gumioki

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr lip 05, 2006 7:58 pm

sysyf pisze:jesli chodzi o simexy to nie na kazdym terenie sa najlepsze pamietajcie ze mocno wcinaja sie w grunt
BTW Leszek jakie ty masz oponki - te widoczne na avatarku moze te :

http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/13/2350.html
wiem jak robia simexy i do mojego jezdzenia zdaja sie najlepsze- :)21


rzowazalem MC ale wybralem opcje "bardziej" lajtowa :)21



Piotrek, ale to oznacza przestoj bo domyslam sie, ze to nie jest chwila zmotac ten reduktor-ogladalem kilak fotek-jest co dlubac.
Tak czy siak, przed ostatecznym dlubaniem przyjade na konsultacje bo wiem ,ze masz dobre pojecie o tym :)

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » śr lip 05, 2006 8:07 pm

Ja bym zakładał 215,
195 jak kondom mini, wszędzie walisz spodem. (grzecznościowo próbowałem)
Jak nie masz LR i reduktor 410 to na oryginalnym sprzęgle będzie robić, chyba, że trzymasz kończynę nad pedałem
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr lip 05, 2006 8:28 pm

Twardy pisze:Ja bym zakładał 215,
195 jak kondom mini, wszędzie walisz spodem. (grzecznościowo próbowałem)
Jak nie masz LR i reduktor 410 to na oryginalnym sprzęgle będzie robić, chyba, że trzymasz kończynę nad pedałem
szczerze mowiac to jest niewielka wizualna roznica miedzy tymi gumami(fotki dostalen z netu od goscia) a 195/15 mierzylem przy GY wrangler mt 30.9.5x15 i jakos dramatycznie nizsza nie byla-choc mniej miala, takze 215 by mysle wychodzila na rowni z 30-stka GY, nalezy pamietac ze bieznik jest "obfitszy" :)21 wiec nie wiem czy nie skatuje wszystkiego co sie rusza w tym aucie :)21 :wink:

choc jak Piotrek wspomnial o reduktorze i przerobkach...to nie wiem czy sie nie wstrzymam, nie zrobie reduktora 4.16 a potem zapodam 235/15 i bedzie po problemie... :)21

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » śr lip 05, 2006 9:26 pm

Ja wsadziłem 31x10,5 bo dosyć często jazda po górach się odbywa (wreszcie przestał haczyć spodem)

Wygląda to mniej więcej tak:

http://rajdy4x4.pl/rajdy/2006/magamtrop ... e6=060.jpg
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr lip 05, 2006 9:49 pm

Twardy pisze:Ja wsadziłem 31x10,5 bo dosyć często jazda po górach się odbywa (wreszcie przestał haczyć spodem)

Wygląda to mniej więcej tak:

http://rajdy4x4.pl/rajdy/2006/magamtrop ... e6=060.jpg
dziaz...ale znaim to lwoze to serie przerrobek trza zapodac...aczkolwiek nie mowie, ze tak sie nie stanie :)

masz wspomaganie przy tych 31? alboś pudzian?:)21

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » czw lip 06, 2006 5:10 am

sysyf pisze:jesli chodzi o simexy to nie na kazdym terenie sa najlepsze pamietajcie ze mocno wcinaja sie w grunt
BTW Leszek jakie ty masz oponki - te widoczne na avatarku moze te :

http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/13/2350.html

http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/3/2258.html

raczej te.

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » czw lip 06, 2006 5:13 am

Marcin pisze:Leszek to ta suka od dziadka i ponoc tam jest reduktor 410... ale jakiegos fest mocnego spowolnienia nie czuc. MOze odpowiedniego porownania nie mam.

to jest rozwiaznie przejsciowe, bo jak sie zetra to zmotam reduktor i wieksze gumy, a mamy lato-chce miec malo przestojow bo pogoda sprzyja przejazdzkom.

sprawa jest taka ,ze niestety porownania nie mam, a tauzena okolo trza wywalic, chcialbym byc zadowolony z wydanej kasy, wiec wole sie dowiedziec..

opcje sa dwie, jak kupie 195 to bede narzekac ze sie wszzedzie kopie i jest dupencja zbita, a jak kupie 215 to moge zaczac marudzic, ze auto mam zaslabe...

no kutwa pomozta :)21
jak to suka od tego Ciu.. to reduktor tam jest dziwnie awaryjny :)21

bierz 215 za pół roku będzie ci je prościej sprzedać jak w zimie będziesz szukał 31"

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » czw lip 06, 2006 8:50 am

Bierz 215 bo tak jak Leszek pisze, po jesiennych błotkach będziesz chciał już 31". :)20
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » czw lip 06, 2006 9:18 am

Przemyśl se dobrzę co chcesz robić
U mnie przy silniku 1.3 stockowym reduktorze i zwykłym MT-ku 215 na 2 biegu i 4L w większym błotku zdychał a po zmianie gum na nalewki simexa 235 i reduktora na 4.16 bezproblemu pokonywałem te same błotko na 3 biegu i 4L :)2
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » czw lip 06, 2006 9:30 am

Marcin pisze:masz wspomaganie przy tych 31? alboś pudzian?:)21
Zeński pudzian tym jeździ bez wspomagania.
faktem jest że robi paznokciom precz, ale Ewa się tym nie przejmuje

:)21
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
sysyf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 12:47 pm
Lokalizacja: janów

Post autor: sysyf » czw lip 06, 2006 4:56 pm

leszek pisze:
sysyf pisze:jesli chodzi o simexy to nie na kazdym terenie sa najlepsze pamietajcie ze mocno wcinaja sie w grunt
BTW Leszek jakie ty masz oponki - te widoczne na avatarku moze te :

http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/13/2350.html

http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/3/2258.html

raczej te.
no sa do siebie mocno podobne
jak ci sie na nich jezdzi?
Szeroki i Dziki Kotek

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » czw lip 06, 2006 10:05 pm

protetyk pisze:No to jak masz 410, to weż se kup od samuraja lub 413 za 3-4 stówki i motaj.
?? ?? ?? ??

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » czw lip 06, 2006 10:30 pm

no to se wydumalem koncepcje, jednka dam zrobic ten rteduktor i zanabede gumiaki 235/15, bo po co wydawac kase na pol srodki...

i znow usmiech mam, ze forum jest...mozna zrewidowac zamiary :wink:

dzieki za rady :)2

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pt lip 07, 2006 4:02 am

Bury pisze:
protetyk pisze:No to jak masz 410, to weż se kup od samuraja lub 413 za 3-4 stówki i motaj.
?? ?? ?? ??
A czego Ty tu nie wiesz?

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » pt lip 07, 2006 8:24 am

po co kupowac reduktor od sj413 lub samuraia skoro ma od sj410...... ?? ?? ?? ?? ?? ?? ??

To jest dla mnie niezrozumiałe...

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pt lip 07, 2006 8:35 am

No to chyba niedokładnie wątek przeczytałeś, bo wcześniej wspominam
o przełożeniach 4.16.
Jak ma 410 (pod warunkiem że nowszą wersje), to mu wystarczy dokupić ww
i będzie git.

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » pt lip 07, 2006 9:11 am

a no to przepraszam, skoro tak to :)2 :)2

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » pt lip 07, 2006 9:18 am

piotr co chwalisz się 4.16 jak jej nie masz w aucie tylko w kawałkach po kraju?
kurka wodna już doczekać się nie mogę :cry:

a 4.16 to jest coś, w sumie jeśli chodzi o jakąś prędkość kół do wybłocenia się to reduktor prawie nic nie zmienia, bo to zależy od mocy silnika, prawie bo reduktor powoduje znaczne skrócenie wszystkich biegów w pozycji 4L, a przez to większą możliwość doboru przełożenia na poszczegółnych biegach pamiętając że poprzednio jeden to obecnie z 4.16 prawie 3, ale znowu 4 w 4,16 to mniej niż 2 poprzednio , a 5 w 4l to max 50km/h ok.
powoduje to że silnik na normalnym reduktorze na 2 mulił się bo z 3.7 na 1 spadało na 1.95 na 2 biegu, natomiast w 4.16 dawna jedynka to prawie 3 czyli 1,4 a po zmianie na 4 to 1,0, czyli różnica to 0,4 w 4,16 i ponad 1,7 w przypadku normalnego reduktora.
4,16 jest krótszy na poszczególnych biegach i bardziej elastyczny
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

protetyk
 
 
Posty: 3646
Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: protetyk » pt lip 07, 2006 9:23 am

romaniec tomasz pisze:piotr co chwalisz się 4.16 jak jej nie masz w aucie tylko w kawałkach po kraju?
Ale ja się nie chwale, tylko daje dobre rady :)21
Potem go naciągne na przystawke, coby z nerw wyszedł jak my :wink: :)21

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » pt lip 07, 2006 8:17 pm

No Piotrek znam juz Twoje plany..choc jak sie zacznie raz, czyli wstawi auto na male ulepszenie to skonczy sie porostem w trawie...


a ja moge Ci ac w dilu bebechy do mostu samuraia :)21

Awatar użytkownika
+MaRciN+
 
 
Posty: 1175
Rejestracja: sob kwie 03, 2004 10:01 pm
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: +MaRciN+ » śr lip 12, 2006 10:47 pm

ja pomalu szukam 1.6 ;] bo 1.0 na 32 rolnikach robi ale mocy moglo by byc wiecej ;]
Jeep WK 4.7 v8

Awatar użytkownika
bernardo
Posty: 611
Rejestracja: wt sie 30, 2005 11:59 am
Lokalizacja: Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: bernardo » ndz lip 30, 2006 6:33 pm

ja dzis jezdzilem za suzuka 1,3 z nalewkami 215R15
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... 4x4_19.jpg
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... _4x4_3.jpg

fajnie to DZIALA
ale trzeba uwaznie dodawac gazu, za malo zdechnie 1,3
za duzo .... frezzzzz i siedzisz
http://foto4x4.pl/galeria/index.php?twg ... 4x4_29.jpg

ale fajne :)2
MUTSY

Awatar użytkownika
Viper
 
 
Posty: 189
Rejestracja: pt paź 17, 2003 3:31 pm
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Viper » ndz lip 30, 2006 8:44 pm

Marcin pisze:
protetyk pisze:A jak już będziesz kupował ten od 410, to bierz ten nowszy, bo i tak Cię zaraz 4.16 najdzie, przy Twoim tempie motania.
ee no narazie to jak tak strasznie brzmie bo jeszcze nic nie rpzerabialem-procz malego remontu przedniego mostu. :)21


wszystko odkladam na zime...szkoda tejze pogody jak nie wiem co :)

Piotrek...kiedy znow pojezdzimy boooo wyglada, ze outsiderujesz ze srodowiska :wink:
Marcin kup te 215/15 bo będzie tak jak napisałeś, że na 195/15 będziesz narzekał :wink:
Suzuki Samurai :) Marcin

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » ndz lip 30, 2006 9:01 pm

Zapominacie o jednym albo nie piszecie - po pierwsze jakiej firmy sa te simexopodobne. W większości rozmiar 195 odpowiada normalnie 215-tce. proponuję Ci zadzwonić do Krzyśka G. to pomierzy Ci oponki na składzie. Numer na PW jesli potrzebny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość