sj413 a reduktor lj80
Moderator: Albert_N
sj413 a reduktor lj80
Czesc
Mam takie pytanie a wyszukiwarka mi pomoc nie chciala.
Reduktor z lj80 podejdzie bez kombnowania do sj413? I czy bedzie duza roznica przy biegach 'szybkich'?
Mam takie pytanie a wyszukiwarka mi pomoc nie chciala.
Reduktor z lj80 podejdzie bez kombnowania do sj413? I czy bedzie duza roznica przy biegach 'szybkich'?
Re: sj413 a reduktor lj80
Inne mocowanie. Inne flansze.kuba9449 pisze:Czesc
Mam takie pytanie a wyszukiwarka mi pomoc nie chciala.
Reduktor z lj80 podejdzie bez kombnowania do sj413? I czy bedzie duza roznica przy biegach 'szybkich'?
Przełożenia znajdziesz na stronie danielsa.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: sj413 a reduktor lj80
Na stronie danielsa wyczytalem ze jimny ma przelozenia jak 410. Podejdzie reduktor do 413 bez kombinowania?
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: sj413 a reduktor lj80
Jimnowy jest na lancuchu i planetarny, nie ma takiej oferty przelozen jak do Samuraia a samuraiowe bebechy nie podejda.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: sj413 a reduktor lj80
Chodzi mi o to czy mozna przeszczepic caly reduktor od JA71, JA11 lub JA12, bez przerobek i zeby to dzialalo i robilo robote.
Re: sj413 a reduktor lj80
Gdzie tak napisano???kuba9449 pisze:Na stronie danielsa wyczytalem ze jimny ma przelozenia jak 410. Podejdzie reduktor do 413 bez kombinowania?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: sj413 a reduktor lj80
A gdzie w tej tabelce znalazłeś jimny?kuba9449 pisze:http://daniels.lumena.com/suzuki/samurai_inf.htm
Rozumiem, że stara lj10 występowała pod nazwą jimny, ale chyba nie o to ci chodzi...
Tu czytaj: http://daniels.lumena.com/suzuki/gears.htm
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: sj413 a reduktor lj80
W necie wyczytalem ze ja12 to jimny
Re: sj413 a reduktor lj80
Bo czytać trzeba ze zrozumieniem.kuba9449 pisze:W necie wyczytalem ze ja12 to jimny
To samo auto może się nazywać różnie na różnych rynkach. Być może w Japonii albo Australii ja12 nazywa się jimny.
Wystarczy rzucić okiem na pojemność silnika i wątpliwości znikają...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: sj413 a reduktor lj80
Różnica w reduktorach modeli LJ i SJ jest zdecydowanie większa niż tylko wilekość przełożeń i rozmiar flansz do mocowania wałów. LJ-tki mają wszystkie wały ustawione w jednej pionowej płaszczyźnie, centralnie względem pojazdu. W SJ wały od reduktora do mostów są przesunięte względem osi pojazdu. Do tego dochodzi całkowicie inny kształt i mocowanie redoktora do ramy. Reduktor LJ to w przybilżeniu prostopadłościenna skrzynka i cała wchodzi w specjalny tunel pomiędzy przednimi fotelami. Oprócz mocowania reduktora trzeba zweryfikować średnice uszczelnień flansz, długości wałów. Oczywiście wszystko jest do pokonania, tylko po co 

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: sj413 a reduktor lj80
Bo jest wolniejszy od 410 i na dodatek 4x tańszy...matchbox pisze:...Oczywiście wszystko jest do pokonania, tylko po co
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: sj413 a reduktor lj80
To taka pozorna oszczędność
Jedna poducha (z czterech) kosztuje 270 zeta, reanimacja w samych tylko fantach przeszło 800 a może więcej bo robiłem ze dwa lata temu, do tego masa roboty z przeróbką mocowania i wałów a otrzymasz motany i słabszy element. Zwłaszcza wyjście wałka napędzającego tylny most. Mi się udało ukręcić litrowym silnikiem na niespełna 30" kółkach, przy wolniejszych przełożeniach mostu, to co dopiero przy 1.3, 31" i mostach SJ-tkowych?

Jedna poducha (z czterech) kosztuje 270 zeta, reanimacja w samych tylko fantach przeszło 800 a może więcej bo robiłem ze dwa lata temu, do tego masa roboty z przeróbką mocowania i wałów a otrzymasz motany i słabszy element. Zwłaszcza wyjście wałka napędzającego tylny most. Mi się udało ukręcić litrowym silnikiem na niespełna 30" kółkach, przy wolniejszych przełożeniach mostu, to co dopiero przy 1.3, 31" i mostach SJ-tkowych?
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Re: sj413 a reduktor lj80
Na ogół koszt zakupu żelaza jest jedynym jaki jest do ogarnięcia przez "nowego", więc nie dziwią mnie takie pomysły.matchbox pisze:To taka pozorna oszczędność![]()
Jedna poducha (z czterech) kosztuje 270 zeta, reanimacja w samych tylko fantach przeszło 800 a może więcej bo robiłem ze dwa lata temu, do tego masa roboty z przeróbką mocowania i wałów a otrzymasz motany i słabszy element. Zwłaszcza wyjście wałka napędzającego tylny most. Mi się udało ukręcić litrowym silnikiem na niespełna 30" kółkach, przy wolniejszych przełożeniach mostu, to co dopiero przy 1.3, 31" i mostach SJ-tkowych?
ps.
Naprawdę włożyłeś w reduktor prawie 2k pln

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: sj413 a reduktor lj80
Jak bym zsumował wszystkie koszty poniesione na eksploatacje samego tylko reduktora na przestrzeni przeszło 7 lat i 50 tkm to pewnie wyszło by nawet więcejKostuch pisze:ps.
Naprawdę włożyłeś w reduktor prawie 2k pln

Przeszło dwa lata temu zrobiłem kompleksowy remont na który poszło 800 zeta w części. Poduchy do mocowania to był mój ostatni problem. Jako że oryginałów mam spory zapas a guma jest dobrej jakości tylko z biegiem czasu się rozwulkanizowuje to metodą prób i błędów oraz testów znalazłem odpowiedni klej (50 ml. za 70 zł). Starczy oczywiście na więcej niż jeden komplet poduszek



W sumie to nie licze kosztów na silnik, na reduktor, na mosty, zawias wypada budżet remontowy na rok powiedzmy 0,10 zł / 1 km co daje jakieś 1200 do 1500 zeta, oczywiście wszystko praktycznie na same fanty. Robocizna pochłoneła by drugie tyle jak nie więcej. Póki nie przekraczam kosztu zakupu paliwa to poziom kosztów jest akceptowalny. Oczywiście nie liczę kasy wydanej na ulepszenia w aucie czy doposażania warsztatu. To w drugiej kolejności i jak jest jakaś dodatkowa kasa.
To jak się to wszystko zsumuje to czym są 2kpln na reduktor

LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza
LJ-81 jeszcze lepsza

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość