Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Antałek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: wt gru 09, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Dobra Gmina

Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Antałek » pn sty 18, 2010 1:04 pm

Ciekaw jestem jak rozwiązujecie problem przyspieszonego migania kierunkowskazów po zmianie standardowych przednich oprawek na takie z żarówkami 5W. Niestety przeglądając archiwum nie znalazłem nic na ten temat.
Mam wątpliwości w którą stronę pójść - wstawić opornik czy inwestować w nowy przerywacz, a może jest jeszcze jakieś rozwiązanie? U mnie zadziałało podpięcie jeszcze jednej żarówki 5W, ale nie mam wizji gdzie i po co instalować jeszcze jedno światełko ;-)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Kostuch » pn sty 18, 2010 2:06 pm

Antałek pisze:Ciekaw jestem jak rozwiązujecie problem przyspieszonego migania kierunkowskazów po zmianie standardowych przednich oprawek na takie z żarówkami 5W. Niestety przeglądając archiwum nie znalazłem nic na ten temat.
Mam wątpliwości w którą stronę pójść - wstawić opornik czy inwestować w nowy przerywacz, a może jest jeszcze jakieś rozwiązanie? U mnie zadziałało podpięcie jeszcze jednej żarówki 5W, ale nie mam wizji gdzie i po co instalować jeszcze jedno światełko ;-)
Przednie kierunki 5W są nielegalne :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: TomaszRT » pn sty 18, 2010 2:16 pm

poważnie jest przepis, że muszą być 21W?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: poreb » pn sty 18, 2010 2:58 pm

ja jezdze od 2 lat z "szybszymi" kierunkami i przeglady przechodze bez problemu
olalbym bym sprawe bo wiecej roboty niz pozytku
niektorzy montuja dwa kierunki z przodu (jeden pod drugim) ale czy warto :roll:
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

look1975
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: śr maja 06, 2009 8:02 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: look1975 » pn sty 18, 2010 3:00 pm

ano muszą być 21W z przodu i z tyłu.
Antałek pisze:a może jest jeszcze jakieś rozwiązanie?
kierunkowskazy od lublina 1, zespolone z postojówkami (koszty 26 zeta x2 )

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Dafit » pn sty 18, 2010 4:54 pm

musza byc 21W.

Co do zarowek 5W, to wrzuc opornik(na radiatorze) ok 15-20W np. tuz przed przednimi kierunkami i bedzie ok.
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: psvadek » pn sty 18, 2010 6:29 pm

opornik ceramiczny 10Ohm 5W rozwiązuje problem tylko ciut się grzeje ;)
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Salata123 » pn sty 18, 2010 8:24 pm

TomaszRT pisze:poważnie jest przepis, że muszą być 21W?
Oczywiście, ustawodawca jasno określił prawie wszystkie światła w samochodach :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Dafit » pn sty 18, 2010 11:36 pm

psvadek pisze:opornik ceramiczny 10Ohm 5W rozwiązuje problem tylko ciut się grzeje ;)
25W 22Ohm bedzie sie juz grzal duzo mniej. Sprawdzone na wlasnej skorze :)21
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
zuczek
 
 
Posty: 109
Rejestracja: ndz lip 10, 2005 10:14 am
Lokalizacja: Olsztyn/Grajewo

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: zuczek » wt sty 19, 2010 8:31 am

A może macie jakieś ciekawe rozwiązanie zamocowania kierunkowskazu z przodu w aucie bez seryjnego zderzaka. Opcja za atrapką chyba niepewnie przechodzi badania techniczne.
Mile widziane zdjęcia.

pozdrawiam
SJ-413

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: matchbox » wt sty 19, 2010 9:38 am

Moge zrozumieć kombinacje z lampami do jazdy dziennej, zastępowanie żarówek żarowych diodami itp. ale zastepowanie żarówki 21 W na 5 W a potem dokładanie opornika żeby zwiększyć przepływ prądu przez przerywacz to czysty absurd, w typowym polskim wydaniu. Strata na widoczności i brak zysku z tytułu mniejszego obciążenia instalacji (swoją drogą żadna to korzyść na kierunkach) :roll: Załóżcie sobie takie machające skrzydełka to wtedy będzie cool :)21
Te 21 W i odbłyśnik zapewne z czegoś wynika i wcale nie trzeba być super detektywem żeby się domyślić z czego :wink:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Kuszman » wt sty 19, 2010 9:47 am

Dobra a jak się ma prawo o 21watach do żarówek diodowych. Przecie przy zastosowaniu diód można uzyskać tyle samo światła przy mniejszej mocy.

Antałek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: wt gru 09, 2008 1:01 pm
Lokalizacja: Dobra Gmina

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Antałek » wt sty 19, 2010 10:19 am

matchbox pisze:...ale zastepowanie żarówki 21 W na 5 W a potem dokładanie opornika żeby zwiększyć przepływ prądu przez przerywacz to czysty absurd
Zgadzam się w pełni z powyższym, i jak już kupię zderzak taki jak mi się wymarzył to będą w nim lampy zgodne z przepisami, niestety na chwilę obecną nie mam w aucie oryginalnego zderzaka, a poprzedni właściciel jeździł bez kierunków z przodu (albo miał je w zderzaku którego mi nie sprzedał z autem). Plan jest taki żeby do samurajowych rur przymocować kierunkowskazy które nie będą zasłaniać świateł, a przy tym będą w takim miejscu że się nie pourywają, mam oprawki które się do tego nadają i nie chciał bym inwestować w nowe lampy do rozwiązania które będzie jeździło na samochodzie jakieś dwa miesiące (tzn. do zakupu zderzaka).
Rozwiązanie nie jest idealne i jeśli ktoś zna oprawki kierunkowskazów które da się przymocować do oryginalnego orurowania, i mają rozsądną cenę, to chętnie się do nich przymierzę. Jak większość terenówek z Forum mój sami też balansuje na cieniutkiej linii pomiędzy zgodnością z przepisami, a stanem faktycznym i w razie kontroli na drodze nie mam ochoty dodawać policji dodatkowego argumentu w postaci nieregulaminowych kierynkowskazów.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Kostuch » wt sty 19, 2010 12:40 pm

Kuszman pisze:Dobra a jak się ma prawo o 21watach do żarówek diodowych. Przecie przy zastosowaniu diód można uzyskać tyle samo światła przy mniejszej mocy.
Pewnie brak homologacji i w razie upierdliwej kontroli amba.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
szerokimost
Posty: 493
Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Wawa/Łomianki

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: szerokimost » wt sty 19, 2010 12:52 pm

W razie bardzo wnikliwej kontroli to prawdopodobnie do 99% samurai można by było się doczepić i to nie tylko z powodu nie homologowanych kierunków :D
Samiec

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Kostuch » wt sty 19, 2010 12:58 pm

szerokimost pisze:W razie bardzo wnikliwej kontroli to prawdopodobnie do 99% samurai można by było się doczepić i to nie tylko z powodu nie homologowanych kierunków :D
Tylko że jak ktoś wkłada 5W żarówki, to raczej po to żeby mieć małe oprawki - a to widać bez wnikania przy standardowej kontroli drogowej.
Żeby zobaczyć, że jest wspomaganie kierownicy czy hydrauliczny ręczny, trzeba się nagimnastykować.
:)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: matchbox » wt sty 19, 2010 2:54 pm

szerokimost pisze:W razie bardzo wnikliwej kontroli to (...)
Na jednej stacji u nas mają wywieszone rozporządzenie w formie plakatu, co wolno a czego się zabrania to szczena opada. Nie zazdroszcze kolegom z za zachodniej granicy w sprawie TUV oczywiście :roll: Ciekawe czy mogli by przyjechać do nas i zrobić sobie przegląd ...
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: qwai » czw sty 21, 2010 9:15 am

Witam

Moje rozwiązanie połowicznie powinno zadowolić wszystkich. Proponuje spróbować wcisnąć żarówkę 10W. Jak kierunek jest ma żarówę rurkową to prawie zawsze się zmieści (jest ok 3mm dłuższa) a częstotliwość błysku robi się dobra. Nie wiem czy są 10W bezcokołowe kwestia sprawdzenia.

Pozdrawiam
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Kuszman » czw sty 21, 2010 10:07 am

Mam z przodu właśnie na rurkowe 10W i też mryga szybciej.

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Dmieszcz » czw sty 21, 2010 10:12 am

http://w418.wrzuta.pl/obraz/9hDdHj5BHSU/kierunki

Co prawda to nie mój wynalazek, ale sprawdza się więc polecam.
Kierunki z Golfa II, zakup 12zł sztuka, z homologacją.
Wycięcie otworów i montaż - jeden wieczór, dwa piwa (po jednym na stronę :)21 )
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Salata123 » czw sty 21, 2010 10:16 am

niczym niva łada :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Dmieszcz
Posty: 359
Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Piastów

Re: Przeróbka kierunków z [21W+21W+5W] na [21W+5W+5W]

Post autor: Dmieszcz » czw sty 21, 2010 10:27 am

Ale ruskie zrobili w pasie przednim, a moje idą do góry jak podnosisz maskę i nie zasłaniasz awaryjnych wisząc nad silnikiem :)21 :)2
Nie chciałem szkiełek w zderzaku, bo tak szybko odchodzą :(
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości