Afgany do suzy?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Afgany do suzy?

Post autor: Michal_R » sob maja 29, 2010 2:21 pm

Suka na 32" ma 29cm prześwitu i obydwa mosty waza pewnie z tyle samo albo mniej co przedni uazowy :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Afgany do suzy?

Post autor: N2O » sob maja 29, 2010 2:42 pm

U kangurów zakładają mosty od hilux'a lub od parcha 160'ki - lekkie, mocne i znośne przełożenia.
Można się nawet uprzeć i taką suzuką na 35" latać i nic się nie stanie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

pjtrr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 17, 2009 9:13 pm

Re: Afgany do suzy?

Post autor: pjtrr » ndz cze 06, 2010 5:55 pm

k160 jakie przelozenia mialy i ile to wazy?
warto sie w ogole w to pchac?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Afgany do suzy?

Post autor: N2O » ndz cze 06, 2010 6:09 pm

Zazwyczaj są 4,375.
Waga nie jest jakaś duża - przedni most kompletny można spokojnie przenieść we dwóch, gdzie od toyoty 70 we trzech strzela w krzyżu.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Afgany do suzy?

Post autor: Salata123 » ndz cze 06, 2010 6:24 pm

a dwa samuraiowe można podnieść w jedną osobę - bez problemu

kompletne :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

pjtrr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 17, 2009 9:13 pm

Re: Afgany do suzy?

Post autor: pjtrr » ndz cze 06, 2010 7:15 pm

bardzo subiektywny opis wagi ale mniej wiecej odwzorowuje ciezar:PxD

pjtrr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 17, 2009 9:13 pm

Re: Afgany do suzy?

Post autor: pjtrr » ndz cze 06, 2010 7:26 pm

a i jeszcze ile one maja mniej wiecej szerokosci?? ale wolalbym miare w cm a nie np w lokciach:D:D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Afgany do suzy?

Post autor: N2O » ndz cze 06, 2010 7:47 pm

Są węższe niż zwykłe UAZ'owe o kilka cm.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Afgany do suzy?

Post autor: Michal_R » ndz cze 06, 2010 9:11 pm

N2O pisze:przedni most kompletny można spokojnie przenieść we dwóch, gdzie od toyoty 70 we trzech strzela w krzyżu.
:)21
Chyba z hzj 70 czy BJ 70, bo od LJ czy KZJ'ta są lzejsze, od mostów parcha K160 (pisząc K160 mam na mysli mosty z mniejszym dyframi w tych gówniennych odudowach).

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Afgany do suzy?

Post autor: N2O » ndz cze 06, 2010 9:25 pm

O ile dobrze pamiętam to była wersja 73 z 3.0TD(KZJ?).

Ważyłeś oba mosty(od parcha i toytoya)?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: Afgany do suzy?

Post autor: Michal_R » ndz cze 06, 2010 9:36 pm

N2O pisze:O ile dobrze pamiętam to była wersja 73 z 3.0TD(KZJ?).

Ważyłeś oba mosty(od parcha i toytoya)?
:)21
tak 3.0TD to Kzj. Na parchach się nie znam, ale z tego co kojarzę w 160 przedni most ma taką badziewną obudowę (częściowo to odlew) i ma mniejszy dyfer, tylny jest cały blaszany i ma duży dyfer (podobno występują tylne z małym dyfrem) parchowe mosty przerzucałem kilka razy, w toyotowych grzebię cały czas w robocie :)21

Stwierdzam że z toyoty są lżejsze, dlaczego ?? Bo tak i h*j :)21

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Afgany do suzy?

Post autor: Qbartx » pn cze 07, 2010 7:59 am

kzj ma taki sam most jak lj nie liczac wiekszych bebnow z tylu i wentylowanych tarcz z przodu. Jest duzo lzejszy od parcha, w 2 osoby da sie to targac spokojnie.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

pjtrr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 17, 2009 9:13 pm

Re: Afgany do suzy?

Post autor: pjtrr » pn cze 07, 2010 7:55 pm

parcha troche latwiej dostac chyba.
bo przelozenia tez pewnie w nich znosne sa.

pjtrr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 17, 2009 9:13 pm

Re: Afgany do suzy?

Post autor: pjtrr » wt cze 08, 2010 7:08 pm

ktore byscie brali? toyke czy parcha? do k 160 mozna bez problemu na przyszlosc dostac blokady?
nie chce robic czolgu i choc na razie nie mam problemu z samurajowymi to wiem ze jak zaloze wieksze gumy(w dodatku simexy bo jezdze na baja) to na bank mi cos strzeli. wole dorzucic pare kg na mosty i cal wiecej na kola zeby sobie wynagrodzic :)21 niz kupowac wzmiacniane polosie w cenie os prawie za komplet mostow parcha. poza tym w wolnym czasie wchodzi we mnie diabel i musze cos popsuc i pogrzebac... :)21 :)21

januszmonster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 31, 2007 12:12 am
Lokalizacja: Pruszków

Re: Afgany do suzy?

Post autor: januszmonster » pt cze 11, 2010 2:35 pm

witam
może i ja se coś dorzucę w tym temacie (afgany do suzy)
jestem świeżo po za-kupie afganów i właśnie prawie już rozebrany i wyczyszczony przedni
weryfikacja - pare łożysk trza wymienić
w planach torsen z przodu - tył raczej będzie zaspawany (chyba że portfel wytrzyma)

dlaczego afgany do suzy - hmm
przejezdziłem w zeszłym roku Orzysz razem z drugą suzą na afganach (torseny w obu mostach)
z silinkiem od jimnego
i reduktorem standardowym 1,3 - koła 35" simex - sprężyny + wahacze własnej roboty

ja silnik 1,3 na wtrysku opony fedima 30" reduktor 4,16
i trapy 8 szt - resory - blokada 100% tył

kolega śmigał jak szalony - w torfach bez trapów - nie było "widać" ciężaru tych mostów
na podjazdach też nie widać było braku mocy a na trawersach dodatkowy plus to znacznie obniżony środek ciężkości
chociaż wtedy nawet nie przypuszczałem że są tak ciężkie - teraz już wiem :-)
oczywiście nie myśle nawet o afganach i zostaniu przy 30" bo to nie ma sensu
w zasadzie miałem już nie motać - tylko zrobic sprężyny i to wszystko ( nigdy nie zerwałem nic w układzie napędowym ) ale w sumie zawsze chciałem samochód na DUŻYCH :-) kołach a dwa dni widoku co wyrabia samurai na afganach jakoś mnie przekonało
oczywiście waga afganów nawet podczas ich rozkręcania DAJE się odczuć - ledwo podnosze sam jedną połowę przedniego hmm - oraz "kultura" techniczna
wykonania też kole w oczy - najbardziej mnie stresuje ustawienie luzów łożysk na wałku atakującym oraz dyfra ale od czego jest czas i cierpliwość ....
można się droczyć i dyskutować o za i przeciw ale trzeba by było wszystkich kombinacji skosztować SAMEMU aby krytykować inne rozwiązania choć i to nie daje pełnego obrazu ( nędzy i rozpaczy )
bo nawet to jak kto używa sprzęgła i jak jeździ może zadecydować o złej opinii np o spiekach które ja posiadam i mam pół sprzęgło a inni twierdzą że to nie możliwe - może tylko częściej będę musiał wymieniać docisk - na razie jest ok . poza tym pare osób mówiło mi że jak blokada 100% to co chwila będę wymieniać łożyska dyfra a jak dotąd jest idealnie może dlatego że sam je ustawiam!
zastanawiam sie czasami po co to motanie skoro w Braniewie wskoczyłem na 2 miejsce w wyczynie na takich kołach i mostach ( wprawdzie wzmocniłem mosty i wymieniłem łożyska z tyłu na dwurzędowe ) ale najwięcej dało to że byłem pierwszy raz od 3 lat z SUPER pilotem .
Fakt że czasami na dojazdówkach się wieszałem ale główna chęć motania to chyba jednak
chęć posiadania "wyglądającego" samochodu i możliwość jeszcze większej samodzielności bez potrzeby używania osprzetu - no i chyba lubie się grzebać we wnętrznościach i czuć zapach przepracowanego oleju :-)
a i jeszcze jedno na pewno nie ma dla mnie sensu wrzucanie ciężkich pieniedzy za wzmocnione półosie , przeguby , resory , blokady elektryczne czy pneumatyczne - wole wymienić mosty .... fakt dużo roboty i czasu - ale jaka satysfakcja ............. mam nadzieję że będzie :-)
a się rozpisałem .....
pozdro - zapewne jeszcze się roz..pisze

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Afgany do suzy?

Post autor: Kostuch » pt cze 11, 2010 2:51 pm

januszmonster pisze:... wymieniłem łożyska z tyłu na dwurzędowe ...
Możesz rozwinąć ten temat?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

januszmonster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 31, 2007 12:12 am
Lokalizacja: Pruszków

Re: Afgany do suzy?

Post autor: januszmonster » pt cze 11, 2010 4:02 pm

hmm - w rozwijaniu to jestem ROZWINIĘTY

po pierwsze podtoczone półosie o 10mm na szersze łożysko (na średnicy wewnętrznej łożyska) i zebrane na większej średnicy pod zimmering
łożysko szerokość jeśli pamiętam 37 mm dwurzędowe samochodowe - teraz nie pamiętam symbolu ale opakowanie jest w garage
wykonana nakładka z gwintami do mocowania do mostu na wystające łożysko i duży zimmering uszczelniajacy od zewnątrz - poza tym zamontowana smarownica pomiędzy łożyskiem a zimmeringiem do przesmarowywania po każdym srajdzie (wejście i wyjście)
mam gdzieś rysunek musze się odszukać
pierścień blokujący i tarcza w tym samym miejscu jak przy standardowym łożysku

mam gdzieś fote postaram się wrzucić ale zawsze miałem z tym problem

januszmonster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 31, 2007 12:12 am
Lokalizacja: Pruszków

Re: Afgany do suzy?

Post autor: januszmonster » pt cze 11, 2010 4:04 pm

chyba przesadziłem z szerokością łożyska - muszę sprawdzić

januszmonster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 31, 2007 12:12 am
Lokalizacja: Pruszków

Re: Afgany do suzy?

Post autor: januszmonster » pt cze 11, 2010 4:27 pm

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be3 ... 723b6.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8bd ... 6eb9f.html

foto wykonanej obudowy do nowego łożyska i wstępny montaż do sprawdzenia bez półosi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość