Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt cze 15, 2010 9:41 pm
filarm pisze:ja w sumie zacząłem myśleć nad wtryskiem k-jetronic ale z samymi przepustnicami z gsxra

ten wtrysk działa podobnie do gaźnika i zaro komputera

gsxry powinny dawać rade na przechyłach

pisałem maile z gościem z usa i dość ciekawie to wygląda jeśli chodzi o moc i zbieranie się ponoć reakcja na dodanie gazu jest świetna a zużycie paliwa chyba wzrasta nie za dużo jak dobrze wyliczylem to o jakies 2 litry na 100

ale k-jetronic mi się wydaje bardziej rozwojowy motał ktoś

Jeżeli wyregulowanie gaźnika cię przerasta, to k-jetronic tym bardziej cię sponiewiera.
I raczej nie znajdziesz już fachowca, który się podejmie regulacji. Technologia lat 70-80 zeszłego wieku (nie twierdzę, że zła).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » wt cze 15, 2010 10:19 pm
4x4 Tczew
-
alex!
-

- Posty: 168
- Rejestracja: ndz lis 08, 2009 1:19 pm
- Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
-
Kontaktowanie:
Post
autor: alex! » śr cze 16, 2010 10:04 am
oba są dobre. Ja jednak polecam zdrowy 1.0 + 4.16 i mocy nie brakuje.

W tym rozwiązaniu liczy się bardzo mała masa
Szalona Pierdziawka:
Suzuki Panda 84'
4.16, Springi, Spoa
1.0 - 45 KM,
Simex 31/10,5r15
12000 lbs
-
Jogi4x4
-

- Posty: 1148
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
- Lokalizacja: PZL
Post
autor: Jogi4x4 » śr cze 16, 2010 11:01 am
Mocy to może i nie będzie brakować, ale osiągi w porównaniu do innych będą gorsze.
Galloper LWB - turysta
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » śr cze 16, 2010 11:19 am
ŁeLeK pisze:z tego co wyczytałem na Amerykańskim forum to wzrost mocy to od 40 do 75 KM <szok>

) Tylko trzeba regulować dawkę, inna pompkę paliwa i jeszcze troche innych rzeczy zrobić

może w sumie do 75KM mocy całkowitej(wzrost 15KM), bo 100% wzrost mocy jest nie do końca realny takim sposobem motania.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » śr cze 16, 2010 12:42 pm
no to skąd im się wziął przedział 40 do 70 ? No nie wiem nie wiem... Ameryka to inny świat (dostępność różnych części i technologii)
A co do KJet wtrysku to nie polecam. Regulowania MAAASAAA a na końcu okazuje się, że i tak coś nie gra. Miałem nieprzyjemność reanimować Golfa 2 z takim wtryskiem i naprawdę wiele wiele pracy przy tym.
4x4 Tczew
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » śr cze 16, 2010 7:14 pm
a i sama idea gaźników od GSXR w naszych warunkach raczej słaba , bo żeby to dzialało musi mieć symboliczny dolot najlepiej same stożki na gardzieli a w błotku czy wodzie jest to raczej słabe rozwiązanie, a po dodaniu kosmicznego snorkla 4in1 tracimy cały uzysk z gaźników
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » śr cze 16, 2010 8:31 pm
uzyskanie takiego przyrostu samymi gaznikami jest fizycznie nie mozliwe.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » śr cze 16, 2010 9:33 pm
Zun pisze:uzyskanie takiego przyrostu samymi gaznikami jest fizycznie nie mozliwe.
Z 3litrowego silnika Supry też niby się nie da 1000konii zrobić kolego

A mój sąsiad ma z 1.8 Nissana 480km. Nie mów, że coś jest niemożliwe. Fakt, nie wyobrażam sobie tego przyrostu mocy za pomocą tych gaźników, ale coś w tym jest, że Amerykańce tak w to inwestują.
4x4 Tczew
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr cze 16, 2010 9:35 pm
Duże moce da się osiągać, ale w doładowanych silnikach - tylko nie pisz że sąsiad ma 1,8 i 480KM w silniku wolnossącym.

-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » śr cze 16, 2010 10:02 pm
N2O pisze:Duże moce da się osiągać, ale w doładowanych silnikach - tylko nie pisz że sąsiad ma 1,8 i 480KM w silniku wolnossącym.

FAkt - ma turbo

No ale myślę, że stosując inny gaźnik, pompkę paliwa, dolot, średnicę dysz da się wykrzesać trochę kucyków:)
4x4 Tczew
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » śr cze 16, 2010 10:42 pm
ŁeLeK pisze:Zun pisze:uzyskanie takiego przyrostu samymi gaznikami jest fizycznie nie mozliwe.
Z 3litrowego silnika Supry też niby się nie da 1000konii zrobić kolego

A mój sąsiad ma z 1.8 Nissana 480km. Nie mów, że coś jest niemożliwe. Fakt, nie wyobrażam sobie tego przyrostu mocy za pomocą tych gaźników, ale coś w tym jest, że Amerykańce tak w to inwestują.
Mowisz o 1JZA czy 7MGTE ? Bo z tego drugiego to troche trudno. I nie porównuj sześciocylindrowych dużo poejmnościowych doładowanych silników z dwoma wałkami . Nawet z turbina jest ciężko osiagnąc z 1.3 75 koni więcej. Wiem bo mam turbine w swoim 1.3 i wiem co trzeba silnikowi zeby taka moc osiagnac - sama turbina tego nie zrobi , w pewnym momencie bez modyfikacji glebszych w silnik udezasz o sciane jaka jest zdolnosc przyjecia przez silnik danej ilosci powietrza. I jak mowie ze samymi gaznikami sie nie da tego osiaganc to wiem co mowie , w odroznieniu od tego. To primo , secundo - daj mi namiar na sasiada z CA18DET ktory osiagnal 480 km . To silnik z duzym potencjalem , ale trzeba majstersztyku zeby pociagnac az tyle - choc na krotka chwile to i ze swojego samuraia pewnie bym tyle wyciagnal

A Amerykanei robia wiele dziwnych rzeczy , co nie znacza ze fajnych. Jedyna modyfikacje dobrze zrfobiona w usa na gaznikach z gsxra ktora ogladalem miala nie cale 100 koni , ktore jest dalekie od twoejgo przyrostu. I oprocz gaznikow silnik mial dluzsza liste modyfikacji od wspomnianego pewnie ca18det z 480 konmi. No i ja bez zadnych gaznikow mam przeslo sto koni z lista modyfikacja nie wiele dluzsza od dlugosci wacków większości obecncyh na forum

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » śr cze 16, 2010 10:45 pm
ŁeLeK pisze:N2O pisze:Duże moce da się osiągać, ale w doładowanych silnikach - tylko nie pisz że sąsiad ma 1,8 i 480KM w silniku wolnossącym.

FAkt - ma turbo

No ale myślę, że stosując inny gaźnik, pompkę paliwa, dolot, średnicę dysz da się wykrzesać trochę kucyków:)
Dobrze to nazwale s, troche , nie duzo. Zeby wykorzystac mozliwosci ktore daje ci ten gaznik twoj silnik musi polknac jeszcze duzo powietrza . Mozna na trzy sposoby - albo suszarka/nitro , albo rozkrecisz go na 11.000 rpm co skaczy sie smiercia przy okolo 8000 rpm , albo konkretna rzezba w silniku , przedewszystkim glowicy - co i tak sw silniku wolnossacym skonczy sie charakterystyka szlifierki - czyli rpm . Jak to mowia wspomnaini prze Ciebie hamerykanie = no replacemant for displacemant - a ja zawsze dodaje - there is good replacemant for displacemant - charged displacemant

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw cze 17, 2010 9:54 am
Zupełnie nie rozumiem, po co ta walka o dodatkowe konie mechaniczne
Moc silnika wpływa głównie na maksymalną prędkość auta (bo pozwala ona na przezwyciężenie oporów).
W terenie jeździ się momentem obrotowym. A fakt, że mogę mieć 100KM przy 8000 obrotach (po zainwestowaniu 5k pln) jakoś nie powoduje, że się robię wilgotny...
Chyba że ktoś uprawia dyscyplinę pod tytułem: najszybciej wypompowana oponą z koleiny gnojówka
ps.
Jakbym był zblazowanym jankesem z grubym portfelem, to może inaczej patrzyłbym na to zagadnienie

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
filarm
-

- Posty: 278
- Rejestracja: wt cze 03, 2008 7:50 am
- Lokalizacja: Łodygowice
Post
autor: filarm » czw cze 17, 2010 11:18 am
gdzieś tam w szafie w moich starych zeszytach ze szkoly mam wzór na moc silnika i z tego co pamietam to ta moc i moment zależą głównie od ilości dostarczonej mieszanki do silnika więc gaźniki i wszelkie wtrystki na pewno dadzą duży efekt im więcej paliwa i powietrza będzie w silniku

więc turbo daje oczywiście najwięcej

oczywiście są też granice możliwości....
Opel Frontera A 2,4i remontomodyfikacje in progress:D SWAP
Suzuki SJ500 gaźnik 2x34mm:D SPRZEDANY:(
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw cze 17, 2010 7:14 pm
filarm pisze:gdzieś tam w szafie w moich starych zeszytach ze szkoly mam wzór na moc silnika i z tego co pamietam to ta moc i moment zależą głównie od ilości dostarczonej mieszanki do silnika więc gaźniki i wszelkie wtrystki na pewno dadzą duży efekt im więcej paliwa i powietrza będzie w silniku

więc turbo daje oczywiście najwięcej

oczywiście są też granice możliwości....
Ze wzorow dupa - to nie jest takie proste. Turbina zeby wpompowac potrzebna ilsoc powietrza musi miec spelnione pewne warunki . Wszsystko rozbija sie wlasnie o to o czym mowil przed chwila Kostuch. Moc nie jest wartością "mierzalna" , to wartosc funkcji. Mierzymy moment . Wysoka moc uzyskiwana w silnikach wolnossacych to niezbyt wysoki moment uzyskiwany w wysokich obrotach - wynik funkcji w ktorej argumentami jest wartosc obrotow i moment obrotowy. Zmienic to moze suszarka , ktora napompuje wiecej powietrza na dole , co pozwoli spalic podana mieszanke , ale tez tylko w pewnych granicach. Gdy powietrza bedzie wiecej niz potrafi wlecie sprawnie do komory , czyli np zbyt duzo powietrza przy zbyt niskich obrotach w silniku malolitrazowym nie modyfikowanym pod katem zdatnosci do przyjecia tegoz pwoietrza to suszarka wpadnie w surge i efektownie sie rozleci. Krocej - nie da sie osiagnac wysokich mocy w wolnossacym silniku bez gigantycznych kosztow , mozna znacznie zmniejszyc koszty montujac suszarke - koszty sa wrecfz minimalne , ale to tez dotyczy pewnej granicy . Granicy ustalonej przez sprawnosc silnika i jego wytrzymalosc - sprawnosc przynajmniej jesli chcemy osiagac wysoki moment na dole obrotow - co jest porzadane w terenie. Silnik w suzuce nie jest w stanie zniesc wiecej niz jakies 130 koni w rozsadnym zakresie obrotow bez gigantycznych kosztow. I to przy uturbianiu. Jesli sprobujemy osiagnac taka moc bez uturbiania to obawiam sie ze koszty przekrocza kilkukrotnie wartosc calego samochodu i efektem bedzie tak jak Kostuch napisal szlifierka krecaca sie z 10.000 rpm ktora ponizej 4000 rpm nie bedzie potrafila ruszyc z miejsca , a zabawa bedzie sie zaczynala pewnie w okolicach 6000 rpm. Uff , ale sie rozgadalem
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
arni89
-

- Posty: 171
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 3:58 pm
- Lokalizacja: Wisła
Post
autor: arni89 » sob cze 19, 2010 3:35 pm
Słyszał ktoś już może coś o gażnikach poziomych(weber,solex,dellorto)w 1.3

Ciekawi mnie jak się będą zachowywały na stromych zjazdach, podjazdach, trawersach.
Rzeczy niemożliwe wykonuje od ręki, na cuda trzeba dzień czekać!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość