Cechy narodowe vitary
Moderator: Albert_N
Cechy narodowe vitary
Vitam Koleżeństwo. Przymierzam się do kupna vitary z końca produkcji i mam pytanko w związku z powyższym. Czy pierwsza literka w VIN ma istotne znaczenie dla jakości, i trwałości suzy. Czyli mówiąc wprost - warto kupić hiszpańską lub kanadyjską, czy tez lepiej poszukać japończyka a jeśli tak to dlaczego?.
Re: Cechy narodowe vitary
W tych samochodach patrzy się na stan a nie gdzie go zdiełali. We wszystkich montowniach obowiązuje norma jakościowa 

BYŁO:GR, L200 4runner Niva Frota UAZ K160 Grand cherokee Samurai Explorer Pajero JEST Disko td5
Re: Cechy narodowe vitary
Czyli rozumiem, że jeśli mam do wyboru dwie vitary w podobnym stanie to kupić tańszą i nie patrzeć na pochodzenie?
Re: Cechy narodowe vitary
chyba jeszcze nie szukałeś tej Vitary 
kup tą w najlepszym stanie, wątpię, byś mógł przebierać i wybierać w egzemplarzach w dobrym stanie. No chyba, że chcesz jakiegoś zgniłka zakupić - wtedy wybór jest

kup tą w najlepszym stanie, wątpię, byś mógł przebierać i wybierać w egzemplarzach w dobrym stanie. No chyba, że chcesz jakiegoś zgniłka zakupić - wtedy wybór jest

Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V
Re: Cechy narodowe vitary
Na razie nie szukałem (choć bylem już szczęsliwym posiadaczem longa) ale chcę jakieś kryteria wstępne przyjąć.) Skoro jednak mówicie, że to wszystko jedno to dziękuję za podpowiedzi.
Re: Cechy narodowe vitary
normy normami alw kazdy wie ze te chiszpani gnija bardziej
kupuj japonca
potem geo
potem chiszpana
kupuj japonca
potem geo
potem chiszpana

Re: Cechy narodowe vitary
Slyszalem ze niektore Chiszpany gnija szybciej od innych Hiszpanow!!milas pisze:normy normami alw kazdy wie ze te chiszpani gnija bardziej
kupuj japonca
potem geo
potem chiszpana

Osobiscie uwazam ze wszystko zalezy od tego jak bylo dbane o auto a rdza pojawia sie we wszystkich podobnie.
U 93 - Prawie oryginał
Joanna Brodzik Edition 


Re: Cechy narodowe vitary
to będę szukał japońca a kupię pewnie co się trafi ładnego
A jak z mechaniką? Dostałem kiedyś do testów dwa identyczne kołowrotki. Jeden mial chińskie łożyska i przekładnię a drugi japońskie. Pierwszy stanął na beton po pierwszym zamoczeniu w morzu a drugi kręci się do dziś moczony i taplany w blocie i piasku. Mam po prostu pewne uprzedzenia do produkcji spoza J. Czy hiszpany były montowane z tych samych części co japończyki, czy też jest to "prawie" to samo.Jest to o tyle istotne, że chcę kupić serię z około 2000 roku więc jest szansa, że przynajmniej część gratów będzie oryginalna, bo wiadomo, że w dwa razy starszej vitarze i tak już wszystko co się obraca i przesuwa jest wymienione.W moim 18 letnim Longu (Japan) wszystko ale dosłownie wszystko działało do końca - każdy przełączniczek, lampka i pierdoła. A nic tak mnie nie wkurza jak nawalające co i raz drobiazgi. Vitara ma być na ryby a więc wbrew pozorom do ciężkiej pracy - wyciąganie przyczepy z pontonem z dzikiego brzegu dojazdy nad rzekę na kompletnym zadupiu gdzie nikt nie pomoże, a najpierw nad tę rzekę muszę czasem dojechać kilkaset kilometrów, także maksymalna bezawaryjność mile wskazana. Longiem byłem z pontonem na Prypeci, nad Dunajem i w delcie Dniepru i dał radę bez żadnej awarii. Tyle, że japonczyków jak na lekarstwo. Ostatnio sprzątnięto mi sprzed nosa japońską blaszanke 98 r. 


Re: Cechy narodowe vitary
Ja kupiłem japońca - jak się potem okazało zgniły był ekstremalnie
(tylko nieźle zamaskowany)
to był długi remont...

to był długi remont...

Re: Cechy narodowe vitary
a czy te z końca produkcji też tak gniją?...sie wkurze, dołoże trochę i kupie gv. Tylko brzydkie toto jak nieszczęście..
Re: Cechy narodowe vitary
Gniją WSZYSTKIE, zależy jak właściciele dbali. Chyba, że kupisz vitarę z hiszpanii z nowszych (np 2004
), pewnie będzie się miała lepiej ;] No ale cena też inna niż standardowe zgniłki.

No to od początku
Re: Cechy narodowe vitary
hiszpańskie to totalna porażka . ale od 96 roku szły tylko hiszpany ( poza 2.0 V6 long i 2.0 R4 3D )
łatwiej części do japońskiej wersji dostać . A z doświadczenia wiem że Hiszpanie jakoś tak mniej dokładnie wszystko składali .
Nie zapominaj jeszcze o vitarach składanych w kanadzie . ( na tabliczce w komorze silnika maja napis CAMI - nie pamiętam jaką litera się zaczynają nr )
Ale fakt że stan jest najważniejszy .
łatwiej części do japońskiej wersji dostać . A z doświadczenia wiem że Hiszpanie jakoś tak mniej dokładnie wszystko składali .
Nie zapominaj jeszcze o vitarach składanych w kanadzie . ( na tabliczce w komorze silnika maja napis CAMI - nie pamiętam jaką litera się zaczynają nr )
Ale fakt że stan jest najważniejszy .
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....
Re: Cechy narodowe vitary
Dzięki. No jest mało prawdopodobne by Hiszpan poskładał coś tak samo jamo jak Japończyk ale pół biedy jeszcze gdy używał tych samych części i to była druga część mojego pytania. Bo jeśli i części były robione przez jakiegoś Gonzalesa w kuźni to jednak poszukam japońca - z tego co wiem w Japonii po 96 roku też były produkowane 1,6 jeszcze ze starą deską rozdzielczą - stoi nawet taka na totomoto choć już jest sprzedana . Ale może ktoś mnie wprowadził w błąd.
Re: Cechy narodowe vitary
2004 jest z Japonii. Z manianą nie ma nic wspólnego.yoger pisze:(...) Chyba, że kupisz vitarę z hiszpanii z nowszych np 2004 (...)
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
Re: Cechy narodowe vitary
A ja tam nie wierzę w persil z niemiec.
A swifta mam złożonego na węgrzech i nie wiem jak się psują japończyki, mój węgier się nie psuje
"chrom" z deski nie odchodzi a jak mi tarcze/klocki zgrzytały przy hamowaniu to mi powiedzieli na serwisie że takie materiały konstrukcyjne i .uj a nikt się nie pytał o VIN co by pochodzenie sprawdzić...
A swifta mam złożonego na węgrzech i nie wiem jak się psują japończyki, mój węgier się nie psuje

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości