jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Gienek » śr paź 27, 2010 7:19 am

Witam
Gumowe "bushingi" dostarczone w komplecie do moich liftowych amorków są kiepskiej jakości.
Jeszcze nie założyłem tych amorków, ale po lekturze anglojęzycznych forów dotyczących spostrzeżeń związanych z użytkowaniem takich lift kitów jak mój wiem, że te gumowe stosunkowo szybko tracą swoje właściwości, a niedługo później po prostu się rozlatują.

/dodam tutaj że mówiąc "bushingi" -w ślad za terminologią zaczerpniętą z owych forów- mam na myśli te gumowe tuleje, które wchodzą w "oczka" montażowe amortyzatorów i otaczają sworzeń, którym przykręca się to ustrojstwo do wahacza i budy. - proszę o wybaczenie za stosowanie niefachowej terminologii :)/

Użytkownicy owych lift kitów zalecają założenie bushingów poliuretanowych bądź winylowych. Widziałem w necie zdjęcia takich modyfikacji - zamienniki były zazwyczaj w kolorze czerwonym lub beżowym. Niestety nikt nie podał skąd i od czego wziął taki zamiennik.

I teraz mam pytanie jak dopasować nowe bushingi i jak/gdzie je nabyć? Czy to są elementy wyłącznie w kompletach z amorkami? Czy jak rozmiar nie pasuje da się je jakoś przetaczać, pasować itp? A może jacyś producenci dostarczają gotowce w pełnej gamie rozmiarów?

Póki co nic nie znalazłem. Mam już praktycznie wszystko do założenia liftu /w tym parę upgade'ów uzupełniających pomysł producenta i eliminujących "choroby wieku dziecięcego"/, bo chcę założyć to tak, żeby za chwilę nie rozbierać od nowa.
Grand Vitara (II) 1,9 ddis, lift 2" + BFG AT 30,5"

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Kostuch » śr paź 27, 2010 9:34 am

Gienek pisze:Witam
Gumowe "bushingi" dostarczone w komplecie do moich liftowych amorków są kiepskiej jakości.
...
Aż tak chcesz katować tą biedną GV?
Przy użytkowaniu takim do jakiego stworzone jest to auto, gumki wytrzymają.
Dobrze jest mieć najsłabsze ogniwo tam, gdzie jego wymiana jest prosta i tania.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Gienek » śr paź 27, 2010 10:43 am

Nie wszyscy opiniodawcy ostro upalali swoje GV w terenie. U tych co upalali bushingi się rozpadły totalnie. U tych "bardziej delikatnych" niewielkie zużycie bushingów spowodowało minimalne rozluźnienie pomiędzy amorkiem, a sworzniem, i w efekcie kapturek amorka zaczynał stukać w budę. Chciałbym tego uniknąć i dać tam coś co będzie mieć porównywalną sprężystość i będzie wytrzymalsze. /dodam że także zastosowanie "markowszych" amorków rozwiązuje ten problem, lecz wiąże się to z dodatkowym wydatkiem/...
... Tak więc proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony śr paź 27, 2010 10:56 am przez Gienek, łącznie zmieniany 1 raz.
Grand Vitara (II) 1,9 ddis, lift 2" + BFG AT 30,5"

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Kostuch » śr paź 27, 2010 10:48 am

Wytnij ze starego polibusza, opony, itd...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Gienek » śr paź 27, 2010 11:10 am

To jest dość precyzyjna część w kształcie tulei. Musiałbym to wytoczyć na tokarce, bo wycinanie innymi narzędziami nie wchodzi w grę. Nie mam żadnego "szpeja", który miałby tyle mięsa, żeby to wyrzeźbić. Poza tym robotę musiałbym zlecić. Pytanie czy nie dało by się coś lepszego wymyślić?
Poza tym nie chciałbym, żeby to był jakiś czar PGRu :), no wiesz - żeby sztuka nie cierpiała... Szukam prostego rozwiązania. Można by zmodyfikować jakieś inne bushingi czy coś takiego albo dokupić coś gotowego. Oczekiwałem konkretnych podpowiedzi raczej w tym kierunku.
Grand Vitara (II) 1,9 ddis, lift 2" + BFG AT 30,5"

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: daro 16v » śr paź 27, 2010 11:40 am

jesli tak doktorancko podchodzisz do tematu zlec zrobienie tulejek gosciowi z olkusza ktory zaopatrza połowe off roadowcow w polibusze.
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Kostuch » śr paź 27, 2010 1:10 pm

Gienek pisze:To jest dość precyzyjna część w kształcie tulei. ...
Szukam prostego rozwiązania. ...
To się zdecyduj.
Proste rozwiązanie już znasz.
Profesjonalne (drogie) podpowiedział daro.

Jak dasz z dwóch stron stożkowe gumki (np z jakiegoś żuka), to luz ci się sam będzie kasował.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Gienek » śr paź 27, 2010 2:01 pm

Dzięki wielkie
Dzwoniłem już do Olkusza
Sprawa dogadana
polibusze będą jak się patrzy !
:D
Grand Vitara (II) 1,9 ddis, lift 2" + BFG AT 30,5"

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Gienek » śr paź 27, 2010 2:02 pm

Gienek pisze:Dzięki wielkie
Dzwoniłem już do Olkusza
Sprawa dogadana
polibusze będą jak się patrzy !
:D
p.s.
cena przystępna
Grand Vitara (II) 1,9 ddis, lift 2" + BFG AT 30,5"

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Albert_N » śr paź 27, 2010 2:08 pm

ale wiesz ze PU jest twardszy niz guma i ze nie zawsze to dobrze ?
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Gienek » czw paź 28, 2010 8:45 am

Przedstawiciel zakładu dorabiającego polibusze powiedział, że zmierzą sprężystość pierwowzoru i zrobią takie samo dobierając odpowiedni poliuretan. /bo te gumowe, co mam od liftu są nominalne - jeszcze nie zakładane, więc wysyłam je jako wzór/.
Grand Vitara (II) 1,9 ddis, lift 2" + BFG AT 30,5"

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Albert_N » czw paź 28, 2010 9:02 am

a no to bardzo pieknie. powinno dzialac.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: gebels » czw paź 28, 2010 5:33 pm

Gienek pisze:Dzięki wielkie
Dzwoniłem już do Olkusza
Sprawa dogadana
polibusze będą jak się patrzy !
:D

dzwoniłeś do Olkusza czy do Żurady ?? bo to jest różnica :roll:
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Gienek » czw paź 28, 2010 8:13 pm

Olkusz
Grand Vitara (II) 1,9 ddis, lift 2" + BFG AT 30,5"

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: gebels » czw paź 28, 2010 9:24 pm

Gienek pisze:Olkusz
ja tam bym wolał DRM założyć
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: Gienek » śr lis 03, 2010 4:52 pm

No i przyszły dzisiaj. Szybko - trzeci dzień roboczy od momentu dostarczenia pierwowzoru. Chyba były już na stanie gotowe, gdyż na fakturze widzę nazwę mojego lift kitu :)2 Noi cena o 1/2 niższa od spodziewanej :)2
Polibusze cód miód - gabarytowo wyglądają jak tamten co wysłałem, ale cieszą oko żywo pomarańczowym kolorem, dlatego szybko musiałem schować przed dziećmi :)21 W komplecie smar do wpasowania. W piątek montaż. Raz jeszcze dzięki za namiary.
Grand Vitara (II) 1,9 ddis, lift 2" + BFG AT 30,5"

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: daro 16v » śr lis 03, 2010 6:23 pm

Gienek pisze:. Raz jeszcze dzięki za namiary.
Ty dziekuj lepiej ze pytales w dziale suzuki bo u nissanowcow bez dziekczynnej 0.7 by sie nie obylo :)21
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: DamnIt! » śr lis 03, 2010 7:02 pm

Gdyby zapytał w dziale LR - odpowiedzi przerosłyby jego najskrytsze obawy :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
pziaber
 
 
Posty: 269
Rejestracja: wt lip 14, 2009 10:28 am
Lokalizacja: Kraków

Re: jak dobrać mocne bushingi do aftermarketowych amorków

Post autor: pziaber » czw lis 04, 2010 12:27 pm

daro 16v pisze:jesli tak doktorancko podchodzisz do tematu zlec zrobienie tulejek gosciowi z olkusza ktory zaopatrza połowe off roadowcow w polibusze.
Tak do wiadomości
Jakby ktos chciał zamówic polibusze to mozna zamówić bezpośrednio od producenta a nie u posredników
http://elastomery.boloil.com.pl/?link=p ... =Okładziny kół, wałów
Pracując w hucie Bolesław zamawiałem tam rózne takie elementy
Pozdrawiam
SAMURAI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość