Jimny w automacie - Czy warto?
Moderator: Albert_N
Jimny w automacie - Czy warto?
Witam
Koledzy mam pytanie. Czy warto kupić 4-ro, 5-cioletniego Jimniego w automacie?
Wiem, że będzie więcej palił, ale czy ktoś ma doświadczenie z tymi skrzyniami?
Czy są awaryjne?
Samochód 90% jazdy po czarnym, te pozostałe 10% to dojazd do domu leśną/błotnistą/zaśnieżoną drogą pod górkę.
Pozdrawiam
I z góry dziękuję za porady.
Ps. Gdzie ten Jimny jest wyprodukowany? VIN JSAFJB43V
Koledzy mam pytanie. Czy warto kupić 4-ro, 5-cioletniego Jimniego w automacie?
Wiem, że będzie więcej palił, ale czy ktoś ma doświadczenie z tymi skrzyniami?
Czy są awaryjne?
Samochód 90% jazdy po czarnym, te pozostałe 10% to dojazd do domu leśną/błotnistą/zaśnieżoną drogą pod górkę.
Pozdrawiam
I z góry dziękuję za porady.
Ps. Gdzie ten Jimny jest wyprodukowany? VIN JSAFJB43V
- Marcel1989
-
- Posty: 195
- Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
yarek pisze:Witam
Koledzy mam pytanie. Czy warto kupić 4-ro, 5-cioletniego Jimniego w automacie?
Wiem, że będzie więcej palił, ale czy ktoś ma doświadczenie z tymi skrzyniami?
Czy są awaryjne?
Samochód 90% jazdy po czarnym, te pozostałe 10% to dojazd do domu leśną/błotnistą/zaśnieżoną drogą pod górkę.
Pozdrawiam
I z góry dziękuję za porady.
Ps. Gdzie ten Jimny jest wyprodukowany? VIN JSAFJB43V
W Japonii
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 68
- Rejestracja: wt mar 29, 2011 10:35 am
- Lokalizacja: Białystok
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Ja mam taki samochód ale niewiele więcej jestem w stanie o nim napisać... Może za parę lat. W tej chwili jestem bardzo zadowolony, ale przejechałem ledwie 10 tys km.
Jimny 1,3AT, ProComp+2", B.L.+2", KM2 31x10,5R15, LR, snorkel, odpowietrzenia, osłony,...
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Dzięki za informacje
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Lubię automaty, szukając jimniego przejechałem się jednym. Nie wiem, czy to stopień zmęczenia tego egzemplarza (całości), czy sama skrzynia w sobie ale kultura pracy wybitnie mi nie pasowała. Olej był czysty, nie hałasowała. rocznik chyba 2006.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 68
- Rejestracja: wt mar 29, 2011 10:35 am
- Lokalizacja: Białystok
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Trzeba pamiętać o tym, że automat w Jimnym ma tylko cztery biegi, to o wiele mniej, niż współczesne standardy. Skrzynia sama w sobie nie jest zła, ale porównania z nowoczesnymi rozwiązaniami faktycznie już nie wytrzymuje. Zarówno ilością biegów, jak i "inteligencją" wyraźnie odstaje, ale za to ponoć jest mocna i trwała. Ja oceniam całe rozwiązanie na "+", kwestia przyzwyczajenia. Kiedyś jeździłem trzybiegowym automatem i też nie było źle 

Jimny 1,3AT, ProComp+2", B.L.+2", KM2 31x10,5R15, LR, snorkel, odpowietrzenia, osłony,...
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Dobregorgjunior pisze:automat w Jimnym ma tylko cztery biegi, to o wiele mniej, niż współczesne standardy.


Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
w x6 lub D4 jest więcej ale za to taki forester to już lipa straszna 

NO I JEST RZOPA
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
No paczpan, żona jeździ wolnossącym outbackiem i jeszcze się nie pokapowała. Co więcej, chce następnego.Aśka&Kuba pisze:w x6 lub D4 jest więcej ale za to taki forester to już lipa straszna
Jakieś szczegóły na temat tej (no właśnie której?) subarowskiej skrzyni?
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Podłączam się do tematu. Od jakiegoś czasu przymierzam się do Jamnika.
W założeniu miała to być benzyna, manual sprzed liftingu. Aktualnie mam
jednak na oku benzynkę po liftingu z automatem. I tu pojawia się kilka
pytań. Auto docelowo ma być trochę przystosowane do terenu. Domyślam
się że nie ma żadnych przeciwwskazań żeby zrobić lift zawieszenia i założyć
większe koła w wersji z automatem. A jak wyglada sprawa w przypadku
sprzęgiełek manualnych i blokady tylnego mostu? Czy tu nie będzie jakiś
problemów? Kolejne pytanie to rozmiar opon. W modelach sprzed liftingu
po założeniu jakiegoś zestawu +2" można wrzucić koła 235/75/15. A jak
jest w aucie z nowym zderzakiem? Szukałem ale nie mogę nigdzie nic na
ten temat znaleźć.
W założeniu miała to być benzyna, manual sprzed liftingu. Aktualnie mam
jednak na oku benzynkę po liftingu z automatem. I tu pojawia się kilka
pytań. Auto docelowo ma być trochę przystosowane do terenu. Domyślam
się że nie ma żadnych przeciwwskazań żeby zrobić lift zawieszenia i założyć
większe koła w wersji z automatem. A jak wyglada sprawa w przypadku
sprzęgiełek manualnych i blokady tylnego mostu? Czy tu nie będzie jakiś
problemów? Kolejne pytanie to rozmiar opon. W modelach sprzed liftingu
po założeniu jakiegoś zestawu +2" można wrzucić koła 235/75/15. A jak
jest w aucie z nowym zderzakiem? Szukałem ale nie mogę nigdzie nic na
ten temat znaleźć.
Long v6-LOWRIDER-BYŁ
XJ Limited +2" BFG AT 31"-BYŁ
----------------------- -BĘDZIE
XJ Limited +2" BFG AT 31"-BYŁ
----------------------- -BĘDZIE
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Trzeba podciac zderzak.
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
skrzynia z sekwencją czy bez ?bIp pisze:No paczpan, żona jeździ wolnossącym outbackiem i jeszcze się nie pokapowała. Co więcej, chce następnego.Aśka&Kuba pisze:w x6 lub D4 jest więcej ale za to taki forester to już lipa straszna
Jakieś szczegóły na temat tej (no właśnie której?) subarowskiej skrzyni?
NO I JEST RZOPA
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Automat jest dobry dla babyarek pisze:Witam
Koledzy mam pytanie. Czy warto kupić 4-ro, 5-cioletniego Jimniego w automacie?
Wiem, że będzie więcej palił, ale czy ktoś ma doświadczenie z tymi skrzyniami?
Czy są awaryjne?
Samochód 90% jazdy po czarnym, te pozostałe 10% to dojazd do domu leśną/błotnistą/zaśnieżoną drogą pod górkę.
Pozdrawiam
I z góry dziękuję za porady.
Ps. Gdzie ten Jimny jest wyprodukowany? VIN JSAFJB43V


JIMNY
-
-
- Posty: 122
- Rejestracja: czw sie 21, 2008 9:14 am
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Widać baby są mądrzejszeLESNICZYy pisze:Automat jest dobry dla babyarek pisze:Witam
Koledzy mam pytanie. Czy warto kupić 4-ro, 5-cioletniego Jimniego w automacie?
Wiem, że będzie więcej palił, ale czy ktoś ma doświadczenie z tymi skrzyniami?
Czy są awaryjne?
Samochód 90% jazdy po czarnym, te pozostałe 10% to dojazd do domu leśną/błotnistą/zaśnieżoną drogą pod górkę.
Pozdrawiam
I z góry dziękuję za porady.
Ps. Gdzie ten Jimny jest wyprodukowany? VIN JSAFJB43VPogieło cię chopie ...

- alibia1112
- Posty: 1855
- Rejestracja: ndz lis 16, 2008 9:48 am
- Lokalizacja: PAJERO ŁÓDZKIE TEAM
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Automat Fajna rzecz - uczy lenistwa
A że jestem leser oby dwa strucle takowy posiadają

A że jestem leser oby dwa strucle takowy posiadają

CARPE DIEM
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było
PAHero III LONG nie seria
CLUBMan żółty
PAHERO II LONG 33 było
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Automat jest zajebisty, szczegolnie jak ktos mieszka w duzym miescie to moze docenic.
W trasie, na kretych pagorkowatych drogach jazda z automatem jest rowniez zajebista (hamowanie silnikiem itp) W terenie takze. No moze oprocz bujania przod/tyl, ale tez sie da.
Jak ktos twierdzi, ze automat jest dla bab, to znaczy ze musi sobie na sile cos przedluzac
W trasie, na kretych pagorkowatych drogach jazda z automatem jest rowniez zajebista (hamowanie silnikiem itp) W terenie takze. No moze oprocz bujania przod/tyl, ale tez sie da.
Jak ktos twierdzi, ze automat jest dla bab, to znaczy ze musi sobie na sile cos przedluzac

Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Kolega chyba z kabaretubst pisze:Automat jest zajebisty, szczegolnie jak ktos mieszka w duzym miescie to moze docenic.
W trasie, na kretych pagorkowatych drogach jazda z automatem jest rowniez zajebista (hamowanie silnikiem itp) W terenie takze. No moze oprocz bujania przod/tyl, ale tez sie da.
Jak ktos twierdzi, ze automat jest dla bab, to znaczy ze musi sobie na sile cos przedluzac


JIMNY
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
A na awatarze masz czolg z calkiem duza, uniesiona lufa..LESNICZYy pisze:Kolega chyba z kabaretubst pisze:Automat jest zajebisty, szczegolnie jak ktos mieszka w duzym miescie to moze docenic.
W trasie, na kretych pagorkowatych drogach jazda z automatem jest rowniez zajebista (hamowanie silnikiem itp) W terenie takze. No moze oprocz bujania przod/tyl, ale tez sie da.
Jak ktos twierdzi, ze automat jest dla bab, to znaczy ze musi sobie na sile cos przedluzac![]()

Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
AVATAR mam z filmiku mojej produkcjibst pisze:A na awatarze masz czolg z calkiem duza, uniesiona lufa..LESNICZYy pisze:Kolega chyba z kabaretubst pisze:Automat jest zajebisty, szczegolnie jak ktos mieszka w duzym miescie to moze docenic.
W trasie, na kretych pagorkowatych drogach jazda z automatem jest rowniez zajebista (hamowanie silnikiem itp) W terenie takze. No moze oprocz bujania przod/tyl, ale tez sie da.
Jak ktos twierdzi, ze automat jest dla bab, to znaczy ze musi sobie na sile cos przedluzac![]()

JIMNY
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
Czy reduktor z automata można wpakować do manuala plug & play? Wie ktoś może?
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: pn mar 25, 2013 9:02 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Jimny w automacie - Czy warto?
temat roszke stary ale moze komus sie przyda. jezdzilem duzo po terenie automatem i manualna skrzynia biegów.
Powiem tak gdybym mial teraz kupowac terenowke to szukal byl aut tylko z automatem daje to niesamowity komfort jazdy w terenie nie trzeba w ciągle wachlowac. kiedy podjezdzamy pod gore to nie marnujemy czasu na zmiane biegu w polowie górki tak jak to bywa z manualnymi skrzyniami. i z automatem ciezko sie zakopac w piachu (buksujace kola)
Powiem tak gdybym mial teraz kupowac terenowke to szukal byl aut tylko z automatem daje to niesamowity komfort jazdy w terenie nie trzeba w ciągle wachlowac. kiedy podjezdzamy pod gore to nie marnujemy czasu na zmiane biegu w polowie górki tak jak to bywa z manualnymi skrzyniami. i z automatem ciezko sie zakopac w piachu (buksujace kola)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość