Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: Masmo » pn cze 07, 2010 1:16 pm

Jimniak 2007 r. 1,5D comon rail sytemu Delphi, silnik renault, przebieg 150 kkm tankowany wcześniej na BP (ulitimate) obecnie Orlen (Verva):
Jakieś 2000 km temu kotrolka silnika zaczęła migać wraz ze chwilową utratą mocy. Szczególnie się to objawiało gdy po chwili gdy gaz był w podłodze odjąłem gaz i po chili chciałem dołozyć. Kotrolka coraz częściej się pojawiała...
Dzisiaj już się nie dało jechać. Każde dodanie gazu to migająca kotrolka, brak mocy i dodatkowo jakieś dziwaczne pisczenie się pojawia. Maksymalnie do 90 km/h i to z górki udało mi się auto rozpędzić.

Byłem w ASO w Gdyni i wysły błędy:
P0087
P0170
P0089
te błędy ASO opisało jako ciśnienie paliwa - "lejące" wtryskiwacze
P0380 (świece żarowe)

Panowie z ASO chcą wymienić wtryski za 1600/szt. :o :)11 .

Ktoś przerabiał taki teamat z podobnym klekotem?
Ostatnio zmieniony wt cze 08, 2010 7:20 am przez Masmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: viperecki » pn cze 07, 2010 5:55 pm

sądze że to silnik 1.5 dci renault jeśli tak to faktycznie padły pompowtryski :)15 a cena jest jaka jest popatrz na alledrogo i poczytaj na forum clio
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
motylusowaty
 
 
Posty: 250
Rejestracja: śr sty 30, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: motylusowaty » pn cze 07, 2010 8:09 pm

tam są zwykłe wtryski ze sterowaniem elektronicznym. Taki wtrysk regenerowany kosztuje 650 brutto i jest to najtańszy wtrysk tego typu. Jeżeli podejmują się wymieńić wtryski a tym samym usunąc wadę za takie pieniądzory to zrób to.Ale to raczej jest zaworek w pomce utrzymującej ciśnienie w listwie,a to już dużo mniejsze pieniądze. Właśnie pracuję nad takim samym silnikiem w samochodziku nr 1 z Magam'u natomiast tutaj lista błędów po tygodniowej zabawie jest naprawdę długa. Jutro mogę sprawdzić kody będów i napisać co dokładnie znaczą .
poruszam się też BRONKIEM (śmiechowóz)
http://www.remX.pl 605 200 981

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: viperecki » pn cze 07, 2010 8:31 pm

fakt mój błąd dci ma wtryskiwacze elektromagnetyczne a nie pompowtryski :)16 ale 1600 zł za szt nie za kpl. !! !! !! więc raczej trzeba regenerowac lub używke
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
motylusowaty
 
 
Posty: 250
Rejestracja: śr sty 30, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: motylusowaty » pn cze 07, 2010 9:04 pm

W tej chwili są 4 sztuki w Polsce W-wie właśnie po 650 zł i pewnie te serwis weźmie. Ale trzeba odesłać stare bo to jest fabryczna regeneracja.
poruszam się też BRONKIEM (śmiechowóz)
http://www.remX.pl 605 200 981

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: meenia » pn cze 07, 2010 10:56 pm

Na poczatek trzeba sprawdzic wtryski na przelew a nie wymieniac, ciekawe co powiedza jak wymienia i dalej bedzie to samo. Bledy faktycznie wskazuja na zbyt niskie cisnienei paliwa, ale raczej winny bedzie regulator cisnienia a nie wtryski


P0087 fuel rail system pressure to low
P0089 fuel pressure regulator 1 - performance problem
P0170 fuel trim bank 1 malfunction

ten ostatni to faktycznie swiece, nie chce mi sie przepisywac opisow bledow, al bardziej wyglada to na regulator, wtryski na przelew mozesz sprawdzic nawet sam potrzebujesz cztery wezyki i cztery duze strzykawki, poczytaj na necie na 100we cos znajdziesz. Jakby co pytaj.

Pozdrawiam
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: Masmo » śr cze 09, 2010 7:21 am

cd....
Wczoraj magik z warsztatu naprawiajacego wtryski i pompy (w Papowie Biskupim w kuj-pom) poradził sobie z migającą kotrolką i spadkami mocy. Podobno zregenerował dwa wtryskiwacze.
Ale dziwne piszczenie przy dodawaniu gazu nie zniknęło :)11 :)11 . Facet twierdzi że to turbina tak hałasuje. Kurka jakaś porażka. Jeżdze 15 lat autami z turbo i nigdy mi tak nie zdechła pompka :)11 . Pewnie jej nie pomogło zalanie silnika olejem 5W30 czego zabrania instrukcja. Takim szczytem ignoranctwa wykazało się ASO z Bydgoszczy, a kolega który wcześniej jeździł autkiem nie wyłapał tego. BTW Suzuki Poland też ma nas w d..pie. Nie raczyli odpowiedzić na pismo w tej sprawie przez ponad miesiąc !!
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

look1975
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: śr maja 06, 2009 8:02 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: look1975 » wt cze 15, 2010 7:24 am

w tych silnikach z osprzętem delphi zwłaszcza z lat 2001-2003 takie błędy pojawiają się w związku ze źle dobranym materiałem na sprężynę domykającą wtryski. W wersjach 65 i 82 km stosowane są wtryski, które otwierane są elektromagnesem ale zamykane mechanicznie. Poprzez źle dobrany materiał na sprężynę po jakimś czasie ona się skraca, wtrysk nie jest domykany i wywala błąd ciśnienia na listwie. W 105 konnych wersjach silnika tego nie było (nie wiem czy takie były montowane w sukach), bo wtryski mają pełne sterowanie elektromagnesami...a poza tym są produkcji siemensa/vdo a nie delphi.
Żeby było śmieszniej najczęstsze problemy występują z autami o najmniejszej mocy znaczy 65 km...czasami zdarza się tam też uszkodzenie wtrysków przez odłamki metalu z zacierającej się pompy paliwa, dlatego właśnie diagnozę warto poprzedzić rozłożeniem filtra paliwa na części pierwsze i sprawdzeniem czy aby nie ma tam opiłków metalu

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: bst » wt cze 15, 2010 9:47 am

A ta sprezyne we wtrysku mozna wymienic? Rozbieralne to to jest?
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: Masmo » pt cze 25, 2010 9:54 pm

|bst| pisze:A ta sprezyne we wtrysku mozna wymienic? Rozbieralne to to jest?
Są firmy co robią "regenerację" ok 400 zł/szt. Podejrzewam że polega to na wymianie końcówki.

CD historii Jimny na comon railu:
Po regeracji 2 wtrysków i regeneracji turbiny efekt jest taki że turbo jest wyraźnie słyszalene praktycznie od początku :)11 a dziwne piski po depnięci i przekroczeniu 2800 jak były tak są :)11 .
Auto stoi w ASO Gosk w Gdyni z diagnozą waste gate !! Problem polega na tym że podobno w Europie niet tego zaworka, zamówienie poszło do Japonii a ja jeżdze Karakanem :)21 .
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: Masmo » pn paź 04, 2010 6:07 pm

Masmo pisze: ...CD historii Jimny na comon railu:
Po regeracji 2 wtrysków i regeneracji turbiny efekt jest taki że turbo jest wyraźnie słyszalene praktycznie od początku :)11 a dziwne piski po depnięci i przekroczeniu 2800 jak były tak są :)11 .
Auto stoi w ASO Gosk w Gdyni z diagnozą waste gate !! Problem polega na tym że podobno w Europie niet tego zaworka, zamówienie poszło do Japonii a ja jeżdze Karakanem :)21 .
CD 2 :wink: :)11
ASO w Gdyni wymieniło waste gate i jakies uszczelki trwało to jakiś miesiąć !! Auto zaczeło niby jeździć. Przejechałem jakieś 3 kkm i .... znów zaczeła migać kontrolka pomarańczowa silnika jak na początku histori... Myślałem że przynjmniej do weekendu dotrwam.... ale NIE! Jimniak z każdym kilometrem umierał by po jakiś 100-200 km całkiem zgasnąć i zamrugać na pomarańczowo i dodatkowo świecami żarowymi.
Na lince auto trafiło do magika z Papowa B z kilku postów powyżej. Po 2 tygodniach Sz.P. mechanik rozłożył ręcę. Auto trafiło na lawecie do ASO Toruń. Tam po 2 tygodniach Panowie zdiagnozowali: POMPA! Zasugerowali regenerację. (cena nowej to 27 500 zł !! Tak nie pomyliłem się o jedno zero: słownie dwadzieścia siedem tysięcy :o !! ). Kupiłem używkę na alledrogo.... Przywiozłem pompę do ASO i zasugerowałem czyszczenie układu z opiłek po pompie. Mili Panowie z ASO poinformowali mnie że Suzuki nie przewiduje takiej procedury, więc Panowie założyli pompę i stwierdzili ze zdziwieniem że silnik nie gada :o ?? Kolejni "fachowcy" rozłożyli ręce a samochód pojachał na kolejnej lawecie do Bosch Serwis w Bydgoszczy. Od tygodnia dostaje nowe ciekawe wiadomości o aucie:
1. Pompa "moja" jest całkiem przemielona nie nadaje się do regeneracji
2. Wtryski wszystkie zostały zniszczone przez opiłki z pompy i trzeba wynienić końcówki i zaworki
3. Pompa z allegro została zniszczona przez opiłki które były w układzie (Dzięki ASO Toruń !! ), ale na szczęście nadaje się do regeneracji (1900 zł)

I tak na 7 mcy uzytkowania jakieś 3 m-ce auto stoi w serwisach .... o kasie nie wspomnę.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

yoger
 
 
Posty: 272
Rejestracja: śr lis 05, 2008 10:31 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: yoger » pn paź 04, 2010 7:04 pm

Podziwiam za cierpliwość, no i respekt dla aso za realne ceny części. Za tą kasę byś kupił 3 powypadkowe na części :P
No to od początku

syncmaster
 
 
Posty: 121
Rejestracja: sob sie 30, 2008 9:47 pm

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: syncmaster » śr paź 06, 2010 9:31 am

Czytając ten wątek chciałem zapytać czy zatem 1.5 ddis jest:
A-tak samo dobry jak 2.5 VM w jeepie cherokee XJ :wink:
B-tak samo dobry jak 3.0 zd30 w Patrolu :wink:
C-Jimny należy kupować z silnikiem benzynowym ( tylko to spalanie na poziomie 9l jest jak na te gabaryty trochę wysokie.)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: Masmo » śr paź 06, 2010 10:05 am

syncmaster pisze:....
C-Jimny należy kupować z silnikiem benzynowym ...
:)2 !!
Dokładnie. W tej chwili Suzuki Polska też doszło do takiego wniosku (brak diesli w ofercie).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
PITSJ413:)
 
 
Posty: 174
Rejestracja: pn gru 21, 2009 9:41 pm
Lokalizacja: GIŻYCKO

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: PITSJ413:) » czw paź 07, 2010 3:50 pm

kurcze jak sie czyta takie posty to sie wlos na glowie jerzy a jednoczesnie czlowiek sie cieszy ze ma 25-cio letnigo SJ413 na gazniku :)21
suzuki jakos nie ma szczescia do diesli ale to chyba dlatego ze to francuzy :)3
BYŁ SUZUKI SJ413 '85,SPOA,PERSISHINI 225/70/15
JEST SAMURAI 1.3i '92, SIMEX 195/80/15

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: Masmo » czw paź 07, 2010 5:12 pm

PITSJ413:) pisze:kurcze jak sie czyta takie posty to sie wlos na glowie jerzy a jednoczesnie czlowiek sie cieszy ze ma 25-cio letnigo SJ413 na gazniku :)21
suzuki jakos nie ma szczescia do diesli ale to chyba dlatego ze to francuzy :)3
Na to wygląda. Tak dla równowagi powiem że ten silnik świetnie sobie radził z masą Jimnika. Przspieszał bardzo sympatycznie, 140 km/h pojawiało sie na liczniku w chwilę. Zmiany opon z 205/70 na 205/75 praktycznie nie odczuł. Benzyniak zdecydowanie bardziej się zmulił a i osiągi benzynowego (choć całkiem przyzwoite) są odczuwalnie gorsze.
Gdyby ten silnik był bezawaryjny to wprost idealny napęd dla Jamnika. :roll:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

syncmaster
 
 
Posty: 121
Rejestracja: sob sie 30, 2008 9:47 pm

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: syncmaster » pt paź 08, 2010 10:26 am

Jamnik miał mnie do siebie przekonać właśnie niezawodnością i małym spalaniem silnika 1.5 ddis ale widzę, że może byc różnie. 1.3 benzyna pali o te 2-3 l za dużo... jak na tak mały samochód.

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: bst » pt paź 08, 2010 11:46 am

DDIS pali tez sporo, w lecie w cyklu mieszanym 7l, w zimie 8-9.
Ciekawe czy trudno by bylo wrzucic tam silnik 1.9 D
S.
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: Masmo » pt paź 08, 2010 12:37 pm

syncmaster pisze:Jamnik miał mnie do siebie przekonać właśnie niezawodnością i małym spalaniem silnika 1.5 ddis ale widzę, że może byc różnie. 1.3 benzyna pali o te 2-3 l za dużo... jak na tak mały samochód.
Znajdź samochód z reduktorem który pali tyle samo lub mniej .... Terenówka to nie jest sprzętem dla fanów eko-drivingu.
|bst| pisze:DDIS pali tez sporo, w lecie w cyklu mieszanym 7l, w zimie 8-9.
Ciekawe czy trudno by bylo wrzucic tam silnik 1.9 D
S.

:o Chyba sobie jaja robisz ?? Zmieniać fajny motor który robi robotę na zamulacz bez turbo :o :)3
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: bst » pt paź 08, 2010 1:05 pm

Masmo pisze:
|bst| pisze:DDIS pali tez sporo, w lecie w cyklu mieszanym 7l, w zimie 8-9.
Ciekawe czy trudno by bylo wrzucic tam silnik 1.9 D
S.
:o Chyba sobie jaja robisz ?? Zmieniać fajny motor który robi robotę na zamulacz bez turbo :o :)3
D w ogolnosci, raczej mialem na mysli 1.9 uturbione ale bez elektroniki.
zreszta, jak stane przed wyborem, czy wywalic n tysiecy na pompe i wtryski to sie zastanowie czy nie przeszczepic.

Mi jimny nie sluzy do zabawy, robie nim dziennie ok 100km bo miewam dosyc ciezka droge do pracy, wiec ekonomicznosc jest istotna.
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: Masmo » pt paź 08, 2010 1:23 pm

|bst| pisze: Mi jimny nie sluzy do zabawy, robie nim dziennie ok 100km bo miewam dosyc ciezka droge do pracy, wiec ekonomicznosc jest istotna.
Mi też nie służy do zabawy. Też nim pracuje przejeżdzając nie mniejszy dystans.
Robie swapów (czyli prototypu) w aucie którym musisz jeździć codzienni to nie najlepszy pomysł !!
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: Wiechu » pt paź 08, 2010 1:29 pm

Masmo pisze: :o Chyba sobie jaja robisz ?? Zmieniać fajny motor który robi robotę na zamulacz bez turbo :o :)3
tak z ciekawości...

ile ma KM te 1.5 reno w Jimniku ?
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: Masmo » pt paź 08, 2010 1:37 pm

Wiechu pisze: ile ma KM te 1.5 reno w Jimniku ?
Teoretycznie coś kole 86..., ale moment obrotowy lepszy niż w beznynie. Subiektynie jeździ jakby miał co najmniej 100 KM.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

syncmaster
 
 
Posty: 121
Rejestracja: sob sie 30, 2008 9:47 pm

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: syncmaster » sob paź 09, 2010 8:05 am

Myślę, że duża część osób które wybierają Jamnika nie tylko do topienia w błocie jednak zwraca uwagę na ekonomikę... no bo przecież nie na obszerne i wygodne dla dalekich podróży wnętrze. :)21 Np. taki 300Tdi może i pali trochę więcej ale ma do tego pełne prawo bo jest w aucie o rozsądnym wymiarze. A dla mnie robi różnicę czy na wakacje np. do Albanii pojadę płacąc za paliwo 1x czy 2x. Ale zaraz ktoś napisze na pewno żebym jakieś kombi kupił bo tam też mają asfalt. Nieważne, poprostu wychodzi na to, że ogólnie naprawianie nowych diesli to duże pieniądze.

Awatar użytkownika
Faja
Posty: 366
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Jimny 1,5D błąd ciśnienia paliwa.

Post autor: Faja » sob paź 09, 2010 7:24 pm

A ACME nie produkuje zestawów do jimmiego ażeby przeszczepić sensownego diesela vw? Taki fajny samochód...
Różne diesle teraz vitara tdi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości