Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
MajkelNajt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt gru 30, 2011 10:02 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: MajkelNajt » ndz lut 12, 2012 12:56 pm

Witam no i znowu od razu pytam.(sorki ale nie mogłem jakoś znaleźć tego tematu na forum)
Jestem w trakcie poszukiwania samuraiki , oglądałem jak na razie 3 samochody.
2 auta miały podniesione zawieszenie na wieszakach a 3 furka miała przełożone mosty pod resory.
Właściciele tych z normalnie zamocowanymi mostami mówili że jest głupotą i całkowicie nie potrzebne jest przekładanie mostów, ponadto auto zdecydowanie jest bardziej wywrotne i generalnie tylko będę miał potem z tym kłopoty.
Właściciel tej trzeciej (jak się domyślacie) twierdził coś zupełnie innego. Ponadto jest ona troszkę poszerzona (Fele przespawane) no i nie będę ukrywał że najbardziej wizualnie mi się podoba.
Na youtubie filmy oglądam namiętnie , przypatruje się tym z przeniesionymi mostami, na Discovery leciał też kiedyś taki odcinek Wheeler Deelers z suzuką no i tam Ed też te mosty przekładał (bo tak fajniej będzie).
Poradźcie coś w tym temacie. Jakieś rzetelne wypowiedzi będą bardzo mile widziane. Czy z góry mam sobie odpuścić tą z tymi mostami pod piurami?

Bóg zapłać.

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: adam992 » ndz lut 12, 2012 1:18 pm

było wiele razy. szukaj pod określeniem SPOA :D
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

Awatar użytkownika
MajkelNajt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt gru 30, 2011 10:02 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: MajkelNajt » ndz lut 12, 2012 2:56 pm

Przeczytane. Dzięki.

Tabson
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: Tabson » ndz lut 12, 2012 6:54 pm

Ale jaka decyzja :roll: suzuka już zakupiona ??

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: mcs0 » ndz lut 12, 2012 7:08 pm

są też tacy co mówią że spreżyny w samcu to totalne nieporozumienie, że motor 1.6TD z vw to szajs i kompletnie nie robi itd itp... poczytaj o SPOA jak to podpowiedział adam992 i sam zdecyduj :) zresztą zawsze możesz to przełożyć z powrotem o ile to nie jest jakaś rzeźnia/rzeźba
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: Seba350 » ndz lut 12, 2012 7:30 pm

Wole miec spoa niz wychamrane resory o promieniu pol metra, ktore podwijaja wieszaki, nie pracuja jak powinny itd. Co do wywrotnosci - co za roznica czy auto ma przykladowe 60cm do progu zrobione przez spoa czy wychamrane resory?? Oba maja srodek ciezkosci na tej samej wysokosci i oba sie tak samo przewroca. I jeszcze czasami te wieszaki pol metrowe z przodu ktore wszystko zgarniaja...

Z jednego rozwiazania jak i drugiego zawsze mozna przejsc w inne - roboty nie wiele.
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

paw3ł
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 05, 2011 8:32 pm

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: paw3ł » pn lut 13, 2012 10:10 pm

U mnie jest SPOA (a nawet z tyłu resor maluch), silnik 1.9D z VW, zbiornik od motorówki bez przegród i zapierdalam... Na dniach będą max przespawane felgi kółka (żebym łożyska częściej wymieniał :P) A co se bede?
Prawie każdy amerykaniec ma SPOA, Holender to samo a w Polsce SPOA to złooooo... Bo trawersy, trzeba uważać i tyle.
Ale co do samego wykonania, jak ktoś zrobi pod zbyt dużym kątem mosty etc to działać to nie bedzie.

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: chomik. » pn lut 13, 2012 10:23 pm

Ja mam spoa, mój brat ma resory mazura. Wysokość aut podobna, felgi w jednym i w drugim przespawane wiec szerokość podobna, zachowanie aut całkowicie inne, bo mój na spoa jest bardziej miękki i ma lepsze wykrzyże, a on ma twardszy zawias i lepiej sobie radzi na szybkich odcinkach i na asfalcie, ale jeżeli chodzi o wywrotność, to bardziej jest ona nakręcana gadaniem tych co mają plaskacze, niż rzeczywistym problemem.
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
MajkelNajt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt gru 30, 2011 10:02 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: MajkelNajt » czw lut 16, 2012 2:49 pm

Od czterech dni czytam o zawiasach w samuraikach i z przykrością stwierdzam że chyba z 80% ich właścicieli uważa że spoa jest do dup... . Ja tam się za bardzo nie znam ale w Stanach to trudno znaleść auto bez tego rozwiązania. Ciekawy jestem czy te osoby które piszą ze jest to badziewne rozwiązanie miały z tym w ogóle doczynienia czy tylko gdzieś to zasłyszały z opowieści swoich dziadków,babć ew. dalekich kuzynów.

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: ŁeLeK » czw lut 16, 2012 3:22 pm

Ja tam jeździłem na SPOA chyba z pół roku i nie narzekałem nigdy.
Później przerobiłem na sprężyny, ale to taka naturalna kolej rzeczy - ewolucja zawieszenia heh :)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: chomik. » czw lut 16, 2012 3:59 pm

jeżeli ogólnie planujesz zrobić lift, to proponuję Ci najpierw zrobić spoa, bo jest to proste i tanie rozwiązanie, które jak masz spawarkę i jakiekolwiek pojęcie, to zrobisz to bez problemu. Jak stwierdzisz, że Ci się nie podoba można zawsze wrócić do poprzedniego mocowania resorów.
Ja osobiście jestem bardzo zadowolony ze spoa (a jak już pisałem wcześniej, mam samuraie ze standardowym zawieszeniem i ze spoa) i jeżeli nie chcesz pakować kupę kasy w "markowe" resory, które i tak z czasem będziesz chciał przerobić na sprężyny, to polecam.
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

paw3ł
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 05, 2011 8:32 pm

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: paw3ł » czw lut 16, 2012 4:49 pm

Ewentualnie zabawić się w sposób taki, że przy SPOA zostawić po 2 pióra i dorzuć sprężynkę od Golfa. To działa, tylko, że już ten pomysł był poruszony i oczywiście od razu zjechany jego autor ;)

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: chomik. » czw lut 16, 2012 5:01 pm

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=8 ... 50a45f77d3

jak widać na zdjęciach z linku powyżej, wcale to nie jest takie głupie, bo ktoś kto to zrobił sobie chwali. Zawsze się znajdą cwaniaczki, którzy będą na nie bo mają klapy na oczach i dobre jest tylko co oni mają u siebie w autach, a jak ktoś już chce coś zrobić inaczej to jest fe.
Ja traktuję to jako kolejną ewolucję w drodze z resorów do sprężyn, ale dlaczego by tego nie spróbować, w końcu nie jest to przeróbka nieodwracalna.
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

paw3ł
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 05, 2011 8:32 pm

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: paw3ł » czw lut 16, 2012 6:17 pm

Inny kolega z forum, z którego podałeś link ma zrobione na McPhersonie i też chwali.

Awatar użytkownika
Hałas
 
 
Posty: 1198
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Konin

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: Hałas » czw lut 16, 2012 6:56 pm

Jeżeli ma to być zrobione bo resor już się ugina w drugą stronę i wysokości brak to pomysł do dupy.
jeżeli jednak resor zdrowy a jest nam jeszcze mało liftu to czemu nie
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l :)22 )

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: chomik. » czw lut 16, 2012 6:59 pm

SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
MajkelNajt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt gru 30, 2011 10:02 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: MajkelNajt » czw lut 16, 2012 8:51 pm

No bo wiecie, napaliłem się jak szczerbaty na suchary ale nie wiem czy to jest dobry pomysł z kupieniem tego:

http://otomoto.pl/suzuki-samurai-off-ro ... 06469.html

Moja stara o mojej niebywałej chęci nabycia nowej zabawki jeszcze nic nie wie, troszku się boję że jak to autko okaże się skarbonką to łeb mi zacznie suszyć, że pieniędzy mi nie szkoda(jak nie na kurwy to w stare trupy ładujesz piniądze) - no tak bo jak by to była nowa pandora to chu.. z tym że mogłaby kosztować tyle samo co komplet nowych Simexów.

Baby są porąbane.

No i tutaj własnie chodzi o waszą pomoc - to nic że auto by się spieprzyło (sie naprawi) ale o to że ona będzie mi nad głową ciągle stać i pier.... te swoje mądrosci życiowe.

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: NuVo » czw lut 16, 2012 9:18 pm

To zasadniczo problem jest ze SPOA czy z BABA ?
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
MajkelNajt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: pt gru 30, 2011 10:02 pm
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: MajkelNajt » czw lut 16, 2012 10:21 pm

Tematy powiązane.
Ale nie odbiegając za daleko - wiem ze z ogłoszenia to raczej mało można wywnioskować ale jak ktoś ma jakieś uwagi to bardzo chętnie bym je przeczytał.

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: ŁeLeK » pt lut 17, 2012 9:09 am

chomik. pisze:mi się marzy na takich

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/248/13241.html

Marek - Vandall takie wynalazki buduje :) Jeździłem jego samochodem - pięknie tłumi i krzyżuje :)2
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: chomik. » pt lut 17, 2012 12:15 pm

Widziałem takie w suce na jednym rajdzie i powiem szczerze, że robiły aż miło. Niestety włożenie 10 koła w zawiechę to na dzień dzisiejszy trochę za dużo. Ale może kiedyś..... :)21
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: adam992 » pt lut 17, 2012 12:16 pm

chomik. pisze:mi się marzy na takich

http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/248/13241.html
tylko po co 16" skoku? :o do trialu auto?
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: chomik. » pt lut 17, 2012 12:29 pm

Nie musi być koniecznie 16. Takie akurat dla przykładu wkleiłem. Chodziło mi o same tego typu pakiety, a myślę, że jak dla mnie, do mojej nie-obrzyny wystarczyłby 10-12 cali skok. Niestety i tak cena podobna :wink:
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: adam992 » pt lut 17, 2012 12:36 pm

dobrze zrobione zawieszenie na zwykłej sprężynie i osobnym amortyzatorze jest w zupełności wystarczające jeśli ktoś się nie wybiera na drezno-wrocław, a i tam podobno coilovery nie są niezbędne :) w samuraju można uzyskać najmniejszą mase nieresorowaną więc i amorki mają lżejsze życie niż przy ciężkich zaciskach, tarczach hamulcowych i stalowych felgach patrola na 35" :)2
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Pytanie Laika : Mosty pod czy nad .

Post autor: Adam.Ż » czw lut 23, 2012 7:42 pm

chomik. pisze:http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=8 ... 50a45f77d3

jak widać na zdjęciach z linku powyżej, wcale to nie jest takie głupie, bo ktoś kto to zrobił sobie chwali. Zawsze się znajdą cwaniaczki, którzy będą na nie bo mają klapy na oczach i dobre jest tylko co oni mają u siebie w autach, a jak ktoś już chce coś zrobić inaczej to jest fe.
Ja traktuję to jako kolejną ewolucję w drodze z resorów do sprężyn, ale dlaczego by tego nie spróbować, w końcu nie jest to przeróbka nieodwracalna.
ja u siebie z tyłu mam od bodajże 5 czy 6 lat jednocześnie piórowe i śrubowe i robi jak dla mnie b.dobrze. Nie wiem czy dobrze widać na zdj ale po tym locie auto mięciutko wylądowało:
Obrazek
Przód resor odpowiednio zmodyfikowany ale resor ciągle pod mostem.
Pytanie po co tak naprawde SPOA robićw aucie??



chomik. pisze:jeżeli ogólnie planujesz zrobić lift, to proponuję Ci najpierw zrobić spoa, bo jest to proste i tanie rozwiązanie, które jak masz spawarkę i jakiekolwiek pojęcie, to zrobisz to bez problemu. Jak stwierdzisz, że Ci się nie podoba można zawsze wrócić do poprzedniego mocowania resorów.
Ja osobiście jestem bardzo zadowolony ze spoa (a jak już pisałem wcześniej, mam samuraie ze standardowym zawieszeniem i ze spoa) i jeżeli nie chcesz pakować kupę kasy w "markowe" resory, które i tak z czasem będziesz chciał przerobić na sprężyny, to polecam.

przy dobrze zrobionym SPOA nie da sie tak łatwo wrócić do pierwotnego mocowania gdyż SPOA wymusza(między innymi) zmianę pochylenia główki lub kąta na zwrotnicach.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości