Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: slavok » śr gru 02, 2009 10:29 pm

widzisz tak już jest, różni ludzie, różne potrzeby, różne zestawy panvitan :)21
moje zdanie jest takie, kupić samuraia serie po blacharce by się z tym już nie pierdzielić fajnie mieć do tego mt i zdrowe resory, resztę można dokładać wg własnych potrzeb z czasem. Jednak nie uważam, że nie da się kupić dobrze zmotanego, problem jest w tym, że dla jednego będzie zmotany dobrze a dal innego będzie totalna padaczka bo ma inną wizje i pomysły.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
corny
Posty: 445
Rejestracja: pt sie 04, 2006 9:21 am
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: corny » śr gru 02, 2009 10:38 pm

http://allegro.pl/item830169629_suzuki_ ... d_1_3.html źle na początek ?[/quote]

hehe wcale nie latany na rajdach a tło to chyba naniesione komputerowo co by ładniej sie prezentował
GG 18408258
SJ413
http://samurai.org.pl/

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: viperecki » śr gru 02, 2009 10:47 pm

apede pisze:
viperecki pisze:miał oprucz samiego jeszcze pajero dwa ścigi i quada
... i jak przystalo na porzadnego handlarza, wszystko po dziewicach z dojczlandu. :)21


aurat nie był handlażem tylko managerem w dużej firmie konsultingowej i próbował ogarnąc swój garaż bo muj placu brakowalo a cze dziewica jeździła kiedyś moim suczkiem kogo to obchodzi wiem w jakim stanie go kupiłem, bo dostałem zdjęcia z budowy a po dwóch latach i kilkunastu lajtowych imprezach i cotygodniowym upalaniu wkoło komina nic z rzeczy zrobionych przez poprzednika nie zawiodlo no poza resorami i łożyskami w na ataku
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Adam.Ż » śr gru 02, 2009 10:50 pm

czasami patrząc jak kobiety jeżdżą nie wiem czy bym był z tego zadowolony :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: viperecki » śr gru 02, 2009 10:52 pm

racja widząc moją ślubną w moim suczku dostaje gęsiej skórki :)15 :)16
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Adam.Ż » śr gru 02, 2009 11:45 pm

choć nie wszystkie...
Uczyłem znajomą uczyć wogóle jeździć to w terenie nie szło Jej tak źle :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: bigos » śr gru 02, 2009 11:49 pm

hehe wcale nie latany na rajdach a tło to chyba naniesione komputerowo co by ładniej sie prezentował[/quote]
cofam swoją wypowiedź
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 8:39 pm przez bigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Qpa_z_polski » czw gru 03, 2009 12:54 am

dokładniej to siedziałem tu na forum tylko w innym dziale juz jakis czas temu to nie trzeba mi tłumaczyc w sumie cenowo ile kosztuje wkładanie w auto bo moj "dżip" pajero ;) tez mnie kosztował i nic...

Co do zajwaki technicznej posiadam (technikum skończone) wiec powycinac pospawac jestem w stanie, rury do pajero zrobiłem i grało fest wiec mysle ze to nie było wy najwazniejsze, byle by to nie był titanic z którego nie bedzie co rzeźbić :)
Najgorzej jezeli jest cos mocno mechanicznie zjebane typu skrzynia mosty czy redutkor... bo tam zawsze jest dłubania i sam sie za to nie zabiore...

Dokładnie jak tu ktos pisął samuraj bedzie fakt moim 2 autem ale napewno z rajdami to jeszcze poczekamy wiec wkładac i robic mozna powoli z czasem :)

Cały czas mocno mnie ciekawi czy naprawde duzo mocniejszy jest samuraj z silnikiem bmki? sprawdzał ktos organoleptycznie lub ma? bo stał kiedys taki czarny na allegro, potem go ktos okleił i znikł, ciekawił mnie tez zawsze
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: slavok » czw gru 03, 2009 8:47 am

samurai z każdym innym silnikiem niż seria 1.3 będzie mocniejszy duuużo, no może po za wolnossącymi dieslami pokroju 1.6D z gulfa...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: KSikorski » czw gru 03, 2009 10:04 am

slavok pisze:samurai z każdym innym silnikiem niż seria 1.3 będzie mocniejszy duuużo, no może po za wolnossącymi dieslami pokroju 1.6D z gulfa...
Jeździłem suzuką z 1,6D. Subiektywnie zbierał się lepiej od gaźnikowego 1,3.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Hypsio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:36 pm
Lokalizacja: Bochnia

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Hypsio » czw gru 03, 2009 12:05 pm

:wink:
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 12:12 pm przez Hypsio, łącznie zmieniany 1 raz.

Hypsio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:36 pm
Lokalizacja: Bochnia

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Hypsio » czw gru 03, 2009 12:07 pm

Qpa_z_polski pisze:Cały czas mocno mnie ciekawi czy naprawde duzo mocniejszy jest samuraj z silnikiem bmki? sprawdzał ktos organoleptycznie lub ma? bo stał kiedys taki czarny na allegro, potem go ktos okleił i znikł, ciekawił mnie tez zawsze
Mocniejszy silnik będzie wiązał się ze skatowanymi mostami, wałami, krzyżakami, poza tym lepiej włożyć wkładkę 4,16 lub zmienić przełożenia w mostach na 5,125 wtedy mocy nie będzie brakowało na kołach 235/75/15 wiem to autopsji bo mam wsadzone przełożenia z mostów vitarowskich. Ma to swoją wadę w postaci prędkości max 80 km/h na szosie oczywiście, ale jeżeli ma to być 2 samochód więc nie ma problemu.
ludzie dzielą się na szczęśliwych i czystych

Awatar użytkownika
wukor
Posty: 301
Rejestracja: wt sty 13, 2009 11:18 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: wukor » czw gru 03, 2009 12:54 pm

Najlepiej jak najmniej pomotaną, wtedy robisz i wiesz co masz, na motanej można się ładnie przejechać. Jak sam zrobisz to wiesz co masz. :)
Nissan pickup, Suzuki Samurai
http://vimeo.com/31952112

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Michal_R » czw gru 03, 2009 1:36 pm

KSikorski pisze:
slavok pisze:samurai z każdym innym silnikiem niż seria 1.3 będzie mocniejszy duuużo, no może po za wolnossącymi dieslami pokroju 1.6D z gulfa...
Jeździłem suzuką z 1,6D. Subiektywnie zbierał się lepiej od gaźnikowego 1,3.
Na ćwiartkę suzuka z 1.3 na wtrysku objeżdza kangoo balszaka z 1.9D :)21 :wink:

Awatar użytkownika
kfs
Posty: 638
Rejestracja: czw sty 17, 2008 10:13 am
Lokalizacja: Żmigród

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: kfs » czw gru 03, 2009 3:24 pm

Ile osób tyle zdań. Dużo zależy od ilości czasu, miejsca i cierpliwości do motania. Kupiłem Samuraia ponad 1,5 roku temu i do dziś dnia stoi nie złożony. Po masie czasu, pracy i pieniędzy (przy zakupie za ok. 9k juz zrobiło się jakieś 17 i to wcale nie koniec) poświęconych na doprowadzenie auta do wymarzonego stanu, teraz pewnie szukałbym czegoś motanego.
Świadomość tego, że wszysktko robiło sie pod siebie jest fajna - wiesz co masz itp. Fajnie wiedzieć, że rama,podłoga i reszta blach zabezpieczona jest porządnie, a nie zapaćkana bitexem, fajnie miec nowe zawieszenie i móc porównać z klapniętą serią, fajnie samemu wybierac graty, ktore akurat Ci pasują. Dużo tych fajnie, ale mnie po takim czasie i w obliczu braku czasu na skończenie auta wychodzi na to, że teraz cierpliwie bez podpalania się szukałbym czegos trochę dłubniętego do poprawek i "indywidualizacji" ;) , ale nie na taką skalę. Skończyło się na tym, że auto będzie kończył ktoś inny robiący to na co dzień bo sił brak:) Z oponami, nową zawiechą, blachami + dociągnięcie wszystkich podzespołów do full technicznej sprawności wyjdzie pewnie z 23k albo ciut więcej. Później zamarzą się przełożenia, fotele, wyciągarka itp. i dobiję pewnie do 30 tyś.. I pewnie nie sprzedam dopóki sam nie zajadę bo 1) szkoda by było dziecka tworzonego tyle czasu dla siebie 2) nawet nie ma się co łudzić, że odzyskasz swój wkład, może z połowę jak dobrze pójdzie:)
Samurai Santana 93' - dawno i nieprawda
P11.144

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Dmieszcz » czw gru 03, 2009 3:45 pm

Jeśli jest to pierwsza terenówka, stopniowe motanie samemu (lepiej dobry mechanik, ale własny wybór modyfikacji), pozwoli uniknąć kosztów przerabiania rzeczy niepotrzebnych. Dodatkowo można uczyć się swojego auta i poznać, co dla nas jest ważniejsze, porównując swój wynalazek z autami podobnej klasy.
Koszt może być wyższy, ale rozłożony w czasie i dodatkowo, jak coś klęknie, to nie martwisz się od czego to było 8)

Dowiesz się w międzyczasie, czy więcej jeździsz po trawersach, czy raczej kąpiele błotne.
Może w ogóle polubisz ściganie się na trialach lub inne szybkościówki?
Całkowicie uniwesalna maszyna to raczej nieosiągalne marzenie :(

@hypsio - ja mam 5.83 w mostach, przy kołach 235/75 fedima i auto bez problemu osiąga 110kmh (oczywiście silnik zaczyna go wyprzedzać a "stopery" w uszach są obowiązkowe - mierzone zarówno GPS jak i metromierzem.
Już tak nie robię, dziecko potrzebuje ojca....
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Hypsio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:36 pm
Lokalizacja: Bochnia

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Hypsio » czw gru 03, 2009 5:34 pm

Dmieszcz pisze: @hypsio - ja mam 5.83 w mostach, przy kołach 235/75 fedima i auto bez problemu osiąga 110kmh (oczywiście silnik zaczyna go wyprzedzać a "stopery" w uszach są obowiązkowe - mierzone zarówno GPS jak i metromierzem.
Już tak nie robię, dziecko potrzebuje ojca....
Ja pisałem o prędkości podróżnej , a nie maksymalnej. Zresztą jazda zwykłym samuraiem powyżej 100km/h to już kamikadze a co dopiero dłubniętym.
Zresztą jak służy tylko w teren to przynajmniej mocy nie brakuje, i nie trzeba ze sprzęgła strzelać jak niektórzy koledzy bez zmiany przełożeń
ludzie dzielą się na szczęśliwych i czystych

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Qpa_z_polski » czw gru 03, 2009 9:26 pm

ogolnie to tak naprawde auto włąsnie bardziej kąpiele błotne i to z jepami i patrolami, bo okolice wrocławia sa w sumie dosc płaskie wiec wiecej jest jazdy po lasach i polniakach niz trawersach.... chciałbym (tzn wydaje mi sie) ze lepszy by był na sprezynie, zawsze chciałem terenoweczke która jednak bede mogl pozapierdalac troche po polniakach i nie tak zeby mi zeby powypadały :) cały czas ciekawi mnie jak samuraj na kołkach 30/9.5 bedzie robił za patrolami na 33-35 ? prosz głebokich kolein daje rady? miałem pajeor na 33 i czasami miałem problemza patrolem i ciagle mnie martwi suzuki z racji tych jednak malutkich kołek ... a dookoła same duze parchy :) a patrola narazie nie chce bo mnie nie stac na niego i juz, pozatym jak sie dobrze wklei to ciagnik nie moze sobie poradzic
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: bigos » czw gru 03, 2009 9:58 pm

Qpa_z_polski pisze:ogolnie to tak naprawde auto włąsnie bardziej kąpiele błotne i to z jepami i patrolami, bo okolice wrocławia sa w sumie dosc płaskie wiec wiecej jest jazdy po lasach i polniakach niz trawersach.... chciałbym (tzn wydaje mi sie) ze lepszy by był na sprezynie, zawsze chciałem terenoweczke która jednak bede mogl pozapierdalac troche po polniakach i nie tak zeby mi zeby powypadały :) cały czas ciekawi mnie jak samuraj na kołkach 30/9.5 bedzie robił za patrolami na 33-35 ? prosz głebokich kolein daje rady? miałem pajeor na 33 i czasami miałem problemza patrolem i ciagle mnie martwi suzuki z racji tych jednak malutkich kołek ... a dookoła same duze parchy :) a patrola narazie nie chce bo mnie nie stac na niego i juz, pozatym jak sie dobrze wklei to ciagnik nie moze sobie poradzic
samuraia na sprężynie ciężko kupić :(
choć akurat w Niemczech są 3 do sprzedania i w Czechach też coś jest teraz :)21
Jimny :)21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Misiek Bielsko » czw gru 03, 2009 10:57 pm

Z tego, co się orientuje to moja ex jest na sprzedaż (Kozunia - sj413 long na mostach samuraia, sprężyny, BFG MT 30/9.5, 4.16, 1.6 16V, tarcze z tyłu). Kumpel ma ostatnio problemy z kasą, mogę zapytać...To pewny produkt akurat.
Co do patroli na 33" - suczka spokojnie daje sobie radę w koleinie po 33, a nawet 35 cali. Zauważ, że grucha mostu patrola jest dwa razy większa, niż samuraia, a więc i prześwit słabiutki. Poza tym masa, masa, masa... No i to, że jeździ się tylko w jednej koleinie zazwyczaj, jeśli już nie da się okraczyć.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Adam.Ż » czw gru 03, 2009 11:11 pm

ostatnio dało rade przejechać na 30 calach po koleinach gdzie podobno LKT sie wieszał 8)
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Qpa_z_polski
 
 
Posty: 189
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:06 am
Lokalizacja: Oława
Kontaktowanie:

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Qpa_z_polski » czw gru 03, 2009 11:46 pm

czyli jednak nie bede odstawał za bardzo? :) cieszy mnie to, ale jeszcze bardziej by nie cieszyło jakby sie znalazł gosciu co powie ale masz sliczna taxówke dam ci za to mojego samuraja i dopłace :D a tak jeszcze co do dziur czy samurajem na zwykłym resorze bardzo nie przyjemna jest szybsza jazda po polniakach? bo pajero jakos szło ale wydawało mi sie ze jednak dupa miała padniete sprezyny i sałbe amorki i nie wyrabiało zabardzo ...

a jeszcze co do wkłądania w terenowki, to włanie o to chodzi ze wolałbym jakas zmote kupic w takiej cenie do 10 i EWENTUALNIE cos poprawic, wymienic czy zrobic, niz kupic serie "igłe" i wpakowac na szpej i remont i wtedy wychodzi zabawka fakt robiona pod siebie i przez siebie tylko ze kosztujaca majatek a ja bym chciał autko które bedzie smigac i bedzie miało juz jakies zabawki w teren :D

a teraz technicznie jeszcze... czy taki zwykły 1.3 ( bo były wersje gaźnik i wtrysk tak? ) normalnie radzi sobie z wodą czy duzo przerabiania jest? i czy z tym reduktorem od 1 jest tak rzeczywiscie rewelacja czy przerost formy nad trescia? i jeszcze jedno czy sj410 ma mosty tez inne? ze np lepiej by było zanelsc taka sj410 z wstawionym 1.3? bo takie tez widziałem ....

jak dlamnie to przy tych samurajach narazie za duzo magi jest ale staram sie wdrązac w temat
*Pojara 2
*Vitara +most uaz
*Parchol GR...

w poszukiwaniu nowego trupa ... :)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Kupno samuraja! Zmota czy standart?

Post autor: Adam.Ż » pt gru 04, 2009 9:03 am

kupisz zmote za 10 i wpakujesz w nią drugie tyle żedy doprowadzić do odpowiedniego stanu...
choć może trafisz okazje.
Jest na giełdzie na tej str sami za 7 zmotany wyglądający w miare.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości