sj413 a reduktor lj80

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

kuba9449
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 10:17 am

sj413 a reduktor lj80

Post autor: kuba9449 » sob sty 30, 2010 7:10 pm

Czesc
Mam takie pytanie a wyszukiwarka mi pomoc nie chciala.
Reduktor z lj80 podejdzie bez kombnowania do sj413? I czy bedzie duza roznica przy biegach 'szybkich'?

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: Kostuch » pn lut 01, 2010 1:02 pm

kuba9449 pisze:Czesc
Mam takie pytanie a wyszukiwarka mi pomoc nie chciala.
Reduktor z lj80 podejdzie bez kombnowania do sj413? I czy bedzie duza roznica przy biegach 'szybkich'?
Inne mocowanie. Inne flansze.
Przełożenia znajdziesz na stronie danielsa.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

kuba9449
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 10:17 am

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: kuba9449 » śr lut 03, 2010 10:03 am

Na stronie danielsa wyczytalem ze jimny ma przelozenia jak 410. Podejdzie reduktor do 413 bez kombinowania?

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: apede » śr lut 03, 2010 10:24 am

Jimnowy jest na lancuchu i planetarny, nie ma takiej oferty przelozen jak do Samuraia a samuraiowe bebechy nie podejda.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

kuba9449
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 10:17 am

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: kuba9449 » śr lut 03, 2010 2:01 pm

Chodzi mi o to czy mozna przeszczepic caly reduktor od JA71, JA11 lub JA12, bez przerobek i zeby to dzialalo i robilo robote.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: Kostuch » śr lut 03, 2010 2:12 pm

kuba9449 pisze:Na stronie danielsa wyczytalem ze jimny ma przelozenia jak 410. Podejdzie reduktor do 413 bez kombinowania?
Gdzie tak napisano???
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

kuba9449
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 10:17 am

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: kuba9449 » śr lut 03, 2010 5:34 pm


Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: Kostuch » śr lut 03, 2010 9:04 pm

A gdzie w tej tabelce znalazłeś jimny?
Rozumiem, że stara lj10 występowała pod nazwą jimny, ale chyba nie o to ci chodzi...

Tu czytaj: http://daniels.lumena.com/suzuki/gears.htm
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

kuba9449
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 10:17 am

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: kuba9449 » czw lut 04, 2010 9:32 pm

W necie wyczytalem ze ja12 to jimny

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: Kostuch » pt lut 05, 2010 9:58 am

kuba9449 pisze:W necie wyczytalem ze ja12 to jimny
Bo czytać trzeba ze zrozumieniem.
To samo auto może się nazywać różnie na różnych rynkach. Być może w Japonii albo Australii ja12 nazywa się jimny.
Wystarczy rzucić okiem na pojemność silnika i wątpliwości znikają...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: matchbox » pn lut 08, 2010 11:49 am

Różnica w reduktorach modeli LJ i SJ jest zdecydowanie większa niż tylko wilekość przełożeń i rozmiar flansz do mocowania wałów. LJ-tki mają wszystkie wały ustawione w jednej pionowej płaszczyźnie, centralnie względem pojazdu. W SJ wały od reduktora do mostów są przesunięte względem osi pojazdu. Do tego dochodzi całkowicie inny kształt i mocowanie redoktora do ramy. Reduktor LJ to w przybilżeniu prostopadłościenna skrzynka i cała wchodzi w specjalny tunel pomiędzy przednimi fotelami. Oprócz mocowania reduktora trzeba zweryfikować średnice uszczelnień flansz, długości wałów. Oczywiście wszystko jest do pokonania, tylko po co :roll:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: Kostuch » pn lut 08, 2010 12:02 pm

matchbox pisze:...Oczywiście wszystko jest do pokonania, tylko po co :roll:
Bo jest wolniejszy od 410 i na dodatek 4x tańszy...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: matchbox » pn lut 08, 2010 12:31 pm

To taka pozorna oszczędność :wink:
Jedna poducha (z czterech) kosztuje 270 zeta, reanimacja w samych tylko fantach przeszło 800 a może więcej bo robiłem ze dwa lata temu, do tego masa roboty z przeróbką mocowania i wałów a otrzymasz motany i słabszy element. Zwłaszcza wyjście wałka napędzającego tylny most. Mi się udało ukręcić litrowym silnikiem na niespełna 30" kółkach, przy wolniejszych przełożeniach mostu, to co dopiero przy 1.3, 31" i mostach SJ-tkowych?
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: Kostuch » pn lut 08, 2010 12:50 pm

matchbox pisze:To taka pozorna oszczędność :wink:
Jedna poducha (z czterech) kosztuje 270 zeta, reanimacja w samych tylko fantach przeszło 800 a może więcej bo robiłem ze dwa lata temu, do tego masa roboty z przeróbką mocowania i wałów a otrzymasz motany i słabszy element. Zwłaszcza wyjście wałka napędzającego tylny most. Mi się udało ukręcić litrowym silnikiem na niespełna 30" kółkach, przy wolniejszych przełożeniach mostu, to co dopiero przy 1.3, 31" i mostach SJ-tkowych?
Na ogół koszt zakupu żelaza jest jedynym jaki jest do ogarnięcia przez "nowego", więc nie dziwią mnie takie pomysły.

ps.
Naprawdę włożyłeś w reduktor prawie 2k pln :o
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: sj413 a reduktor lj80

Post autor: matchbox » wt lut 09, 2010 10:21 am

Kostuch pisze:ps.
Naprawdę włożyłeś w reduktor prawie 2k pln :o
Jak bym zsumował wszystkie koszty poniesione na eksploatacje samego tylko reduktora na przestrzeni przeszło 7 lat i 50 tkm to pewnie wyszło by nawet więcej :roll:
Przeszło dwa lata temu zrobiłem kompleksowy remont na który poszło 800 zeta w części. Poduchy do mocowania to był mój ostatni problem. Jako że oryginałów mam spory zapas a guma jest dobrej jakości tylko z biegiem czasu się rozwulkanizowuje to metodą prób i błędów oraz testów znalazłem odpowiedni klej (50 ml. za 70 zł). Starczy oczywiście na więcej niż jeden komplet poduszek :wink: Jeden reduktor dokupiłem bo nie miałem zamiennika na czas remontu, drugi bo trafił się na wyprzedaży i tak się uskłada :)21 Za to następny reduktor mogę poskładać z fantów które już mam, no prawie bo uszczelnienia warto dokupić w serwisie 8)
W sumie to nie licze kosztów na silnik, na reduktor, na mosty, zawias wypada budżet remontowy na rok powiedzmy 0,10 zł / 1 km co daje jakieś 1200 do 1500 zeta, oczywiście wszystko praktycznie na same fanty. Robocizna pochłoneła by drugie tyle jak nie więcej. Póki nie przekraczam kosztu zakupu paliwa to poziom kosztów jest akceptowalny. Oczywiście nie liczę kasy wydanej na ulepszenia w aucie czy doposażania warsztatu. To w drugiej kolejności i jak jest jakaś dodatkowa kasa.
To jak się to wszystko zsumuje to czym są 2kpln na reduktor :)21
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość