sprzęgiełka z tyłu
Moderator: Albert_N
sprzęgiełka z tyłu
NO I JEST RZOPA
Re: sprzęgiełka z tyłu
gdyż ponieważ albowiem ma zrobione odciążone półosie z tyłu czyli tak jak z przodu patyk i zamiast przegłubu zabierak i sprzęgielko u nas dają dekle zamiast sprzęgiełek
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: sprzęgiełka z tyłu
@Adam Ż ma tak zrobione. Przeszczep piast z przedniego mostu do tylnego mostu i półosie zrobione na zamówienie. Przy takim rozwiązaniu można ukręcić półoś i w 15 minut wymienić ją na drugą.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: sprzęgiełka z tyłu
Ja mam obciążone półosie , nie musiałem nic przerabiać - tylko wyjąć oryginalne i założyć swoje HD i wymiana półosi też zajmuje 15 minut. No może 20.KSikorski pisze:@Adam Ż ma tak zrobione. Przeszczep piast z przedniego mostu do tylnego mostu i półosie zrobione na zamówienie. Przy takim rozwiązaniu można ukręcić półoś i w 15 minut wymienić ją na drugą.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: sprzęgiełka z tyłu
a coś wiecej Zunie jak to konkretnie wygląda w wersji ordżinal tuning parts



Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: sprzęgiełka z tyłu
ale co zwykły zabierak mógł być i ież by robiło bo chyba sprzegiełko mie ma tam jakiejs wiekszej funkcji 

NO I JEST RZOPA
- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: sprzęgiełka z tyłu
widziałem taki paten u gościa który miał na stałe zblokowany tylny dyfer i jak wyjeżdżał na asfalt to wyłączał sprzęgiełko żeby półosiek nie pourywać 

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

Re: sprzęgiełka z tyłu
Półoś jest patykiem z wieloklinem z jednej i z drugiej strony. Od strony koła jest flansza przykrecana na srube do polosi. Zeby wyjac polos odkrecam dwie sruby od zacisku , jedna na polosi i sciagam kolo razem z flansza i hamulcami. Potem moge wyciagnac cala polos. Z kluczem pneumatycznym w 15 minut wymieniasz obydwie strony.viperecki pisze:a coś wiecej Zunie jak to konkretnie wygląda w wersji ordżinal tuning parts![]()
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: sprzęgiełka z tyłu
moim zdaniem przerost formy nad treścią, chyba że ktoś bardzo potrzebuje mieć tylko przedni napęd.Aśka&Kuba pisze:ale co zwykły zabierak mógł być i ież by robiło bo chyba sprzegiełko mie ma tam jakiejs wiekszej funkcji
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: sprzęgiełka z tyłu
co do wymiany to jeden plus, a drugi że po ukręceniu półosi koło nie lata jak głupie po całym nadkolu i dalej można spokojnie jechać(np. do twardego) co przy oryginalnym rozwiązaniu jest dość problematyczne.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: sprzęgiełka z tyłu
Udalo ci sie kiedys ukrecic polos za lozyskiem ? Nie twierdze , ze rozwiazanie jest zle , ale troche za duzo zabawy i kombinacji. Ja zakupilem komplet osi hd za 1200 pln , po ponad sezonie katowania na simexach jezdzonych czesto zupelnie bez powietrza , czesto ze szpera zapinana w locie i od jakiegos czasu z nadmiarem mocy nie widac na nich sladu uzyica (ostatnio je specjalnie wyciagnelem zeby poogladac i przy okazji wymienic lozyska. I jak mi sie uwali a nie bede mial zapasu hd to biore zwykla polos od samuraia i ja poprostu wkladam do mostu i jade dalej . Ty raczej juz tego nie zrobisz. No i mam lzejszy mostAdam.Ż pisze:co do wymiany to jeden plus, a drugi że po ukręceniu półosi koło nie lata jak głupie po całym nadkolu i dalej można spokojnie jechać(np. do twardego) co przy oryginalnym rozwiązaniu jest dość problematyczne.

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: sprzęgiełka z tyłu
Zun pisze:Półoś jest patykiem z wieloklinem z jednej i z drugiej strony. Od strony koła jest flansza przykrecana na srube do polosi. Zeby wyjac polos odkrecam dwie sruby od zacisku , jedna na polosi i sciagam kolo razem z flansza i hamulcami. Potem moge wyciagnac cala polos. Z kluczem pneumatycznym w 15 minut wymieniasz obydwie strony.viperecki pisze:a coś wiecej Zunie jak to konkretnie wygląda w wersji ordżinal tuning parts![]()
dobre cycu dobre


Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: sprzęgiełka z tyłu
masz na pw
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: sprzęgiełka z tyłu
ok dzięki jutro ich będe molestował 

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: sprzęgiełka z tyłu
ale to nie ważne gdzie ukręcisz.Zun pisze:Udalo ci sie kiedys ukrecic polos za lozyskiem ? Nie twierdze , ze rozwiazanie jest zle , ale troche za duzo zabawy i kombinacji. Ja zakupilem komplet osi hd za 1200 pln , po ponad sezonie katowania na simexach jezdzonych czesto zupelnie bez powietrza , czesto ze szpera zapinana w locie i od jakiegos czasu z nadmiarem mocy nie widac na nich sladu uzyica (ostatnio je specjalnie wyciagnelem zeby poogladac i przy okazji wymienic lozyska. I jak mi sie uwali a nie bede mial zapasu hd to biore zwykla polos od samuraia i ja poprostu wkladam do mostu i jade dalej . Ty raczej juz tego nie zrobisz. No i mam lzejszy mostAdam.Ż pisze:co do wymiany to jeden plus, a drugi że po ukręceniu półosi koło nie lata jak głupie po całym nadkolu i dalej można spokojnie jechać(np. do twardego) co przy oryginalnym rozwiązaniu jest dość problematyczne.
Generalnie półoś jest jakby podparta w 2 punktach które przenoszą reakcje na most:
Oryginalnie jest to: 1) łożysko
2) koronka która przenosi na reszte elementów.(półoś przenosi moment gnący i skręcający)
W moim przypadku i z przodu:
1) pierwsze łożysko w piaście
2) drugie łożysko w piaście.(półoś nie przenosi momentu gnącego, tylko czyste skręcanie)
Gdy ukręcasz oryginalną półoś tracisz jeden z punktów podparcia i koło zaczyna latać.
Gdy ukręcasz półoś z przodu(lub jeśli masz odciążone też z tyłu) tracisz tylko moment skręcający(napędowy) natomiast nie tracisz punktów przeniesienia momentu gnącego.
Poza tym po powstaniu małego luzu nie musze wymieniać łożyska tylko je napinam.
Co do zwykłej półosi - fakt nie wsadził bym już teraz do mostu, a i nawet bym tego nie chciał bo wyciąganie ich było zbyt upierdliwe


Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: sprzęgiełka z tyłu
Chcialbym widziec te jechanie dalej bez jednej polosi
- szanse raczej niklle . Ciezko tak dojechac nawet po w miare plaskim
Widzialem to nie raz , poki rowno ok , mala dziurka i stoisz jak ten zuczek na grzbiecie - a dziury sa na tyle uperdliwe ze akurat wyskocza tam gdzie nie trzeba 
lozysko u siebie tez dociagam sruba



lozysko u siebie tez dociagam sruba

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: sprzęgiełka z tyłu
to nie tyle chodzi o napęd a o to że koło Ci nie lata jak głupie po całym nadkolu i nie chce wyjechać z mostu.
To co że łożysko jest dociskane śrubą - półoś dalej będzie podparta tylko z jednej strony.
A oryginalne łożysko jest dociskane blachą hamulcową
To co że łożysko jest dociskane śrubą - półoś dalej będzie podparta tylko z jednej strony.
A oryginalne łożysko jest dociskane blachą hamulcową

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość