
Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: wt gru 20, 2011 6:15 pm
Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
Witam gdzie znajduje się wlew oleju do reduktora jaki i ile . Bardzo prosze o POMOC Dziekuje POZDRAWIAM 

Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
wlew jest na tylnej ściance reduktora olej gl5 to optymalne rozwiązanie a lejesz tyle aż się wlwewm nie zacznie sączyć
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
zalej gl5 i szukaj nowego reduktora i/lub skrzyni
gl4 75w90 optymalny lub 80w90 , 70w80
ewentualnie gl4/5

gl4 75w90 optymalny lub 80w90 , 70w80
ewentualnie gl4/5
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: wt gru 20, 2011 6:15 pm
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
lukas 78 pisze:zalej gl5 i szukaj nowego reduktora i/lub skrzyni![]()
gl4 75w90 optymalny lub 80w90 , 70w80
ewentualnie gl4/5
Dlaczego ?, nie nadaje się gl5 ?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: wt gru 20, 2011 6:15 pm
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
ok , a ile tam wchodzi tak ok 4 l ?
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
uzasadnij dlaczego półsyntetyczne gl5 ma zabić reduktor w vitce bo moja ciemna masa nie ogarnia twojego nie
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
"Synchronizowane skrzynie biegów wymagaja zwykle olejów o klasie API GL-4 i SAE od 80W po xxW-90.
Czestym przypadkiem jest zalecenie u¿ywania oleju ATF w klasie min. Dexron IID lub GM typ A, Suffix A
itp., ewentualnie olej silnikowy - SAE 0W-40, 5W-50, 10W-40, 20W-50; czasami mo¿na u¿ywac
mieszanin olejów silnikowych i przekładniowych. Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w
których producent zaleca tylko GL-4 mo¿e powodowac korozje chemiczna stopów metali kolorowych, np.
brazowych synchronizatorów. Wyjatek stanowia oleje spełniajace jednoczesnie wymagania GL-4 i GL-5.
Jesli chodzi o skrzynie rozdzielcze wiekszosc producentów przewiduje taki sam olej, jak w głównej skrzyni
biegów, choc sa od tego wyjatki. Zwykle do tej samej skrzyni mo¿na stosowac dwa, trzy ró¿ne oleje, np. -
75W-90 GL4/GL-5, 80W GL-4 lub 75W-90 GL-4/GL-5, 80W-90 GL4, czy te¿ 75W-90, ATF Dexron IID lub
10W-40, Dexron IID itp. Decyzja o zastosowaniu konkretnego oleju powinna byc uzale¿niona od sposobu
wykorzystania pojazdu, pory roku, czestosci wymian oleju, kompatybilnoscia oleju w innych podzespołach
- mosty, skrzynia rozdzielcza itp. Je¿eli bowiem u¿ywamy auto głównie w terenie z du¿a iloscia przeszkód
wodnych (koniecznosc czestej wymiany) nie warto lac drogiego syntetyku 75W-90 (cena zachodniego ok.
30-60 zł/l), ale zdecydowac sie na mineralny 85W-90 (18-25 zł/l; oleje polskie 8-12 zł/l), je¿eli
oczywiscie instrukcja zaleca takowy. Dla odmiany u¿ytkujac auto w zimie, głównie na drogach i na
krótkich dystansach, u¿ycie syntetyka jest ju¿ uzasadnione ekonomicznie. Stosowanie oleju o innej klasie
lepkosci ni¿ zalecana fabrycznie powinno byc poparte doswiadczeniem i przeprowadzane na
odpowiedzialnosc u¿ytkownika samochodu. W skrzyniach z wymuszonym smarowaniem nale¿y unikac
zalewania oleju o wy¿szej lepkosci ni¿ wymagania producenta przekładni, ze wzgledu na zwiekszone
opory przepływu i gorsze smarowanie ło¿ysk slizgowych. W skrzyniach rozdzielczych bez elementów
synchronizujacych mo¿na zwykle stosowac oleje o wysokich klasach jakosci np. GL-5, chyba ¿e producent
wyraznie tego zabrania. Gdy skrzynia rozdzielcza wyposa¿ona jest w układ samoblokujacy centralny
mechanizm ró¿nicowy, badz podobnie działajace samoczynnie rozwiazanie, nale¿y trzymac sie dokładnie
zalecen producenta odnosnie rodzaju i klas oleju. Jesli chodzi o skrzynie biegów zblokowane z przekładnia
główna i mechanizmem ró¿nicowym, w samochodach terenowych rozwiazanie to spotykane coraz czesciej
w nowych autach sportowo-rekreacyjnych typu Honda CR-V, Land Rover Freelander, Lexus RX300,
Hyundai Santa Fe itp.. Najczesciej w takich przypadkach zalecane sa "rzadkie" oleje np. SAE 80W w
klasie jakosci GL-4"
Czestym przypadkiem jest zalecenie u¿ywania oleju ATF w klasie min. Dexron IID lub GM typ A, Suffix A
itp., ewentualnie olej silnikowy - SAE 0W-40, 5W-50, 10W-40, 20W-50; czasami mo¿na u¿ywac
mieszanin olejów silnikowych i przekładniowych. Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w
których producent zaleca tylko GL-4 mo¿e powodowac korozje chemiczna stopów metali kolorowych, np.
brazowych synchronizatorów. Wyjatek stanowia oleje spełniajace jednoczesnie wymagania GL-4 i GL-5.
Jesli chodzi o skrzynie rozdzielcze wiekszosc producentów przewiduje taki sam olej, jak w głównej skrzyni
biegów, choc sa od tego wyjatki. Zwykle do tej samej skrzyni mo¿na stosowac dwa, trzy ró¿ne oleje, np. -
75W-90 GL4/GL-5, 80W GL-4 lub 75W-90 GL-4/GL-5, 80W-90 GL4, czy te¿ 75W-90, ATF Dexron IID lub
10W-40, Dexron IID itp. Decyzja o zastosowaniu konkretnego oleju powinna byc uzale¿niona od sposobu
wykorzystania pojazdu, pory roku, czestosci wymian oleju, kompatybilnoscia oleju w innych podzespołach
- mosty, skrzynia rozdzielcza itp. Je¿eli bowiem u¿ywamy auto głównie w terenie z du¿a iloscia przeszkód
wodnych (koniecznosc czestej wymiany) nie warto lac drogiego syntetyku 75W-90 (cena zachodniego ok.
30-60 zł/l), ale zdecydowac sie na mineralny 85W-90 (18-25 zł/l; oleje polskie 8-12 zł/l), je¿eli
oczywiscie instrukcja zaleca takowy. Dla odmiany u¿ytkujac auto w zimie, głównie na drogach i na
krótkich dystansach, u¿ycie syntetyka jest ju¿ uzasadnione ekonomicznie. Stosowanie oleju o innej klasie
lepkosci ni¿ zalecana fabrycznie powinno byc poparte doswiadczeniem i przeprowadzane na
odpowiedzialnosc u¿ytkownika samochodu. W skrzyniach z wymuszonym smarowaniem nale¿y unikac
zalewania oleju o wy¿szej lepkosci ni¿ wymagania producenta przekładni, ze wzgledu na zwiekszone
opory przepływu i gorsze smarowanie ło¿ysk slizgowych. W skrzyniach rozdzielczych bez elementów
synchronizujacych mo¿na zwykle stosowac oleje o wysokich klasach jakosci np. GL-5, chyba ¿e producent
wyraznie tego zabrania. Gdy skrzynia rozdzielcza wyposa¿ona jest w układ samoblokujacy centralny
mechanizm ró¿nicowy, badz podobnie działajace samoczynnie rozwiazanie, nale¿y trzymac sie dokładnie
zalecen producenta odnosnie rodzaju i klas oleju. Jesli chodzi o skrzynie biegów zblokowane z przekładnia
główna i mechanizmem ró¿nicowym, w samochodach terenowych rozwiazanie to spotykane coraz czesciej
w nowych autach sportowo-rekreacyjnych typu Honda CR-V, Land Rover Freelander, Lexus RX300,
Hyundai Santa Fe itp.. Najczesciej w takich przypadkach zalecane sa "rzadkie" oleje np. SAE 80W w
klasie jakosci GL-4"
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
ja tam wszędzie leje Hipol i nigdy problemów nie miałem:)
4x4 Tczew
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
da się też wlać olej po frytkach i będzie jeździł
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
lukas 78 pisze:da się też wlać olej po frytkach i będzie jeździł

To akurat leje do starego passata, którym dojeżdżam do pracy

4x4 Tczew
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: wt gru 20, 2011 6:15 pm
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
Ile wchodzi tego oleju do reduktora raczej zakupie gl-4 

Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
Ludzi dzielą się na czystych i zadowolonych.
www.sudetyoffroad.pl
www.sudetyoffroad.pl
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
sam zacytowałeś że mozna stosować gl 5 do skrzyń rozdzielczych bez mechanizmu różnicowego , a ja osobiście polecam gl5 do paśći terenolubnych ponieważ lepkośc ma zbliżoną do gl4 a jest ciężko mieszalny z wodą nie robi sie masło i nawet po wtopie w stawie nadal mamy jakiekolwiek smarowanie olejem a nie melasą wodno olejowa 

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
jak masz niesynchronizowaną skrzynię to lej 

2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
lukas,
Nie histeryzuj.
Przez 8 lat lałem przypadkowy hipol do skrzyni. Był gl4 to lałem. Był gl5 też lałem.
Skrzynię skrzywdziło dopiero przejechanie 300km zupełnie bez oleju - zaczęła wyć. Synchronizatory działały perfekcyjnie do samego końca, bez opisywanych tu problemów z wbiciem jedynki lub dwójki.
Nie histeryzuj.
Przez 8 lat lałem przypadkowy hipol do skrzyni. Był gl4 to lałem. Był gl5 też lałem.
Skrzynię skrzywdziło dopiero przejechanie 300km zupełnie bez oleju - zaczęła wyć. Synchronizatory działały perfekcyjnie do samego końca, bez opisywanych tu problemów z wbiciem jedynki lub dwójki.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
do vitary skrzynię kupisz za 300--500 zł
pajero to 1500-2000 tyś z dobrym szczęściem
ja leję gl4 nie stać mnie na gl5
i cenię swój czas
pajero to 1500-2000 tyś z dobrym szczęściem
ja leję gl4 nie stać mnie na gl5

i cenię swój czas
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: wt gru 20, 2011 6:15 pm
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
NIE ZAŁOŻYŁEM TEGO WONTKU RZEBYŚCIE SIĘ KŁUCILI TYLKO MI POMOGLI
! , JAK CHCECIE SIĘ KŁUCIĆ TO PROSZĘ BARDZO ALE NIE TU
! BO JAK NARAZIE MAŁO DOWIEDZIAŁEM SIĘ W SPRAWIE MOJEGO PYTANIA
! DZIĘKUJE !



Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
Nikt się nie kłóci, jest to forum dyskusyjne i służy do wymiany doświadczeń więc nie krzycz.
Tak jak koledzy wyżej napisali - wlej coś co nie zrujnuje Twojego budżetu, kilkunastoletniej skrzyni jest raczej już wszystko jedno...
No i po kilku wyjazdach w błoto i tak pewnie woda się dostanie i trzeba wymienić.
Osobiście wlałem wszędzie fuchsa 80w90 gl4/5 bo mam atrakcyjną cene za litr.
Najlepiej jak wlejesz to co książka nakazuje i będzie git.
Tak jak koledzy wyżej napisali - wlej coś co nie zrujnuje Twojego budżetu, kilkunastoletniej skrzyni jest raczej już wszystko jedno...
No i po kilku wyjazdach w błoto i tak pewnie woda się dostanie i trzeba wymienić.
Osobiście wlałem wszędzie fuchsa 80w90 gl4/5 bo mam atrakcyjną cene za litr.
Najlepiej jak wlejesz to co książka nakazuje i będzie git.
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
jakis taki madry programik, cos na wzor autodaty, to podaje, ze olej GL-4, a wchodzi około 1,7 l.
była vitara 1.6 16v long, był Y61 2.8TD, jest tylko plaskacz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 19
- Rejestracja: wt gru 20, 2011 6:15 pm
Re: Suzuki Vitara 1.6 91. r Wlew oleju do reduktora
klark pisze:jakis taki madry programik, cos na wzor autodaty, to podaje, ze olej GL-4, a wchodzi około 1,7 l.
Dziękuje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości