sj413+ jimny= problem...

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
orzelowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr mar 28, 2007 3:10 pm

sj413+ jimny= problem...

Post autor: orzelowski » ndz wrz 12, 2010 10:25 pm

Witam Szanowne Grono!
Niedawno przeszczepiłem do sj413 silnik od jimnika 1.3 DOHC.
wczoraj był pierwszy test w terenie i dość spore zdziwienie...
auto w błocie (ok.20-30cm głębokości) traci strasznie moc.
trzeba wpinać 1 i piłować prawie pod odcinkę aby miało siłe iść.
dodam ,że dolot oryginalnej średnicy, korektor wydechowy z katalizatorem oryginał,
na końcu póki co dokręcony tłumik końcowy od samuraia, reduktor- stara 410, koła 28", kiepski bieżnik.
elektryka cała przeszczepiona z jimniego.
nie działa prędkościomierz i włącza sie czasami check engine.
stawiam na problem że nie jest podłączony czujnik prędkości z reduktora.
czy podłączyć prędkościomierz pod metromierz?
czy dobrze myślę?
nigdzie nie mogę znaleźć jak zmostkować kostkę i odczytać błąd i co za tym idzie tablice błędów.
problem też jest ze schematami elektrycznymi...
proszę o pomoc
Arek

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: N2O » ndz wrz 12, 2010 10:56 pm

Schematy(bardzo dobre - nawet kolorowe) znajdziesz w service manualu do jimnego(jest gdzieś link w przyklejonych chyba).
Znajdź odpowiedni kabelek i podłącz pod kabel sygnałowy ten do metromierza, lub do impulsatora ze starego licznika(o ile masz go założonego) - sygnał musi być, byle jaki ale musi być.

Błędy odczytasz dowolnym testerem OBDII - tylko znajdź kostkę w swojej instalacji kabinowej od jimnego.

A i jeszcze jest kwestia pompy paliwa, musi dawać odpowiednie ciśnienie.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
orzelowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr mar 28, 2007 3:10 pm

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: orzelowski » pn wrz 13, 2010 7:57 am

pompa jest oryginalna, na czarnym autko wkręca sie bez problemu, choć zdarzyło mi się 2 razy że zaświecił się check engine i spadła moc.

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: Stachu-80 » pn wrz 13, 2010 10:10 am

orzelowski pisze:pompa jest oryginalna, na czarnym autko wkręca sie bez problemu, choć zdarzyło mi się 2 razy że zaświecił się check engine i spadła moc.

Silnik boi sie terenu :)2
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: N2O » pn wrz 13, 2010 12:51 pm

Jak pompa jest od SJ/Samurai to nie będzie działać.
Musi dawać coś koło 4 bar.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: Adam.Ż » pn wrz 13, 2010 2:02 pm

pompe ma od jimniego.
Daje tak że węże rozrywa jak silnik jest wyłączony :lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
orzelowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr mar 28, 2007 3:10 pm

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: orzelowski » pn wrz 13, 2010 2:13 pm

przejrzałem instalacje i nie moge namierzyć gdzie powinienem podpiąć metromierz.
może ktoś się orientuje?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: N2O » pn wrz 13, 2010 3:23 pm

W wiązce idącej do reduktora.
Bez przejrzenia schematów nic się nie dowiesz.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: Dafit » pn wrz 13, 2010 5:33 pm

przede wszystkim komputer silnika musi dostawac sygnal z impulsatora, niewiem jak tam jest w jimnym skad jest o brany, jesli nie z zegarow to pewnie z reduktora. Podepnij sygnal z impulsatora do komputera i powinno byc ok.
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
husky
 
 
Posty: 120
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: Bochnia

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: husky » pn wrz 13, 2010 5:35 pm

Ogolnie wiadomo ze te silniki nie maja ,,dołu'' :)3
k160 3,3d,sopa,35",star
suzuki land cruiser 2,0,31",spr,arb,star+el
HAMMER vario

Awatar użytkownika
orzelowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr mar 28, 2007 3:10 pm

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: orzelowski » pn wrz 13, 2010 5:41 pm

Dafit pisze:przede wszystkim komputer silnika musi dostawac sygnal z impulsatora, niewiem jak tam jest w jimnym skad jest o brany, jesli nie z zegarow to pewnie z reduktora. Podepnij sygnal z impulsatora do komputera i powinno byc ok.

wiem, ale nie wiem pod który kabelek :(

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: Adam.Ż » pn wrz 13, 2010 6:37 pm

husky pisze:Ogolnie wiadomo ze te silniki nie maja ,,dołu'' :)3
aż tak źle nie jest. Tylko najgorsze że np. przy 2,5 tys obr w błocie na 2 biegu spadają mu obroty i nic nie daje wciśnięcie gazu.
Podobno właśnie brak sygnału z impulsatora może sporo zabierać mocy.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Dafit
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
Lokalizacja: Jędrzejów
Kontaktowanie:

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: Dafit » wt wrz 14, 2010 7:27 am

Ja mam co prawda 1.6 16v ale brak sygnalu z impulsatora sprawial ze silnik byl slabszy od wiekowego oryginalu na gazniku.
Samurai 1.6 16v... in progress....

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: Stachu-80 » wt wrz 14, 2010 8:10 am

http://suzuki4x4.prv.pl/ link do strony danielsa na dole jest projekt suzuki baleno 1.6 16 v i dokładne perypetie z tym związane. To może pomóc w twoich rozważaniach.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: Adam.Ż » wt wrz 14, 2010 10:20 am

na 95% brak czujnika drogi powoduje znaczny spadek mocy.
Dzisiaj Arek (Orzełowski) walczy z podpięciem impulsatora pod komputer. Dam ja albo Arek znać czy to rozwiązuje problem.


EDIT:
Jest lepiej, choć prędkościomierz pokazuje max 20km/h :lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
orzelowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr mar 28, 2007 3:10 pm

Re: sj413+ jimny= problem...

Post autor: orzelowski » wt wrz 14, 2010 2:58 pm

zrobione !! !! !! :)21
bez schematu udało mi się dojść gdzie co i jak :D
podłączyłem, jest znaczny przyrost mocy- wcześniej na 5 biegu przy 4000obr według gps jechał 70km/h
teraz na tym samym biegu i obrotach 100km/h i po wciśnięciu gazu, wkręca się dalej :)12, choć licznik wskazuje 30km/h :)21
test w błocie też przeszedł pozytywnie, wreszcie mogę się cieszyć pełną gamą kucyków 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość