410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
arsene
 
 
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 26, 2006 11:32 pm
Lokalizacja: okolice Przasnysza

410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: arsene » czw gru 23, 2010 7:53 pm

Witam

410 benzyna/gaz spalanie na czarnym było 8l/100 u żony, 10/100 (GAZU)u mnie.
Wszystko było pięknie ale w pewnym momencie zaczął palić w granicach 16/100. Było lato i specjalnie się tym nie przejmowałem ale do czasu. Dziś żona tankuje a tu wychodzi ponad 20l/100.
Wymieniałem filtr powietrza ale to nic nie dało.
Mało tego, już latem zauważyłem, ze autko jest wyraźnie słabsze, jakby coś hamowało.
Wówczas (latem) podnosiłem po kolei wszystkie koła i kręciłem nimi, nie czułem jakiegoś większego oporu. Niedawno znów podniosłem i znów było bez wiekszego oporu.
Olej wymieniłem w obu mostach latem, stary przypominał kolorem błoto ale tak miałem kiedyś w poldku wiec mnie nie zdziwiło.
W skrzyni i reduktorze olej wymieniałem 3 latka temu, ale nie topiłem go w błocie wiec teoretycznie nie powinno być problemu.
Zastanawiam się co jeszcze moze hamować? Skrzynia? reduktor? Prosze o podpowiedź jak to sprawdzić.
SJ 40 1988r i z gazem


Strona mojej żony: http://robotkireczne.net.pl

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: Bartex » czw gru 23, 2010 9:33 pm

arsene pisze:Zastanawiam się co jeszcze moze hamować? Skrzynia? reduktor? Prosze o podpowiedź jak to sprawdzić.
Regulacje gazu robiłeś? Jak na Pb też kiszka to może np sie kąt wyprzedzenia zapłonu przestawił?
Bartek

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: TomaszRT » czw gru 23, 2010 9:35 pm

hamulce się nie grzeją?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
arsene
 
 
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 26, 2006 11:32 pm
Lokalizacja: okolice Przasnysza

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: arsene » czw gru 23, 2010 9:48 pm

Gazownik na mnie patrzyć już nie może, bo byłem u niego 4 razy.
Hamulce się nie grzeją, pisałem, że koła sie w miarę kręcą, widać, ze mosty je trochę hamują.
Własnie pomyślałem o ręcznym. Przecież jest na wale.
Zastanawiam się nad jeszcze jednym: podnosiłem każde koło z osobna i kręciłem, musze podnieść cały tył i przód i wtedy zobaczyć.
Przełączę reduktor na luz i wtedy pokręcę.

Widzę, ze jak siedze w pracy to lepiej myślę, niż leżac pod autkiem w domu ;).
SJ 40 1988r i z gazem


Strona mojej żony: http://robotkireczne.net.pl

pitagoras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:57 pm

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: pitagoras » czw gru 23, 2010 9:58 pm

u mnie był syf w gaźniku i przez to był słabszy, ale aż tyle przez to nie żłopał

pitagoras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pn wrz 06, 2010 5:57 pm

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: pitagoras » czw gru 23, 2010 9:59 pm

dobra, nie doczytałem - gaz...sory

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: sebastian2357 » czw gru 23, 2010 10:41 pm

Przecież w suzuce ręczny jest normalnie z tyłu na bębnach a nie na wale. Na wale jest w patrolach bo one maja tarcze z tyłu. Może paliwo Ci gdzieś wycieka?
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: TomaszRT » czw gru 23, 2010 10:48 pm

w 410 jest na wale..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: viperecki » czw gru 23, 2010 11:21 pm

ja bym zaczął standardowo , świece kable kopółka palec filtry regulacja zapłonu zaworów gaźnika i na końcu regulacja gazu
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
arsene
 
 
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 26, 2006 11:32 pm
Lokalizacja: okolice Przasnysza

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: arsene » czw gru 23, 2010 11:46 pm

elektrykę całą wymieniłem bo miałem przebicie na kablach.
Filtr wymieniłem jak wyzej pisałem i wyregulowałem gaz.
A ręczny jest na wale na 100%.
SJ 40 1988r i z gazem


Strona mojej żony: http://robotkireczne.net.pl

Awatar użytkownika
arsene
 
 
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 26, 2006 11:32 pm
Lokalizacja: okolice Przasnysza

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: arsene » pn gru 27, 2010 4:08 pm

Podnosiłem całe autko, koła kręcą się lekko.
Wygląda na to że gazownik jest do d...........
SJ 40 1988r i z gazem


Strona mojej żony: http://robotkireczne.net.pl

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: poreb » pn gru 27, 2010 4:32 pm

a jaka kondycja ogolna silnika?
zre olej?
u mnie 1.3 jak zaczal palic 15-20 to po 500 km sie zatarl :)21
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: Bartex » pn gru 27, 2010 6:20 pm

arsene pisze:Podnosiłem całe autko, koła kręcą się lekko.
Wygląda na to że gazownik jest do d...........
Masz instalke LPG z silnikiem krokowym czy śrubką?

EDIT: Już dopatrzyłem że to 410 ;) Stara ta instalka? Moze reduktor siada albo masz nieszczelność układu i gdzieś zwiewa?
Tak czy siak wklejam cytat - nie przypisuję sobie autorstwa tekstu ale wielu już to pomogło.

"Przed rozpoczęciem regulacji silnik musi się zagrzać - najlepiej poczekać aż włączą się wentylatory. Przełączamy silnik na gaz i rozpoczynamy regulację. Służą do tego dwie śrubki - jedna na reduktorze (regulacja ciśnienia gazu) oraz na przewodzie gazowym doprowadzającym gaz do mieszalnika (zawór główny). Starając się utrzymać silnik w połowie obrotów maksymalnych (ok. 3000 rpm) zakręcamy zawór główny dopóki obroty zaczną wyraźnie spadać - odkręcamy wtedy zawór główny o jeden pełny obrót. Teraz lambda powinna wynosić ok. 1. Zostawiamy teraz silnik na biegu jałowym i odkręcamy śrubkę na reduktorze w lewo - zwiększamy ciśnienie. Kiedy dochodzimy do momentu, kiedy obroty wyraźnie zaczynają spadać (mieszanka zbyt bogata), lambda spada poniżej 0,7 i przekraczamy granicę palności: lewa granica. Teraz zakręcamy śrubkę w prawo zmniejszając ciśnienie aż do zubożenia mieszanki poza granicę palności - lambda powyżej 1,3: prawa granica. Liczba obrotów śrubki regulacyjnej to zakres stabilnej pracy silnika, zwykle od 1 do 2 obrotów. Szerokość tego obszaru jest zależna od podciśnienia wytwarzanego w kolektorze przez mieszalnik - im jego przekrój większy, tym węższy obszar stabilności i trudniejsza regulacja. Aby silnik był w miarę oszczędny, ustawiamy śrubkę mniej więcej w połowie obszaru stabilnej pracy silnika, ale troszeczkę w stronę prawej granicy. Lambda powinna teraz wynosić ok. 1,05. Aby silnik miał możliwie najlepsze osiągi, trzeba śrubkę ustawić blisko lewej granicy - lambda powinna wynosić około 0,8. Daje to lepszą dynamikę już na niższych obrotach i łatwiejsze zapalanie silnika.
Aby ostatecznie wyregulować instalację, najlepiej odbyć jazdy testowe na prostym odcinku drogi, lekko pod górkę, sprawdzając maksymalne osiągi i przyspieszenie (można korzystać nawet ze stopera). Jeżeli silnik wydaje się za słaby, odkręcamy zawór główny o 1/4 obrotu. Zbytnie odkręcenie zaworu głównego tylko pogarsza osiągi zwiększając jednocześnie zużycie LPG. Lepiej jest nieco przykręcić niż zbytnio odkręcić zawór główny. Oczywiście to jest regulacja samochodu tzw "na oko"
Żeby ustawić samochód dokładniej wymagane jest dostęp albo posiadanie analizatora spalin."
Bartek

Awatar użytkownika
Toper
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 08, 2005 9:46 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: Toper » śr gru 29, 2010 12:11 am

Moze czujnik temperatury i gówniarz myśli że jest non stop zimny i wali na ssaniu więc go zalewa ?
..Patrol 3.3 TD intercooler+5 cm

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: Kostuch » śr gru 29, 2010 12:15 am

Toper pisze:Moze czujnik temperatury i gówniarz myśli że jest non stop zimny i wali na ssaniu więc go zalewa ?
410 ma ręczne ssanie.
Sprawdziłbym pływak gaźnika, zawór iglicowy i pompkę przyspieszacza.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
arsene
 
 
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 26, 2006 11:32 pm
Lokalizacja: okolice Przasnysza

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: arsene » śr gru 29, 2010 5:34 pm

Byłem dziś u innego gazownika, okazało sie, że gaz dosłownie się leje do gaźnika.
Najlepszy numer jest taki, że to jest brat tamtego ustawiacza i się mnie pyta, kto mi tak spieprzył. ;)
SJ 40 1988r i z gazem


Strona mojej żony: http://robotkireczne.net.pl

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: Bartex » czw gru 30, 2010 9:35 am

arsene pisze:Byłem dziś u innego gazownika, okazało sie, że gaz dosłownie się leje do gaźnika.
Najlepszy numer jest taki, że to jest brat tamtego ustawiacza i się mnie pyta, kto mi tak spieprzył. ;)
Czyli rozwiązaliśmy problem w 2gim poście :)21
Bartek

Awatar użytkownika
arsene
 
 
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 26, 2006 11:32 pm
Lokalizacja: okolice Przasnysza

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: arsene » czw gru 30, 2010 1:19 pm

Mam nadzieję, zatankowałem pod korek i zobaczymy.
Ale to było chyba 6 podejscie do gazownika i 3 raz podnosilem samochód tylko ostatnio w całości do góry aby zobaczyć czy cos w układzie jezdnym nie hamuje.

aktualnie na pewno bede miał zwiekszone zużycie bo do domu przekopuje sie na terenowych i wiekszość jeżdzę na 4 ale wczoraj podczas tankowania wyszło mi 24l/100 km co jest kosmosem do poprzednich zim.
SJ 40 1988r i z gazem


Strona mojej żony: http://robotkireczne.net.pl

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: Bartex » czw gru 30, 2010 1:32 pm

Nie licz ...prawdziwa terenówka pali tyle ile zdąży ;)
Bartek

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: 410 zaczęła palić jak smok 20l/100 km na czarnym w czym dym?

Post autor: slavok » czw gru 30, 2010 2:15 pm

Panowie, jak wy liczycie to spalanie :)21 to co się dzieje na liczniku samuraia u mnie to ma bardzo mało wspólnego z rzeczywistością, przykładowo poginam 60 to licznik pokazuje 50 poginam 80 to licznik 60, już o przebiegach nei wspominam, a gdzie tam kopanie się w błocie, używanie reduktora itd. szczerze to nie mam pojęcia ile ten samochód pali, wiem, że dużo :P
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość