X-90 Pierwsze doznania
Moderator: Albert_N
- Flame_76
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pt sty 27, 2006 8:51 am
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
X-90 Pierwsze doznania
Witam wszystkich.
Właśnie nabyłam sobie Ufoka. Autko jest z 96 roku. Klasyczna Viertara X-90 1.6 16V. Czarna z soczewkowymi światłami z przodu.
Jestem absolutnie zachwycona, choć samo auto jest dość mocno niestety zaniedbane (krzywe tarcze, "brak" klocków, poprzecierane kable w.n.,nie działający elektryczny mechanizm otwierania prawego okna i kilka innych drobiazgów, stłuczone reflektory od długich świateł). Mimo to auto ma zdrową ramę i zawieszenie a na karoserii ani śladu rdzy.
Wiem, że użytkowników tego auta jest zapewne niewielu, ale miło by było, gdybyście napisali tu jakie różnice odkryliście w swoich ufokach w stosunku do klasycznej Viertary. Ja na przykład miałam problem z dobraniem odpowiednich kabli wysokiego napięcia (katalogowo pasujące w rzeczywistości miały za dużą średnicę wpustu, który wciska się w pokrywę zaworów).
Natomiast wszystkich, którym potłukły się reflektory (dotyczy tylko wersji z podwójnymi, soczewkowymi światłami) pocieszę, że lampy te są w miarę bez problemu dostępne w Helli. O ile jednak drogowe kosztują ok. 150zł/szt. o tyle mijania (soczewki) już dwa razy więcej.
Wkrótce zamierzam go podliftować i założyć nieco większe koła. Jeśli macie jakieś świeże doświadczenia, to piszcie.
Pozdrawiam
Właśnie nabyłam sobie Ufoka. Autko jest z 96 roku. Klasyczna Viertara X-90 1.6 16V. Czarna z soczewkowymi światłami z przodu.
Jestem absolutnie zachwycona, choć samo auto jest dość mocno niestety zaniedbane (krzywe tarcze, "brak" klocków, poprzecierane kable w.n.,nie działający elektryczny mechanizm otwierania prawego okna i kilka innych drobiazgów, stłuczone reflektory od długich świateł). Mimo to auto ma zdrową ramę i zawieszenie a na karoserii ani śladu rdzy.
Wiem, że użytkowników tego auta jest zapewne niewielu, ale miło by było, gdybyście napisali tu jakie różnice odkryliście w swoich ufokach w stosunku do klasycznej Viertary. Ja na przykład miałam problem z dobraniem odpowiednich kabli wysokiego napięcia (katalogowo pasujące w rzeczywistości miały za dużą średnicę wpustu, który wciska się w pokrywę zaworów).
Natomiast wszystkich, którym potłukły się reflektory (dotyczy tylko wersji z podwójnymi, soczewkowymi światłami) pocieszę, że lampy te są w miarę bez problemu dostępne w Helli. O ile jednak drogowe kosztują ok. 150zł/szt. o tyle mijania (soczewki) już dwa razy więcej.
Wkrótce zamierzam go podliftować i założyć nieco większe koła. Jeśli macie jakieś świeże doświadczenia, to piszcie.
Pozdrawiam
Skype: basia_76
Jak sama napisałaś to klasyczna viertara. W zasadzie oprócz budy wszystko jest takie samo, więc kłopotów z liftem mieć nie będziesz. Na forum o lifcie jest mnoga tematów, poszukaj.
A niewielkie silnikowe różnice są możliwe, w końcu vitarka istnieje pod kilkoma nazwami, i sprzedawana była na różnych kontynentach.
Gratuluję zakupu. Wrzuć jakieś swojego ufoka.

A niewielkie silnikowe różnice są możliwe, w końcu vitarka istnieje pod kilkoma nazwami, i sprzedawana była na różnych kontynentach.
Gratuluję zakupu. Wrzuć jakieś swojego ufoka.

To ja też już poważnie...
X90 był sklasyfikowany jako FUN CAR - definicja przeznaczenia mieści się w nazwie.
Właściwości terenowe poszły względem vitary na dalszy plan - stąd mniejsze ogumienie seryjne i ciasne wnęki kół
Seryjnie były montowane 195/65/15 lub 225/50/16 (około 25"). Największym mieszczącym się w seryjnym aucie rozmiarem opony jest 205/70/15 - standardowa opona większości samurajów i vitar. 215/75/15 można założyć po wklepaniu wewnętrznej części nadkola o około 2cm (z zewnątrz będzie to niewidoczne) i podcięciu przedniego zderzaka w dolnej części.
Polecam założyć takie opony na trójkąty z samuraja - lepsze odsadzenie.
Większych opon bez zmiany przełożeń nie polecam (seryjne dyfry w Ufoku - 4.625. Można wymienić na 5.125 z vitary 1.6 16v long - wtedy nawet przy 30" nie powinno być wyczuwalnej straty mocy).
Już przy 215/75/15 konieczny będzie lift zawieszenia lub nadwozia. Polecam ok. 3cm podkładki z ertalonu nad sprężyny - auto pójdzie ciut do góry, gumy nie będą ocierały przy dobiciu, długość seryjnych amortyzatorów będzie jeszcze wystarczająca - słowem o nic nie musisz się martwić.
Ufoka sprzedałem bo pies się nie mieścił
X90 był sklasyfikowany jako FUN CAR - definicja przeznaczenia mieści się w nazwie.
Właściwości terenowe poszły względem vitary na dalszy plan - stąd mniejsze ogumienie seryjne i ciasne wnęki kół

Polecam założyć takie opony na trójkąty z samuraja - lepsze odsadzenie.
Większych opon bez zmiany przełożeń nie polecam (seryjne dyfry w Ufoku - 4.625. Można wymienić na 5.125 z vitary 1.6 16v long - wtedy nawet przy 30" nie powinno być wyczuwalnej straty mocy).
Już przy 215/75/15 konieczny będzie lift zawieszenia lub nadwozia. Polecam ok. 3cm podkładki z ertalonu nad sprężyny - auto pójdzie ciut do góry, gumy nie będą ocierały przy dobiciu, długość seryjnych amortyzatorów będzie jeszcze wystarczająca - słowem o nic nie musisz się martwić.
Ufoka sprzedałem bo pies się nie mieścił

"Pisarz miłości mówią mi..."
Re: X-90 Pierwsze doznania
Kilka min temu widziałem taką w konstancinie...?Flame_76 pisze: Klasyczna Viertara X-90 1.6 16V. Czarna [...]

Re: X-90 Pierwsze doznania
Fotki fotki prosimyFlame_76 pisze:Witam wszystkich.
Właśnie nabyłam sobie Ufoka. Autko jest z 96 roku. Klasyczna Viertara X-90 1.6 16V. Czarna z soczewkowymi światłami z przodu.
Jestem absolutnie zachwycona, choć samo auto jest dość mocno niestety zaniedbane (krzywe tarcze, "brak" klocków, poprzecierane kable w.n.,nie działający elektryczny mechanizm otwierania prawego okna i kilka innych drobiazgów, stłuczone reflektory od długich świateł). Mimo to auto ma zdrową ramę i zawieszenie a na karoserii ani śladu rdzy.
Wiem, że użytkowników tego auta jest zapewne niewielu, ale miło by było, gdybyście napisali tu jakie różnice odkryliście w swoich ufokach w stosunku do klasycznej Viertary. Ja na przykład miałam problem z dobraniem odpowiednich kabli wysokiego napięcia (katalogowo pasujące w rzeczywistości miały za dużą średnicę wpustu, który wciska się w pokrywę zaworów).
Natomiast wszystkich, którym potłukły się reflektory (dotyczy tylko wersji z podwójnymi, soczewkowymi światłami) pocieszę, że lampy te są w miarę bez problemu dostępne w Helli. O ile jednak drogowe kosztują ok. 150zł/szt. o tyle mijania (soczewki) już dwa razy więcej.
Wkrótce zamierzam go podliftować i założyć nieco większe koła. Jeśli macie jakieś świeże doświadczenia, to piszcie.
Pozdrawiam

Super Patrol Super 
Blue Jimny 1.3

Blue Jimny 1.3

- Flame_76
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pt sty 27, 2006 8:51 am
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
Wcięło, wcięło... sorki.X90 pisze:Cosik koleżankę wcięło...
Fotki podeślę pod koniec tygodnia, choć prawdę mówiąc póki co nie ma się czym chwalić. Moja u-foczka wygląda mało interesująco. Ale z drugiej strony będzie można potem porównać jak wyglądała przed i po zmianach.
A tak na marginesie... ma ktoś pomysł na niedrogi, używany przepływomierz? Skasztanił się i Suka pali mi jak oszalała a do tego szarpie potwornie.
Jedni kolesie z Allegro chcą 240zeta. Dużo czy mało?
Skype: basia_76
Mało - w porównaniu do cen ASOFlame_76 pisze:Wcięło, wcięło... sorki.X90 pisze:Cosik koleżankę wcięło...
Fotki podeślę pod koniec tygodnia, choć prawdę mówiąc póki co nie ma się czym chwalić. Moja u-foczka wygląda mało interesująco. Ale z drugiej strony będzie można potem porównać jak wyglądała przed i po zmianach.
A tak na marginesie... ma ktoś pomysł na niedrogi, używany przepływomierz? Skasztanił się i Suka pali mi jak oszalała a do tego szarpie potwornie.
Jedni kolesie z Allegro chcą 240zeta. Dużo czy mało?
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
przeplywomierz do vitki 16V kosztuje (jak jest) 600-800 pln. wiec te 240 to troche malo. moze byc w takim samym stanie jak Twoj. jak chcesz to mozemy sie spotkac na ogledziny - bez podtekstowFlame_76 pisze:No pytam, bo nie wiem z kolei ile racjonalnie można zapłacić za używany przepływomierz.mdeja pisze: Wiesz i jeszcze pytasz?

mozliwe ze silnik w ufoku jest inny (inny przeplywomierz) niz w vitce ale jesli nawet to i tak bardzo tanio - za bardzo.
- Flame_76
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pt sty 27, 2006 8:51 am
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
Nie no, spoko...można oględziny uskutecznić...nawet te bez podtekstówpiotr_z pisze: .... jak chcesz to mozemy sie spotkac na ogledziny - bez podtekstow
mozliwe ze silnik w ufoku jest inny (inny przeplywomierz) niz w vitce ale jesli nawet to i tak bardzo tanio - za bardzo.

Silnik w moim ufoku (u-foczce;-)))))) to G16B.
Jeśli ktoś posiada taki silnik we w miarę dobrym stanie, to bardzo proszę o info, bo mój okazał się być kompletną padaką i raczej taniej wyjdzie go wymienić, niż reanimować

Skype: basia_76
- Flame_76
- jestem tu nowy...
- Posty: 66
- Rejestracja: pt sty 27, 2006 8:51 am
- Lokalizacja: Warszawa, Tarchomin
Ej..no weź nie mów, ze pasuje...no nieeee...a był taaaki fajoski swego czasu na Allegro...od Grand Vitarki.X90 pisze:Płomienna![]()
, J20 wstawiaj jak już
(2.0 16v)
P.S. Ile Twoje auto ma przebiegu, bo G16B powinien być w dobrym stanie nawet po 200k km przebiegu
No własnie podejrzewam, ze ktoś musiał coś przekombinować w tym moim, bo silikon wyłazi czerwony spod pokrywy zaworowej a ma dopiero 120tysi.
Ja już nie chcę się nad tym dłużej zastanawiać...jest kaplica i tyle. W dodatku jedni mówią - remontuj...a inni...reanimuj...i kogo mam słuchać? Jak mówię - kupię nowy, to ci od remontu pukają się w czoło. A jak mówię, że wyremontuję, to obrażają się ci od wymiany. No szału idzie dostać normalnie.
Skype: basia_76
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość