410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Moderator: Albert_N
410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Witam
410 benzyna/gaz spalanie na czarnym było 8l/100 u żony, 10/100 (GAZU)u mnie.
Wszystko było pięknie ale w pewnym momencie zaczął palić w granicach 16/100. Było lato i specjalnie się tym nie przejmowałem ale do czasu. Dziś żona tankuje a tu wychodzi ponad 20l/100.
Wymieniałem filtr powietrza ale to nic nie dało.
Mało tego, już latem zauważyłem, ze autko jest wyraźnie słabsze, jakby coś hamowało.
Wówczas (latem) podnosiłem po kolei wszystkie koła i kręciłem nimi, nie czułem jakiegoś większego oporu. Niedawno znów podniosłem i znów było bez wiekszego oporu.
Olej wymieniłem w obu mostach latem, stary przypominał kolorem błoto ale tak miałem kiedyś w poldku wiec mnie nie zdziwiło.
W skrzyni i reduktorze olej wymieniałem 3 latka temu, ale nie topiłem go w błocie wiec teoretycznie nie powinno być problemu.
Zastanawiam się co jeszcze moze hamować? Skrzynia? reduktor? Prosze o podpowiedź jak to sprawdzić.
410 benzyna/gaz spalanie na czarnym było 8l/100 u żony, 10/100 (GAZU)u mnie.
Wszystko było pięknie ale w pewnym momencie zaczął palić w granicach 16/100. Było lato i specjalnie się tym nie przejmowałem ale do czasu. Dziś żona tankuje a tu wychodzi ponad 20l/100.
Wymieniałem filtr powietrza ale to nic nie dało.
Mało tego, już latem zauważyłem, ze autko jest wyraźnie słabsze, jakby coś hamowało.
Wówczas (latem) podnosiłem po kolei wszystkie koła i kręciłem nimi, nie czułem jakiegoś większego oporu. Niedawno znów podniosłem i znów było bez wiekszego oporu.
Olej wymieniłem w obu mostach latem, stary przypominał kolorem błoto ale tak miałem kiedyś w poldku wiec mnie nie zdziwiło.
W skrzyni i reduktorze olej wymieniałem 3 latka temu, ale nie topiłem go w błocie wiec teoretycznie nie powinno być problemu.
Zastanawiam się co jeszcze moze hamować? Skrzynia? reduktor? Prosze o podpowiedź jak to sprawdzić.
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Regulacje gazu robiłeś? Jak na Pb też kiszka to może np sie kąt wyprzedzenia zapłonu przestawił?arsene pisze:Zastanawiam się co jeszcze moze hamować? Skrzynia? reduktor? Prosze o podpowiedź jak to sprawdzić.
Bartek
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
hamulce się nie grzeją?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Gazownik na mnie patrzyć już nie może, bo byłem u niego 4 razy.
Hamulce się nie grzeją, pisałem, że koła sie w miarę kręcą, widać, ze mosty je trochę hamują.
Własnie pomyślałem o ręcznym. Przecież jest na wale.
Zastanawiam się nad jeszcze jednym: podnosiłem każde koło z osobna i kręciłem, musze podnieść cały tył i przód i wtedy zobaczyć.
Przełączę reduktor na luz i wtedy pokręcę.
Widzę, ze jak siedze w pracy to lepiej myślę, niż leżac pod autkiem w domu
.
Hamulce się nie grzeją, pisałem, że koła sie w miarę kręcą, widać, ze mosty je trochę hamują.
Własnie pomyślałem o ręcznym. Przecież jest na wale.
Zastanawiam się nad jeszcze jednym: podnosiłem każde koło z osobna i kręciłem, musze podnieść cały tył i przód i wtedy zobaczyć.
Przełączę reduktor na luz i wtedy pokręcę.
Widzę, ze jak siedze w pracy to lepiej myślę, niż leżac pod autkiem w domu

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
u mnie był syf w gaźniku i przez to był słabszy, ale aż tyle przez to nie żłopał
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
dobra, nie doczytałem - gaz...sory
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Przecież w suzuce ręczny jest normalnie z tyłu na bębnach a nie na wale. Na wale jest w patrolach bo one maja tarcze z tyłu. Może paliwo Ci gdzieś wycieka?
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
w 410 jest na wale..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
ja bym zaczął standardowo , świece kable kopółka palec filtry regulacja zapłonu zaworów gaźnika i na końcu regulacja gazu
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
elektrykę całą wymieniłem bo miałem przebicie na kablach.
Filtr wymieniłem jak wyzej pisałem i wyregulowałem gaz.
A ręczny jest na wale na 100%.
Filtr wymieniłem jak wyzej pisałem i wyregulowałem gaz.
A ręczny jest na wale na 100%.
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Podnosiłem całe autko, koła kręcą się lekko.
Wygląda na to że gazownik jest do d...........
Wygląda na to że gazownik jest do d...........
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
a jaka kondycja ogolna silnika?
zre olej?
u mnie 1.3 jak zaczal palic 15-20 to po 500 km sie zatarl
zre olej?
u mnie 1.3 jak zaczal palic 15-20 to po 500 km sie zatarl

biedny inżynier 
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Masz instalke LPG z silnikiem krokowym czy śrubką?arsene pisze:Podnosiłem całe autko, koła kręcą się lekko.
Wygląda na to że gazownik jest do d...........
EDIT: Już dopatrzyłem że to 410

Tak czy siak wklejam cytat - nie przypisuję sobie autorstwa tekstu ale wielu już to pomogło.
"Przed rozpoczęciem regulacji silnik musi się zagrzać - najlepiej poczekać aż włączą się wentylatory. Przełączamy silnik na gaz i rozpoczynamy regulację. Służą do tego dwie śrubki - jedna na reduktorze (regulacja ciśnienia gazu) oraz na przewodzie gazowym doprowadzającym gaz do mieszalnika (zawór główny). Starając się utrzymać silnik w połowie obrotów maksymalnych (ok. 3000 rpm) zakręcamy zawór główny dopóki obroty zaczną wyraźnie spadać - odkręcamy wtedy zawór główny o jeden pełny obrót. Teraz lambda powinna wynosić ok. 1. Zostawiamy teraz silnik na biegu jałowym i odkręcamy śrubkę na reduktorze w lewo - zwiększamy ciśnienie. Kiedy dochodzimy do momentu, kiedy obroty wyraźnie zaczynają spadać (mieszanka zbyt bogata), lambda spada poniżej 0,7 i przekraczamy granicę palności: lewa granica. Teraz zakręcamy śrubkę w prawo zmniejszając ciśnienie aż do zubożenia mieszanki poza granicę palności - lambda powyżej 1,3: prawa granica. Liczba obrotów śrubki regulacyjnej to zakres stabilnej pracy silnika, zwykle od 1 do 2 obrotów. Szerokość tego obszaru jest zależna od podciśnienia wytwarzanego w kolektorze przez mieszalnik - im jego przekrój większy, tym węższy obszar stabilności i trudniejsza regulacja. Aby silnik był w miarę oszczędny, ustawiamy śrubkę mniej więcej w połowie obszaru stabilnej pracy silnika, ale troszeczkę w stronę prawej granicy. Lambda powinna teraz wynosić ok. 1,05. Aby silnik miał możliwie najlepsze osiągi, trzeba śrubkę ustawić blisko lewej granicy - lambda powinna wynosić około 0,8. Daje to lepszą dynamikę już na niższych obrotach i łatwiejsze zapalanie silnika.
Aby ostatecznie wyregulować instalację, najlepiej odbyć jazdy testowe na prostym odcinku drogi, lekko pod górkę, sprawdzając maksymalne osiągi i przyspieszenie (można korzystać nawet ze stopera). Jeżeli silnik wydaje się za słaby, odkręcamy zawór główny o 1/4 obrotu. Zbytnie odkręcenie zaworu głównego tylko pogarsza osiągi zwiększając jednocześnie zużycie LPG. Lepiej jest nieco przykręcić niż zbytnio odkręcić zawór główny. Oczywiście to jest regulacja samochodu tzw "na oko"
Żeby ustawić samochód dokładniej wymagane jest dostęp albo posiadanie analizatora spalin."
Bartek
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Moze czujnik temperatury i gówniarz myśli że jest non stop zimny i wali na ssaniu więc go zalewa ?
..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
410 ma ręczne ssanie.Toper pisze:Moze czujnik temperatury i gówniarz myśli że jest non stop zimny i wali na ssaniu więc go zalewa ?
Sprawdziłbym pływak gaźnika, zawór iglicowy i pompkę przyspieszacza.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Byłem dziś u innego gazownika, okazało sie, że gaz dosłownie się leje do gaźnika.
Najlepszy numer jest taki, że to jest brat tamtego ustawiacza i się mnie pyta, kto mi tak spieprzył.
Najlepszy numer jest taki, że to jest brat tamtego ustawiacza i się mnie pyta, kto mi tak spieprzył.

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Czyli rozwiązaliśmy problem w 2gim pościearsene pisze:Byłem dziś u innego gazownika, okazało sie, że gaz dosłownie się leje do gaźnika.
Najlepszy numer jest taki, że to jest brat tamtego ustawiacza i się mnie pyta, kto mi tak spieprzył.

Bartek
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Mam nadzieję, zatankowałem pod korek i zobaczymy.
Ale to było chyba 6 podejscie do gazownika i 3 raz podnosilem samochód tylko ostatnio w całości do góry aby zobaczyć czy cos w układzie jezdnym nie hamuje.
aktualnie na pewno bede miał zwiekszone zużycie bo do domu przekopuje sie na terenowych i wiekszość jeżdzę na 4 ale wczoraj podczas tankowania wyszło mi 24l/100 km co jest kosmosem do poprzednich zim.
Ale to było chyba 6 podejscie do gazownika i 3 raz podnosilem samochód tylko ostatnio w całości do góry aby zobaczyć czy cos w układzie jezdnym nie hamuje.
aktualnie na pewno bede miał zwiekszone zużycie bo do domu przekopuje sie na terenowych i wiekszość jeżdzę na 4 ale wczoraj podczas tankowania wyszło mi 24l/100 km co jest kosmosem do poprzednich zim.
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Nie licz ...prawdziwa terenówka pali tyle ile zdąży 

Bartek
Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?
Panowie, jak wy liczycie to spalanie
to co się dzieje na liczniku samuraia u mnie to ma bardzo mało wspólnego z rzeczywistością, przykładowo poginam 60 to licznik pokazuje 50 poginam 80 to licznik 60, już o przebiegach nei wspominam, a gdzie tam kopanie się w błocie, używanie reduktora itd. szczerze to nie mam pojęcia ile ten samochód pali, wiem, że dużo 


Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość