Zakup najnowszej Grand Vitary

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: bst » wt mar 30, 2010 10:35 am

migawki pisze:
cordoba_2004 pisze:Wśród mechaników Reno Laguna II ma pseudo "królowa lawet":)
a ddis to silnik laguny :) prawie :)
Rzeczywiście taki słaby ten diesel?
Interesowałem się swego czasu krótką, i tylko w dieslu jest tam reduktor
ir
Ten dizel jest, mowiac delikatnie, niepewny. Mam jimnego 1.5 DCI, i kontrolka cisnienia oleju raz gasnie podczas krecenia rozrusznikiem, raz po kilku sekundach po uruchomieniu.
I gownolitosc materialu z jakiego jest zrobiony ten silnik przeraza.
Choc faktycznie jest dosyc oszczedny.
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

Awatar użytkownika
migawki
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 9:07 am
Kontaktowanie:

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: migawki » pt maja 14, 2010 9:58 pm

to ten sam silnik co w kangoo?
mialem kangoo i zrobilem bezproblemowo (silnik) 140 tys
Już bez terka http://www.terracan.pl

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: K-Pax » wt cze 15, 2010 3:04 pm

Witam kolegów i koleżanki. Wtrącę się, bo mam pierwszy model najnowszej GV 1,9 diesel - z roku 2006 (od nowości), a do tego, Samurajnka mocno zmotanego... i jak tu każdy z mecenasów pisze, w teren mam samurajka, a GV dla rodziny... ale wiecie jak to jest.... Jade z rodzina, a tu droga w bok, no to sru... i okazuje sie, że nowa GV na niezależnych zawieszeniech działa jak dla mnie OK. Więc, owszem, samurajka mam na przeprawy, ale nastpne autko po spryedaz Samcia zbuduję sobie na niezależnych zawieszeniach. Powód... ? Coraz więcej rajdów szybkościowych. Co do diesla - Mam już trzecią GV. Pierwsza z 2001 roku z dieslem Peugeota.... po trzecim komputerze sprzedałem zniesmaczony. Ale jak chwilami działała, to zapieprzała aż miło... była podkrecona przez SMP , dlatego nie straciła gwarancji. Druga - 2003 rok - 2.0 benzyna... okazało sie, że sprawna chodzi gorzej, od poprzedniego zepsutego diesla... pogoniłem po 6ciu miesiącach.. No i teraz nowa. Aktualny przebieg - 55tys km. Jak do tej pory : kultura pracy, młockarni z 14 wieku. Skrzynia biegów, jak w moim 25 letnim samuraju..słowem... żenada... Turbina sie rozleciała bez uprzedzenia po 42tys km. Teraz mi świszczy jakieś łożysko pompy... znowu robota... ale.. benzyna odpada... bo nie ciągnie i mi paliła 14l/100km po Krakowie. Teraz mam spalania 9l ropy. Dlaczego więc chcę zbudowac z takiego niewypału cos w teren? Bo: chce mieć auto na niezależnym zawieszeniu, z reduktorem, jak najmniejsze i najlżejsze, a do tego... coraz mniej jest przeprawówki, a więc pójde w bardziej uniwersalne auto przeprawowo wyprawowe... Dodam, że wyprawowe auto nie musi byc autobusem... ba mieszcze sie nawet na motocykl na wielotygodniowe wyprawy po bezdrożach... tylko nie biore lodówki, łoża małzeńskiego, zlewozmywaka itp... daje rady bawic sie bez tego :lol:
A jakby ktoś chciał mi wytykac błędy w pisownie, to od razu dodaje, że mam to w d..... znaczy sie pisownię. :)21
Suzi GV II 2,4 AT

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: Masmo » czw cze 17, 2010 8:56 pm

K-Pax pisze:.... chce mieć auto na niezależnym zawieszeniu, z reduktorem, jak najmniejsze i najlżejsze, a do tego... coraz mniej jest przeprawówki, a więc pójde w bardziej uniwersalne auto przeprawowo wyprawowe......
Nie no proszę Cię... Dziś jeździłem z kumplem trochę w terenie. On Nową GV ja Terracanem. To było żenujące....
N GV nie ma wykrzyżu nawet bez liftowania i na domiar złego ma otwarte dyfry, o prześwicie lepiej nie mówić. Tam gdzie ja przejeżdałem bez zająknęca on ciągle tracił trakcje bo koła dyndały w powietrzu. Jak wyliftujecie to auto będzie jeszcze gorzej z wykrzyżem. To naprawde nie nadaje się w żaden teren. Maksymalny poziom to gruntówka i to też niezbyt skoleinowana.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: kozioU » czw cze 17, 2010 9:55 pm

Masmo pisze:
K-Pax pisze:.... chce mieć auto na niezależnym zawieszeniu, z reduktorem, jak najmniejsze i najlżejsze, a do tego... coraz mniej jest przeprawówki, a więc pójde w bardziej uniwersalne auto przeprawowo wyprawowe......
Nie no proszę Cię... Dziś jeździłem z kumplem trochę w terenie. On Nową GV ja Terracanem. To było żenujące....
N GV nie ma wykrzyżu nawet bez liftowania i na domiar złego ma otwarte dyfry, o prześwicie lepiej nie mówić. Tam gdzie ja przejeżdałem bez zająknęca on ciągle tracił trakcje bo koła dyndały w powietrzu. Jak wyliftujecie to auto będzie jeszcze gorzej z wykrzyżem. To naprawde nie nadaje się w żaden teren. Maksymalny poziom to gruntówka i to też niezbyt skoleinowana.

Co ty gadasz? :o
Sprzedawca w salonie suzuki nie dał się przekonać i usilnie chciał mi udowodnić, że niezależne zawieszenie jest lepsze w terenie i ma większy wykrzyż niż sztywne mosty. A taki sprzedawca na pewno wie co mówi. :)21

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: Masmo » pt cze 18, 2010 7:04 am

kozioU pisze:.... A taki sprzedawca na pewno wie co mówi. :)21
Taaaa.... I Jimny to komfortowe autko dla kobiety do miasta.
Właśnie Nowa GV dowód na to że w Suzuki do władzy dorwali się spece od marketingu a wszystkich kumatych inżynierów zwolnili :)3 !!
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: K-Pax » śr cze 23, 2010 5:41 pm

a zdardzisz mi co to są otwarte dyfry? 8) Położe sie pod auto , to może cos zobaczę? a co do prześwitu, to w aucie z niezależnym zawieszeniem, prześwit łatwiej zrobic ładny, bo nie ma tej centralnej gruchy, która zawsze jest w moście. Na mostach prześwit mozna zwiekszyć tylko dając większe koła ( o zwolnicach nie mówię). a przy niezależnym, każde liftowanie , powieksza prześwit!
hm...
Suzi GV II 2,4 AT

Awatar użytkownika
NumeR
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: NumeR » śr cze 23, 2010 6:42 pm

Tyle że w końcu ci się zrobi efekt Tatry \ / :-?
nie ważne jak! ważne że w teren

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: alfik » śr cze 23, 2010 8:32 pm

K-Pax pisze:a zdardzisz mi co to są otwarte dyfry? 8) Położe sie pod auto , to może cos zobaczę? a co do prześwitu, to w aucie z niezależnym zawieszeniem, prześwit łatwiej zrobic ładny, bo nie ma tej centralnej gruchy, która zawsze jest w moście. Na mostach prześwit mozna zwiekszyć tylko dając większe koła ( o zwolnicach nie mówię). a przy niezależnym, każde liftowanie , powieksza prześwit!
hm...
Ponieważ mam z przodu niezależne a z tyłu most to coś powiem: Prześwit niezależnego zawieszenia w praktyce musi być 5-10 cm większy, bo jak zawias pracuje to prześwit się zmniejsza i podwozie wali w grunt - więc żeby przejechać nad cegłą na asfalcie to ok, ale na wertepach już mniej. Obudowa mostu jest i tak, a półosie nie lubią szalonych kątów. Ale mi GV się podoba i pewnie terenowo by wystarczyła. Nie kupiłem tylko z uwagi na małe wnętrze - kufer.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: kozioU » śr cze 23, 2010 9:03 pm

K-Pax pisze:a zdardzisz mi co to są otwarte dyfry? 8) Położe sie pod auto , to może cos zobaczę? a co do prześwitu, to w aucie z niezależnym zawieszeniem, prześwit łatwiej zrobic ładny, bo nie ma tej centralnej gruchy, która zawsze jest w moście. Na mostach prześwit mozna zwiekszyć tylko dając większe koła ( o zwolnicach nie mówię). a przy niezależnym, każde liftowanie , powieksza prześwit!
hm...
Jasne tylko, że prześwit to nie wszystko. Ważniejszy jest skok zawieszenia i zakres jego pracy a przy niezależnym zawiasie ograniczeniem są kąty pracy przegubów. W Vitarze i GV I tylny most jeszcze ratuje sprawę ale w nowej GV są tylko wahacze.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: Masmo » śr cze 23, 2010 9:26 pm

K-Pax pisze:a zdardzisz mi co to są otwarte dyfry?...
Tzn bez żadnej blokady ani nawet LSD. LSD ma nawet kumpel w Santa Fe :wink: , które przy NGV wydaje się być "terenowe" :lol: .
Przy słabym wykrzyżu otwarty dyfer bardzo skutecznie zatrzymuje auto na byle dziurze. Dlatego też np w Nowym Pajero, które też ma niezalezny zawias, zastosowano torsen i ręczną blokade w tylnym dyfrze !! Większość dalekowschodnich aut z niezależnym przodem i mostem z tyłu (mające i tak sporo lepszy wykrzyż niż NGV) ma przyjnajmniej LSD z tyłu.
K-Pax pisze:... w aucie z niezależnym zawieszeniem, prześwit łatwiej zrobic ładny, bo nie ma tej centralnej gruchy, która zawsze jest w moście.
...
Niby tak ale przy zachowaniu fabrycznej długości amortyzatora lub przy odboju górnym (w zawieszniu dwuwachaczowym) dramtycznie zmiejszasz skok czyli wykrzyż, który i w fabrycznym aucie jest słabiutki. Jak wydłużysz amor to będziesz co chwilę urywał przeguby. Wszyscy motacze Vitar coś o tym wiedzą :wink: . Można próbować obniżac mosty ale to już gróbsza rzeźba i chyba brak jakichkolwiek wzorów.
Dla mnie bez sensu kupować auto mało dzielne i po masakrycznym motaniu, które zepsuje wszysko co moża, wyjść na dzielność seryjnego Terrano II. :wink:

Edit: Żeby być obiektywnym to trzeba przyznać że w wyp DeLux jest ESP które do pewnego stopnia może być protezą blokad i umożliwić przejechanie miejsc w których objawią się niedostatki wykrzyżu. Problemem nr jeden jednak pozostaje bardzo mały prześwit.

BTW ciekawe porównie ludzi który wiedzą o czym piszą:
http://www.overlander.com.au/vehicle_te ... ara-V-Rav4
If you're looking for a serious offroad machine among this lot, then you're looking in the wrong place. :lol: :lol:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: K-Pax » czw cze 24, 2010 5:31 pm

To ja w samurajku, żadnej blokady mostów nie miałem, a trzepałem tyłki wszelkim autom o których tu piszesz...hm... skoro kupe wg was fajnych aut mam niezależne zawiasy z przodu, to teraz jest tak, jakby dać ten przód tez do tyłu hihihih :lol: Skoki zawiasów w samuraju miałem po 10 cm ( na oko) - przy komplecie z Calminiego. Cóż, przemyślec trzeba ten temat... ale miałem 3 samuraje i 2 grand Vitary na mostach, i mi sie znudziło... Macie może inne pomysły , na czym zbudowac fajne autko? Bo RAVki i wszystko co ma esp itp...to umówmy sie, nie można tym w góry wjechac, żeby kamieniami nie zniszczyć wszystkiego.... fajne systemy, ale na drogi... a nie bezdroża... moim skromnym zdaniem. Nawet ABS musiałby być wyłączany.
Suzi GV II 2,4 AT

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: Masmo » czw cze 24, 2010 7:37 pm

K-Pax pisze:... Macie może inne pomysły , na czym zbudowac fajne autko? Bo RAVki i wszystko co ma esp itp...to umówmy sie, nie można tym w góry wjechac, żeby kamieniami nie zniszczyć wszystkiego........
Na Terracanie :)21 .
A poważnie to jest multum aut niekoniecznie z marki Suzuki. A jeśli już Suzuki to Grand Vitara nr 1, przynajmniej ma most z sensownie się krzyżujący. Nowa GV to auto wyłącznie dla Panienki na zakupy :)21 .
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: K-Pax » czw cze 24, 2010 7:56 pm

i uważasz, że taki autobus dla emerytów, jest dzielniejszy, niz krótka GV ? Oj coraz bardziej chce ja zbudować.... :D
tylko akurat nigdzie nie ma teraz odpowiedniej i rozbitej tak jak trza :lol:
Zacznę więc od zmiany oponek w tej którą woże rodzinkę... a w terenie, juz latała co nieco... i nawet mnie jej zachowanie zadowoliło, dlatego o niej myslę...
żeby nie było, to zaglądnijcie na zdjęcia już gotowej przeróbki, ale tez wersji autokarowej...
http://www.conceptcarz.com/view/photo/9 ... photo.aspx
http://www.conceptcarz.com/view/photo/9 ... photo.aspx
Nie wiem który lunk sie właściwie otworzy... więc dwam dwa razy....
Suzi GV II 2,4 AT

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: Masmo » czw cze 24, 2010 8:19 pm

K-Pax pisze:i uważasz, że taki autobus dla emerytów, jest dzielniejszy, niz krótka GV ? ....
Kumpel NGV nawet wczoraj nie próbował wjeżdzać tam gdzie ja. Rame mam około 28-30 cm nad glebą i most z tyłu jak w autobusie nie mówiac o solidnym reduktorze 2,48.
To chcesz budować wyprawówką na 3 dzwiowym aucie??
K-Pax pisze: .....Zacznę więc od zmiany oponek w tej którą woże rodzinkę... a w terenie, juz latała co nieco... i nawet mnie jej zachowanie zadowoliło, dlatego o niej myslę...
żeby nie było, to zaglądnijcie na zdjęcia już gotowej przeróbki, ale tez wersji autokarowej...
http://www.conceptcarz.com/view/photo/9 ... photo.aspx
http://www.conceptcarz.com/view/photo/9 ... photo.aspx
Nie wiem który lunk sie właściwie otworzy... więc dwam dwa razy....
Ten link co podajesz to jakiś pomnikowy koncept. Rocky Raod coś próbuje:
http://www.rocky-road.com/grandvitara.html
Ale jakoś nie ma zdjęć na wykrzyżu :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: alfik » czw cze 24, 2010 9:03 pm

Masmo pisze:Ale jakoś nie ma zdjęć na wykrzyżu :)21
No niżej na tej stronie są - nie widać by był rewelacyjny, ale coś tam się gnie. GVII pus dwa cale, ciutwiększe gumy i osłonięte podwozie i ...Pucharu Polski się nie wygra, ale na wycieczkę można pojechać.

Dalej na tych stronach znalazłem link do filmu pokazującego podjazd pod górę - http://www.youtube.com/watch?v=daJH_WoH ... r_embedded. I tu jest problem - takiej sztuki nie zrobi się vitarą 2.0 z manualem, ani nawet dieslem - przy takim reduktorze i charakterze silnika sprzęgło wyparuje :(
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: Masmo » czw cze 24, 2010 9:43 pm

alfik pisze:
Masmo pisze:Ale jakoś nie ma zdjęć na wykrzyżu :)21
No niżej na tej stronie są - nie widać by był rewelacyjny, ale coś tam się gnie. GVII pus dwa cale, ciutwiększe gumy i osłonięte podwozie i ...Pucharu Polski się nie wygra, ale na wycieczkę można pojechać. :(
Jeśli to zdjęcie gdzie NGV stoi na belce to max wykrzyż to nie mam więcej pytań..... :)20
Moja Octavia ma większy wykrzyż.... :lol: :lol:

Właśnie o to chodzi że liftując niezależny zmiejszamy wykrzyż. My w Terracanie czy Kyrionie zakładając zestaw do lifta poprawiamy wykrzyż tyłu.

NGV nie zblizy się to takich figur:

Obrazek
alfik pisze:Dalej na tych stronach znalazłem link do filmu pokazującego podjazd pod górę - http://www.youtube.com/watch?v=daJH_WoH ... r_embedded. I tu jest problem - takiej sztuki nie zrobi się vitarą 2.0 z manualem, ani nawet dieslem - przy takim reduktorze i charakterze silnika sprzęgło wyparuje :(
No tak! Przy szybkich przełożeniach automat to jest chyba jedyne rozwiązanie by jeździć technicznie w terenie.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: K-Pax » pt cze 25, 2010 12:35 am

Wyprawowe 3 d? czemu nie? Przecież nie zabieram ze soba autokaru ludzi? skoro na motocyklu czy quadzie sie mieszcze z betami na wiele tygodni, to wytłumacz mi, po kiego ciorta mi długie auto? mam sobie tam wsadzić lodówke na browary i mikrofale z telewizorem?
Lift można zrobic po pedalsku, dajac tuleje, lub z głowa zwiaksz\ajac skoki zawiasów... a wtedy wykrzyż nie ucierpi nie?
ale...
Suzi GV II 2,4 AT

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: Masmo » pt cze 25, 2010 9:14 am

K-Pax pisze:... lub z głowa zwiaksz\ajac skoki zawiasów... a wtedy wykrzyż nie ucierpi nie?
ale...
A półoski? Pomyślałeś o nich ?? :lol:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
K-Pax
 
 
Posty: 117
Rejestracja: pn gru 11, 2006 8:47 pm
Lokalizacja: Góry

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: K-Pax » ndz cze 27, 2010 9:30 pm

Pomyslałem i poczytałem... cóż... trzeba bedzie pewnie je przedłużyć jakoś.... jak ma być lift wiekszy niż 5cm... poleżałem sobie wczoraj pod Vitarą i wygląda to na dobry materiał do liftu. Coś takiego maiły quady jakieś 5 lat temu, a teraz wszystkie fabrycznie podniesiono ... olewając stan półosi... co zreszta troszke zmniejszyło ich żywotnośc hihihih... ale jak mówia No risk, no fun. Tak czy siak, jestem w dupie, bo nie znalazłem na razie ani jednego rozbitego takiego autka jak chcę... Na bazę.. a już mocno cierpie bez auta w teren... wrrrr
Suzi GV II 2,4 AT

mml
 
 
Posty: 126
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 8:38 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zakup najnowszej Grand Vitary

Post autor: mml » sob wrz 04, 2010 10:15 pm

Szukaj bo warto. GV II to przyzwoite auto.
Był Jimny 1.3 Cabrio. Jest Suzuki GV I 2.0. Pozdrawiam. :)
http://www.klubsuzuki.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość