Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Grzegorz K.

- Posty: 387
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: Grzegorz K. » ndz mar 25, 2012 5:33 pm
Witajcie. Mam pytanie odnośnie gaźnika do Samuraia. Temat zamiennika od Pony jest znany i szeroko opisywany. Czy testował ktoś wszczepianie gaźnika od innego samochodu? Wpadł mi w ręce gaźnik od łady samary, zupełnie za free. Zastanawiam się czy nie dało by się zrobić jakiejś flanszy i wszczepić to to na kolektor Samuraia. Ma to sens?
A może ktoś ma przetestowane inne rozwiązanie (przeszczep z innego dawcy niż pony) ? Tylko nie piszcie mi o gazie lub zmianie na wtrysk

Temat tyczy gaźników.

Suzuki Samurai '88.

-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » ndz mar 25, 2012 5:40 pm
od samary jest do dupy tak jak i cala samara.. z japońców/koreańców gaźników szukaj.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Grzegorz K.

- Posty: 387
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: Grzegorz K. » ndz mar 25, 2012 5:52 pm
Ale generalnie założenie słuszne? Flansze mam na czym dorobić w razie czego.
Suzuki Samurai '88.

-
Grzegorz K.

- Posty: 387
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: Grzegorz K. » ndz mar 25, 2012 5:55 pm
Myślałem jeszcze nad polskimi polonezami i fiatami 125... odpuścić?
Suzuki Samurai '88.

-
mirek-zuza
-

- Posty: 112
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:37 pm
- Lokalizacja: Bytom
Post
autor: mirek-zuza » ndz mar 25, 2012 6:44 pm
Założyłem z 125p. Był 100 razy lepszy od zakichanego aisana. Jedyny problem był na stromych podjazdach, brakowało mu paliwa czasami.
Rocsta 2,2D
-
okino

- Posty: 576
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
- Lokalizacja: gdzieś koło Żywca
Post
autor: okino » ndz mar 25, 2012 8:43 pm
mirek-zuza pisze:Założyłem z 125p. Był 100 razy lepszy od zakichanego aisana. Jedyny problem był na stromych podjazdach, brakowało mu paliwa czasami.
właśnie - ten jedyny problem i jestesmy w kaczej d...

Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
-
Grzegorz K.

- Posty: 387
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: Grzegorz K. » ndz mar 25, 2012 9:16 pm
daihatsu charade 1.3 ?
Suzuki Samurai '88.

-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » ndz mar 25, 2012 9:19 pm
Daihatsu Charade 3 Cylinder Carb Swap - 3 cylindrowe silniki w szaradach to były 1.0.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Grzegorz K.

- Posty: 387
- Rejestracja: pt wrz 09, 2005 5:40 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Post
autor: Grzegorz K. » ndz mar 25, 2012 10:01 pm
Podziękował.

Suzuki Samurai '88.

-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » pn mar 26, 2012 7:39 am
Ja miałem webera z jakiegoś 2 litrowego auta. Chyba ze sierry ale podobno takie same były w polonezach. PODOBNO.
Z początki hasał dobrze nawet na przechyłach ale potem coś mu się podziało i przestał.
Jak masz LPG to nie problem.
Oryginalny Aisin jest najlepszy o ile ktoś potrafi go dobrze ustawić.
Znam 2 takie osoby

Zdrapek i poharatka
-
Wojtek_W
-

- Posty: 9861
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm
Post
autor: Wojtek_W » pn mar 26, 2012 8:07 am
A moturowy jakis? Taki z pompka zrywu czy jak to sie nazywa?
Czy fantazjuje?

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
-
manias79
- jestem tu nowy...

- Posty: 93
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 8:04 pm
Post
autor: manias79 » pn mar 26, 2012 9:03 am
Wojtek_W pisze:A moturowy jakis? Taki z pompka zrywu czy jak to sie nazywa?
Czy fantazjuje?

chyba chodzi o pompkę przyspieszacza? Aisany też to mają, chyba każdy gaźnik cosik takiego ma... gdzieś czytałem o zastosowaniu gaźników suzuki gsx, ale trzeba dorabiać adapter do łączenia gaźnika z kolektorem dolotowym
-
Albert_N
-

- Posty: 4695
- Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Albert_N » pn mar 26, 2012 10:13 am
ja mialem FSO weber. Najpierw z gazem ( przecieral sie plywak i potem tonal przy jezdzie na benzynie ) a potem bez. Jezdzil ok, a potem zrobil go Grzegorz Grabowski i jezdzil zajebiscie

przerobil rurki emulsyjne, dobral dysze, dal dystans i inne oldschoolowe cuda wyczynil. Gaznik byl malina, szczegolnie ze sportowym wydechem i walkiem. Co do przechylow- nie wiem, raczej jezdzilem szybkosciowki.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
-
okino

- Posty: 576
- Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
- Lokalizacja: gdzieś koło Żywca
Post
autor: okino » pn mar 26, 2012 6:07 pm
s3R pisze:Ja miałem webera z jakiegoś 2 litrowego auta. Chyba ze sierry ale podobno takie same były w polonezach. PODOBNO.
Z początki hasał dobrze nawet na przechyłach ale potem coś mu się podziało i przestał.
Jak masz LPG to nie problem.
Oryginalny Aisin jest najlepszy o ile ktoś potrafi go dobrze ustawić.
Znam 2 takie osoby

ustawić sprawny gaźnik to jest z pewnością spora umiejętność
ale znaleźć przyczynę złego działania gaźnika i umieć ją usunąć to już jest sztuka dostępna niewielu fachowcom
gaźnik aisana rzeczywiście jest rewelacyjny ..... jak działa, potem jest gorzej
a Ci Twoi dwaj znajomi to tylko reguluja sprawny czy ...... regeneruja, naprawiają i regulują - pytam całkiem poważne
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15
-
manias79
- jestem tu nowy...

- Posty: 93
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 8:04 pm
Post
autor: manias79 » pn mar 26, 2012 7:22 pm
W manualu jak byk jest napisane, że w razie nierównej pracy silnika na biegu jałowym, jeszcze przed regulacją gaźnika sprawdzić... ODMĘ
-
s3R
-

- Posty: 4180
- Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
- Lokalizacja: Porąbka
Post
autor: s3R » pn mar 26, 2012 8:47 pm
Jeden człowiek którego znam i wiem że własnoręcznie to zrobił to Jeep_fan z forum.
Pewnie coś nie grało skoro z tym robił.
Druga to firma w Porąbce która zajmuje się regeneracją gaźników.
Mieli bardzo dobrą renomę ... z 8 lat temu.
Zdrapek i poharatka
-
adalbert78
- jestem tu nowy...

- Posty: 89
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 10:55 pm
- Lokalizacja: Jedlina-Zdrój
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adalbert78 » wt mar 27, 2012 10:35 pm
Ja mam maly problem z poniaczem 1.5l. ogolnie zapierd..... az milo ale..... po dluzym podjezdzie na wysokich obrotach zaczynaja wariowac obroty. spadaja prawie do zera po czym podskakuja przez jakis czas. prz dalszej jezdzie dodajac gaz auto sie dlawi. po niedlugim czasie wszystko wraca do normy. wyglada to tak jakby mi gaznik zalewalo. jak mozna to wyeliminowac?
-
manias79
- jestem tu nowy...

- Posty: 93
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 8:04 pm
Post
autor: manias79 » śr mar 28, 2012 8:09 am
adalbert78 pisze:Ja mam maly problem z poniaczem 1.5l. ogolnie zapierd..... az milo ale..... po dluzym podjezdzie na wysokich obrotach zaczynaja wariowac obroty. spadaja prawie do zera po czym podskakuja przez jakis czas. prz dalszej jezdzie dodajac gaz auto sie dlawi. po niedlugim czasie wszystko wraca do normy. wyglada to tak jakby mi gaznik zalewalo. jak mozna to wyeliminowac?
Rozbierz gaźnik, przeczyść dysze, sprawdź pływak, zobacz, czy nie nadszedł już czas wymienić filtra paliwa... a i tak się może okazać, że jest to wszystko efekt tego, że gaźnik skonstruowano do plaskacza.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr mar 28, 2012 9:22 am
adalbert78 pisze: wyglada to tak jakby mi gaznik zalewalo. jak mozna to wyeliminowac?
Musiałbyś mieć komorę pływakową zawieszoną na jakiejś platformie żyroskopowej
Załóż wtrysk

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
RadziO413
-

- Posty: 282
- Rejestracja: czw mar 20, 2008 9:55 pm
- Lokalizacja: Opole
Post
autor: RadziO413 » śr mar 28, 2012 11:08 am
Kostuch pisze:adalbert78 pisze: wyglada to tak jakby mi gaznik zalewalo. jak mozna to wyeliminowac?
Musiałbyś mieć komorę pływakową zawieszoną na jakiejś platformie żyroskopowej
Załóż wtrysk

tak zrobiłem kilka lat temu i jestem szczęśliwy

Sj 413 89' [S]pecial werszyn
-
adalbert78
- jestem tu nowy...

- Posty: 89
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 10:55 pm
- Lokalizacja: Jedlina-Zdrój
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adalbert78 » śr mar 28, 2012 12:35 pm
Oczywiście założenie wtrysku jest rozwiązaniem tylko biorąc pod uwagę koszt lepiej od razu założyć silnik od Vitary 1,6 8v.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr mar 28, 2012 12:57 pm
adalbert78 pisze:Oczywiście założenie wtrysku jest rozwiązaniem tylko biorąc pod uwagę koszt lepiej od razu założyć silnik od Vitary 1,6 8v.
W mylnym błędzie jesteś.
Zakładasz pompę paliwa, sondę lambda, kolektor ssący i ecu. W sumie jakieś 500-600zł.
Teraz sprawdź ile kosztuje kompletny silnik 1,6 8v z osprzętem (plus przekładka).
A jak się zakłada wtrysk z czego innego, to wychodzi jeszcze taniej - ludzie chcą jakies mega pieniądze za komputer do samuraia. Do baleno np. kupiłem za 30 (słownie: trzydzieści) złotych.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
chomik.

- Posty: 341
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
- Lokalizacja: Dolnośląskie
Post
autor: chomik. » śr mar 28, 2012 1:08 pm
500-600 oszczędzasz nie kupując wtrysku, do tego 600-700 dostaniesz za silnik, który wyciągniesz z SJta i już masz na silnik 1,6 8v z vitary
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr mar 28, 2012 2:03 pm
chomik. pisze:500-600 oszczędzasz nie kupując wtrysku, do tego 600-700 dostaniesz za silnik, który wyciągniesz z SJta i już masz na silnik 1,6 8v z vitary
Masz kompletny silnik vitary z osprzętem/komputerem za 1200zł?
Wymieniłbyś "ot tak" znany ci silnik 1,3 na 1,6 w nieznanym stanie?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość