Grand Vitara 2003 - dostosowanie do off-road
Moderator: Albert_N
- Krzysztof O.
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Grand Vitara 2003 - dostosowanie do off-road
Mam lekkie doświadczenie użytkownika - w przeróbkach Grand Vitary (poprzedni model) z fabrycznej na soft off-road. Zainetersowanym przeslę zdjęcia.
- michal_cobra
-
- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
Re: Grand Vitara 2003 - dostosowanie do off-road
Nie zainteresowanym tylko się pochwalKrzysztof O. pisze:Mam lekkie doświadczenie użytkownika - w przeróbkach Grand Vitary (poprzedni model) z fabrycznej na soft off-road. Zainetersowanym przeslę zdjęcia.

michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra

gg 9559834; skype michal_cobra
- Krzysztof O.
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- michal_cobra
-
- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
Polecam http://www.imageshack.us/Krzysztof O. pisze:No dobra. Jak już tak ładnie prosisz, to się chwalę ... ale najpierw muszę nauczyć się dołączać zdjęcia do forumowych postów.

michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra

gg 9559834; skype michal_cobra
- Krzysztof O.
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Zdjęcia może kiedyś - po kursie dołączania.
Teraz opowiem: Grand Vitary od dealera - to dosyć trudny temat w zakresie dostosowania do off-road. Nawet niezbyt extremalnego. Otóż: snorkerów do bezzynowych - nie ma gotowych. Bagażniki na dach - tylko Calmini lub rodzime warszaty - co zbyt długo trwa (przymiarki, poprawki, malowanie, itp.). Lift zawieszenie - tylko Calmini. Dużo kasy, ale efekt dobry. Razem z wyższymi oponami i liftem zaw. GV jest wyższa o prawie 10 cm. Na zawieszeniu Calmini jeździ się dużo lepiej - także szosowo.
Ale za to: w Polsce brak opon, które po podwyższeniu wchodzą pod GV, na oryginalnych felgach, z wykorzystaniem maksymalnym miejsca. W zasadzie maksymalny rozmiar to 235/75/R16 - chociaz i tak troszeczke zawadząją o wahacz. Nie ma w RP takich opon MT lub AT. Są Coopery szosowe i zimowe.Zderzak przedni - zrobiłem w polskim warsztacie trochę na wzór Calmini. Wymiana tylnego zderzaka plastikowego - to dosyć dużo pracy i efekt niepewny - więc na razie go zostrawiłem, aż odpadnie przy jakims wyjeździe. Wtedy da się metalowy - też z wyciagarką z tyłu (o ile z tyłu ma sens
? Może ktoś mi powie.).
Na bagażniku jest fajne miejsce na antene CB, uchwyt do pełnowymiarowej łopaty oraz uchwyt na lifta. No to chyba tyle z procederu psucia GV.
Teraz opowiem: Grand Vitary od dealera - to dosyć trudny temat w zakresie dostosowania do off-road. Nawet niezbyt extremalnego. Otóż: snorkerów do bezzynowych - nie ma gotowych. Bagażniki na dach - tylko Calmini lub rodzime warszaty - co zbyt długo trwa (przymiarki, poprawki, malowanie, itp.). Lift zawieszenie - tylko Calmini. Dużo kasy, ale efekt dobry. Razem z wyższymi oponami i liftem zaw. GV jest wyższa o prawie 10 cm. Na zawieszeniu Calmini jeździ się dużo lepiej - także szosowo.
Ale za to: w Polsce brak opon, które po podwyższeniu wchodzą pod GV, na oryginalnych felgach, z wykorzystaniem maksymalnym miejsca. W zasadzie maksymalny rozmiar to 235/75/R16 - chociaz i tak troszeczke zawadząją o wahacz. Nie ma w RP takich opon MT lub AT. Są Coopery szosowe i zimowe.Zderzak przedni - zrobiłem w polskim warsztacie trochę na wzór Calmini. Wymiana tylnego zderzaka plastikowego - to dosyć dużo pracy i efekt niepewny - więc na razie go zostrawiłem, aż odpadnie przy jakims wyjeździe. Wtedy da się metalowy - też z wyciagarką z tyłu (o ile z tyłu ma sens

Na bagażniku jest fajne miejsce na antene CB, uchwyt do pełnowymiarowej łopaty oraz uchwyt na lifta. No to chyba tyle z procederu psucia GV.
- michal_cobra
-
- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
- Krzysztof O.
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Sam nie mieszam w samochodzie, bo się nie znam. Jak sie da kupuję "gotowce" - bo po co wyważać otwarte drzwi. Jacys fachowcy kiedyś dobrali sprężyny, amorki, wahacze itp. Przychodzi paczka i masz z głowy myślenie, ale niestety też masz pustą portmonetkę. Coś za coś.
Nie mam zresztą czasu na demolki i eksperymenty.
Muszę mieć samochód uniwersalny: do pracy, na ryby, na off-road, do opery i do kościoła. Wielki ekstrem mnie nie interesuje. Auto też nie może burzyć powszechnej opinii o wyglądzie samochodu. Preferuję zrównoważoną wizję.
Na pryw przesyłam kilka fotek. Możesz zamieścić - wybierz które. Dzięki.
Nie mam zresztą czasu na demolki i eksperymenty.
Muszę mieć samochód uniwersalny: do pracy, na ryby, na off-road, do opery i do kościoła. Wielki ekstrem mnie nie interesuje. Auto też nie może burzyć powszechnej opinii o wyglądzie samochodu. Preferuję zrównoważoną wizję.
Na pryw przesyłam kilka fotek. Możesz zamieścić - wybierz które. Dzięki.
- michal_cobra
-
- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
- michal_cobra
-
- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
A o to fotki
http://img377.imageshack.us/my.php?image=364bigqh2.jpg
http://img255.imageshack.us/my.php?image=365bigvb2.jpg
http://img453.imageshack.us/my.php?imag ... 812mn0.jpg
http://img255.imageshack.us/my.php?imag ... 322yu5.jpg
http://img255.imageshack.us/my.php?imag ... 334nf4.jpg
http://img377.imageshack.us/my.php?imag ... 001zb0.jpg
A tak na magrinesie jaki to rozmiar kół ?
I czy nie przesadziłeś z długością przedniego zderzaka? Gdy by był krótszy lepszy kąt natarcia by miała.
http://img377.imageshack.us/my.php?image=364bigqh2.jpg
http://img255.imageshack.us/my.php?image=365bigvb2.jpg
http://img453.imageshack.us/my.php?imag ... 812mn0.jpg
http://img255.imageshack.us/my.php?imag ... 322yu5.jpg
http://img255.imageshack.us/my.php?imag ... 334nf4.jpg
http://img377.imageshack.us/my.php?imag ... 001zb0.jpg
A tak na magrinesie jaki to rozmiar kół ?
I czy nie przesadziłeś z długością przedniego zderzaka? Gdy by był krótszy lepszy kąt natarcia by miała.
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra

gg 9559834; skype michal_cobra
- Krzysztof O.
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Publiczne dzięki za pomoc dla komputerowego dyletanta (KO).
Odpowiadam:
rozmiar opon: 235/75/R16
zderzak jest taki na ile pozwalały względy techniczne (widocznie coś fabrycznego wystaje pod zderzakiem). Zderzak był projektowany jako najmniejszy, najskromniejszy, najkrótszy, najlżejszy. Ma pod spodem wygodne uchwyty do wyciągania i dziuki na lift od przodu. Zrezygnowałem z miejsca na wyciągarkę - bo tedy auto szkaradnie wygląda (obejrzyj www.calmini.com - rozdział dla Suzuki). Być może mu brakuje kangurów - ale można dospawać.
Odpowiadam:
rozmiar opon: 235/75/R16
zderzak jest taki na ile pozwalały względy techniczne (widocznie coś fabrycznego wystaje pod zderzakiem). Zderzak był projektowany jako najmniejszy, najskromniejszy, najkrótszy, najlżejszy. Ma pod spodem wygodne uchwyty do wyciągania i dziuki na lift od przodu. Zrezygnowałem z miejsca na wyciągarkę - bo tedy auto szkaradnie wygląda (obejrzyj www.calmini.com - rozdział dla Suzuki). Być może mu brakuje kangurów - ale można dospawać.
- Krzysztof O.
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
ogolnie super, fajna GV, gratuluje, ale
Krzysztof O. pisze:
Sam nie mieszam w samochodzie, bo się nie znam.


Uniwersalne - ladne slowo ale tylko w teorii, nie ma dobrych uniwersalnych rozwiazan, sa tylko kompromisy mniejsze lub wieksze ale zawsze cos za cosKrzysztof O. pisze: Muszę mieć samochód uniwersalny: do pracy, na ryby, na off-road, do opery i do kościoła. Wielki ekstrem mnie nie interesuje.
czyli co? bo nie rozumiem czym charakteryzuje sie "powszechna opinia o wygladzie samochodu" i gdzie jest granica?Krzysztof O. pisze: Auto też nie może burzyć powszechnej opinii o wyglądzie samochodu. Preferuję zrównoważoną wizję.
Ostatnio zmieniony pn wrz 04, 2006 6:14 pm przez piotr_z, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysztof O.
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Krzysztof O.
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- michal_cobra
-
- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
I jeszcze pytanie: po co jest ten prog w przednim zderzaku?
a co do opon: to przeciez mozna 245/75/16 ktore to opony sa tylko 15 mm wyzsze lub jak za duzo to 225/75/16 nizsze o 15 mm.
ale jak potrzebujesz autka do jazdy w terenie (zabudowanym) to zostan przy takich jak masz bo MT na czarne to wyzwanie (szczegolnie zima lub na mokrym)
a co do opon: to przeciez mozna 245/75/16 ktore to opony sa tylko 15 mm wyzsze lub jak za duzo to 225/75/16 nizsze o 15 mm.
ale jak potrzebujesz autka do jazdy w terenie (zabudowanym) to zostan przy takich jak masz bo MT na czarne to wyzwanie (szczegolnie zima lub na mokrym)

- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Pwiem szczerze że niema takiego rozmiaru są 235/70/R16 , a sprawdzałeś czy są wogóle takie opony poza polską do kupienia ,bo może poprostu niema takiego rozmiaru bo to wychodzi w calach 30/9.0/R16 a takich też nigdzie niespotkałemKrzysztof O. pisze:No to znajdź mi opony MT o rozmiarze 235/75/R16.
Flaszkę stawiam.

Suzuki Samurai 2.0i
/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 


-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
- Krzysztof O.
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Nie działam na zlecenie kogokolwiek.
Calmini wcalę nie promuję - mógłbym parę przykrych słów o nich powiedzieć.
Poza Polską sa takie opony w USA (MT i AT), ale nikt ich nie sprowadza do RP.
Co do rozmiarów: szersze zawadzają o wahacze (wiem , że jest na to rada: ograniczyć skręt mechanicznie lub dystatnse włożyć lub pamiętać w terenie o ograniczaniu skrętu lub po prostu palić oponki
). Wyższe już nie zmieszczą się z tyłu.

Poza Polską sa takie opony w USA (MT i AT), ale nikt ich nie sprowadza do RP.
Co do rozmiarów: szersze zawadzają o wahacze (wiem , że jest na to rada: ograniczyć skręt mechanicznie lub dystatnse włożyć lub pamiętać w terenie o ograniczaniu skrętu lub po prostu palić oponki

- Krzysztof O.
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- michal_cobra
-
- Posty: 973
- Rejestracja: wt gru 27, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Wesoła
Piotrowi chodzi chyba o to na co ja również zwróciłem uwagę, czyli ten rant(wokół zderzaka) który jest trochę wyższy od ten poziomej części(blachy) ?Krzysztof O. pisze:Piotrze Z. : O jakim progu w przednim zderzaku mówisz ? Nie ma progu. Tylko otwory na lift.
michal_c ==> Vitara 1.6 8v LPG + LSD
gg 9559834; skype michal_cobra

gg 9559834; skype michal_cobra
- Krzysztof O.
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Krzysztof O.
- jestem tu nowy...
- Posty: 24
- Rejestracja: pn wrz 04, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość