Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
CittO
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 31, 2003 6:39 pm
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: CittO » ndz sie 13, 2006 7:52 pm
Nadszedl taki czas w zyciu off-roadowca gdy trzeba zalozyc winde. Do wyciagarki chce zrobic oddzielna instalacje (alternator i akumulator) coby dzialalo to wydajnie bo winda moja potrzebuje duzo pradu (s'winch 9.0). W zwiazku z powyzszem beda 2Xakumulatory i wyjscie snorka z lewej. Mierzylem, liczylem i wyszlo mi ze samuraj jest ch**owo mały
Jak ma ktos podobny patent i sensownie zmiescil 2akumulatory i wyjscie snorka prosze o fotke na prv lub tutai.
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » ndz sie 13, 2006 10:14 pm
jeśli chcesz połączyć 2 aku i snorkel to może być problem ,najłatwiej to wrzucic na pake i dobrze przymocować co prawda mój kolega ma 1.9D w samuraiku snorkela i 2 mniejsze aku z przodu pod maska

Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
CittO
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 31, 2003 6:39 pm
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: CittO » pn sie 14, 2006 12:51 am
Michał_1989 pisze:jeśli chcesz połączyć 2 aku i snorkel to może być problem ,najłatwiej to wrzucic na pake i dobrze przymocować co prawda mój kolega ma 1.9D w samuraiku snorkela i 2 mniejsze aku z przodu pod maska

myslalem o wrzuceniu na pake aku ale spora przy tym utrata napiecia, wiec raczej jestem gotow zeby to jakos upakowac pod maske.
-
Karol L

- Posty: 351
- Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Karol L » pn sie 14, 2006 8:49 am
CittO pisze:Micha³_1989 pisze:myslalem o wrzuceniu na pake aku ale spora przy tym utrata napiecia, wiec raczej jestem gotow zeby to jakos upakowac pod maske.
Chyba przesadzasz, dajesz pozadne (grube) kable i spadki napiecia sa niezauwazalne. Ja mam na pace i jest OK. Przy okazji zakladasz sobie hebel, poza tym poprawiasz wywazenie auta. To ma duzo zalet.
Karol L
Samurai 1.6TD
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn sie 14, 2006 9:44 am
Ja u siebie przy 2 wyciągarkach( Warn 9.5XP i Superwinch X9) mam jeden akumulator - żółtą optimę i jeden alternator. Jak na razie daje radę i nie miałem problemów z brakiem prądu nawet w nocy gdzie dochodzą halogeny, a alternator nie był w 100% sprawny.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
CittO
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 31, 2003 6:39 pm
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: CittO » pn sie 14, 2006 11:23 am
Adam.Ż pisze:Ja u siebie przy 2 wyciągarkach( Warn 9.5XP i Superwinch X9) mam jeden akumulator - żółtą optimę i jeden alternator. Jak na razie daje radę i nie miałem problemów z brakiem prądu nawet w nocy gdzie dochodzą halogeny, a alternator nie był w 100% sprawny.
Po prostu mozna nakrecic program nie do wiary, bo rozmawialem z wieloma elektrykami i mowili wszyscy zgodnie ze na 1 instalacji i 1 aku nie pociagnie i ze alternator nie nadazy z ladowaniem. Wlasnie, jaaki masz alternator? Zamieszales mi w koncepcji

-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » pn sie 14, 2006 11:32 am
to zmotaj mocniejszy alternator i większy akumulator (odpowiedni do alternatora)
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw sie 17, 2006 1:00 pm
Ja u siebie mam aku 100Ah na pace.
Gruby kabel idzie do przodu i nie widzę różnicy w porównaniu z aku pod maską.
A pod maską zostawiłem zapasowy mały akumulator wpięty tylko masą w instalację. W razie W przepinam klemy na zapasowy i jadę dalej.
Za tym zapasowym idzie rura snorkela przez podszybie - wystarczyło przesunąć przepust z wiązką komputera bardziej w stronę kierowcy.
Alternator 90A od jakiegoś opla.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
CittO
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 31, 2003 6:39 pm
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: CittO » czw sie 17, 2006 3:15 pm
Kostuch pisze:Ja u siebie mam aku 100Ah na pace.
Gruby kabel idzie do przodu i nie widzę różnicy w porównaniu z aku pod maską.
A pod maską zostawiłem zapasowy mały akumulator wpięty tylko masą w instalację. W razie W przepinam klemy na zapasowy i jadę dalej.
Za tym zapasowym idzie rura snorkela przez podszybie - wystarczyło przesunąć przepust z wiązką komputera bardziej w stronę kierowcy.
Alternator 90A od jakiegoś opla.
to sie nazywa konstruktywna odpowiedz. jakbys zapodal jeszcze fotke pogladaowa byloby lodziomiodzio.
Słowem pakowac drugi alternator szkoda sensu (trzeba by go bylo wlaczac na czas winchowania bo inaczej za duze przeciazenia).
-
Mroczny
-

- Posty: 40591
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: Mroczny » czw sie 17, 2006 6:38 pm
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » czw sie 17, 2006 6:42 pm
CittO pisze:Adam.Ż pisze:Ja u siebie przy 2 wyciągarkach( Warn 9.5XP i Superwinch X9) mam jeden akumulator - żółtą optimę i jeden alternator. Jak na razie daje radę i nie miałem problemów z brakiem prądu nawet w nocy gdzie dochodzą halogeny, a alternator nie był w 100% sprawny.
Po prostu mozna nakrecic program nie do wiary, bo rozmawialem z wieloma elektrykami i mowili wszyscy zgodnie ze na 1 instalacji i 1 aku nie pociagnie i ze alternator nie nadazy z ladowaniem. Wlasnie, jaaki masz alternator? Zamieszales mi w koncepcji

Alternator od jakiegoś Forda(pasuje w orginalne mocowanie) a akumulator Optima Yellow Top.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt sie 22, 2006 6:31 pm
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » wt sie 22, 2006 7:45 pm
Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt sie 22, 2006 7:57 pm
Adekwatną do potrzeb
100Ah
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » wt sie 22, 2006 8:12 pm
Kostuch pisze:
Adekwatną do potrzeb
100Ah
Ok ale jakoś tak wymiarowo jest duży czy mi sie tylko tak zdaje

Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » wt sie 22, 2006 8:13 pm
A waży coś koło 30kg pewnie.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt sie 22, 2006 8:20 pm
Michał_1989 pisze:Kostuch pisze:
Adekwatną do potrzeb
100Ah
Ok ale jakoś tak wymiarowo jest duży czy mi sie tylko tak zdaje

No, pod maskę raczej nie wejdzie...
Na zdjęciu wydaje się duży, bo nie stoi bezpośrednio na podłodze. Jego kosz jest na nogach - tak musiałem, bo przechodzą tamtędy przewody z gazem. Poza tym ma lepszą wentylację.
Waży dwadzieścia kilka kilo, ale dociąża tył więc jest pewien pozytyw

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
CittO
- jestem tu nowy...

- Posty: 71
- Rejestracja: sob maja 31, 2003 6:39 pm
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: CittO » wt sie 22, 2006 9:38 pm
to jest jezdzaca elektrownia
patent dobry, choc nie wiem czy na poczatek nie zapodam wiekszego alternatora i zel aku...
-
ghostek
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: wt kwie 04, 2006 12:50 pm
- Lokalizacja: Opole
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ghostek » śr sie 23, 2006 2:14 pm
Kostuch, pytanko. Wyprowadziłeś snorka przez blachę za akumulatorem, tam jest pusta puszka, czy na coś uważać?
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr sie 23, 2006 8:54 pm
Jest pusto (tzn jak przesuniesz przepust wiązki elektrycznej, robi się pusto).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
ghostek
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: wt kwie 04, 2006 12:50 pm
- Lokalizacja: Opole
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ghostek » czw sie 24, 2006 8:56 am
dzięks

-
rort_

- Posty: 1681
- Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: rort_ » czw gru 07, 2006 9:49 pm
ghostek pisze:Kostuch, pytanko. Wyprowadziłeś snorka przez blachę za akumulatorem, tam jest pusta puszka, czy na coś uważać?
A którędy się tam dostać? Tzn jak już wytnę dwa otwory, to jakoś kolanko tam wsadzę, czy tzeba wyciąć jedną dziure wiekszą (to ta z silikonem??

) i przez nią wkładać kolanko i jakoś to łączyć? Czy za deską jest jakieś tajemne wejście?
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » czw gru 07, 2006 10:04 pm
Jak masz na wtrysku to kiepsko, tam akurat jest "komputer" i trzeba go przesunąć. Jest z tym sporo zabawy, oszczędne te kurduple i mało kabelków dali.
Jak masz gaznik nie ma problemu.[/url]
-
rort_

- Posty: 1681
- Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: rort_ » czw gru 07, 2006 10:08 pm
Czyli dostanię się do tego 'pomieszczenia'? Od środka? Trza deskę wypierdzielić? Bo komorę silnika mam taką zachlastaną, że nie wiem, czy są tam jakieś śrubki... Gaźnika mam.
Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
protetyk
-

- Posty: 3646
- Rejestracja: wt lis 02, 2004 1:25 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: protetyk » czw gru 07, 2006 10:19 pm
Tam nie ma pomieszczenia.
Wsadż głowe pod deske i wszystko stanie się jasne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości