sprzęgiełka z tyłu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

sprzęgiełka z tyłu

Post autor: Aśka&Kuba » wt cze 08, 2010 6:45 pm

NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: viperecki » wt cze 08, 2010 6:53 pm

gdyż ponieważ albowiem ma zrobione odciążone półosie z tyłu czyli tak jak z przodu patyk i zamiast przegłubu zabierak i sprzęgielko u nas dają dekle zamiast sprzęgiełek
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: KSikorski » wt cze 08, 2010 7:03 pm

@Adam Ż ma tak zrobione. Przeszczep piast z przedniego mostu do tylnego mostu i półosie zrobione na zamówienie. Przy takim rozwiązaniu można ukręcić półoś i w 15 minut wymienić ją na drugą.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: Zun » wt cze 08, 2010 8:33 pm

KSikorski pisze:@Adam Ż ma tak zrobione. Przeszczep piast z przedniego mostu do tylnego mostu i półosie zrobione na zamówienie. Przy takim rozwiązaniu można ukręcić półoś i w 15 minut wymienić ją na drugą.
Ja mam obciążone półosie , nie musiałem nic przerabiać - tylko wyjąć oryginalne i założyć swoje HD i wymiana półosi też zajmuje 15 minut. No może 20.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: viperecki » wt cze 08, 2010 9:48 pm

a coś wiecej Zunie jak to konkretnie wygląda w wersji ordżinal tuning parts ?? :)21
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: Aśka&Kuba » wt cze 08, 2010 10:08 pm

ale co zwykły zabierak mógł być i ież by robiło bo chyba sprzegiełko mie ma tam jakiejs wiekszej funkcji :oops:
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: BENGI » wt cze 08, 2010 10:14 pm

widziałem taki paten u gościa który miał na stałe zblokowany tylny dyfer i jak wyjeżdżał na asfalt to wyłączał sprzęgiełko żeby półosiek nie pourywać :wink:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: Zun » wt cze 08, 2010 10:32 pm

viperecki pisze:a coś wiecej Zunie jak to konkretnie wygląda w wersji ordżinal tuning parts ?? :)21
Półoś jest patykiem z wieloklinem z jednej i z drugiej strony. Od strony koła jest flansza przykrecana na srube do polosi. Zeby wyjac polos odkrecam dwie sruby od zacisku , jedna na polosi i sciagam kolo razem z flansza i hamulcami. Potem moge wyciagnac cala polos. Z kluczem pneumatycznym w 15 minut wymieniasz obydwie strony.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: Adam.Ż » wt cze 08, 2010 11:09 pm

Aśka&Kuba pisze:ale co zwykły zabierak mógł być i ież by robiło bo chyba sprzegiełko mie ma tam jakiejs wiekszej funkcji :oops:
moim zdaniem przerost formy nad treścią, chyba że ktoś bardzo potrzebuje mieć tylko przedni napęd.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: Adam.Ż » wt cze 08, 2010 11:10 pm

co do wymiany to jeden plus, a drugi że po ukręceniu półosi koło nie lata jak głupie po całym nadkolu i dalej można spokojnie jechać(np. do twardego) co przy oryginalnym rozwiązaniu jest dość problematyczne.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: Zun » wt cze 08, 2010 11:23 pm

Adam.Ż pisze:co do wymiany to jeden plus, a drugi że po ukręceniu półosi koło nie lata jak głupie po całym nadkolu i dalej można spokojnie jechać(np. do twardego) co przy oryginalnym rozwiązaniu jest dość problematyczne.
Udalo ci sie kiedys ukrecic polos za lozyskiem ? Nie twierdze , ze rozwiazanie jest zle , ale troche za duzo zabawy i kombinacji. Ja zakupilem komplet osi hd za 1200 pln , po ponad sezonie katowania na simexach jezdzonych czesto zupelnie bez powietrza , czesto ze szpera zapinana w locie i od jakiegos czasu z nadmiarem mocy nie widac na nich sladu uzyica (ostatnio je specjalnie wyciagnelem zeby poogladac i przy okazji wymienic lozyska. I jak mi sie uwali a nie bede mial zapasu hd to biore zwykla polos od samuraia i ja poprostu wkladam do mostu i jade dalej . Ty raczej juz tego nie zrobisz. No i mam lzejszy most ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: viperecki » śr cze 09, 2010 8:32 am

Zun pisze:
viperecki pisze:a coś wiecej Zunie jak to konkretnie wygląda w wersji ordżinal tuning parts ?? :)21
Półoś jest patykiem z wieloklinem z jednej i z drugiej strony. Od strony koła jest flansza przykrecana na srube do polosi. Zeby wyjac polos odkrecam dwie sruby od zacisku , jedna na polosi i sciagam kolo razem z flansza i hamulcami. Potem moge wyciagnac cala polos. Z kluczem pneumatycznym w 15 minut wymieniasz obydwie strony.

dobre cycu dobre :)2 jakiś namiar na producenta ?? (a lepiej na konkret dystrybutora)
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: Zun » śr cze 09, 2010 9:05 am

masz na pw
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: viperecki » śr cze 09, 2010 3:03 pm

ok dzięki jutro ich będe molestował :)17
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: Adam.Ż » śr cze 09, 2010 4:01 pm

Zun pisze:
Adam.Ż pisze:co do wymiany to jeden plus, a drugi że po ukręceniu półosi koło nie lata jak głupie po całym nadkolu i dalej można spokojnie jechać(np. do twardego) co przy oryginalnym rozwiązaniu jest dość problematyczne.
Udalo ci sie kiedys ukrecic polos za lozyskiem ? Nie twierdze , ze rozwiazanie jest zle , ale troche za duzo zabawy i kombinacji. Ja zakupilem komplet osi hd za 1200 pln , po ponad sezonie katowania na simexach jezdzonych czesto zupelnie bez powietrza , czesto ze szpera zapinana w locie i od jakiegos czasu z nadmiarem mocy nie widac na nich sladu uzyica (ostatnio je specjalnie wyciagnelem zeby poogladac i przy okazji wymienic lozyska. I jak mi sie uwali a nie bede mial zapasu hd to biore zwykla polos od samuraia i ja poprostu wkladam do mostu i jade dalej . Ty raczej juz tego nie zrobisz. No i mam lzejszy most ;)
ale to nie ważne gdzie ukręcisz.
Generalnie półoś jest jakby podparta w 2 punktach które przenoszą reakcje na most:
Oryginalnie jest to: 1) łożysko
2) koronka która przenosi na reszte elementów.(półoś przenosi moment gnący i skręcający)
W moim przypadku i z przodu:
1) pierwsze łożysko w piaście
2) drugie łożysko w piaście.(półoś nie przenosi momentu gnącego, tylko czyste skręcanie)


Gdy ukręcasz oryginalną półoś tracisz jeden z punktów podparcia i koło zaczyna latać.
Gdy ukręcasz półoś z przodu(lub jeśli masz odciążone też z tyłu) tracisz tylko moment skręcający(napędowy) natomiast nie tracisz punktów przeniesienia momentu gnącego.

Poza tym po powstaniu małego luzu nie musze wymieniać łożyska tylko je napinam.
Co do zwykłej półosi - fakt nie wsadził bym już teraz do mostu, a i nawet bym tego nie chciał bo wyciąganie ich było zbyt upierdliwe :wink: teraz odkręcam tylko 6 śrub i półoś wychodzi, a ja dalej bez żadnego problemu moge dalej jechać :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: Zun » czw cze 10, 2010 9:00 pm

Chcialbym widziec te jechanie dalej bez jednej polosi ;) - szanse raczej niklle . Ciezko tak dojechac nawet po w miare plaskim ;) Widzialem to nie raz , poki rowno ok , mala dziurka i stoisz jak ten zuczek na grzbiecie - a dziury sa na tyle uperdliwe ze akurat wyskocza tam gdzie nie trzeba ;)
lozysko u siebie tez dociagam sruba ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: sprzęgiełka z tyłu

Post autor: Adam.Ż » czw cze 10, 2010 10:53 pm

to nie tyle chodzi o napęd a o to że koło Ci nie lata jak głupie po całym nadkolu i nie chce wyjechać z mostu.
To co że łożysko jest dociskane śrubą - półoś dalej będzie podparta tylko z jednej strony.
A oryginalne łożysko jest dociskane blachą hamulcową :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość