Bagażnik Samuraia Long'a a normalnego
Moderator: Albert_N
Bagażnik Samuraia Long'a a normalnego
Witam
Mam trzy nietypowe pytania do Szanownego Grona Suzuko-maniaków
1. Czy ktoś z Was wie jaka jest pojemność bagażnika Samuraia w wersji Long?
A może ktoś kto takiego posiada mógłby zmierzyć choć odległość (mierząc po podłodze) od tylnych siedzeń do burty.
2. Na ile upośledza się sprawność terenowa długiego Samuraia w porównaniu do standartowego?
3. Czy różnica pomiędzy tymi dwoma modelami ogranicza się tylko do tyłu? Tak sobie rozumuję, że inna jest karoseria boków ale tylna klapa już standardowa. Pewnie inna jest długość wałów i wszelkich przewodów. Ale już most i przekładnia ta sama.
Czy z dostaniem tych części może być kłopot?
Z góry dziękuję za pomoc
Mam trzy nietypowe pytania do Szanownego Grona Suzuko-maniaków
1. Czy ktoś z Was wie jaka jest pojemność bagażnika Samuraia w wersji Long?
A może ktoś kto takiego posiada mógłby zmierzyć choć odległość (mierząc po podłodze) od tylnych siedzeń do burty.
2. Na ile upośledza się sprawność terenowa długiego Samuraia w porównaniu do standartowego?
3. Czy różnica pomiędzy tymi dwoma modelami ogranicza się tylko do tyłu? Tak sobie rozumuję, że inna jest karoseria boków ale tylna klapa już standardowa. Pewnie inna jest długość wałów i wszelkich przewodów. Ale już most i przekładnia ta sama.
Czy z dostaniem tych części może być kłopot?
Z góry dziękuję za pomoc
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
- Adam Kądziołka
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: czw maja 06, 2004 3:51 pm
- Lokalizacja: Kraków
Mogę zmierzyć bagażnik, aczkolwiek moja zmota chyba nie ma wiele wspólnego z oryginałem. Przesuwając montaż kanapy/tylnych siedzeń w tył lub w przód możesz sobie ustawić optymalne proporcje bagażnik/miejsce dla pasażerów z tyłu.
Jeżeli chodzi o właściwości terenowe to long jest zauważalnie mniej zwrotny. Ma dłuższą dupcię i większy kąt rampowy co wynika z większego rozstawu osi. Trzeba uważać na ostrych szczytach wzniesień. Wiszące dupsko będzie ci notorycznie obcierało na mocnych zjazdach/podjazdach (tzw. syndrom pogiętej tylnej tablicy rejestracyjnej). Aczkolwiek nie narzekam, jak na moje potrzeby jest ok. A poza tym to jest to auto mogące od biedy nadać się na wyprawówkę. Jechałem już kilkaset kilometrów w 5 osób + spory bagaż (mimo, że auto zarejestrowane jest na 4 osoby). Spróbuj to zrobić z krótkim
. Jeżeli chodzi no „wały i wszelkie przewody” to jeszcze tego nie przerabiałem, auto w tej kwestii (mimo 21 lat) nie odmówiło
.
Acha, mam suzuki SJ-513 a nie samuraja (wąskie mosty), rocznik ’84.
Pozdrawiam.
Jeżeli chodzi o właściwości terenowe to long jest zauważalnie mniej zwrotny. Ma dłuższą dupcię i większy kąt rampowy co wynika z większego rozstawu osi. Trzeba uważać na ostrych szczytach wzniesień. Wiszące dupsko będzie ci notorycznie obcierało na mocnych zjazdach/podjazdach (tzw. syndrom pogiętej tylnej tablicy rejestracyjnej). Aczkolwiek nie narzekam, jak na moje potrzeby jest ok. A poza tym to jest to auto mogące od biedy nadać się na wyprawówkę. Jechałem już kilkaset kilometrów w 5 osób + spory bagaż (mimo, że auto zarejestrowane jest na 4 osoby). Spróbuj to zrobić z krótkim


Acha, mam suzuki SJ-513 a nie samuraja (wąskie mosty), rocznik ’84.
Pozdrawiam.
[[[[[> <]]]]]
____/\____
____/\____
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Bagaznik przede wszystkim istnieje
Tak, jak napisal Adam, mozesz sobie dowolnie ksztaltowac jego wielkosc, przesuwajac kanape tyl-przod. U mnie jest na tylnej lawce sporo miejsca na nogi, a za nia jakies 50-55cm do tylnej klapy. Tylny zwis mnie nie przeszkadza - podcialem dolne krawedzie tylnych blotnikow, a zderzak jest z solidnej rury. Duzo gorzej zachowuje sie np. patrol 160, szczegolnie z hakiem
Rozstaw osi jest prawie w sam raz, auto wcale latwo sie nie wiesza, po prostu strome hopki trzeba czasem przejsc inercja, ale chyba nie zdazylo mi sie zostac na takiej gorce. Gorzej, jesli trafisz na jakis poprzeczny gruby konar, a nie ma sie jak napedzic... Ale to juz sytuacje rzadkie.
Z czesciami nie ma problemu, bo wszystkie wazne sa takie same, tylny wal jest dluzszy i tyle. Przewodow i tak nie zmienia sie co chwila, poza tym mozna wszystko przeciez kupic na wymiar.
Auto bardzo dobrze jezdzi na 30' oponach. Mniejsze nieco ograniczaja mozliwosci terenowe, wieksze...hmm.. moglyby byc niby 31', ale sa za szerokie na sliskich trawersach - sprawdzalem.

Tak, jak napisal Adam, mozesz sobie dowolnie ksztaltowac jego wielkosc, przesuwajac kanape tyl-przod. U mnie jest na tylnej lawce sporo miejsca na nogi, a za nia jakies 50-55cm do tylnej klapy. Tylny zwis mnie nie przeszkadza - podcialem dolne krawedzie tylnych blotnikow, a zderzak jest z solidnej rury. Duzo gorzej zachowuje sie np. patrol 160, szczegolnie z hakiem

Rozstaw osi jest prawie w sam raz, auto wcale latwo sie nie wiesza, po prostu strome hopki trzeba czasem przejsc inercja, ale chyba nie zdazylo mi sie zostac na takiej gorce. Gorzej, jesli trafisz na jakis poprzeczny gruby konar, a nie ma sie jak napedzic... Ale to juz sytuacje rzadkie.
Z czesciami nie ma problemu, bo wszystkie wazne sa takie same, tylny wal jest dluzszy i tyle. Przewodow i tak nie zmienia sie co chwila, poza tym mozna wszystko przeciez kupic na wymiar.
Auto bardzo dobrze jezdzi na 30' oponach. Mniejsze nieco ograniczaja mozliwosci terenowe, wieksze...hmm.. moglyby byc niby 31', ale sa za szerokie na sliskich trawersach - sprawdzalem.
Wymiary standartowego bagaznika w longu: 67 cm od dolnej krawedzi tylnych foteli do drzwi tylnych, 125 cm od boku do boku, 118 cm wysokości w hi-roof (wysoki dach) Daje to imponujaca objetosc 988 litrow. Trzeba odjac troche na skosy ale i tak zostaje duzo. Pasazerowie na tylnej kanapce maja sporo miejsca na nogi choc ich pozycja nie jest najwygodniejsza. Długosc w longu jest "robiona" przez zwiekszenie rozstawu osi i wydłużenie tyłu. Long jest dłuższy od szorta o 57 cm. Wiekszy rozstaw osi pogarsza kat rampowy. Do mojego longa wchodza spokojnie 4 osoby i 2 rowery ( po zdjęciu przednich kol, ustawiome wzdluz okien). W porownaniu z szortem long mniej skacze na poprzecznych nierownosciach. W moim longu jest jeszcze reling na dachu co teoretycznie zwieksza zdolnosci transportowe auta ( do tej pory raz przewozilem tam bagaz- nadmuchany ponton). Long rulez!
Dziękuję za odpowiedzi. Pytam bo pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży:
http://www.trader.pl/details.asp?ID=AB- ... goryID=134
A bagażniczek byłby potrzebny chociażby z powodu transportu rowerów górskich i niekiedy psa - też górskiego :lol:
Na zdjęciu widać jakby pozostałości na błotnikach po nakładkach poszerzających - czy te malutkie nakładki są standardowe?
I wogóle co sądzicie o tym autku?
http://www.trader.pl/details.asp?ID=AB- ... goryID=134
A bagażniczek byłby potrzebny chociażby z powodu transportu rowerów górskich i niekiedy psa - też górskiego :lol:
Na zdjęciu widać jakby pozostałości na błotnikach po nakładkach poszerzających - czy te malutkie nakładki są standardowe?
I wogóle co sądzicie o tym autku?
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Malo widac, ale na pewno jest swiezo przywiezione i do rejestracji... i pewnie podgnite, bo to akurat widac troche... Cena fajna, jesli hardtop jest caly i nie zniszczony, a silnik chodzi normalnie, to warto. KOszt naprawy blachy nie jest oszalamiajacy, mysle, ze w 10 tysiakach na gotowo sie da zmiescic...
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 7:59 pm
- Lokalizacja: Sleyerówek
Witam wszystkich
Już jakiś czas czytam wasze forum i szukam w nim potrzebnych mi informacji i w końcu nadszedł czas by się po raz pierwszy załogować.
Ale na temat , nie otwieralem nowego bo pytanie jest takie samo. Brakuje mi tylko wymiaru „paki” po wyjęciu tylnich foteli ?
Szukam jakiejś alternatywy dla małego dostawczaka i jestem ciekaw czy samurai się nada?
Wejdzie do niego europaleta(szerokość miedzy nadkolami)?

Już jakiś czas czytam wasze forum i szukam w nim potrzebnych mi informacji i w końcu nadszedł czas by się po raz pierwszy załogować.
Ale na temat , nie otwieralem nowego bo pytanie jest takie samo. Brakuje mi tylko wymiaru „paki” po wyjęciu tylnich foteli ?
Szukam jakiejś alternatywy dla małego dostawczaka i jestem ciekaw czy samurai się nada?
Wejdzie do niego europaleta(szerokość miedzy nadkolami)?
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 7:59 pm
- Lokalizacja: Sleyerówek
Dzieki wielkie za tak szybka odpowiedz
Paleta ma wymiary 120cm x 80cm wiec long mi odpowiada .
Drzwi otwierane na bok wiec widlakiem podejdzie zaladowac towar .Widzialem tez przeroboione klapy otwierajace sie do dolu ,mozna wtedy wozic dluzsze przedmioty.
Pozostalo mi teraz szukac takiej fury
,moge przeznaczyc na to 7000pln

Paleta ma wymiary 120cm x 80cm wiec long mi odpowiada .
Drzwi otwierane na bok wiec widlakiem podejdzie zaladowac towar .Widzialem tez przeroboione klapy otwierajace sie do dolu ,mozna wtedy wozic dluzsze przedmioty.
Pozostalo mi teraz szukac takiej fury

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości