Wskaznik zalaczonych napedow-Vitara
Moderator: Albert_N
Wskaznik zalaczonych napedow-Vitara
Witam. Po poszperaniu na forum juz chybe wiem jak uzywac napedow , natomiast mam pytanie odnosnie wskazania aktualnie zalaczonego napedu na desce rozdzielczej, Przy polozeniu 2H i N nic nie jest wyswietlane Natomiast po przelozeniu w 4H wyswietla sie 4WD, po zmianie na 4L nadal jest to samo i rozpoznac roznice w zalaczonym napedzie mozna tylko po polozeniu lewarka. Czy jest to normalne , czy tez powinien sie wyswietlac napis np. 4WDL ?
Pozdrawiam,
Adam
Pozdrawiam,
Adam
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
W mojej Suzi jest tak samo (only 4 WD) bez różnicy które...
No ale mimo, że mam ją kilkanaście dni, raczej nie sposób się pomylić ...
Zresztą jest "wskaźnik" - taka mniejsza wajcha przy skrzyni biegów
Ja osobiście poznaję, że włączyłem 4L, jak na 4 biegu wyprzedzaja mnie rowerzyści
No ale mimo, że mam ją kilkanaście dni, raczej nie sposób się pomylić ...

Zresztą jest "wskaźnik" - taka mniejsza wajcha przy skrzyni biegów

Ja osobiście poznaję, że włączyłem 4L, jak na 4 biegu wyprzedzaja mnie rowerzyści

Robert
Chevrolet Tracker (Suzuki Vitara Long)
Benzyna 2,5 V6 , Automat
Chevrolet Tracker (Suzuki Vitara Long)
Benzyna 2,5 V6 , Automat
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
Zgodnie z manualem 4H jest przeznaczone do jazdy na mokrej lub oblodzonej/osnieżonej jezdni i do off roadu.
Zwraca się uwagę na zwiekszona konsumpcje paliwa w tym trybie.
Jazda w innych warunkach skutkuje większym zużyciem opon i zwiększonymi siłami działajacymi na mosty.
Nie jest jednak zabroniona...
Tylko (jak ktoś napisał) "po co" ?
(na suchym asfalcie 4x4?)
UPDATE - jak masz troche śniegu, a trochę asfaltu, to ten asfalt nigdy nie jest "suchy", a nawet gdyby był to masz mokre opony
Zreszta jeżeli amerykański manual tego nie zabrania (a zabrania parkowania na suchych liściach - bo moze być pożar - i 1001 innych rzeczy
) to NAPEWNO NIC SIE NIE STANIE
[jaki ja "mundry" już jestem - bo wczoraj 3 godziny siedziałem nad manualem]

Zwraca się uwagę na zwiekszona konsumpcje paliwa w tym trybie.
Jazda w innych warunkach skutkuje większym zużyciem opon i zwiększonymi siłami działajacymi na mosty.
Nie jest jednak zabroniona...
Tylko (jak ktoś napisał) "po co" ?
(na suchym asfalcie 4x4?)
UPDATE - jak masz troche śniegu, a trochę asfaltu, to ten asfalt nigdy nie jest "suchy", a nawet gdyby był to masz mokre opony

Zreszta jeżeli amerykański manual tego nie zabrania (a zabrania parkowania na suchych liściach - bo moze być pożar - i 1001 innych rzeczy


[jaki ja "mundry" już jestem - bo wczoraj 3 godziny siedziałem nad manualem]



Ostatnio zmieniony czw sie 31, 2006 8:58 am przez Mad Bob, łącznie zmieniany 1 raz.
Robert
Chevrolet Tracker (Suzuki Vitara Long)
Benzyna 2,5 V6 , Automat
Chevrolet Tracker (Suzuki Vitara Long)
Benzyna 2,5 V6 , Automat
Nie koniecznie kilka metrów, jak rozłączysz napęd dzwignią wewnątrz auta to uchyl sobie szybę, wystaw głowę poza nią, przycisz radio (tubęZURIT pisze:dzięki za wskazówki. a przy okazji : mam automatyczne sprzegielka - czy żeby rozłączyć napęd po zmianie z 4H na 2H musze koniecznie cofnąć kilka metrów ?

Proste?
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...
Eee, nie chwytam - wyjaśnijcie noobowi
W instrukcji wyczytałem, że 2-4 i 4-2 mogę sobie zmieniać w trakcie jazdy (koła prosto, prędkość poniżej 100 km/h)
Mam to inaczej rozwiaząne?
Czy OCB?
Hmm, im więcej czytam, tym mniej rozumiem
i coraz bardziej się boję 

W instrukcji wyczytałem, że 2-4 i 4-2 mogę sobie zmieniać w trakcie jazdy (koła prosto, prędkość poniżej 100 km/h)
Mam to inaczej rozwiaząne?
Czy OCB?
Hmm, im więcej czytam, tym mniej rozumiem


Robert
Chevrolet Tracker (Suzuki Vitara Long)
Benzyna 2,5 V6 , Automat
Chevrolet Tracker (Suzuki Vitara Long)
Benzyna 2,5 V6 , Automat
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Instrukcja obsługi dotyczy aut nowych i prawie nowych, w bardzo dobrym stanie, gdzie nie trzeba się przejmować niektórymi sprawami. W autach z bogatą historią lepiej dmuchać na zimne. W końcu większość mechanizmów jest mniej lub bardziej wyeksploatowana i wymaga więcej troski niż gdyby były nowe.
Tak mi się wydaje

z tego co się orientuję, to w czasie jazdy można zmieniać 2H na 4H i z powrotem ale tylko przy manualnych sprzęgiełkach (tzn. przy automatach pewnie też się da, tylko mogą tego nie wytrzymać)Mad Bob pisze:Eee, nie chwytam - wyjaśnijcie noobowi![]()
W instrukcji wyczytałem, że 2-4 i 4-2 mogę sobie zmieniać w trakcie jazdy (koła prosto, prędkość poniżej 100 km/h)
Mam to inaczej rozwiaząne?
Czy OCB?
Hmm, im więcej czytam, tym mniej rozumiemi coraz bardziej się boję
- Marta&Marek
-
- Posty: 1402
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
- Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
- Kontaktowanie:
@Mad Bob - a czy twoja furka, to nie przypadkiem podróbka
GV
Tam jest to inaczej rozwiązane. Przyn. w XLce Suziego było tak, że 4 WD mógł sobie w czasie jazdy załączać, a reduktor po zatrzymaniu (chyba).
Jeśli chodzi o starsze auta - przy manualach można zapinać / rozpinać w czasie jazdy i w zależności od tego, czy sprzęgiełka są zapięte / rozpięte mamy lub nie 4WD
W przypadku braku sprzęgiełek też można zapiąć / wypiąć przód w czasie jazdy (koła oczywiście prosto)
W przypadku automatów jest to wg instrukcji niedopuszczalne.


Jeśli chodzi o starsze auta - przy manualach można zapinać / rozpinać w czasie jazdy i w zależności od tego, czy sprzęgiełka są zapięte / rozpięte mamy lub nie 4WD

W przypadku braku sprzęgiełek też można zapiąć / wypiąć przód w czasie jazdy (koła oczywiście prosto)
W przypadku automatów jest to wg instrukcji niedopuszczalne.
Krowa - KDJ95 skundlona przekaźnikiem z GMa 

U mnie jest wklejona dla amerykańców instrukcja przy rozdzielni napędów i tam jest właśnie napisane o tym, ze można zmieniać z 2 na 4 w czasie jazdy (koła prosto i poniżej 100km/h)
Podróbka to jest bo się nazywa Chevrolet, ale w środku bebechy sygnowane Suzuki
Podróbka to jest bo się nazywa Chevrolet, ale w środku bebechy sygnowane Suzuki

Robert
Chevrolet Tracker (Suzuki Vitara Long)
Benzyna 2,5 V6 , Automat
Chevrolet Tracker (Suzuki Vitara Long)
Benzyna 2,5 V6 , Automat
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości