania i zobaczysz zmiany na pracy silnika bo zareaguje MAF i teraz ciągnąc dalej moja teorie , jesli mixer jest przy MAF i w środku ma znaczne zawężenie może również strumień powietrza czytać niepoprawnie zarówno na benzynie jak i na gazie . Zdemontowałem Mixer i zapaliłem autko i co ? nie faluje .
Pozdrawiam
Ruszanie paluszkiem w strumieniu powietrza nic nie ma prawa zmieniać w ilości powietrza przepływającego przez dolot. :)
Coś masz skasztanione (zły przekrój miksera np?).
vitara37 pisze: Oczywiście jest to tylko moja teoria i spostrzeżenia które pare lat temu robiłem
Czujnik przepływu powietrza MAF w suzuki jakos inaczej reaguje niz przepływomierz np w vw . Np po wypięciu MAF auto zgasnie i nie będzie wogle trzymać wolnych obrotów , natomiast po odpięciu przepływomierza auto przyjmnie jakies tam wartości z komputera i będzie pracował awaryjnie
Moze trochę łopatologicznie to rozumuję :D ale poczyniłem takie obserwacje

Pozdrawiam
MAF (Mass Air Flow) to po polsku właśnie przepływomierz. Może odpinasz inny czujnik?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
vitara37
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 17, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Jelenia góra

Re: Tylny most i okolice - dziwne stuki

Post autor: vitara37 » czw cze 18, 2009 10:04 am

A tak z ciekawości niech któryś z kolegów odepnie MAF sensor w swojej vitarce i zobaczymy czy zgaśnie lub odłączy obudowe filtra i zakłóci przepływ powietrza ruszając reka . Pomylić nie darady go ma 3 kabelki i jest widoczny
Obaliło by to moja teorie o zakłóceniach miksera lub potwierdziło .
Upieram sie przy swoim ponieważ po odłączeniu miksera obroty sa na benzynie ok
kumpel podłączał mi techa i czyta wszytko w parametrach ok
Mam tez Passata i tam po odłączeniu przepływki auto nie gaśnie i przyjmowane sa wartości chyba z tego co pamiętam 500 ale na mocy ucieka ok 30 % i wpada w stan awaryjny
Oczywiście jeździłem po gazownikach ale większość to tylko ,,zakładacze,, i duzo nie wiedzieli . Teorie tą potwierdził mi tylko jeden gazownik i rzecz jasna i nie naprowadzałem go na tą myśl.
Suzuki 97 r.V6 , 100 kw, + gaz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość