Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
student 69
-

- Posty: 133
- Rejestracja: pt gru 23, 2005 8:59 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: student 69 » sob sty 27, 2007 3:56 pm
Witam!
Zima przyszła i pojawiła się konieczność dołączania w kryzysowych momentach podczas jazdy przedniego napędu - i tu rodzi się moje pytanie :
Czy jest jakaś maksymalna granica prędkości, powyżej której nie można załączać przedniego napędu (bo jakieś ziaziu się mechanice stanie)?
Kwestia jak z instrukcji obsługi, której nie posiadam

-
Kuszman

- Posty: 1824
- Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kuszman » sob sty 27, 2007 4:50 pm
Takowej nie stwierdzono. Zapinałem juz przy 80tce bez najmniejszego zgrzytu a wydaje mi sie ze taka predkosc to juz I-sza kosmiczna w zimie. Starczy ze jest w miare równo i jedziesz na wprost. Wciskasz sprzęgło i ciach na 4x4. Oczywiscie z zapietymi sprzegiełkami wczesniej

-
73

- Posty: 387
- Rejestracja: sob gru 10, 2005 4:00 pm
- Lokalizacja: lublin
Post
autor: 73 » sob sty 27, 2007 4:51 pm
Najzdrowiej jest używać reduktora podczas postoju

samurai blaszanka 93
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » sob sty 27, 2007 4:51 pm
W jakim aucie? ...Polecam opcję "Szukaj"....
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Kuszman

- Posty: 1824
- Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Kuszman » sob sty 27, 2007 4:56 pm
73 pisze:Najzdrowiej jest używać reduktora podczas postoju

On nic nie mowił o reduktorze. Ale oczywiscie reduktor TYLKO przy pełnym zatrzymaniu.
-
rort_

- Posty: 1681
- Rejestracja: ndz cze 18, 2006 9:34 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: rort_ » sob sty 27, 2007 6:54 pm
Też dzisiaj 'trenowałem' 4WD w czasie jazdy i żadnych dziwnych odgłosów nie stwierdziłem. Sprzęgiełka mam manualne i wstyd się przyznać, ale jeszcze do niedawna po odpięciu 4WD (po pełnym zatrzymaniu) cofałem 'przepisowe 2 metry' i dopiero potem jechałem dalej... Cóż...

Jak coś, to dzwoń: 609 539 773
-
Wojtek-P
-

- Posty: 1177
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Wojtek-P » sob sty 27, 2007 8:17 pm
-
oblesnik

- Posty: 676
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
- Lokalizacja: Jaworzno
Post
autor: oblesnik » sob sty 27, 2007 8:34 pm
TomaszRT pisze:W jakim aucie? ...Polecam opcję "Szukaj"....
No gratuluje kolega 6 postów i już porad fachowych udziela. Ale opcje szukaj jest OK.
Wojtek-P pisze:
To 4x4 (ale nie zredukowane) można wpiąć w samuraju w czasie jazdy
Ja to robię notorycznie, codziennie kilka razy (jestem leśnikiem piach, błoto to codzienność) i nie stwierdzam żeby choć raz jakieś podejrzane odgłosy się dobywały. Problemy miałem jak na każdej osi miałem założone gumy o innym stopniu zużycia. To powstawały takie naprężenie żę napędu nie można było wyłączyć bez cofnięcia o 2-3m. Jak gumy sa równe to wszystko jest OK.
Ostatnio zmieniony sob sty 27, 2007 8:35 pm przez
oblesnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai - seria
- na serio
Pacierza i piwa nie odmawiam!
-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » sob sty 27, 2007 8:35 pm
i nie tylko w samuraju, we vitarze na przykład też można - i nie trzeba mieć nawet manualnych sprzęgiełek, mogą być automaty

-
sergio

- Posty: 516
- Rejestracja: czw maja 04, 2006 5:42 pm
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
Post
autor: sergio » sob sty 27, 2007 8:42 pm
kozioU pisze:i nie tylko w samuraju, we vitarze na przykład też można - i nie trzeba mieć nawet manualnych sprzęgiełek, mogą być automaty

i w Jimnym też można

Samurai 1.9 d '03
Jimny 1.3 '05

-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » sob sty 27, 2007 8:43 pm
a w tym nowym to nawet wajchy ciągać nie trzeba bo guziczki są

-
student 69
-

- Posty: 133
- Rejestracja: pt gru 23, 2005 8:59 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: student 69 » sob sty 27, 2007 9:20 pm
Dzięki za odpowiedzi. Co do procedury załączania to jest mi ona znana, tylko byłem po prostu ciekaw czy tak jak w ruskim sprzęcie jest granica powyżej której lepiej tego nie czynić.
Pozdrawiam!
-
galubap

- Posty: 1850
- Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
- Lokalizacja: Bielsko - Biała
Post
autor: galubap » sob sty 27, 2007 9:58 pm
kozioU pisze:i nie tylko w samuraju, we vitarze na przykład też można - i nie trzeba mieć nawet manualnych sprzęgiełek, mogą być automaty

Aż do manuala zajrzałem. Stoi ja byk, że przy automatach trzeba się zatrzymać
Pozdrawiam:
Przemek
-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » sob sty 27, 2007 10:07 pm
Zatrzymujesz się, włączasz 4H, ruszasz.. i jak już się sprzęgiełka zapną możesz wrzucić z powrotem 2H i dopóki nie cofniesz sprzęgiełka zostają zapięte i możesz spokojnie podczas jazdy, przy każdej prędkości przełączać między 2H i 4H (nawet nie trzeba wciskać sprzęgła, wystarczy puścić gaz) - sprawdzone

-
Wojtek-P
-

- Posty: 1177
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 5:31 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: Wojtek-P » ndz sty 28, 2007 11:34 pm
No to miłe zaskoczenie, jednak nie wiem czy zdecyduję się to zrobić... skrzynia i reduktor jak na razie

Poczytam najpierw manuala
Oczywiście wierzę kolegom, ale dla mnie to spore.. no, zaskoczenie

-
jacenty

- Posty: 788
- Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
- Lokalizacja: sosnowiec
Post
autor: jacenty » pn sty 29, 2007 10:20 am
Przy ręcznych sprzęgiełkach jak są zapięte to mozna wrzucać w czasie jazdy na wprost z rozsądną prędkością i nic sie nie dzieje, ale przy automatach to nie zwłaszcza jak zapinasz pierwszy raz .
Jesli sprzęgiełka się nie wypną przy przełączeniu na 2WD ,to teoretycznie można ,ale jak sie wypną co sie czasem zdarza bez napędu , to strzał jest konkretny.
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości