Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
jasiu836
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr paź 15, 2008 8:06 am
Lokalizacja: okolice słupska

Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: jasiu836 » wt mar 31, 2009 7:31 pm

Mianowicie, suzuki samurai 03.88 rok, 1,3 na gaźniku, o tym że wolnych obrotów nie moge ustawic to nie wspominam :D ,ale od jakiegoś czasu jak przygazuje to do 2 tys obrotów dziwnie chodzi( przerywa i w ogole jakoś tak kulawo ) a na postoju aż budą trzesie :o po przygazówce jest ok i w czasie jazdy tak samo, pow.2 tys zbiera się ładnie...
Dzis wymieniałem świece i nic, jutro zmienie przewody i nie wiem gdzie dalej szukać( kopułke mam nową)
Cewke też sprawdzać?? Co jeszcze???


Pozdrawiam
SJ410-był na stanie
Samurai-był na stanie
Nowa Suza-będzie będzie :)21

mirek-zuza
 
 
Posty: 112
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:37 pm
Lokalizacja: Bytom

Re: Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: mirek-zuza » wt mar 31, 2009 8:29 pm

Nie wymieniaj przewodów, nie sprawdzaj cewki, wymień gaźnik. Dwa lata temu przechodziłem to samo z tym samym rocznikiem. pozdrawiam mirek.
Rocsta 2,2D

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: PI7er » wt mar 31, 2009 11:30 pm

mirek-zuza pisze:Nie wymieniaj przewodów, nie sprawdzaj cewki, wymień gaźnik. Dwa lata temu przechodziłem to samo z tym samym rocznikiem. pozdrawiam mirek.
Prawda, pol roku temu przechodzilem identyczny stres :)21 moj tez jest 03.88 1.3 gaznik...
Adaptacja gaznika Pony rozwiazala wszelkie problemy.
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
kamil1024
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: wt lut 12, 2008 1:48 pm
Lokalizacja: Zbąszyń
Kontaktowanie:

Re: Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: kamil1024 » pn kwie 06, 2009 6:14 pm

Witam! Posiadam Sj413 na gaźniku i podobnie jak inni mam problem z obrotami do 2000 tys. Planuje zaopatrzyć się w gaźnik od Pony lecz niewiem od jakiego modelu i od jakiej poj silnika 1,3 czy 1,5 ??
N4X4D

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: Piotr Karcz » pn kwie 06, 2009 8:49 pm

jasiu836 pisze: dziwnie chodzi( przerywa i w ogole jakoś tak kulawo ) a na postoju aż budą trzesie
To może byc jakis duperel w ukł. zapłonowym.

Do sprawdzenia:
1. Kolor nagaru na wszystkich świecach ( ważna informacja)
2. Czy "pali" na wszystkie cylindry ( prosta sprawa - jak nie znasz testu to napisz )
3. Przewody WN ...
4. Kopułka + palec ( czyste, suche, bez korozji, rys, pęknięć )

Awatar użytkownika
jasiu836
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr paź 15, 2008 8:06 am
Lokalizacja: okolice słupska

Re: Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: jasiu836 » pt kwie 10, 2009 8:27 pm

i tak karwa w koło :)11 niby jakoś sie polepszyło z jazdą, ale dzis sobie jechałem i sie zmulił i zgasł, na chate dojechałem na ssaniu( bo sobie na reczne przerobiłem) a tak w ogole teraz jak ciepły to nie dopala, no nie raz dygnie ale przygasa, tak myśle że może gaźnik teraz mam zasyfiony bo wczoraj przeleciałem przez paru metrową chałde trocin :D
SJ410-był na stanie
Samurai-był na stanie
Nowa Suza-będzie będzie :)21

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Re: Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: hadek » pt kwie 10, 2009 8:45 pm

kamil1024 pisze:Witam! Posiadam Sj413 na gaźniku i podobnie jak inni mam problem z obrotami do 2000 tys. Planuje zaopatrzyć się w gaźnik od Pony lecz niewiem od jakiego modelu i od jakiej poj silnika 1,3 czy 1,5 ??
POny to model hultaja.
Gaznik z 1,5 benzin.
Nie spotkałem sie z innym niz reczne ssanie, a wyczesałem wszystkie w promieniu 100 km od oławy :D
ps;
odwiedz stacje recyklingu pojazdów w swojej okolicy :wink:
Lepiej pózno niz wcale

daro4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt maja 31, 2005 5:57 am
Lokalizacja: slaskie

Re: Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: daro4x4 » czw paź 16, 2014 6:44 pm

Witam wszystkich. Mam wielki problem. Samurai 90r. wtrysk, zagazowany. Chodzi bardzo kulawo
na wolnych obrotach do zgaśnięcia (benzyna/gaz tak samo). Zrobiłem remont głowicy, nowe pierścienie
tłokowe. Bez zmian, kulawo dalej. Nowa kopułka, nowy palec, świece okopcone wszystkie 4, podmienione, kable nie kopią, podmieniona cewka z igniterem. Przeglądnięte wszystkie podciśnienia i dalej nic. Myślę, że coś z zapłonem, albo komputer, może gdzieś lewe powietrze? Nie mam pomysłu. Poratujcie Panowie.
zuki 1.3 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: lukassos » pt paź 17, 2014 11:23 am

Kulawo to znaczy jak?? Nie ma równych obrotów, dodajesz gazu i się dusi, potrafi strzelić w wydech?? Skoro masz na wtrysku zajrzyj w bezpieczniki, masz tam dwa przewody dość grube zakończone kostkami. Połącz je, na desce powinna zacząć mrugać kontrolka check engine. Różne sekwencje to różne usterki: http://www.suzuki.info.pl/?t=2;3&a=21 sprawdź to. Jeśli pojawi się kod 12 nie masz żadnych błędów. Po za tym do sprawdzenia: pompa paliwa, filtr, wszystkie przewody do podciśnienia, potencjometr przepustnicy, wszystkie kostki ( szukaj przetarć, ułamanych przewodów, rozepnij i zobacz czy nie są zaśniedziałe wsuwki).

daro4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt maja 31, 2005 5:57 am
Lokalizacja: slaskie

Re: Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: daro4x4 » pt paź 17, 2014 10:10 pm

Kulawo tzn. bardzo nierówno, do zgaśnięcia włącznie na wolnych. Wkręca się w miare dobrze, ale nawet przy 2000obr czuć, że zapłony wypadają. Ciekawe, że na gazie i na benzynie chodzi tak samo (wypadają zapłony) i są okopcone 4 świece. Zasilanie w paliwo odrzucam bo gaz jest typu mixer jak w gaźniku i tu żadnego sterowania nie ma. Check niczego nie zgłasza. Walka trwa nadal.
zuki 1.3 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: matchbox » wt paź 21, 2014 7:16 am

Jak objawy są na gazie i benzynie, a silnik wyremontowany z tymi samymi objawami to pozostał chyba tylko układ zapłonowy. Przewody i świece wymienione to pozostaje jeszcze cewka (musi być odpowiednia, taka starego typu ma inna impedancje) albo ... Zasilanie. Kiedyś się męczyłem z zapłonęły a winny był przewód zasilający.
Inny trop to aparat zapłonowy... Jest w czy wybierać :roll:
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

daro4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt maja 31, 2005 5:57 am
Lokalizacja: slaskie

Re: Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: daro4x4 » sob lis 15, 2014 3:31 pm

Panowie po wielkich bojach i już prawie całkowitym załamaniu znalazłem przyczynę wypadających zapłonów i nierównej pracy silnika na wolnych i podwyższonych obr. Objawy były takie: nierówna praca silnika, okopcone wszystkie 4 świece (jak auto stało na wolnych, to kopciło świece, a jak jeździłem to świece były idealnie wypalone), ciężko zapalał, gasł na wolnych. Wszystkie te objawy na benzynie jak i na LPG. To wszystko pojawiło się nagle.
Zrobiłem remont głowicy, bo brał olej, nie pomogło. Podmieniona cewka z igniterem, inne świece, nowa kopułka z palcem, wszystkie podciśnienia dobre, przewody WN dobre, zatkany przewód wspomagania serwa do prób. Przeglądnięty komputer w poszukiwaniu wylanych kondensatorów. Wymieniona uszczelka pod mono wtryskiem. Nie pomogło. Siedzę dziś przy zapalonym silniku i myślę, że zacznę odpinać po kolei podciśnienia. Pierwsze poszło podciśnienie od regulatora paliwa, a tu z wężyka leje się benzyna do mono wtrysku. JEST K...WA JEST, MAM CIĘ!!! Zalewało go dodatkową benzyną przez wężyk podciśnienia z pękniętej membrany w regulatorze ciśnienie paliwa). Pozatykałem to podciśnienie i auto zaczęło chodzić jak nowe. Wniosek. Po 20 latach czujniki z membraną w środku zaczynają pękać i dzieją takie dziwne rzeczy. Wcześniej wymieniłem regulator dodatkowego powietrza (bypass) ponieważ pękła membrana w środku (też to odkryłem przypadkiem). Aha jeszcze jedno, jeżdżąc na LPG zawsze staram się mieć z 1/3 lub 1/4 benzyny w baku, i zauważyłem, że mi jej za szybko ubywa ostatnimi czasy. Mam nieoryginalny korek i troche śmierdziało z niego, to myślałem, że za szybko odparowywuje i dolewałem. Niestety nie pokojarzyłem tych wszystkich faktów. Przeszkoliło mnie to auto strasznie, ale jestem nieugięty samouk i nigdy się nie poddaję. Może komuś ten opis się przyda, bo czasu straciłem w dziesiątkach godzin, a nerwów... nie pamiętam. Pozdrawiam wszystkich.
zuki 1.3 do zabawy w terenie

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Dziwnie chodzi do 2 tys obrotów,dalej jest git

Post autor: matchbox » sob lis 15, 2014 6:34 pm

To się nazywa zacięcie, chociaż z drugiej strony ciężko używać auta tylko powyżej 2000 obr. 8)
Gratulacje :)2
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości