Lekki i mocny silnik do samuraja
Moderator: Albert_N
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Dzięki za wszystkie komentarze. Dyskusja nie okazała się akademicka, bo z koncepcji 'tuningujemy Jimiego' wyszła koncepcja 'BMW 1.8 IS'.
A na allegro silników w cholerę, kupujemy silnik ze skrzynią, sprzęgłem, komputerkami, całą elektryką i w ogóle ze wszystkim. Ceny bardzo przystępne.
Dla potomności - jakby ktoś chciał tuningować i uturbiać Jimiego, cena za 140 - 160 koni to według szacunków jakiejś firmy z Warszawy, co temat ponoć ogarnia, kwota ok. 5 tysięcy. A dla zapaleńców - z benzyny 1.3 idzie ponoć zrobić 380 koni.
A na allegro silników w cholerę, kupujemy silnik ze skrzynią, sprzęgłem, komputerkami, całą elektryką i w ogóle ze wszystkim. Ceny bardzo przystępne.
Dla potomności - jakby ktoś chciał tuningować i uturbiać Jimiego, cena za 140 - 160 koni to według szacunków jakiejś firmy z Warszawy, co temat ponoć ogarnia, kwota ok. 5 tysięcy. A dla zapaleńców - z benzyny 1.3 idzie ponoć zrobić 380 koni.
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
A wie ktos, jak bardzo szczesliwy ze wspolpracy z silnikiem 140 koni bedzie reduktor, polosie i inne podzespoly? Cos trzeba powzmacniac przy kolkach 29x9,5?
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Jakich przechyłach?KSikorski pisze:I smarowanie na przechyłach?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
A tak BTW, zapaleńcy golfowi zdejmują z pompy w 1,6TD ogranicznik obrotów, tak aby bez problemu wkręcały się do 6 tyś obr/min i nie słabły, i co ciekawe te silniki to wytrzymują.
Także jakby nie patrzeć to jest diesel typu szlifierka kątowa.

Także jakby nie patrzeć to jest diesel typu szlifierka kątowa.

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Moim zdaniem nie ma takiej potrzeby. Po za tym to nie jest silnik do topienia w gęstym błocie. Chyba że sobie ktoś zrobi jakąś hardmadafaka szczelną obudowę rozrządu.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
KSikorski pisze:I smarowanie na przechyłach?
nie czepiaj sie wlasnie zajechalem silnik - ale Vandal juz dal rozwazanie
a wieczorem dostane schemat zewnetrznego smarowania i kolejny bedzie lepszy
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
złym tokiem leciszFranek_ pisze:Dzięki za wszystkie komentarze. Dyskusja nie okazała się akademicka, bo z koncepcji 'tuningujemy Jimiego' wyszła koncepcja 'BMW 1.8 IS'.
A na allegro silników w cholerę, kupujemy silnik ze skrzynią, sprzęgłem, komputerkami, całą elektryką i w ogóle ze wszystkim. Ceny bardzo przystępne.
.
znajdz rozbita bmke albo zardzewiala
ja kupilem taka za 1200 zl wziolem wszytko co bylo potrzeba i sprzadalem wsumie na czesci za 3 tys
a bedziesz potrzebowal kilku rzeczy z niej poza tym co napisales np zegary b jest w nich kilka czujników
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Milas, a co poza samym silnikiem, skrzynia, komputerem, wiazka, przeplywomierzem, sprzeglem i zegarami bedzie potrzebne do swapa?
Pytanie 2 - co z uszczelnieniem tego silnika? Na co zwrocic uwage?
Pytanie nr 3 - czy ktores podzespoly trzeba przy tych 140 koniach wzmacniac?
Pytanie 2 - co z uszczelnieniem tego silnika? Na co zwrocic uwage?
Pytanie nr 3 - czy ktores podzespoly trzeba przy tych 140 koniach wzmacniac?
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Ja mam silnik M40 i przy kołach 235/75R15 (czyli 29x9.5) reduktor i seryjne półosie ( i przeguby) dają radę.Franek_ pisze:A wie ktos, jak bardzo szczesliwy ze wspolpracy z silnikiem 140 koni bedzie reduktor, polosie i inne podzespoly? Cos trzeba powzmacniac przy kolkach 29x9,5?
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Good news. A uszczelniales cos w tym silniku?
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
a jak wam powiem, że Pszczoła z silnikiem opla pali mniej niż 2,5l/hmilas pisze:niema zle
56 km + 1 godzina w terenie = 10 litrow
nastepny tydzien
od 10-14 w terenie ( bez dojazdu) = wlane 9 litrow
jesli omnie chodzi rewelacyjnie
zbiornik 45l wystarcza na 20 godzin rajdu, nie gasząc auta.
co do grzania to chłodnica z tyłu, pompa obiegowa na wyłączniku termostatycznym i nie jest potrzebna, nawet na dłuższym postoju na przechyłach.
temperatura pracy w granicach 92-97 C termostat zostawiony w silniku
z największą zaletą, to jest to http://allegro.pl/opel-vectra-astra-cal ... 98676.html
kupujesz goły słupek i wymieniasz, nawet uszczelniaczy się nie opłaca wymieniać

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
To Ci odpowiem, że delikatnie jeżdżona=)Adas pisze: a jak wam powiem, że Pszczoła z silnikiem opla pali mniej niż 2,5l/h
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
no raczej nie kręcę kołami do odcięcia jadąc na windzieFranek_ pisze:To Ci odpowiem, że delikatnie jeżdżona=)Adas pisze: a jak wam powiem, że Pszczoła z silnikiem opla pali mniej niż 2,5l/h


https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
no szpej do tych 2.0 opla jest nie przyzwoicie tani... 

grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
pedal sprzedlaz silownikiemFranek_ pisze:Milas, a co poza samym silnikiem, skrzynia, komputerem, wiazka, przeplywomierzem, sprzeglem i zegarami bedzie potrzebne do swapa?
Pytanie 2 - co z uszczelnieniem tego silnika? Na co zwrocic uwage?
Pytanie nr 3 - czy ktores podzespoly trzeba przy tych 140 koniach wzmacniac?
pompe paliwa - bo ma swoje cisnienie 3.5 bara
musisz dorobic przejscowke na wal z 2 krzyzakami wiec potrzebujesz wal zenby zniego to zrobic
jaks obie cos przypomne dam znac
silnik teraz bym tylko kable uszczelnil silikonem - pozatym jest ok
ja na 8v ukrecilem za jednym razem most i przegob
a na isie tylko raz przegob
plus jest taki ,ze 8v zeby wyjechac trzebabylo cisnac i nieraz sie przegielo
w isie wiekszosc na lajciku
ale powiem wam jezdzilem wczoraj zmota z silnikiem z civika i reduktor z samuraja + mosty z audi guatro
to co inne zmoty robnily na pelnej faji on robil bez reduktora - jak wlaczyl reduktor to na pionawa scine sie wspinal
auto opisane na mojej stronie w dziale auta
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
A na kiego mu zegary
od BMW 


BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
a ktos mi mowil ,ze musza byc wiec wsadzilem 

- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
M44 wymaga zegarów a dokładnie modułu od immo ze środka zegarów M42 nie
Wow to masz suzoBMW

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
- dominik502
-
- Posty: 269
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
- Lokalizacja: Płońsk
- Kontaktowanie:
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Uszczelniłem tylko kopułkę, reszta jest ori.Franek_ pisze:Good news. A uszczelniales cos w tym silniku?
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
A ja planuje przełozyc do mojego samca silnik z baleno 1.8 121ps, jezdzi juz pare taki aut i radza sobie bardzo dzielnie:)
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Do uszczelnienia kabli proponuję zamiast silikonu znany środek "wazelinę" silikon jest octowy i potrafi powodować korozje styku.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
kamilooo pisze:A ja planuje przełozyc do mojego samca silnik z baleno 1.8 121ps, jezdzi juz pare taki aut i radza sobie bardzo dzielnie:)
I to dobre rozwiazanie


Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
A jak tam przy tym silniku wygląda sprawa z aparatem zapłonowym ?- ps. już się przyjżałem pokiełbasiłem 1.6 z 1.8Kwadrat pisze:kamilooo pisze:A ja planuje przełozyc do mojego samca silnik z baleno 1.8 121ps, jezdzi juz pare taki aut i radza sobie bardzo dzielnie:)
I to dobre rozwiazanieMontujemy juz w trzecim aucie taki silnik i jest ok
- MarekSS
- jestem tu nowy...
- Posty: 93
- Rejestracja: czw paź 16, 2008 7:12 pm
- Lokalizacja: Więciorka/ małopolska
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Witam
Poszukuje namiaru na gościa z czanca który robi przejsciówki z vw. Pisałem juz do jednego z kolegów z forum ale niezna dokładnie namiaru. Szukałem na allegro ale nieznalazłem.

Niech BŁOTO będzie z Wami 

- witson
- jestem tu nowy...
- Posty: 75
- Rejestracja: czw maja 21, 2009 10:19 pm
- Lokalizacja: Jędrzejów / Świętokrzyskie
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
poszukaj na samurai.org.pl w dziale swapy koleś przekładał diesla vw i robił flansze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości