Samurai - wszystko od podstaw...

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Moldzio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 1:50 pm

Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: Moldzio » śr sie 04, 2010 9:27 pm

Chce kupić autko sj410 lub sj430 lub samiego.
To że 410 ma wąższe mosty od 413 to wiem. Pytanie jaka jest różnica miedzy nimi a samurajem. Bo spotkałem sie z tym że to nie to samo.
Autko miałem wypatrzone na allegro lecz zostało sprzedane wiec pozostaje kupić od znajomego za kwotę 5tys Blacharka do roboty.i ogolnie pare drobnych rzeczy. I teraz kilak pytań:

1. Ile może kosztować pomalowanie takie auta nie musi to być jakas tam super farba po prostu czarny mat bądz zielony.

2. Co można zrobić aby go podwyższyć i jakie koszty sie z tym wiążą? ( raczej bym prosił o jak najtańsze propozycje ( na 2-3 lata żeby starczyło później będę droższe modyfikacje) Chodzi mi o to aby ktoś pomógł mi to ogarnąć. Co sie opłaci co nie jak to się robi. Jestem ciemny w tych sprawach a chciałbym miec wszystko w jednym temacie jeśli to możliwe.

3 na co zwracać uwage przy zakupie. co wymieniac już po?

4 Może ma ktoś w okolicach śląska coś do polecenia? Chodzi o Blaszanke nie o cabrio.

Z góry dziękuje za odpowiedz. Jesli ktos ma czas i checi to proszę aby się rozpisał szczególnie nad pkt 2 :-)

Pozdrawiam :-)
Sj 413 prawie seria(w trakcie mozolnie trwających przeróbek)opony:kopia Sahary 195/80 :D

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: Adam.Ż » śr sie 04, 2010 9:49 pm

to troche mało wiesz...
413 też ma wąskie mosty, dopiero samurai miał szerokie...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: ŁeLeK » śr sie 04, 2010 10:12 pm

1. koszt farby to ok: 11zł litr, plus wałki po 6 zł ;D
2. Można zainstalować wyższe wieszaki.
3. czy nie ma zgnitej ramy no i oczywiście wycieków. Wymienić rozrząd, olej.
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
ilek79
 
 
Posty: 169
Rejestracja: śr cze 13, 2007 11:41 am
Lokalizacja: Wałcz Turek Koło
Kontaktowanie:

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: ilek79 » czw sie 05, 2010 7:01 am

na początek czytac czytac i czytac
suzuki sj 413 specjal 88r sprzedany

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: PITSJ413:) » czw sie 05, 2010 12:22 pm

sj413 tez mialy szerokie mosty :wink: wymiane rozrzadu mozna sobie odpuscic bo jest bezkolizyjny wiec nic sie nie stanie jak pasek walnie a co do roznic miedzy tymi wszystkimi modelami to mozna by niezla ksiazke napisac bo kazdy z kazdym ma cos wspolnego :)21
kupuj jaki Ci sie spodoba i nie bierz do glowy jaki to model oby byl w miare dobrym stanie :wink: dobrze by bylo zeby byl na wtrysku bo gaznikowce czasem daja sie we znaki :)21
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
alex!
 
 
Posty: 168
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 1:19 pm
Lokalizacja: Połczyn-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: alex! » czw sie 05, 2010 12:57 pm

2. Podwyższyć samiego można na różne sposoby: 1) robisz SPOA - przekładasz resory nad mosty
2) można przedłużyć wieszaki
3) przedłużyć wieszaki + dać resory do hamrowania ( można dodać po 1 piórze do każdego)
4) założyć springi (sprężyny)
5) zrobić lift budy( zakładasz jakieś gumy między budę a ramę w miejscach mocowań)
6) podwyższyć samiego można także zakładając wyższe opony (75,80 cm) :)21 :)21 :)21 :wink:
Szalona Pierdziawka:
Suzuki Panda 84'
4.16, Springi, Spoa
1.0 - 45 KM,
Simex 31/10,5r15
12000 lbs

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: Bartex » czw sie 05, 2010 1:31 pm

6sty post to chyba już można... :)21

2. Samuraja można też podwyższyć lewarkiem :)2
Bartek

Awatar użytkownika
Moldzio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: ndz sie 01, 2010 1:50 pm

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: Moldzio » sob sie 07, 2010 3:12 pm

Dziekueje za odpowiedzi :-) Jesli ktos ma jakies rady i pomysły MĄDRE rady! to niech pisze. Bedzie to bardzo pomocne. Na razie czytam...duzo :-)
Sj 413 prawie seria(w trakcie mozolnie trwających przeróbek)opony:kopia Sahary 195/80 :D

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: Kostuch » pn sie 09, 2010 9:02 am

Moldzio pisze:Dziekueje za odpowiedzi :-) Jesli ktos ma jakies rady i pomysły MĄDRE rady! to niech pisze. Bedzie to bardzo pomocne. Na razie czytam...duzo :-)
MĄDRA rada: kupić i jeździć a nie podnosić, bo taka moda :)4
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: Jogi4x4 » pn sie 09, 2010 10:33 am

alex! pisze: 4) założyć springi (sprężyny)
Kolega wyraźnie napisał że ma być tanie rozwiązanie :wink:

Na początek nabyć autko w dobrym stanie, założyć MTki i juz można smiało jechać w teren, Samurai sam w sobie jest bardzo dzielny.
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: Stachu-80 » pn sie 09, 2010 11:18 am

Kupuj tylko i wyłącznie 1.3 na wtrysku mało kłopotów w porównaniu do gaźnikowca , dynamika ok ciągnie 31' fedimki, nie fisiuje na stromych podjazdach można trafić juz od 91 roku nawet w japońcu. Jak znajdziesz takowy to powinien być już na szerokich mostach co do części są łatwo dostępne bez różnicy czy to hiszpan czy japoniec. A jeszcze jedna uważa hiszpanki miały układ hamulcowy Lucas często jest żółta naklejka na serwie istotne ( tańsze klocki) i łatwo dobrać reperaturki zacisków.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: Aśka&Kuba » pn sie 09, 2010 11:49 pm

najlepiej szeroki most i wtrysk a po co liftować nie lepiej wyciąć tu masz pięknie zrobionego suka :)2

http://picasaweb.google.com/MisiUpl/SukaNaFedimach# :)2
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: Salata123 » wt sie 10, 2010 2:02 am

suza miśka już nie jest taka płaska jak na tych fotkach, lekko urosła :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: Jogi4x4 » wt sie 10, 2010 7:49 am

Ale taka już spokojnie sobie powalczy :D
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: Aśka&Kuba » wt sie 10, 2010 8:05 pm

za niewielką kasę nic więcej nie trzeba :)21 jeszcze tylko mechanik i tyle :)21
NO I JEST RZOPA

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Samurai - wszystko od podstaw...

Post autor: Jogi4x4 » wt sie 10, 2010 8:36 pm

Aśka&Kuba pisze:jeszcze tylko mechanik i tyle :)21
To do wygrywania rajdów :)21 na co dzień elektryk wystarczy.
Galloper LWB - turysta

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość