samurai wibracje
Moderator: Albert_N
samurai wibracje
od wczoraj mam problemy z samuraiem przy predkosci powyrzej 80 zaczynaja sie wibracje autko jezdzi na mt ale niesadze zeby to byl problem gdyz jezdze na nich jakis czas i nigdy cos takiego niewystepowalo macie jakies sugestie co moze byc problemem?
samuraj 1,3 '90 blaszanka
Re: samurai wibracje
z Twojego opisu niewiele wynika, sprawdzaj:rafik240 pisze:od wczoraj mam problemy z samuraiem przy predkosci powyrzej 80 zaczynaja sie wibracje autko jezdzi na mt ale niesadze zeby to byl problem gdyz jezdze na nich jakis czas i nigdy cos takiego niewystepowalo macie jakies sugestie co moze byc problemem?
- koła, dokręcenie, wyważenie a na początek czy nie ma błota na felgach
- wały, krzyżaki (najprawdopodobniej), wielowypusty, dokręcenie flansz, świeże uszkodzenia mechaniczne
- poduszki pod reduktorem i skrzynią biegów
to na początek i raczej znajdziesz przyczynę
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
Re: samurai wibracje
Podobny objaw u mnie to była buła na oponie.rafik240 pisze:od wczoraj mam problemy z samuraiem przy predkosci powyrzej 80 zaczynaja sie wibracje autko jezdzi na mt ale niesadze zeby to byl problem gdyz jezdze na nich jakis czas i nigdy cos takiego niewystepowalo macie jakies sugestie co moze byc problemem?
Pozdrawiam:
Przemek
- Michał_1989
- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
to ja sie podłącze z pytaniem, bo tez chodzi o wibracje, ino lekko inne, jak załącze przod, nie wazne czy H czy L i od predkosci 20km/h reduktor dostaje strasznych wibracji tak ze az jechac sie nie da. jak rozłącze sprzegiełka to jest ok. luz na krzyzakach jest niewielki, na wielkolinie tez, ale z tylu mam podobnie, wiec to wykluczam. zaznaczam ze wibracje sa takie, ze az spowodowały pęknięcie czpienia na wałku wyjsciowym na przód. w czm problem
spotkał się ktos z czyms takim 


SJ413, SPOA, winch by STAR przód-tył, 4.16 Hand Made, Diff Lock Hand Made, 31x10.5
gg:1669312
gg:1669312
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem:kisiel pisze: reduktor dostaje strasznych wibracji tak ze az jechac sie nie da. jak rozłącze sprzegiełka to jest ok.
jak jak jedziesz z napędem także na przodzie to wibracje, a jadąc nadal na 4H, ale z rozłączonymi już sprzęgiełkami to OK ?
To w takim razie nie jest to wina wału, lecz dużych naprężeń między tylnią a przednią osią

(różny rozmiar, typ opon na osiach


Przypadek posiadania innych przelozen mozna latwo stwierdzic nawet nie liczac. Jadac po luzniejszej nawierzchni ktoras os caly czas kreci sie szybceij, przez co kola ryja. Na asfalcie szczegolnie przy ruszaniu i odpuszczaniu slychac piski opon.
Sprawdz! Rozwalisz reduktor jesli beda roznice!
Sprawdz! Rozwalisz reduktor jesli beda roznice!
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
przelozenia zawsze byly takie same, no chyba ze same sie zmienily
jadac na 4H z rozpietymi sprzegielkami problemu nie ma, koła są takie same, sprawdzane na 2 kompletach, problem wystepuje i na asfalcie i na luznej nawierzchni.

jadac na 4H z rozpietymi sprzegielkami problemu nie ma, koła są takie same, sprawdzane na 2 kompletach, problem wystepuje i na asfalcie i na luznej nawierzchni.
SJ413, SPOA, winch by STAR przód-tył, 4.16 Hand Made, Diff Lock Hand Made, 31x10.5
gg:1669312
gg:1669312
Miałem podobny problem tydzień wcześniej , tzn. jak przekroczyłem prędkość ok. 60km/h (chyba coś koło tego -mam inny rozmiar opon i strasznie oszukuje) to dosownie wpadał w takie wibracje ,że nie mogłem utrzymać kierownicy. Zacząłem kombinować ze zbieżnością bez rezutatu, pojechalem wyważyć koła (a powinienem od tego zacząć!!!) i okazao się iż po ostatnim wyjeździe poprzesuwały się albo poodpadały wyważniki, rezultat 170gram na prawe i 150 gram na lewe, efekt 

Frontera Long 2.4 1992 gaz
Suzuki Samurai 1.3 1987
Suzuki Samurai 1.3 1987
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Czyli coś w układzie:kisiel pisze:jadac na 4H z rozpietymi sprzegielkami problemu nie ma
reduktor -> wał -> przedni most -> koła
generuje wibracje dopiero pod ociążeniem

Wał cały czas by drgał, koła też, więc to można wstępnie odrzucić...
Zostają więc okolice reduktora (poduszki, mocowanie, śruby) oraz most (coś w środku)

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość