Jak dokręcić łożysko piasty - Vitara ?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

michcron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 16, 2006 5:03 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Jak dokręcić łożysko piasty - Vitara ?

Post autor: michcron » czw kwie 12, 2007 7:54 pm

Może ktoś wie jak to zrobić? W przedniej piaście zamiast normalnej nakrętki jest pierścień z otworami.
Podejrzewam, że wykasowanie luzu łożyska wymaga porządnego skręcenia. Ale jak ? A raczej czym ?

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw kwie 12, 2007 8:01 pm

odkręc pierścień i ...dalej juz zobaczysz co i jak :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Re: Jak dokręcić łożysko piasty - Vitara ?

Post autor: hadek » czw kwie 12, 2007 8:22 pm

michcron pisze:Może ktoś wie jak to zrobić? W przedniej piaście zamiast normalnej nakrętki jest pierścień z otworami.
Podejrzewam, że wykasowanie luzu łożyska wymaga porządnego skręcenia. Ale jak ? A raczej czym ?
Nic trudnego, odkręcasz śrubki, chyba 3szt potem dokrecasz pierścien tak żeby wykasowac luz i jednoczesnie trafic w otwory. skręcasz i jeżdzisz dalej.
Nie dokręcaj na siłe :wink:
Lepiej pózno niz wcale

michcron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 16, 2006 5:03 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Jak dokręcić łożysko piasty - Vitara ?

Post autor: michcron » pt kwie 13, 2007 7:10 am

Żeby to było takie proste. Może ktoś wie jak to zrobić?
Pierścień zabezpieczający (odkręcanie) jest na 4 śrubkach. Pod nim jest kolejny pierścień z gwintem w środku (okrągły z 4 otworami pod jakiś specjalny klucz albo co?). Próbowałem z dwoma wiertłami w otworach i rurką. Ale takie dokręcanie nie kasuje luzu na łożysku piasty i powoduje złamanie wiertła. Łożysko jest dwurzędowe dzielone w środku. Podejrzewam, że środkowy pierścień łożyska jest dlatego dzielony, żeby można było go trochę ścisnąć dokręcając ten dziwny pierścień z 4 otworami (oj czemu tam nie ma zwykłej nakrętki, życie by było łatwiejsze :D ).

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Re: Jak dokręcić łożysko piasty - Vitara ?

Post autor: piotr_z » pt kwie 13, 2007 7:15 am

michcron pisze:Żeby to było takie proste. Może ktoś wie jak to zrobić?
Pierścień zabezpieczający (odkręcanie) jest na 4 śrubkach. Pod nim jest kolejny pierścień z gwintem w środku (okrągły z 4 otworami pod jakiś specjalny klucz albo co?). Próbowałem z dwoma wiertłami w otworach i rurką. Ale takie dokręcanie nie kasuje luzu na łożysku piasty i powoduje złamanie wiertła. Łożysko jest dwurzędowe dzielone w środku. Podejrzewam, że środkowy pierścień łożyska jest dlatego dzielony, żeby można było go trochę ścisnąć dokręcając ten dziwny pierścień z 4 otworami (oj czemu tam nie ma zwykłej nakrętki, życie by było łatwiejsze :D ).
jesli dokrecanie dolnego pierscienia nie kasuje luzu to zly znak, lozyska do wymiany. sprobuj jeszcze motka i przecinaka ale z wyczuciem
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

michcron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 16, 2006 5:03 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Jak dokręcić łożysko piasty - Vitara ?

Post autor: michcron » pt kwie 13, 2007 7:31 am

No w tym problem, że łożysko jest nowe (do tego drogie 180 zł :-? ), Przecinak i młotek ? Jakoś mam opory do stosowania kowalskich metod :D . Widać, że jakiś mechanik już próbował tej metody przede mną. No ale jak nie ma wyjścia.

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Re: Jak dokręcić łożysko piasty - Vitara ?

Post autor: piotr_z » pt kwie 13, 2007 7:50 am

michcron pisze:No w tym problem, że łożysko jest nowe (do tego drogie 180 zł :-? ), Przecinak i młotek ? Jakoś mam opory do stosowania kowalskich metod :D . Widać, że jakiś mechanik już próbował tej metody przede mną. No ale jak nie ma wyjścia.
no to w takim razie zostaje servis Suzuki - oni maja specjalny klucz do dokrecania :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

michcron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 16, 2006 5:03 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Jak dokręcić łożysko piasty - Vitara ?

Post autor: michcron » pt kwie 13, 2007 4:58 pm

No to wskoczyłem na rower i pojechałem do Gdyni. W serwisie pan mi dokręcił na maksa (był na tyle miły, że zrobił to za darmo :D ). Niestety lekki luz pozostał :cry: . Ciekawe skąd ten luz ?

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pt kwie 13, 2007 6:02 pm

lekki luz powinien być
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt kwie 13, 2007 7:35 pm

Hmmm lekki luz... fabryka każe dociągać to na 180-210Nm więc lekki luz to ciekawe podejscie w tym przypadku.

michcron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 16, 2006 5:03 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Jak dokręcić łożysko piasty - Vitara ?

Post autor: michcron » pt kwie 13, 2007 8:12 pm

Czytam i widzę ze zdania są podzielone. Nie wiem czy w serwisie pan mechanik dokręcał to kluczem dynamometrycznym? Kazał mi wyjść z warsztatu. Stwierdził tylko że mocniej się nie da. A luz pozostał. Ciekawe czy piasta do wymiany ? Może ktoś z was miał podobną sytuacje i podzieli się informacją czym taki niewielki luz się kończy (mam nadzieje że nie urwaniem koła :cry: )
180-210Nm – no taką wartość trudno by było mi osiągnąć przecinakiem i młotkiem :D

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak dokręcić łożysko piasty - Vitara ?

Post autor: Twardy » pt kwie 13, 2007 9:41 pm

michcron pisze:Czytam i widzę ze zdania są podzielone. Nie wiem czy w serwisie pan mechanik dokręcał to kluczem dynamometrycznym? Kazał mi wyjść z warsztatu. Stwierdził tylko że mocniej się nie da. A luz pozostał. Ciekawe czy piasta do wymiany ? Może ktoś z was miał podobną sytuacje i podzieli się informacją czym taki niewielki luz się kończy (mam nadzieje że nie urwaniem koła :cry: )
180-210Nm – no taką wartość trudno by było mi osiągnąć przecinakiem i młotkiem :D
Kazał Ci wyjsc? a wcześniej Cię wpuśćił? Ciekawe co za tajemniczą technologią dysponuje :o
Metodą udarową uzyskujesz znacznie większe momenty dokręcania - oczywiście w tym przypadku jest niedopuszczalna.
Czym grozi lekki luz? Zależy co to znaczy, bo określenie nie jest miarodajne.
Lekki może zamienić się w większy i doprowadzić do zniszczenia bieżni łożysk, koło nie odpadnie jeśli prawidłowo zabezpieczone łożysko.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pt kwie 13, 2007 9:46 pm

najprawdopodobniej wyrobione bieznie lozysk. a tu to juz nawet mlotek i przecinak nie pomoze :)21
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
Kwicol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: śr maja 17, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Beskid Makowski

Post autor: Kwicol » sob kwie 14, 2007 9:16 am

Punktak na chwile pomoże :wink:
Gitara 1,6 long

michcron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 16, 2006 5:03 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Wyrobione bieżnie łożysk

Post autor: michcron » sob kwie 14, 2007 9:43 am

Wyrobione bieżnie łożysk nie są raczej, bo to nowe łożysko. Cieszę się że koło mi nie odpadnie :D . Złożyłem wszystko do kupy i zobaczymy jak to będzie. No i ryzyk fizyk zamówiłem na allegro używaną piastę z łożyskiem. Może to nie łożysko tylko, oś jest wybita? W piaście łożysko ani drgnie bo wklejone jest na Loctail.

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » sob kwie 14, 2007 10:49 am

Kwicol pisze:Punktak na chwile pomoże :wink:
W czym?
michcron pisze:Wyrobione bieżnie łożysk nie są raczej, bo to nowe łożysko. Cieszę się że koło mi nie odpadnie :D . Złożyłem wszystko do kupy i zobaczymy jak to będzie. No i ryzyk fizyk zamówiłem na allegro używaną piastę z łożyskiem. Może to nie łożysko tylko, oś jest wybita? W piaście łożysko ani drgnie bo wklejone jest na Loctail.
Do osadzenia łożyska w piaście używa się prasy i klej nie jest potrzebny, życzę powodzenia w wyprasowywaniu jak przykoroduje :roll:
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

michcron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 16, 2006 5:03 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Łożysko piasta i prasa

Post autor: michcron » sob kwie 14, 2007 1:03 pm

Racja , że się używa prasy. Tylko co jeśli łożysko można włożyć i wyjąć z piasty ręką. Pewnie to znak zużycia gniazda łożyska w piaście. No i tu z pomocą przychodzi Loctite 620 (http://www.pag.biz.pl/folders_loctite_glues.php). Pewnie i tak musze wymienić piastę. Ale na razie pojeżdze na tej. Tylko szkoda nowego łożyska na tak zoklepaną piastę. Jazda testowa wykonana i nic nie odpadło :D
Wszystkim dziękuje za pomoc. I cenne uwagi

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Łożysko piasta i prasa

Post autor: Twardy » sob kwie 14, 2007 2:57 pm

michcron pisze:Racja , że się używa prasy. Tylko co jeśli łożysko można włożyć i wyjąć z piasty ręką. Pewnie to znak zużycia gniazda łożyska w piaście. No i tu z pomocą przychodzi Loctite 620 (http://www.pag.biz.pl/folders_loctite_glues.php). Pewnie i tak musze wymienić piastę. Ale na razie pojeżdze na tej. Tylko szkoda nowego łożyska na tak zoklepaną piastę. Jazda testowa wykonana i nic nie odpadło :D
Wszystkim dziękuje za pomoc. I cenne uwagi
Twoje życie i zdrowie póki jesteś z dala od innych.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

michcron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 16, 2006 5:03 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Twoje życie i zdrowie póki jesteś z dala od innych.

Post autor: michcron » sob kwie 14, 2007 7:32 pm

To co mi proponujesz Panie "Twardy" ? Może coś poradzisz ? Prócz wymiany samochodu na nowy :D.

Awatar użytkownika
margabr
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw maja 18, 2006 7:11 am
Lokalizacja: kaj taterki

Re: Jak dokręcić łożysko piasty - Vitara ?

Post autor: margabr » ndz kwie 15, 2007 12:15 am

michcron pisze:Może ktoś wie jak to zrobić? W przedniej piaście zamiast normalnej nakrętki jest pierścień z otworami.
Podejrzewam, że wykasowanie luzu łożyska wymaga porządnego skręcenia. Ale jak ? A raczej czym ?
No to to samo rozwiązanie co we frocie.
Dużo wygodniejsze od patentu w samuraiu: nakrętka "50"-blaszka kontr.-i znowu nakrętka.
Taki prosty samochód a trzeba znów dokupić klucze.
Frontera 2.2 DTI
Samurai Santana 1.3

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Twoje życie i zdrowie póki jesteś z dala od innych.

Post autor: Twardy » wt kwie 17, 2007 7:49 pm

michcron pisze:To co mi proponujesz Panie "Twardy" ? Może coś poradzisz ? Prócz wymiany samochodu na nowy :D.
Panu rozsądku życzę....

ziew...
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Re: Jak dokręcić łożysko piasty - Vitara ?

Post autor: hadek » wt kwie 17, 2007 8:31 pm

michcron pisze:No w tym problem, że łożysko jest nowe (do tego drogie 180 zł :-? ), Przecinak i młotek ? Jakoś mam opory do stosowania kowalskich metod :D . Widać, że jakiś mechanik już próbował tej metody przede mną. No ale jak nie ma wyjścia.

Niestety lekki luz pozostał . Ciekawe skąd ten luz ?
A te łozysko za 180 to jakiej produkcji??, Japan czy Korea??
Lepiej pózno niz wcale

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr kwie 18, 2007 6:18 am

Tonie ma znaczenia - to są przeciwsobne łożyska stożkowe więc przy dokręceniu odpowiednią siłą luzu nie będzie.

michcron
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 16, 2006 5:03 pm
Lokalizacja: Gdańsk

przeciwsobne łożyska stożkowe

Post autor: michcron » czw maja 17, 2007 6:22 pm

Moja Vitara to Long z 1993. I w piaście przedniego koła nie ma łożysk stożkowych. Sprawa skończyła się tak, że kupiłem używaną piastę na allegro. Z uszkodzonej luzu nie udało się wykasować. Za mocno wybita była. Za wszystkie wpisy z uwagami i radami dziękuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości