mały lift do Vitary V6 5d

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Rafał R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: czw maja 06, 2010 7:49 am
Lokalizacja: Białystok

mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: Rafał R » pn maja 10, 2010 7:33 am

Cześć!
Chciałbym się Was poradzić na temat umiarkowanego liftu do Vitary V6 w wersji długiej. Mam na myśli lift w granicach 30mm, tak, żeby samochód jechał w miarę dobrze w terenie i równie dobrze jak seria na asfalcie, oczywiście za umiarkowane pieniądze. W necie znalazłem takie oferty, jak np OME +30mm i za komplet, tj 4 sprężyny i 4 amorki trzeba zapłacić od 3400 do 4500zł, trail master ok2800-3000zł/kpl, ale można także znaleźć taniej, dobierając sprężyny dubinson i amorki trail master lub koni (i to z regulacją siły tłumienia na odbiciu!!!) za 2600zł/kpl. Co o tym sądzicie, da się taniej??? no i co taki lift daje, czy jest on w ogóle wart pieniędzy?? czy może lepiej za mniejsze pieniądze wykonać jakieś inne zmiany w vitarze, które poprawią właściwości w terenie bez pogarszania jazdy na szosie???
pozdr :D

Awatar użytkownika
BARTEK W.
 
 
Posty: 220
Rejestracja: pt lut 15, 2008 4:10 pm
Lokalizacja: Janów Lubelski

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: BARTEK W. » pn maja 10, 2010 1:05 pm


Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: piotrk_gd » pn maja 10, 2010 1:19 pm

Rafał R pisze:Co o tym sądzicie, da się taniej???
da się ;)
Rafał R pisze: no i co taki lift daje
daje to, że Vitara przestanie zawisać na wszystkim, ale to trzeba pojeździć, by stwierdzić, czy w ogóle jest potrzebny ... ;)
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

himself
 
 
Posty: 906
Rejestracja: śr sie 20, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: himself » pn maja 10, 2010 4:46 pm

ja zrobilem lift forumowy tylko ze w 16 v
czyli przod obrocone mocowanie amorka, + merc 124 2 litry benzyna przycieta o dwa zwoje na tyl amory od poldka + sprezyny od felicji kombi ( uwazam ze troche za miekka wiec pewnie wymienie ) do tego dystans na wal i sierzanta
i moge smialo powiedziec ze komfort jazdy oraz bezpieczenstwo jest o niebo lepsze niz na seryjnym zawieszeniu.
pozdr
VITARA V6 - 4" lift - 32" MT
http://www.lukasziewa.com

Rafał R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: czw maja 06, 2010 7:49 am
Lokalizacja: Białystok

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: Rafał R » wt maja 11, 2010 8:38 am

himself pisze:ja zrobilem lift forumowy tylko ze w 16 v
czyli przod obrocone mocowanie amorka, + merc 124 2 litry benzyna przycieta o dwa zwoje na tyl amory od poldka + sprezyny od felicji kombi ( uwazam ze troche za miekka wiec pewnie wymienie ) do tego dystans na wal i sierzanta
i moge smialo powiedziec ze komfort jazdy oraz bezpieczenstwo jest o niebo lepsze niz na seryjnym zawieszeniu.
pozdr
no ok, przód wiadomo jak motać, ale tył, jakie konkretnie amorki od poldka, osobowego czy trucka, wersji diesel czy benzyna?? a skoro spręzyny od felicji kombi są za miękkie to jakie inne wstawić, ktoś to przerabiał?? słyszałem w sumie o takich przeróbkach, ale powaznie na takich częściach vitara dobrze jeździ??? :)9 bo oczywiście, że jest to o niebo tańszy lift niż kupowanie gotowego zestawu, ale czy jest 100% gwarancja, że taka przeróbka nie wpłynie źle na prowadzenie sięna asfalcie, na trwałość?? czy amorki od poldka, ich siła tłumienia odpowiada wymaganiom stawianym przez vitarę, jej masy, dynamikę itp??? no i jeszcze dochodzi fakt, że Ty zrobiłeś to w wersji z lżejszym silnikiem (ale wersja krótka czy długa??), i to może inaczej działać w wersji v6
Ostatnio zmieniony wt maja 11, 2010 8:42 am przez Rafał R, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: Eskapada » wt maja 11, 2010 9:14 am

Który rocznik jest tej Vitary ??
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Rafał R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: czw maja 06, 2010 7:49 am
Lokalizacja: Białystok

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: Rafał R » wt maja 11, 2010 10:54 am

Eskapada pisze:Który rocznik jest tej Vitary ??
rocznik 1995, długa wersja, 2.0v6 :D

No a jeszcze mam takie pytanie: czy lift w zakresie 30-45mm nie wpłynie niegatywnie na geometrię zawieszenia przedniego?? przecierz tam są mcphersony i podwyższenia zawiechy sprawi, że koła będą bardziej pochylone patrząc z przodu. Dobrze mówię czy się mylę?? czy to będzie na tyle mała zmiana, że nic sięnie odczuje?? czy to nie wpłynie negatywnie na zuzycie opon??

Awatar użytkownika
arek_m
Posty: 623
Rejestracja: pn sty 19, 2009 1:44 pm
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: arek_m » wt maja 11, 2010 1:06 pm

dobrze mowisz [tzw.: tatra ;) ], dlatego wejdz na forum, ktore podal ci wczesniej bartek w. - tam sie wszystkiego dowiesz ;)
we who are not as others

himself
 
 
Posty: 906
Rejestracja: śr sie 20, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: himself » wt maja 11, 2010 4:14 pm

dokladnie na forum jest wszystko opisane :)
ja zrobilem i nie zaluje auto lepiej sie prowadzi na asfalcie nie mowiac o terenie :)
pozdr
VITARA V6 - 4" lift - 32" MT
http://www.lukasziewa.com

Rafał R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: czw maja 06, 2010 7:49 am
Lokalizacja: Białystok

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: Rafał R » śr maja 12, 2010 9:45 am

arek_m pisze:dobrze mowisz [tzw.: tatra ;) ], dlatego wejdz na forum, ktore podal ci wczesniej bartek w. - tam sie wszystkiego dowiesz ;)
ale tak dobrze się zastanowić, to zmianę konta pochylenia koła mozna w łatwy sposób ustawić jak w standardowej wersji :D przecierz w innych samochodach przy mcphersonach jest regulacja tegoż kąta: otóż wiem, że np w voyagerach czy passatach b4(chyba, produkowanych w latach 92-97) była regulacja w miejscu łączenia zwrotnicy z kolumną: jeden z otworów miał formę fasolki, i się ustawiało jak się chciało. Zostałoby więc w zwrotnicy zrobić u frezera fasolkę, niedużą (można obliczyć ile frezem trzeba pojechać w bok, może wystarczy 1-2mm) i ustawiać pod przyrząd, albo jak się zrobi odpowiedni małą fasolkę to przy montazu dosunąć do skrajnego położeni i tyle :D
drugi sposób, może trochę trudniejszy w wykonaniu i możliwe, że źle wpływający na półosie, ale pewniejszy w użyciu, wytrzymalszy to wykonanie fasolek na blachach gdzie mocuje się silentbloki wahaczy i zastosowanie specjalnych śrub mocujących z podkładkami z mimośrodem, czyli takie coś jak w tylnym niezaleznym zawieszeniu pajero, w różnych bmw i pewnie mercedesach. Kwestia zakupienia takich śrub z mimośrodem, wykonanie fasolek w mocowaniach i przyspawanie po dwie wąskie, grube blaszki na mocowanie, tak, żeby mimośród miał o co się oprzeć :D
Pytanie tylko, czy w takim rozwiązaniu półoś nie okaże się za krótka... ale chyba ma tyle zapasu. i znowu zostaje jechać do diagnosty i przy użyciu przyżądu do badania geo ustawić je co do mm
W wersjach z blaszanym wahaczem zostaje jeszcze jeden myk: rozwiercić otwory (chyba 3) gdzie przykręca się sworzeń zwrotnicy, a następnie przyspawać blaszki z otworami o wymiarach i rozmieszczonych tak, żeby pasowały do sworznia i umiejętnie wspwać te blaszki w wahacz (jedna nad druga pod wahacz) i da to, że po przykręceniu sworznia zwrotnicy wahacz będzie dłuższy i kąt pochylenia koła odpowiedni. Jednak tutaj należy się przyłożyć, bo spawa się raz i raz podczas spawania wyznacz się długość wahacza a więc i kąt pochylenia koła :D
takie mam pomysły na temat ustawienia geo po lifcie :D
czekam na komentarze :)21

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: piotrk_gd » śr maja 12, 2010 10:04 am

generalnie 1szy sposób, ale frez w amorze, a nie w zwrotnicy ;)
i jeszcze takie coś można zastosować: http://www.bits4vits.co.uk/store/index. ... oductId=22

co do półosi, to jedna może się wysunąć w razie czego, druga natomiast - przykręcana - można dać dystans i też zwiększy się jej "zasięg".
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Rafał R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: czw maja 06, 2010 7:49 am
Lokalizacja: Białystok

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: Rafał R » śr maja 12, 2010 1:04 pm

a zapomniałem, jest jeszcze jeden sposób, najprostszy, jeśli chodzi o pracę (wiercenie, spawanie itp) ale najtrudniejszy, jeśli chodzi o montaż, i niewiem czy wykonalny w vitarze (chodzi o dostępność części): chodzi o silentbloki czy polibusze mimośrodowe!!! odpowiednio wciśnięte w wahacz sprawią, że kąt pochylenia koła będzie właściwy :D :D :D

Rafał R
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: czw maja 06, 2010 7:49 am
Lokalizacja: Białystok

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: Rafał R » śr maja 12, 2010 1:17 pm

piotrk_gd pisze: i jeszcze takie coś można zastosować: http://www.bits4vits.co.uk/store/index. ... oductId=22

to jest super, śruby specjalne do vitary, jak rozumiem, czad :lol: to mi się podoba, i w odróżnieniu od samej fasolki na połączeniu zwrotnica-kolumna, przy zastosowaniu takiej śruby, przy dużym uderzeniu nic się nie przestawi. czy mozna takie coś kupić u nas w kraju??

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: mały lift do Vitary V6 5d

Post autor: kozioU » śr maja 12, 2010 8:27 pm

Widzę, że kolega z Białegostoku. :)21

Proponuję pogadać w realu, wszystko się wyjaśni. :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość