budowa zmoty

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: budowa zmoty

Post autor: vandall1 » ndz lut 16, 2014 10:10 pm

:o :o :o amortyzacja nie przewidywana?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: budowa zmoty

Post autor: leon zet » ndz lut 16, 2014 10:15 pm

Ciekawe ile toto waży. Spora masa nieresorowana może w tym siedzieć.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: budowa zmoty

Post autor: vandall1 » ndz lut 16, 2014 10:17 pm

postęp musi być :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: budowa zmoty

Post autor: Adam.Ż » pn lut 17, 2014 12:40 am

vandall1 pisze::o :o :o amortyzacja nie przewidywana?
jak to nie - to jest sztywny most przecie;)

Obrazek

tylko w tym przypadku sporo podniósł gruche do góry. Ja chce tylko troche.
leon zet pisze:Ciekawe ile toto waży. Spora masa nieresorowana może w tym siedzieć.
na pewno mniej niż w unimogu :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: budowa zmoty

Post autor: ŁeLeK » pn lut 17, 2014 10:07 am

No fajnie fajnie... tylko w przypadku takiego mostu musimy zaopatrzyć się w Coilovery albo amortyzatory z hamerykańskiego (airshocks). No i przekładnie hydrauliczną, nie zwykłą kolumne kierowniczą z drążkami
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Placek^
Posty: 1594
Rejestracja: czw paź 13, 2011 7:37 pm
Lokalizacja: Radom

Re: budowa zmoty

Post autor: Placek^ » pn lut 17, 2014 10:45 am

A szybkobieżny pojazd z przekładnią hydrauliczną nie przejdzie w Polsce badania technicznego :roll:
Jimny 1.8is
Jeep WJ 4.7 H.O.
Merc W203 Sport Coupe

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: budowa zmoty

Post autor: Adam.Ż » pn lut 17, 2014 11:44 am

ŁeLeK pisze:No fajnie fajnie... tylko w przypadku takiego mostu musimy zaopatrzyć się w Coilovery albo amortyzatory z hamerykańskiego (airshocks). No i przekładnie hydrauliczną, nie zwykłą kolumne kierowniczą z drążkami
nie rozumiem dlaczego zwykła kolumna kierownicza nie może być zastosowana i normalne sprężyny. Jeśli w mostach portalowych są normalne przekładnie to i tu tak samo można.

A tutaj naoczny przykład:
Obrazek

tutaj zamontowane taki przykład na Land Roverze z normalnymi sprężęynami:
Obrazek
Placek^ pisze:A szybkobieżny pojazd z przekładnią hydrauliczną nie przejdzie w Polsce badania technicznego :roll:
ZDJĘCIE
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: budowa zmoty

Post autor: ŁeLeK » pn lut 17, 2014 1:29 pm

Placek^ pisze:A szybkobieżny pojazd z przekładnią hydrauliczną nie przejdzie w Polsce badania technicznego :roll:
U Nas pojazd, który nie ma chlapaczy do wysokości środka osi nie przejdzie przeglądu ;) @Placek... czeeepiasz się :)
Wpadł mi kiedyś pojazd (patrol) z taką przekładnią i fajnie fajnie... tylko ile razy to trzeba było kołem kierownicy zakręcić, aby skręciło się porządnie kołami 8)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: budowa zmoty

Post autor: Adam.Ż » pn lut 17, 2014 3:26 pm

to już zależy od wielkości orbitrola i od siłownika skrętu.
Orbitrole mają różne wielkości co sie przekłada na różną ilość oleju na jeden obrót.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: budowa zmoty

Post autor: adam992 » pn lut 17, 2014 5:19 pm

a takie cuś by pomogło?
Obrazek
jakby co to jestem w posiadaniu takiego, leży i się kurzy
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: budowa zmoty

Post autor: ŁeLeK » pn lut 17, 2014 5:32 pm

To przekładnia redukujaca?
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: budowa zmoty

Post autor: adam992 » pn lut 17, 2014 5:40 pm

raczej multiplikator :)21 chyba, że potrzebujesz w drugą stronę
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Re: budowa zmoty

Post autor: ostrokolowo » pn lut 17, 2014 5:55 pm

Chyba wszystko zależy od tego w którą stronę zamontujesz... 8)
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: budowa zmoty

Post autor: Adam.Ż » pn lut 17, 2014 6:11 pm

adam992 pisze:a takie cuś by pomogło?
Obrazek
jakby co to jestem w posiadaniu takiego, leży i się kurzy
Jeśli mówisz o tym co ŁeLeK mówi to tak, ale równie dobrze by pomogła zmiana orbitrola na większy.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: budowa zmoty

Post autor: adam992 » pn lut 17, 2014 6:20 pm

Tak tak, tylko do Łelka. U nas w zmocie było to zamontowane ze względu poprzedniego właściciela startów także w rajdach szybkich, a my tylko w typowej przeprawie startujemy i okazało się niepotrzebne.
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: budowa zmoty

Post autor: vandall1 » pn lut 17, 2014 9:33 pm

................................
Ostatnio zmieniony pn lut 17, 2014 9:36 pm przez vandall1, łącznie zmieniany 1 raz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: budowa zmoty

Post autor: vandall1 » pn lut 17, 2014 9:34 pm

Wiela chcesz za tego quickenera :)22 ?
PW please
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: budowa zmoty

Post autor: ŁeLeK » pn lut 17, 2014 9:34 pm

Pół królestwa i rente Królewny :-)
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: budowa zmoty

Post autor: vandall1 » pn lut 17, 2014 9:38 pm

wolałbym takiego 1.5:1,ale ten też może być :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: budowa zmoty

Post autor: vandall1 » pn lut 17, 2014 9:41 pm

ŁeLeK pisze:Pół królestwa i rente Królewny :-)
Ło kużwa....tyle ni mom :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: budowa zmoty

Post autor: pilmar » śr lut 19, 2014 2:48 pm

ŁeLeK pisze:
Placek^ pisze:A szybkobieżny pojazd z przekładnią hydrauliczną nie przejdzie w Polsce badania technicznego :roll:
U Nas pojazd, który nie ma chlapaczy do wysokości środka osi nie przejdzie przeglądu ;) @Placek... czeeepiasz się :)
Wpadł mi kiedyś pojazd (patrol) z taką przekładnią i fajnie fajnie... tylko ile razy to trzeba było kołem kierownicy zakręcić, aby skręciło się porządnie kołami 8)
a można miec orbitrol w zgodzie z przepisami:
montujemy niewspomaganą przekładnie - jest w zgodzie z przepisami
dalej miedzy przekładnię a kierownicę dajemy orbitrol
siłownik odpowiednio dobrany wielkością połączony z drążkiem kierowniczym.
Widziałem takie rozwiązanie w skorpionie - więc chyba działa.

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Re: budowa zmoty

Post autor: ostrokolowo » pt lut 28, 2014 11:11 am

Tu masz fajny silnik do zmoty... :)21

https://www.youtube.com/watch?v=mGt-DdABOzs
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości