Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Karol L

- Posty: 351
- Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Karol L » śr paź 21, 2009 11:04 pm
st.Medard pisze:A Wy czytacie czy chcecie się mądrzyć. Tam jest napisane jak wół "25% mocy auta" czyli nie silnika. Czy jednak czarne jest białe a białe czarne.

Perpetum mobile normalnie

Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
-
PI7er
-

- Posty: 1106
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: PI7er » śr paź 21, 2009 11:10 pm
Czysto teoretycznie to po zamontowaniu zwolnic moc przekazywana na kola jeszcze spadnie,dojda kolejne przelozenia, kolejne opory toczenia...
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » śr paź 21, 2009 11:32 pm
PI7er pisze:Czysto teoretycznie to po zamontowaniu zwolnic moc przekazywana na kola jeszcze spadnie,dojda kolejne przelozenia, kolejne opory toczenia...
no, fakt, dobry przykład ciągnik rolniczy
np. moc 30KM a ciągnie dwie 6-tonowe przyczepy

LJ 70
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » czw paź 22, 2009 8:29 am
nie ciągnie mocą, tylko momentem obrotowym kosztem prędkości obrotowej.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » czw paź 22, 2009 9:11 am
Moc to praca względem czasu... Ciągnik wykonuje wielką pracę, ale w dłuuugim czasie. Podobnie samurai na bardzo wolnych przełożeniach

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
Michal_R

- Posty: 353
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
- Lokalizacja: ze stodoły
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Michal_R » czw paź 22, 2009 9:22 am
jacenty pisze:Od szukania fabrycznych zaczynałem.
Polonezy fiaty to odpuść sobie . Inne osobowe zresztą tez .Nie ten moment przenoszony.
Próbowałem z ciężarowych ,ale też ciężko dobrać . Z dostępnych to zwolnica wychodzi monstrum i jeszcze kłopot z łożyskowaniem .
Patrzałem tez od maszyn rolniczych w agromie ,ale tu badziewie straszne .
I zatoczywszy koło zrobiłem na zamówienie niestety.
Dla orientacji jedno koło zrobione z najlepszego dostępnego materiału , nawęglane i hartowane i szlifowane (zarys gniazda łozysk i otwory) to ok 700,-
A wielokliny na półośkach i w kołach zębatych przeciągane czy frezowane?
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw paź 22, 2009 9:29 am
Michal_R pisze:
A wielokliny na półośkach i w kołach zębatych przeciągane czy frezowane?
Przeciąganie to się w produkcji masowej stosuje.
W jednostkowej dłutowanie/frezowanie
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Michal_R

- Posty: 353
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
- Lokalizacja: ze stodoły
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Michal_R » czw paź 22, 2009 10:29 am
Kostuch pisze:Michal_R pisze:
A wielokliny na półośkach i w kołach zębatych przeciągane czy frezowane?
Przeciąganie to się w produkcji masowej stosuje.
W jednostkowej dłutowanie/frezowanie
Ta tyle że półoska zrobiona nawet ze stopu gówna z betonem, jesli ma frezowany wieloklin do do d**y się nadaje, piszę z własnego doświadczenia...
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw paź 22, 2009 10:48 am
Michal_R pisze:Kostuch pisze:Michal_R pisze:
A wielokliny na półośkach i w kołach zębatych przeciągane czy frezowane?
Przeciąganie to się w produkcji masowej stosuje.
W jednostkowej dłutowanie/frezowanie
Ta tyle że półoska zrobiona nawet ze stopu gówna z betonem, jesli ma frezowany wieloklin do do d**y się nadaje, piszę z własnego doświadczenia...
A kto każe robić z plasteliny? Jak słaby materiał, to nawet jak zrobisz walcowane frezy, to się rozpadnie.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » czw paź 22, 2009 12:09 pm
Michal_R pisze:Kostuch pisze:Michal_R pisze:
A wielokliny na półośkach i w kołach zębatych przeciągane czy frezowane?
Przeciąganie to się w produkcji masowej stosuje.
W jednostkowej dłutowanie/frezowanie
Ta tyle że półoska zrobiona nawet ze stopu gówna z betonem, jesli ma frezowany wieloklin do do d**y się nadaje, piszę z własnego doświadczenia...
Frezowanie to tylko obróbka skrawaniem, części do silników lotniczych też się wyfrezowywuje (przynajmniej w dawnych zakładach PZL). Pytanie jak potem z utwardzaniem powierzchniowym.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
jacenty

- Posty: 788
- Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
- Lokalizacja: sosnowiec
Post
autor: jacenty » czw paź 22, 2009 12:47 pm
Frezowane ,walcowane :też macie problem.
Dla wiekszego zamętu powiem wam że często w wykonuje wielowypusty wewętrzne drążeniem drutowym .
Sposób wykonania to najmniejszy z problemów do rozwiązania.

suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
-
Michal_R

- Posty: 353
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
- Lokalizacja: ze stodoły
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Michal_R » czw paź 22, 2009 1:17 pm
Kostuch pisze:
A kto każe robić z plasteliny? Jak słaby materiał, to nawet jak zrobisz walcowane frezy, to się rozpadnie.
Pisząc o stopie miałem na mysli hardmadafakaCrMo
Dorabiali mi kiedyś przednie grubsze patyki z tylnych i oryginalny wieloklin się trzymał ,a ten frezowany po jakimś czasie szlag trafiał (mimo że utwardzony itp)

-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » czw paź 22, 2009 3:57 pm
jacenty pisze:Frezowane ,walcowane :też macie problem.
Dla wiekszego zamętu powiem wam że często w wykonuje wielowypusty wewętrzne drążeniem drutowym .
Sposób wykonania to najmniejszy z problemów do rozwiązania.

Przypadkiem drążeniem elektroerozyjnym? O drutowym nie słyszałem, ale w elektroerozji też jest drut...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
Karol L

- Posty: 351
- Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Karol L » czw paź 22, 2009 4:42 pm
Michal_R pisze:Kostuch pisze:
A kto każe robić z plasteliny? Jak słaby materiał, to nawet jak zrobisz walcowane frezy, to się rozpadnie.
Pisząc o stopie miałem na mysli hardmadafakaCrMo
Dorabiali mi kiedyś przednie grubsze patyki z tylnych i oryginalny wieloklin się trzymał ,a ten frezowany po jakimś czasie szlag trafiał (mimo że utwardzony itp)

A mozesz rozwinac temat, co znaczy ze szlag trafil, w ktorym miejscu i w jaki sposob, moze masz fotke? Poza tym to jesli robiles z tylnych to nie byl zaden super material, tez kwestia ksztaltu zeba, przejscia pomiedzy frezowanym i nie frezeowanym obszarem. Oczywisce frezowanie jest gorsze niz obrobka plastyczna po przerywasz wlokna.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
-
Michal_R

- Posty: 353
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
- Lokalizacja: ze stodoły
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Michal_R » pt paź 23, 2009 2:08 pm
Wieloklin się ścinał, zaokrąglał i półoska kręciła się w przegubie. Żecz jasna działo się tak nie przy ruszaniu spod świateł, tylko przy pałowaniu w terenie suką z silnikiem 1,5l i simexie 31".
-
Karol L

- Posty: 351
- Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Karol L » pt paź 23, 2009 7:21 pm
Michal_R pisze:Wieloklin się ścinał, zaokrąglał i półoska kręciła się w przegubie. Żecz jasna działo się tak nie przy ruszaniu spod świateł, tylko przy pałowaniu w terenie suką z silnikiem 1,5l i simexie 31".
To dosc dziwne, stawialbym ze raczej predzej pojdzie na skrecanie gdzies przy wielokarbie, ewentualnie w przewezeniu, o ile takie wystepowalo. Moze cos nie do konca dobrze byl dobrany profil zebow, ewentualnie moze ostro zakonczone dna rowkow? Jestem ciekaw, bo obecnie testuje polosie mojej produkcji z super-hiper stopu i super-hiper zaprojektowane. Bardzo sie bede staral je poukrecac ale nie obiecuje, ze sie uda

Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
-
Krzysio

- Posty: 324
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
- Lokalizacja: Karczew
Post
autor: Krzysio » pn paź 26, 2009 11:51 pm
ha ha ha

Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice
-
st.Medard

- Posty: 705
- Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: st.Medard » pn lis 02, 2009 4:08 pm
Krzysio pisze:ha ha ha

A Ty się nie śmiej tylko napisz coś o zwolnicach.

-
malysz999
- jestem tu nowy...

- Posty: 16
- Rejestracja: śr sie 19, 2009 10:00 am
Post
autor: malysz999 » śr lis 04, 2009 11:00 pm
Czy zna ktoś jakiś model sprzętu co ma mniejsze zwolnice od laplandera. Pytanie dotyczy całych mostów ewentualnie samych zwolnić co by można było zaszczepić.
Pozdro
-
PI7er
-

- Posty: 1106
- Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: PI7er » śr lis 04, 2009 11:09 pm
UAZ
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » sob lis 07, 2009 12:44 pm
luaz
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
DamnIt!
-

- Posty: 3268
- Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
- Lokalizacja: ok. Krakał
Post
autor: DamnIt! » sob lis 07, 2009 3:03 pm
kubelwagen

Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
-
tszewc

- Posty: 495
- Rejestracja: sob sie 06, 2005 3:04 pm
- Lokalizacja: Zamość
Post
autor: tszewc » śr lis 11, 2009 12:14 am
HUMVEE ?
Samurai2 - on gada!
-
Krzysio

- Posty: 324
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
- Lokalizacja: Karczew
Post
autor: Krzysio » sob lis 14, 2009 12:09 am
teraz kończę zwolnice z przełożeniem 1do2 główne przełożenie naj szybsze .mam tylko mały problemik z kamieniami zwrotnic bo są trochę za tycie.pół osie zostają orginalne,myślę że spokojnie obrobią opony 38''. napędzać je będzie 2,9 skorpio.
Jak będzie po testach napiszę
pozdrawiam Krzysztof
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » sob lis 14, 2009 10:15 pm
ja pitole ae się ludziskom nudzi a w teren trochu poupalać ciśnienie spuścić coś upieprzyć i do garażu naprawiać a nie teoretyzować o przewadze bułki nad kromką
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości