Resory do Suki od Fiata 125p - tuning resorów POLONEZ

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Resory do Suki od Fiata 125p - tuning resorów POLONEZ

Post autor: Myszono » wt cze 02, 2009 8:48 am

Generalnie chciał bym się dowiedzieć co najprościej i najtaniej zrobić żeby sobie zmiękczyć reosry w suce bo orginalnie to troche trzepie maszyną. Jesli ma ktoś jakieś patenty dobre to prosze je opisać.

Jeśli chodzi o tytuł tematu to nawiązuje do suki mojego kolegi który właśnie kupił sucz samuraia już przerobionego na maxa i właśnie ma przerobione resorki
od dużego fiata tudzieź fso polonez :). Przeróbka nie jest bardziej skomplikowana od przeróbki resorów wranglera i zdecydowanie tańsze.

Potrzebne jest 8 resorów od fiata i przespawanie uchwytów oraz wieszaków troszke dalej gdyż resory od fiata są dłuższe.

Wrażenia z jazdy są nie do opisania - suka płynie po wybojach niesamowity komfort - niestety coś za coś - moim zdaniem za bardzo sie wychyla na zakrętach i jest podsterowana.

Tu fota SUzuKI http://www.biurosukces.neostrada.pl/witsona1.jpg
Ostatnio zmieniony pt cze 19, 2009 9:29 pm przez Myszono, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

mirek-zuza
 
 
Posty: 112
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:37 pm
Lokalizacja: Bytom

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: mirek-zuza » wt cze 02, 2009 12:47 pm

Witamy.
TJEmyszon: co najprościej i najtaniej zrobić żeby sobie zmiękczyć reosry w suce bo orginalnie to troche trzepie maszyną
Najprościej zmienić samochód :)21
TJEmyszon: Potrzebne jest 8 resorów
Cztery do bagażnika na zapas ??
Rocsta 2,2D

Awatar użytkownika
witson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: czw maja 21, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Jędrzejów / Świętokrzyskie

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: witson » wt cze 02, 2009 1:15 pm

Mirek jak nie masz nic ciekawego do dodania to po co się udzielasz.

To ja jestem posiadaczem tej suzuki, chciałem się zapytac czy ktoś może wie jakie amorki by podeszły pod takiego lifta jak ja mam, mam orginalne i jakoś dają rade, ale myślałem nad tym żeby je wymienic na troszeczke twardsze i oczywiście w rozsądnej cenie. Pozdrawiam Daniel

mirek-zuza
 
 
Posty: 112
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:37 pm
Lokalizacja: Bytom

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: mirek-zuza » wt cze 02, 2009 1:19 pm

Wiesz, suzuka jaka jest każdy wie, jak komuś za twardo to niech zmieni samochód.
Nie wiem po co 8 resorów - z dwóch robisz jeden ??
Pozdrawiam Mirek
Rocsta 2,2D

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: Jogi4x4 » wt cze 02, 2009 3:34 pm

mirek-zuza pisze:Nie wiem po co 8 resorów - z dwóch robisz jeden ??
Tak jak w starych powozach i dorożkach :D

Ja mam założone amortyzatory z tylnego mostu od Vitary, jestem zadowolony z nich.
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
witson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: czw maja 21, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Jędrzejów / Świętokrzyskie

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: witson » wt cze 02, 2009 4:12 pm

Tak z dwóch robisz jeden i dokładasz ostatni najmniejszy orginalny, wieszaki trzeba przespawac i ustawic kąty, wszystko daje nieźle rade w terenie i jest bardziej komfortowo.

mirek-zuza
 
 
Posty: 112
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:37 pm
Lokalizacja: Bytom

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: mirek-zuza » wt cze 02, 2009 4:47 pm

Twój kolega pisze, że za bardzo się wychyla na zakrętach. Nie będzie chciała się za wcześnie rolować na trawersach ?? Nie myślaleś żeby pójść w stronę sprężyn, koledzy pisali, że wachacze można już dostać po stoparę zł. a mocowania resorów i tak przekładasz,to można do razu zrobić mocowanie wachaczy.
Pozdrawiam Mirek.
Rocsta 2,2D

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: Myszono » wt cze 02, 2009 4:50 pm

mirek-zuza pisze:Wiesz, suzuka jaka jest każdy wie, jak komuś za twardo to niech zmieni samochód.
Nie wiem po co 8 resorów - z dwóch robisz jeden ??
Pozdrawiam Mirek
Tak z dwóch resorów robi sie jeden, dodatkowo z orginalnego resora dodaje sie to najkrótsze pióro.
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Awatar użytkownika
corny
Posty: 445
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: corny » śr cze 03, 2009 10:18 am

cze TJE.. na początek dzień dobry heheheh

ojoj zaraz posypia się kasztany
hehehe
GG 18408258
SJ413
http://samurai.org.pl/

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Resory tuning polonez

Post autor: Myszono » pt cze 19, 2009 8:22 pm

Mam pytanie gorący temat w sumie bo potrzebuje uzyskać odpowiedz lub opinie w miare szybko.

Zdemontowałem orginalne resory suzuki na przodzie gdyż były totalnie klapnięte w sumie płaskie a nawet wklęsłe.
Miałem je habrować ale czytając opinie innych na temat habrowania stwierdziłem że to faktycznie niema sensu bo zaraz i tak siądą. Postanowiłem więc dokonać takiej przeróbki:

Wyrzucam pióro pomocnicze w pizdu oraz pióro odbojnikowe a zakładam pod pióro głowne pióro od poloneza - też głowne.
Przeróba nie jest skomplikowana - wystarczy obciąć pióro poldka na wymiar taki jakie ma pióro pomocnicze suki.
Pióro od poldka które znalazłem u teścia w stodole wygląda zdecydowanie bardziej wygięte aniżeli sucze pióra które właśnie zdemontowałem - jeśli chodzi o sprężystość pióra FSO to po mojej analizie i doświadczeniu w postaci fizycznego testu :) stwierdziłem że pióro to jest troszke twardsze od pióra pomocniczego suki więc pomyślałem że zrekompensuje mi ta twardość wywalenie pióra odbojnikowego.

Moje pytanie brzmi: Czy ktoś testował taką kombinacje i czy to może się sprawdzić, czy tez może robie jakiś wielki błąd i czeka mnie porażka?

Prosze o jakieś podpowiedzi tudzież merytoryczną dyskusje.
Dzięki

Oto kilka fotek przedstawiających przygotowania do akcji obcięcia pióra.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: viperecki » pt cze 19, 2009 8:48 pm

jest to jakieś rozwiąznie sam na taim śmigałem ale z tyłu , tylko że nie polecam totalna taczka i zero wykrzyżu a odbija sie od gleb na 50 cm :)9 przy każdej dziurze
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: gri74 » pt cze 19, 2009 8:49 pm

Jaka merytoryczna dyskusja , tu na forum :lol: :lol:

coś czuję ,że będzie wesoło wieczorem
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: Myszono » pt cze 19, 2009 8:56 pm

viperecki pisze:jest to jakieś rozwiąznie sam na taim śmigałem ale z tyłu , tylko że nie polecam totalna taczka i zero wykrzyżu a odbija sie od gleb na 50 cm :)9 przy każdej dziurze
Identyczne rozwiązanie miałeś tylko na tyle tak? i bez odbojnikowego pióra?

Też tak coś czuje że bedzie twardsza troche maszyna nawet bez odbojnikowego na przodzie.
Ja na tyle nie bede stosował tego rozwiązania bo tył mam całkiem ok.
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: viperecki » pt cze 19, 2009 8:59 pm

na przodzie może być lepiej bo ja na tyle nie mam nic nawet foteli i plandeka bikin
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Resory do Suki od Fiata 125p

Post autor: Myszono » pt cze 19, 2009 9:04 pm

viperecki pisze:na przodzie może być lepiej bo ja na tyle nie mam nic nawet foteli i plandeka bikin
No to mnie troche pocieszyłeś. W sumie przód cięższy jest a jeszcze jak mi wyciągarka dojdzie niedługo to bedzie jeszcze dodatkow 50kg i moze okazać sie całkiem nie głupi pomysł, jestem tylko ciekaw czy pióro od poldka nie jest bardziej łamliwe od japońskiego bo jak sie złamie to prawdopodobnie razem z głownym suzuki i wtedy trzeba będzie kupić od suczki pióro które nie jest tak taniej jak fso 25zł za resor na szrocie.
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Resory tuning polonez

Post autor: Hinek » pt cze 19, 2009 10:22 pm

TJEmyszon pisze: Wyrzucam pióro pomocnicze w pizdu oraz pióro odbojnikowe a zakładam pod pióro głowne pióro od poloneza - też głowne.
Dla mnie to jest bez sensu. Skoro siadł ci resor, to przede wszystkim musisz wymienić pióro główne.
Ono najbardziej pracuje, a ty je chcesz zostawić... ?? Jak ma być nisko budżetowo - to można zrobić
nowe główne pióro z pióra od poloneza...Nowe główne pióro dostaniesz zresztą za stówę a pomocnicze można wyhabrować i to moim zdaniem jest najlepsze rozwiązanie.
Pozdr
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Resory do Suki od Fiata 125p - tuning resorów POLONEZ

Post autor: N2O » pt cze 19, 2009 11:10 pm

Jak obetniesz resor w sposób jaki narysowałeś na jednym ze zdjęć to bardzo szybko połamiesz resory - pióro pomocnicze najlepiej jak jest zawinięte z przodu na główne.
Klepanie resorów wybij sobie z głowy - tylko utwardzisz materiał i zacznie pękać.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Myszono
 
 
Posty: 200
Rejestracja: wt maja 19, 2009 11:27 am
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Resory tuning polonez

Post autor: Myszono » sob cze 20, 2009 6:51 am

Hinek pisze:
TJEmyszon pisze: Wyrzucam pióro pomocnicze w pizdu oraz pióro odbojnikowe a zakładam pod pióro główne pióro od poloneza - też głowne.
Dla mnie to jest bez sensu. Skoro siadł ci resor, to przede wszystkim musisz wymienić pióro główne.
Ono najbardziej pracuje, a ty je chcesz zostawić... ?? Jak ma być nisko budżetowo - to można zrobić
nowe główne pióro z pióra od poloneza...Nowe główne pióro dostaniesz zresztą za stówę a pomocnicze można wyhabrować i to moim zdaniem jest najlepsze rozwiązanie.
Pozdr
Właściwie to pióro główne jest tak miękkie że moim zdaniem to nie robi ono żadnej różnicy a działa bardziej jako mocowanie głowne. Nie znam się na resorach ale wydaje mi się że pióro pomocnicze mimo swojej nazwy wynikającej chyba z tego że jest pod głównym piórem i niejako wspomaga główne jest chyba najważniejszym piórem gdyż od niego zależy twardość i elastyczność - oczywiście to tylko mój pogląd na to co wczoraj stwierdziłem rozbierając pierwszy raz w życiu resor.

Jeśli chodzi o cięcie resora to oczywiście na fotce tylko obrys mniej więcej zrobiłem żeby wiedzieć jaką ma mieć długość i gdzie ma być zwężone żeby weszło w wieszak.
http://www.samurai.org.pl KLUB SAMURAI 4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość