LJ80 za i przeciw rejestracji jako zabytek
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 10:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
LJ80 za i przeciw rejestracji jako zabytek
Witajcie, właśnie się zarejestrowałem jako nowy użytkownik forum.
W zeszłym tygoniu nabyłem LJ80 rocznik 81.
Teraz przyszedł czas rejestracji itp.
Czy ktoś przechodził katorgę i potrafi mi coś pomóc w tytułowej sprawie?
W sieci jest sporo info na ten temat ale jeśli ktoś już to robił z eLJotem to może byłby skłonny mi conieco podpowiedzieć.
Jestem Sławek i kilka lat temu miałem GEO Trackera (znanego z krasztestu na stronie Daniels'a).
Aha bardzo proszę o namiary na manuala do LJki.
W zeszłym tygoniu nabyłem LJ80 rocznik 81.
Teraz przyszedł czas rejestracji itp.
Czy ktoś przechodził katorgę i potrafi mi coś pomóc w tytułowej sprawie?
W sieci jest sporo info na ten temat ale jeśli ktoś już to robił z eLJotem to może byłby skłonny mi conieco podpowiedzieć.
Jestem Sławek i kilka lat temu miałem GEO Trackera (znanego z krasztestu na stronie Daniels'a).
Aha bardzo proszę o namiary na manuala do LJki.
Pozdra Sław


Jak zarejestrować?? proste
1. zrobić go na oryginał
2. zapłacić rzeczoznawcy dużą kasę (np. motocykl tj. rzędu 1000 zł) za wystawienie opinii
3. zgłosić do rejestru do wojewódzkiego konserwatora zabytków
4. zarejestrować w wydziale komunikacji
Zalety tej rejestracji są dwie:
1. Brak przegladów technicznych co roku
2. Ładne zółte tablice
Wady:
duuuuuuuuuuuuuuuużżżżżżżżżżżżżżżzooooooooooooooo
tylko dwie wspomnę
1. nie przemalujesz bez zgody konserwatora, nie zamontujesz niczego dodatkowego
2. nie wyjedziesz za granicę
jeżeli myślisz ze konserwator dołozy ci ustawową kasę na utzrymanie zabytku to sie mylisz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 10:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Widziałem jednego eLJota na żółtych tablicach stąd było moje pytanie.
Obecnie mój egzemplarz raczej spełnia warunek >75% oryginalności (takie są chyba wymogi).
Jeszcze jakieś opinie?
Jeśli podałeś realne koszty tej procedury, to już mnie na starcie zniechęcają.
Obecnie mój egzemplarz raczej spełnia warunek >75% oryginalności (takie są chyba wymogi).
Jeszcze jakieś opinie?
Jeśli podałeś realne koszty tej procedury, to już mnie na starcie zniechęcają.
Ostatnio zmieniony wt sie 21, 2007 5:24 pm przez sked, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdra Sław
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
- case_ms
- jestem tu nowy...
- Posty: 50
- Rejestracja: wt mar 27, 2007 12:21 pm
- Lokalizacja: Końskie <świętokrzyskie>
Witam kolegów. Znajomy mial malucha ktory nadawal sie juz jako zabytek - ale.... dowiedzial sie ze kazda nakrtetka, uszczelka i pierdólka musi byc orginalna inaczej nie da rady....
Kolejny plus jest taki ze nie musisz kupowac OC na caly rok tylko np. na sezon lub np. jakis zlot.
No i chlopak zrezygnowal..
Pozdrawiam
Kolejny plus jest taki ze nie musisz kupowac OC na caly rok tylko np. na sezon lub np. jakis zlot.
No i chlopak zrezygnowal..
Pozdrawiam
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 10
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 10:35 am
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Widzę że więcej jest negatywnych minusów niż pozytwnych plusów, więc chyba sprawę odpuszczę.
Najbardziej zależało mi na niskim OC dla zabytkowego auta (czyt. możliwość czasowego wyrejestrowania). Bowiem chcę zarejestrować autko na żonę, która nie ma żadnych ulg, bo nigdy nie miała samochodu.
Wnioski z dysputy: zarejestrować na małżeństwo, skorzystać z moich wysokich ulg na OC i cieszyć się autkiem a maleńkim 800cm silniczkiem (mimo wszystko małe opłaty OC).
Pozywnie myślący, choć mający świadomość skarbonkowości 26-etniego autka.
Najbardziej zależało mi na niskim OC dla zabytkowego auta (czyt. możliwość czasowego wyrejestrowania). Bowiem chcę zarejestrować autko na żonę, która nie ma żadnych ulg, bo nigdy nie miała samochodu.
Wnioski z dysputy: zarejestrować na małżeństwo, skorzystać z moich wysokich ulg na OC i cieszyć się autkiem a maleńkim 800cm silniczkiem (mimo wszystko małe opłaty OC).
Pozywnie myślący, choć mający świadomość skarbonkowości 26-etniego autka.
Pozdra Sław
Osobiście miałem kilka zabytkowych aut (Syrena,VW Garbus, Fiat125p 1973, NSU Ro80) i z każdym zastanawiałem się warto czy nie - każde z tych aut jeździło tylko dwa trzy miesiące resztę czasu spędzając w garażu lub przy koniecznych naprawach Za kążdym razem stwierdzałem że nie warto. Zresztą żaden nie miał silnika o pojemności powyżej 1300ccm Wymogi konserwatora zabytków w tym przypadku są takie nie inne mimo że jednak rzadko jest to sprawdzane. A na zybytek w tym kraju zarejestrować można wszystko tylko kwestia kasy (rzeczoznawca zawsze coś wymyśli a to stan a to że pierwszym właścicielem był pan X przewodniczący partii Y) ile z tych zabytków ma instalacje LPG - choć to nie dopuszczalne. Sam widziałem VW Passata z około 1985r na zabytkowych blachach. Ale jeśli masz LJ to na prawdę nie warto Silniczek malutki więc i opłaty (mimo braku zniżek) nie będą duże - w stosunku do kosztów "Żółtych blach"
- cornholio78
- Posty: 1882
- Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm
wiesz instalacje LPG były stosowane w latach 70. np fabryczną instalację LPG posiadały citroeny DS z rynku holenderskiego.
Ale inna sprawa, że przepisy są naciągane przez rzeczoznawców którzy nie znają się na samochodach zabytkowych.
Rejestrowanie auta jako zabytek tylko po to żeby mieć o 100zł tańsze OC to chyba jakiś żart
.
OC za weterana szos też jest niższe od standardowego i może warto się zainteresować nad zawarciiem umowy na takiej zasadzie? dokładne info dostaniesz w inspektoracie ubezpieczalni.
Ale inna sprawa, że przepisy są naciągane przez rzeczoznawców którzy nie znają się na samochodach zabytkowych.
Rejestrowanie auta jako zabytek tylko po to żeby mieć o 100zł tańsze OC to chyba jakiś żart

OC za weterana szos też jest niższe od standardowego i może warto się zainteresować nad zawarciiem umowy na takiej zasadzie? dokładne info dostaniesz w inspektoracie ubezpieczalni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość