Opcja minimum żeby rozebrać przedni mech. róż. w Samuraiu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Pinus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:47 am
Lokalizacja: Dorohusk

Opcja minimum żeby rozebrać przedni mech. róż. w Samuraiu

Post autor: Pinus » pn sie 27, 2007 3:07 pm

Mam do wymiany łożyska w przednim mechaniżmie róznicowym.
Wyją juz bardzo niebezpiecznie. Wydaje mi sie ze to one bo jak odepne oski przy kolach to robi sie bloga cisza.
Czy trzeba wyciagac caly most i rozbierac go po kolei zeby dostac sie do tych lozysk w dyfrze?
Moze wystarczy tylko wyjac sworznie na zwrotnicach zeby odsunac troszke oski z kolami?
Moze mi ktos powie co rozkrecic zeby sie darmo nie nakrecic?
A w przyplywie dobrej woli moze dostane tez numery łożysk?
Moje urządzenie do jeżdzenia to Samurai z 92 r 1,3i
Darz Bór ;)
Pinus

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pn sie 27, 2007 8:47 pm

zdejmujesz zwrotnice + tarcze wyciągasz troche półośki odkrecasz dyfer i wyjmujesz bez problemu do zrobienia na samochodzie... :) (w sensie bez wyjmowania mostu z auta)
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » pn sie 27, 2007 9:22 pm

Micha³_1989 pisze:zdejmujesz zwrotnice + tarcze wyci±gasz troche pó³o¶ki odkrecasz dyfer i wyjmujesz bez problemu do zrobienia na samochodzie... :) (w sensie bez wyjmowania mostu z auta)
Chyba piasty a nie zwrotnice. Zwrotnice zostaja :)2
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » pn sie 27, 2007 10:21 pm

Karol L pisze:
Michał_1989 pisze:zdejmujesz zwrotnice + tarcze wyciągasz troche półośki odkrecasz dyfer i wyjmujesz bez problemu do zrobienia na samochodzie... :) (w sensie bez wyjmowania mostu z auta)
Chyba piasty a nie zwrotnice. Zwrotnice zostaja :)2
ech... zmęczenie ... tak to jest jak sie nieśpi długo... jasne że piasty...
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Pinus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:47 am
Lokalizacja: Dorohusk

Post autor: Pinus » wt sie 28, 2007 2:39 pm

Usterka wyglada tak - W czaseie jazdy wraz ze wzrostem predkosci z przodu samochodu slychac glosy skonczonego lozyska.
Dla zdiagnozowania miejsca odpiąłem zabieraki na osce przy kolach.
Mam takie montowane na stale nie przekrecane recznie.
Na jezdzie probnej z tak wylaczonym z pracy mostem jest cisza wiec to na 100% nie lozyska kol lecz ktores z pozostalych 4 w dyfrze.
Rozebralem tylko te dwa boczne lozyska w dyfrze - wygladaja jak nowki, bieżnie są blyszczace bez zarysowan i w ogole bez zadnych sladow.
Przed rozbiorka sprawdzilem luzy niestety metoda na oko. Byly ledwo wyczuwalne.
Walek atakujacy nie ma luzow ani poprzecznych ani podluznych i jest suchy, obraca sie z leciutkim oporem co jak wyczytalem w manualu jest wlasciwe. Obracajac go wyczuwa sie tylko plynnosc i brak zadnych skokow czy szumow czy oporow,

Wiec kurna ... co tak diabelsko wyje i rzężi?
Pinus

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sie 28, 2007 2:59 pm

A po odpięciu zabieraków próbowałeś jechać na 4H ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Inazuma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr gru 13, 2006 9:15 pm
Lokalizacja: malbork

Post autor: Inazuma » wt sie 28, 2007 3:05 pm

przeguby się kończą
suzuki gsx750inazuma i plaskaty sj-cik (resory już wyklepane, opony plaskate)

Pinus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:47 am
Lokalizacja: Dorohusk

Post autor: Pinus » wt sie 28, 2007 3:26 pm

Poloski wyjete i nie wykazuja zadnych luzow ani wzdluznych ani innych. Natomiast nie sprawdzalem jazdy na odpietych zabierakach i z wlaczonym napeden na przod. Sugerujesz ze moze jeczec w reduktorze?
Pinus

Awatar użytkownika
NSS DAVX
Posty: 395
Rejestracja: pt mar 31, 2006 2:37 pm
Lokalizacja: NOWA SÓL

Post autor: NSS DAVX » wt sie 28, 2007 10:04 pm

przeguby to łatwo sprawadzić na skręconych kołach bo wtedy wala najgłośniej

a może ze tak powiem WAŁ jest OK?? a dokładnie mówiąc KRZYŻAKI??
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr sie 29, 2007 6:25 am

Podobne odgłosy miałem generowane jak poduszka reduktora sie zerwała, przy walnietym krzyżaku wału to trzepało budą, chociaz nie zaszkodzi go sprawdzic koszt wymiany to 35 zł wieć żadne pieniądze.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Pinus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:47 am
Lokalizacja: Dorohusk

Post autor: Pinus » śr sie 29, 2007 4:36 pm

No dobra narobiem sie za friko)))
Most jak najbardziej OK. Po odpieciu walu wszystko pracuje cichutko.
Wystarczy zalozyc przedni wal (krzyzaki bez luzow najmniejszych) i wszystko jarmoli a jak sie wlaczy reduktor to jarmoli trzy razy wiecej.
A dalbym sobie reke uciac ze odglosy sa z przedniego mostu.
Zapytanie nr 2 w takim razie; Jak sam potrafilem rozebrac caly przod to poradze sobie z wymiana lozysk w reduktorze czy raczej szukac fachmana? Swojego czasu skrzynie do malucha i inne takie drobnostki robilem z zamknietymi oczami.
Pinus

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » śr sie 29, 2007 6:03 pm

Reduktor to pikś :)2 Dasz rade

ps. w jakims temacie o 4.16 były linki jak krok po kroku rozebrać i złożyć. Oczywiście bogato ilustrowane.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Pinus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:47 am
Lokalizacja: Dorohusk

Post autor: Pinus » śr sie 29, 2007 7:32 pm

Niby przeszukalem forum ale tego linka nie trafilem.
Sprobuje bez.
Pinus

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » śr sie 29, 2007 7:44 pm

Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość