LJ80 za i przeciw rejestracji jako zabytek

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

sked
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 21, 2007 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

LJ80 za i przeciw rejestracji jako zabytek

Post autor: sked » wt sie 21, 2007 10:47 am

Witajcie, właśnie się zarejestrowałem jako nowy użytkownik forum.
W zeszłym tygoniu nabyłem LJ80 rocznik 81.

Teraz przyszedł czas rejestracji itp.

Czy ktoś przechodził katorgę i potrafi mi coś pomóc w tytułowej sprawie?

W sieci jest sporo info na ten temat ale jeśli ktoś już to robił z eLJotem to może byłby skłonny mi conieco podpowiedzieć.

Jestem Sławek i kilka lat temu miałem GEO Trackera (znanego z krasztestu na stronie Daniels'a).

Aha bardzo proszę o namiary na manuala do LJki.
Pozdra Sław

Awatar użytkownika
arsene
 
 
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 26, 2006 11:32 pm
Lokalizacja: okolice Przasnysza

Post autor: arsene » wt sie 21, 2007 12:31 pm

:) dobre, jako zabytek :)
Jak zarejestrować?? proste
1. zrobić go na oryginał
2. zapłacić rzeczoznawcy dużą kasę (np. motocykl tj. rzędu 1000 zł) za wystawienie opinii
3. zgłosić do rejestru do wojewódzkiego konserwatora zabytków
4. zarejestrować w wydziale komunikacji

Zalety tej rejestracji są dwie:
1. Brak przegladów technicznych co roku
2. Ładne zółte tablice

Wady:
duuuuuuuuuuuuuuuużżżżżżżżżżżżżżżzooooooooooooooo
tylko dwie wspomnę
1. nie przemalujesz bez zgody konserwatora, nie zamontujesz niczego dodatkowego
2. nie wyjedziesz za granicę

jeżeli myślisz ze konserwator dołozy ci ustawową kasę na utzrymanie zabytku to sie mylisz
SJ 40 1988r i z gazem


Strona mojej żony: http://robotkireczne.net.pl

sked
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 21, 2007 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sked » wt sie 21, 2007 1:07 pm

Widziałem jednego eLJota na żółtych tablicach stąd było moje pytanie.
Obecnie mój egzemplarz raczej spełnia warunek >75% oryginalności (takie są chyba wymogi).

Jeszcze jakieś opinie?

Jeśli podałeś realne koszty tej procedury, to już mnie na starcie zniechęcają.
Ostatnio zmieniony wt sie 21, 2007 5:24 pm przez sked, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdra Sław

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » wt sie 21, 2007 1:24 pm

sked pisze: Obecnie mój egzemplarz raczej spełnia warunek <75% oryginalności (takie są chyba wymogi).
Znaczy mniej niż 75% części oryginalnych? To chyba nie takie są :D
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

sked
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 21, 2007 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sked » wt sie 21, 2007 5:25 pm

DanielF pisze:
sked pisze: Obecnie mój egzemplarz raczej spełnia warunek <75% oryginalności (takie są chyba wymogi).
Znaczy mniej niż 75% części oryginalnych? To chyba nie takie są :D
No dobra, poprawiłem już moją poprzednią wypowiedź.
Pozdra Sław

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » wt sie 21, 2007 8:04 pm

jeśli zniechęca Cię tysiąc złotych na początek, to tym bardziej zniechęcą Cię koszty utrzymania zabytku w przyzwoitym i oryginalnym stanie. Nie mówiąc już o kłopotach i kosztach w jakie się można wpakować przy ewentualnym zniszczeniu pojazdu zabytkowego np przy wypadku z własnej winy

Awatar użytkownika
case_ms
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: wt mar 27, 2007 12:21 pm
Lokalizacja: Końskie <świętokrzyskie>

Post autor: case_ms » wt sie 21, 2007 9:23 pm

Witam kolegów. Znajomy mial malucha ktory nadawal sie juz jako zabytek - ale.... dowiedzial sie ze kazda nakrtetka, uszczelka i pierdólka musi byc orginalna inaczej nie da rady....

Kolejny plus jest taki ze nie musisz kupowac OC na caly rok tylko np. na sezon lub np. jakis zlot.

No i chlopak zrezygnowal..

Pozdrawiam

sked
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt sie 21, 2007 10:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: sked » wt sie 21, 2007 9:48 pm

Widzę że więcej jest negatywnych minusów niż pozytwnych plusów, więc chyba sprawę odpuszczę.
Najbardziej zależało mi na niskim OC dla zabytkowego auta (czyt. możliwość czasowego wyrejestrowania). Bowiem chcę zarejestrować autko na żonę, która nie ma żadnych ulg, bo nigdy nie miała samochodu.

Wnioski z dysputy: zarejestrować na małżeństwo, skorzystać z moich wysokich ulg na OC i cieszyć się autkiem a maleńkim 800cm silniczkiem (mimo wszystko małe opłaty OC).

Pozywnie myślący, choć mający świadomość skarbonkowości 26-etniego autka.
Pozdra Sław

Awatar użytkownika
Kwinto77
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 9:47 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Kwinto77 » wt sie 21, 2007 10:36 pm

Suzuka droga jest :D
Zaciśnij zęby i płać :)21
Wiertarka 1.6 8V leciutko rasowana :)

przemek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: wt cze 12, 2007 6:31 am
Lokalizacja: spod Wawy

Post autor: przemek77 » śr sie 22, 2007 6:11 am

Osobiście miałem kilka zabytkowych aut (Syrena,VW Garbus, Fiat125p 1973, NSU Ro80) i z każdym zastanawiałem się warto czy nie - każde z tych aut jeździło tylko dwa trzy miesiące resztę czasu spędzając w garażu lub przy koniecznych naprawach Za kążdym razem stwierdzałem że nie warto. Zresztą żaden nie miał silnika o pojemności powyżej 1300ccm Wymogi konserwatora zabytków w tym przypadku są takie nie inne mimo że jednak rzadko jest to sprawdzane. A na zybytek w tym kraju zarejestrować można wszystko tylko kwestia kasy (rzeczoznawca zawsze coś wymyśli a to stan a to że pierwszym właścicielem był pan X przewodniczący partii Y) ile z tych zabytków ma instalacje LPG - choć to nie dopuszczalne. Sam widziałem VW Passata z około 1985r na zabytkowych blachach. Ale jeśli masz LJ to na prawdę nie warto Silniczek malutki więc i opłaty (mimo braku zniżek) nie będą duże - w stosunku do kosztów "Żółtych blach"

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » śr sie 22, 2007 5:21 pm

wiesz instalacje LPG były stosowane w latach 70. np fabryczną instalację LPG posiadały citroeny DS z rynku holenderskiego.
Ale inna sprawa, że przepisy są naciągane przez rzeczoznawców którzy nie znają się na samochodach zabytkowych.

Rejestrowanie auta jako zabytek tylko po to żeby mieć o 100zł tańsze OC to chyba jakiś żart :D .
OC za weterana szos też jest niższe od standardowego i może warto się zainteresować nad zawarciiem umowy na takiej zasadzie? dokładne info dostaniesz w inspektoracie ubezpieczalni.

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pn sie 27, 2007 3:57 pm

Jak potrzebujesz jeszcze instrukcji to napisz na PW, przysle Ci płytke z kompletem dokumentacji.
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość