Resor i sprężyna w jednym...

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » wt lis 25, 2008 11:09 am

Adam.¯ pisze:albo inna odmiana 4 linka gdzie górne wahacze i dolne s± równoleg³e :wink:

Karol z jakiej rury zrobi³e¶??
Wow, takiego ukladu nie widzialem, jestem ciekaw jak to bedzie robilo.

dolne 35x3.8
gorne 30x3.7

Rura bezszwowa, material chyba R45.

Ale to raczej dobrane "optycznie", tak zeby pasowalo do uniballi, zadnych obliczen nie robilem. Mysle ze ciezko cokolwiek zalozyc jesli chodzi o obciazenia. Tak na prawde to te dolne musza byc w miare odporne na uderzenia. Jedyne co mi przychodzi do glowy to np. porownac sztywnosc na zginanie takiej rurki z wahaczem Range'a. Poki co kieruje sie instynktem, jak sie okaza za slabe to zrobie z CroMo ;-)
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 11:24 am

ja zakladam że nawet przy ciągnięciu na windzie nacisk nie powinien przekroczyć 6 ton.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » wt lis 25, 2008 12:27 pm

Adam.¯ pisze:ja zakladam ¿e nawet przy ci±gniêciu na windzie nacisk nie powinien przekroczyæ 6 ton.
No tak na sciskanie/rozciaganie to u mnie jeden link (nawet gorny - chudszy) przenosi spokojnie te 6 ton, obwawiam sie natomiast jak zachowa sie w przypadku najechania na pien czy inny kamulec. Dlatego robie dolne nieco mocniejsze niz gorne.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » wt lis 25, 2008 12:38 pm

Karol L pisze: No tak na sciskanie/rozciaganie to u mnie jeden link (nawet gorny - chudszy) przenosi spokojnie te 6 ton, obwawiam sie natomiast jak zachowa sie w przypadku najechania na pien czy inny kamulec. Dlatego robie dolne nieco mocniejsze niz gorne.
Trzeba by sie zastanowić czy lepiej że by strzelił unibol czy lepiej stracić kawałek ramy ;) bo idąc tą drogą coś w końcu polegnie... most? koło? mocowanie z kawałkiem ramy? Ja tu gdybam bo u mnie z przodu tradycja panuje 2 wahacze (tulejki->szpilka Rury 2x30x4) + panhard
Bartek

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » wt lis 25, 2008 1:11 pm

Bartex pisze:
Karol L pisze: No tak na sciskanie/rozciaganie to u mnie jeden link (nawet gorny - chudszy) przenosi spokojnie te 6 ton, obwawiam sie natomiast jak zachowa sie w przypadku najechania na pien czy inny kamulec. Dlatego robie dolne nieco mocniejsze niz gorne.
Trzeba by sie zastanowiæ czy lepiej ¿e by strzeli³ unibol czy lepiej straciæ kawa³ek ramy ;) bo id±c t± drog± co¶ w koñcu polegnie... most? ko³o? mocowanie z kawa³kiem ramy? Ja tu gdybam bo u mnie z przodu tradycja panuje 2 wahacze (tulejki->szpilka Rury 2x30x4) + panhard
Najtaniej by bylo zeby pierwsze ustapily sruby i jest duza szansa ze tak u mnie bedzie. Sruby zrobilem o mniejszej srednicy niz wynika to z wymiarow uniballa bo dalem dodatkowe tulejki dystansowe pomiedzy uniballa a srube.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 2:26 pm

Bartex pisze:
Adam.Ż pisze:a z jakiej rury zrobiłeś??
ja myślę o 46mm, 2.6 mm ścianka bo taką będę miał na klatce.
średnica 38mm ścianka 4mm
środek rury ma 30mm i można stosować polibusze/tulejki samurajowe

właśnie takiej szukałem bo chce dać oryginalne polibusze...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 2:32 pm

Karol L pisze:
Adam.Ż pisze:ja zakladam że nawet przy ciągnięciu na windzie nacisk nie powinien przekroczyć 6 ton.
No tak na sciskanie/rozciaganie to u mnie jeden link (nawet gorny - chudszy) przenosi spokojnie te 6 ton, obwawiam sie natomiast jak zachowa sie w przypadku najechania na pien czy inny kamulec. Dlatego robie dolne nieco mocniejsze niz gorne.
no raczej jeden nie przeniesie. Bo uni M20 przenosi obciążenie dynamiczne 3 tony(mówię w razie W kiedy obciążenie sięga 6 ton).
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » wt lis 25, 2008 3:02 pm

Adam.¯ pisze: no raczej jeden nie przeniesie. Bo uni M20 przenosi obci±¿enie dynamiczne 3 tony(mówiê w razie W kiedy obci±¿enie siêga 6 ton).
Myslalem ze mowisz o obciazeniu statycznym 6t. Wyobrazilem sobie, ze te 6t to pochodzi od wyciagarki co ma raczej charakter statyczny niz dynamiczny.

Rozumiem ze korzystales z katalogu SKFu, FK podaje znacznie wieksze dopuszczalne obciazenia, podaje wylacznie wartosc statyczna. Dla M20 to jest troche ponizej 6T. Faktycznie statycznie M16 nie przeniosa 6T, zle zapamietalem ta wartosc.

Co i tak niewiele wnosi, bo kto wie jakie sa rzeczywiste obciazenia 8)
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 3:08 pm

zastanawiam się nad daniem takiego samego górnego i dolnego wahacza. Kolega Bartex własnie takich użył. Tylko pytanie jak z wagą takich rur...
rura 38mm, ścianka 4mm...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » wt lis 25, 2008 3:11 pm

Adam.Ż pisze:... Tylko pytanie jak z wagą takich rur...
rura 38mm, ścianka 4mm...
Mam kawałki tych rurek jeszcze ale niestety wagi nie posiadam ;)
Bartek

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » wt lis 25, 2008 3:15 pm

Metr 3.3 kg

38x4 z uniballem M16 (FK ma 38mm szerokosci dla M16) wygladac bedzie dosc smiesznie, Wielka rura z malym przegubem - subiektywna opinia.
Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2008 3:21 pm przez Karol L, łącznie zmieniany 1 raz.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 3:21 pm

źle policzyłem...
to z tego co mówisz wychodzi że będzie ważyć jakieś 10kg 4 wahacze...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 3:36 pm

Karol L pisze:Metr 3.3 kg

38x4 z uniballem M16 (FK ma 38mm szerokosci dla M16) wygladac bedzie dosc smiesznie, Wielka rura z malym przegubem - subiektywna opinia.
pamiętaj że musisz jeszcze mieć miejsce na wspawanie nagwintowanej tulejki.
Śruba M16, tulejka o ściance 5mm i masz już 26mm.
Czyli tulejka będzie miała 7mm.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » wt lis 25, 2008 3:49 pm

Karol L pisze:
Adam.Ż pisze:albo inna odmiana 4 linka gdzie górne wahacze i dolne są równoległe :wink:

Karol z jakiej rury zrobiłeś??
Wow, takiego ukladu nie widzialem, jestem ciekaw jak to bedzie robilo.
Cherokee , Grand Cherokee z przodu , chyba Patrol z tyłu też tak ma - jeśli myślimy o tym samym , czyli taki 4link z przodu ale tak że wahacze górne i dolne idą pod w przybliżeniu tym samym kątem do mocowań w ramie (czyli zazwyczaj pod kątem prostym względem mostu) . Mi ogólnie nie podoba się 4link z przodu , robie dwa wahacze plus panhard . Jakos nie zalezy mi na tym zeby przod sie krzyzowal. Trudno jest wtedy zrobic dosc stabilne auto dobrze skręcające i nie bojące sie różnych ciekawych przeszkód na trawersach ;).
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » wt lis 25, 2008 3:51 pm

Spoko, mam juz je wspawane, zrobilem sobie mniej wiecej takie: http://www.aedmotorsport.com/TubeAdapte ... apters.htm
Tylko ze zwyklej stali i z podcieciem pod klucz.

Pamietaj jak bedziesz kupowac uniballe to zamow z lewym i prawym gwintem, to znakomicie ulatwia regulacje dlugosci.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 3:59 pm

a akurat co za różnica czy lewy czy prawy?? jeśli będą 2 prawe to po prostu kręcisz w tą samą stronę i po kłopocie... :wink:

u mnie z przodu nie patrzę na wykrzyż tylko na wytrzymałość i wagę...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » wt lis 25, 2008 4:13 pm

Adam.Ż pisze:a akurat co za różnica czy lewy czy prawy?? jeśli będą 2 prawe to po prostu kręcisz w tą samą stronę i po kłopocie... :wink:

u mnie z przodu nie patrzę na wykrzyż tylko na wytrzymałość i wagę...
Pewnie chodzi o to że jak będziesz miał lewy i prawy gwint na końcówkach to kręcisz rurą bez zdejmowania :)
Bartek

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 4:15 pm

tylko że ja mam tylko przy ramie unibale :wink:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » wt lis 25, 2008 4:17 pm

Adam.Ż pisze:tylko że ja mam tylko przy ramie unibale :wink:
To bedziesz musiał kręcić mocniej :)2
Bartek

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » wt lis 25, 2008 4:39 pm

Zapomnialem, ze chcesz polaczyc wady tych dwoch rozwiazan, i.e. niska trwlosc uniballa i slaba ruchomosc polibuszy ;-)
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 4:42 pm

albo zalety - wytrzymałość polibuszy(gdzie ruchomość śruby w nich na obracanie jest dość spora) i ruchomość unibali przy ramie, gdzie gumki na nich nie powinny być tak niszczone niż jeśli by były przy moście(kamienie itp) :wink:
Poza tym bezobsługowość polibusza jest dużo większa niż unibala...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt lis 25, 2008 4:50 pm

Mam wrażenie, że uniballe w polskich warunkach długo nie pożyją.
Co innego jechać po pustynnych skałach w sterylnych prawie warunkach a co innego topić to w bagnach.
Już bym się prędzej rozglądnął za solidnymi końcówkami drążków kierowniczych.

Ale ja się nie znam...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 4:52 pm

Kostuch pisze:Mam wrażenie, że uniballe w polskich warunkach długo nie pożyją.
Co innego jechać po pustynnych skałach w sterylnych prawie warunkach a co innego topić to w bagnach.
Już bym się prędzej rozglądnął za solidnymi końcówkami drążków kierowniczych.

Ale ja się nie znam...
przy moście polibusze, a na głównym wahaczu szpilki jak w starszych LR-ach. Taki jest mój plan :wink: Uni tylko przy 2 mocowaniach.

ja też się nie znam... i doświadczenia nie mam...
w końcu mam tylko 20 lat :roll:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt lis 25, 2008 4:58 pm

Adam.Ż pisze:...
Uni tylko przy 2 mocowaniach.
No ok, ale po co?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 5:00 pm

Kostuch pisze:
Adam.Ż pisze:...
Uni tylko przy 2 mocowaniach.
No ok, ale po co?
zwiększyć ruchliwość mostu... choć cały czas jeszcze rozważam szpilki...
Druga sprawa że do końca nie wiem jeszcze jak zrobić szpilki(na jakich polibuszach itp)... Chciałem zciągnąć z LR-a ale niestety nie mam przy sobie żadnego...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości