Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Hinek

- Posty: 379
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Hinek » ndz sty 24, 2010 3:44 pm
Zibi pisze:
Oczywiście można to też ustawić sprawdzając jaki zawór w danej chwili jest otwarty ale jednak z wykorzstaniem znaków na kole zamachowym jest to o wiele dokładniejsze.
Gdzie tam są znaki na kole zamachowym i okienko do ich oglądania? Czyżbym czegoś nie wiedział?
Pozdr
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper

-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » ndz sty 24, 2010 3:46 pm
Kwestia co rozumiesz przez kable masowe. Masz tylko przewód do aparatu zapłonowego, a masę masz przypinaną pod śrube rozrusznika więc watpię, aby to było spowodowane masą. Jak masz źle ustawiony zapłon to własnie nie będzie się wkręcał na obroty, to samo jak nie masz założonego podcisnienia ( albo źle założone) do przyspieszacza aparatu zapłonowego.
Do Hinka - spojrzyj na obudowę skrzyni od strony kierowcy - masz tam wycięcie tak abyś zobaczył koło zamachowe, albo otwarte zalbo zasłoniete plastikowo-gumową zaślepką.
-
Dafit
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
- Lokalizacja: Jędrzejów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dafit » ndz sty 24, 2010 3:48 pm
Hinek pisze:
Gdzie tam są znaki na kole zamachowym i okienko do ich oglądania? Czyżbym czegoś nie wiedział?
Pozdr
są są, z lewej strony jest okienko przez ktore widac.
Samurai 1.6 16v... in progress....
-
Hinek

- Posty: 379
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Hinek » ndz sty 24, 2010 4:02 pm
Zibi pisze:
Do Hinka - spojrzyj na obudowę skrzyni od strony kierowcy - masz tam wycięcie tak abyś zobaczył koło zamachowe, albo otwarte zalbo zasłoniete plastikowo-gumową zaślepką.
OK. W takim razie zwracam honor. Nie wiedziałem tego

Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper

-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » ndz sty 24, 2010 4:14 pm
SPOKO !
-
lesnik01
- jestem tu nowy...

- Posty: 32
- Rejestracja: pt cze 13, 2008 6:07 pm
Post
autor: lesnik01 » pn sty 25, 2010 1:46 pm
jakie mam u siebie samim słaba masa = brak zapłonu na dwóch garach...także jutro się z tym pobawie i zobaczymy jakie będą efekty...
a masa przy amaracie zapłonowym jest?
-
mateo206
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: pn sty 11, 2010 10:02 pm
Post
autor: mateo206 » pn sty 25, 2010 8:26 pm
Jest jest inaczej by nie odpalił... wszystko gra a teraz będę się bawił z gaźnikiem mianowicie chce poprawic sposob podpiecia gaxnika pony w samim...poniewaz auto ma ten dol chce podpiac ta pompke przyspieszacza...jedno jest pewne że na przewodzie podicsnieniowym do drugiej przepustnicy musia byc zalozony baczek zeby stawial opor bo w przeciwnym wypadku otworzy sie zbyt szybko(przy czym podcisnienie ma byc podpiete z kolektora ssacego a nie z podstawy gaznika bo bedzie z kolei za slabe podcisnienie i przepustnica nie bedzie sie otwierac)
-
mateo206
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: pn sty 11, 2010 10:02 pm
Post
autor: mateo206 » pn lut 01, 2010 9:35 pm
Panowie byłem na przejażdżce autem pojeździłem troche i auto zaczęło fiksować najpierw tak jakby nie dostawał paliwa a poźniej zaczął gasnąć kolejnym etap by unieruchomienie auto i scholowanie go przez brata....
Od razu w oko wpadła mi w oko cewka z której lał się jakis płyn nie wiem czy to olej czy coś w tym stylu...
Tak więc pytanie mam następujące z tego względu iż nie chce wsadzać cewki z jakiegoś auta ze szrotu i są one ciężko dostępne to czy może ktoś przerabiał problem wyrzucenia tego ustrojstwa i przerzucenia cewki z jakiegoś nowszego auta gdzie nie było by problemu z dostaniem cewki???
-
mateo206
- jestem tu nowy...

- Posty: 20
- Rejestracja: pn sty 11, 2010 10:02 pm
Post
autor: mateo206 » sob lut 06, 2010 6:30 pm
Witam wszystkich odpowiedzią na moje problemy był szczelony kolektor ssący prawdopodobnie gdzieś w środku teraz autko chodzi jak marzenie

-
budi
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: pn lut 16, 2009 2:02 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: budi » pn lut 08, 2010 5:00 pm
Witam,
wyczytałem że zmieniałeś gażnik na pony 1.5 i może bedziesz w stanie mi pomóc. Mianowicie chce wsadzic gaźnik od pony ale na szrocie powiedzieli mi że są jakies trzy rodzaje do 1.5.
Wiesz może jaki pasuje do samuraja 1.3 i w jaki sposób go rozpoznać spośród tych trzech? Dodatkowo mam pytanie czy trzeba duże przeróbki robić czy gaźnik pasuje może bez problemu i zwykły machanik bez problemu mi go podłącz??
dzięki za pomoc
Pozdrawiam
piotrek
-
himself
-

- Posty: 906
- Rejestracja: śr sie 20, 2008 8:34 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: himself » pn lut 08, 2010 5:04 pm
gaznik do roku 1992 chyba i z resznym ssanie bo z automatycznym musisz przerabiac na reczny, mechanik pewnie da rade na forum jest caly opis wiec pewnie sam dasz:)
-
misiu

- Posty: 599
- Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
- Lokalizacja: Gąbin / Płock
Post
autor: misiu » pn lut 08, 2010 5:21 pm
himself pisze:gaznik do roku 1992 chyba i z resznym ssanie bo z automatycznym musisz przerabiac na reczny
a mnie sie wydaje, ze z automatycznym ssaniem tez bedzie hulac, bez zadnych przerobek
-
zacho
-

- Posty: 186
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 4:20 pm
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: zacho » ndz kwie 11, 2010 6:19 pm
Ja mam taki maly problem z tym silnikiem ze jak odpalam to mocno dymi na bialo a obroty sa okolo 2400obr czy to normalne?I cały czs świeci się Check engine ...
Suzuki Samurai ofcourse

-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » ndz kwie 11, 2010 6:29 pm
sprawdź czy ci chłodziwa nie ubywa a check to musisz sobie wymrugać kody błędów jest na forum co i jak
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
zacho
-

- Posty: 186
- Rejestracja: pn lut 08, 2010 4:20 pm
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: zacho » pn kwie 12, 2010 3:15 pm
z chlodziwem wszystko dobrze,ale ten dym i wysokie obroty sa tylko przez chwile a pozniej znikają. Może to normalne?
Suzuki Samurai ofcourse

-
sobik
-

- Posty: 136
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 11:04 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: sobik » pn kwie 12, 2010 6:31 pm
ehh.. wysokie obroty= ssanie bez skojarzeń

dym przez chwile... ostatnio troche zimno jest wiec w sumie tez w normie
Samurai 1.3 '89r
Nie puszczone bąki unoszą się do mózgu - stąd biorą się posrane pomysły...
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw kwie 15, 2010 9:53 am
Zibi pisze: Jak masz źle ustawiony zapłon to własnie nie będzie się wkręcał na obroty, to samo jak nie masz założonego podcisnienia ( albo źle założone) do przyspieszacza aparatu zapłonowego.
Brak podciśnienia na aparacie zapłonowym nie powoduje (przynajmniej u mnie , a przecież silnik ten sam) problemu z wkręcaniem się na obroty. Pewnie mamy mniej mocy. Nieznacznie jak myślę. W końcu w aparacie jest drugi przyspieszacz - odśrodkowy

.
lesnik01 pisze:
a masa przy amaracie zapłonowym jest?
mateo206 pisze:Jest jest inaczej by nie odpalił...
Hmmm , u nas masy przy aparacie nie ma od dwóch lat i auto jeździ , teraz na trójce jak dobrze pokręcisz to na asfalcie 33 calowe gumy piszczą

.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
poreb
-

- Posty: 2632
- Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
- Lokalizacja: Górny Śląsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: poreb » czw kwie 15, 2010 10:09 am
z suszara pod maska to nie dziwne

biedny inżynier

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw kwie 15, 2010 10:39 am
poreb pisze:z suszara pod maska to nie dziwne

detal

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » czw kwie 15, 2010 5:26 pm
a zdradzisz się wreszcie Zunie skąd ten "detal" pochodzi

?? vw??
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw kwie 15, 2010 6:56 pm
GT1549 , jeździło to to w hondzie , roverze , oplu , renault , peugeot , citroen i bodajże w saabie . Dobrane na podstawie doświadczeń użytkowników silników g13a z całego świata. Efekt - wahacze tylne do poprawki

Nie wytrzymały ciśnienia

Sezon na zwykłej wytrzymały , dwa dni lekkiej jazdy w lesie je zabiło po delikatnych modyfikacjach układu dolotowego.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » czw kwie 15, 2010 7:08 pm
fajna sprawa taki gwizdołek szkoda że nie w wode i bagna , co dyskwalifikuje go w moim suczku
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw kwie 15, 2010 8:33 pm
viperecki pisze:fajna sprawa taki gwizdołek szkoda że nie w wode i bagna , co dyskwalifikuje go w moim suczku
Czemu

Przedwczoraj upalany był z wodą po deske - turbina pracowała zanurzona . Co to niby jej ma szkodzić ? A Patrole to niby w bagnach i błotach nie jeżdzą

A 90% ma suszarki

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » pt kwie 16, 2010 6:49 am
w sumie masz racje

ale ...... martwego to i złoto nie obudzi , bo skoro na starym silniku mam po 10 bar co prawda oliwy nie bierze ani gramulca i mocy brak to turbinka tylko go wydmucha na wylot a stoi i czeka vvti z jamnika może jak zacznie tam być krucho z moca po kilku tygodniach to uturbimy vvti co bedzie ciekawsze
a co do twoich tylnych wachaczy to zrób klony z rórek ma robią polecam mega pancerne , wersja krotka proste , lub długie kratownicowe
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pt kwie 16, 2010 9:20 am
viperecki pisze:w sumie masz racje

ale ...... martwego to i złoto nie obudzi , bo skoro na starym silniku mam po 10 bar co prawda oliwy nie bierze ani gramulca i mocy brak to turbinka tylko go wydmucha na wylot a stoi i czeka vvti z jamnika może jak zacznie tam być krucho z moca po kilku tygodniach to uturbimy vvti co bedzie ciekawsze
a co do twoich tylnych wachaczy to zrób klony z rórek ma robią polecam mega pancerne , wersja krotka proste , lub długie kratownicowe
Mozesz podeslac zdjecia wahaczy. Co do silnika - nasz silnik to raczej już się wybiera na tamten świat - mocy brak , oleju bierze dużo ... po uturbieniu zyskał swoją drugą młodość ... i pewnie 100% koni więcej , jest ryzyko , że długo nie pożyje , ale i tak to był już szrot. Wg doświadczeń kolegów z całego świata to silnik powinien żyć długo w takiej konfiguracji. Mają porobione po kilkadziesiąt tysięcy kilometrów z suszarkami i jeszcze nic nikomu nie wybuchło. Jedyne co się dzieje to padające panewki jak się dmucha ponad 1 bar - ale to nie w silnik g13 tylko g16. Ci co dmuchaja duzo na g13 nic takiego nie odnotowuja , tylko ze takich jest stosunkowo malo. My dmuchamy na dzien dzisiejszy 0.5 bara bo nie ma wiekszej potrzeby na razie.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości