Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » pt gru 26, 2008 1:02 pm
WOLVERINE pisze:
najrozsądniej sprzedać longa i kupić coś z fabrycznym przednim mostem sztywnym...
Nie
Może i to rozsądniejsze ale vitarka to vitarka
Most uaza już mam tylko trzeba go odrestaurować
i teraz zastanawiam się jakie wahacze do tego by najlepiej pasowały
P.S Vitarka jest ale po dzwonie teraz poluje na anglika

(bedzie to juz 3 na podwórku

)
Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pt gru 26, 2008 2:06 pm
Jeśli na twoim celu jest zbudowanie najcięższej Vitary to trafiłeś w dziesiątke z mostami. Udało Ci się wybrać prawie najcięższe mosty na rynku (cięższe to już tylko laplander i unimog) i przy okazji jedne z najsłabszych. Bo słabsze to już tytlko chyba samurai (i to z wyjątkami

). Szczególnie , jak będziesz chciał osiągnąć przyzwoity prześwit zakładając do tych mostów jakieś 33 cale

/
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
konefka
-

- Posty: 299
- Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: konefka » pt gru 26, 2008 2:11 pm
To które byś polecił

Z tego co pisałeś ze od RR sa tanie i wogole ale przelazenia za szybkie :/ Z tego co czytalem to do Vitki wystarczylyby wlasnie od LJ, koła 32 , max 33 " , przełożenia 5,29.Jak masz jakis pomysl to prosze , powiedz

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pt gru 26, 2008 3:22 pm
konefka pisze:To które byś polecił

Z tego co pisałeś ze od RR sa tanie i wogole ale przelazenia za szybkie :/ Z tego co czytalem to do Vitki wystarczylyby wlasnie od LJ, koła 32 , max 33 " , przełożenia 5,29.Jak masz jakis pomysl to prosze , powiedz

Ja motalbym RR ale zwolnilbym reduktor. LJ mi sie nie podoba , bo motanie tych mostow jest bardzo drogie , mają kiepski skręt i jak dla mnie motanie ich mija się z celem , bo nie zwiększają drastycznie wytrzymałości. Do Vitarki pewnie starczy jeśli chodzi o wytrzymałość , ale nie są to dość mocne mosty. zresztą zacznijmy od tego , że ja nie motałbym innych mostów do Vitary. Gdybym już miał jeździć takim autem , to raczej starałbym się pogłebić jej pozytywne cechy i ew. powzmacniać jeśli by mi wytrzymałość niestarczała ( w co akurat wątpie) . Z dwóch dość ważnych powodów - uważam , ze przy motaniu mostów do Vitary zbyt zwiększymy jej mase i napotlkamy dużo problemów przy tym , aby auto zostało dość nisko.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
piotr_z
-

- Posty: 1494
- Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
- Lokalizacja: Marki
Post
autor: piotr_z » pt gru 26, 2008 3:30 pm
Zun pisze:.... przy motaniu mostów do Vitary zbyt zwiększymy jej mase i napotlkamy dużo problemów przy tym , aby auto zostało dość nisko.
no wlasnie - czyli tracimy glowna zalete Vitarki - mala mase. jak ktos chce zrobic potwora to Vitka nie jest zbyt dobra baza do takiego motania.
Vitara jest super

- bo jest lekka i zwrotna i dosc bezawaryjna.
-
konefka
-

- Posty: 299
- Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: konefka » pt gru 26, 2008 3:40 pm
Mi poki co sie niby nic powaznego w Vitce nie stalo... Ale tak czytam to forum i inne forum ze ludzie narzekaja ze im przedni most wybucha i wogole...;/ Dlatego tak siedze przed dylematem czy zmieniac czy nie... Jezdze na 31" kopia simexa(fedima) i poki co to raz przegub poszedl sie ry... A chce na bojanowie w adventure wystartowac dlatego chce ja usprawnic jeszcze

Zeby przynajmniej dojechac do konca ... ;p Bo na miejscu mnie zalezy tylko na frajdzie =D
Pozdrowka

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pt gru 26, 2008 3:55 pm
konefka pisze:Mi poki co sie niby nic powaznego w Vitce nie stalo... Ale tak czytam to forum i inne forum ze ludzie narzekaja ze im przedni most wybucha i wogole...;/ Dlatego tak siedze przed dylematem czy zmieniac czy nie... Jezdze na 31" kopia simexa(fedima) i poki co to raz przegub poszedl sie ry... A chce na bojanowie w adventure wystartowac dlatego chce ja usprawnic jeszcze

Zeby przynajmniej dojechac do konca ... ;p Bo na miejscu mnie zalezy tylko na frajdzie =D
Pozdrowka

To tym bardziej zapomnij o motaniu

Do adventure seryjna Vitara jest w sam raz , i tak jestes w stanie nakopac teoretycznie mocniejszym sprzętom.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
konefka
-

- Posty: 299
- Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: konefka » pt gru 26, 2008 4:43 pm
Myslalem jezeli nie bede motal mostow to założyć zwieche z pajeczna... Bo jest troszke niska ;/ Dało by cos to zawieszenie

Mam 31 " Fedima kopia simexa
Wyglada tak

Z gory dzieki za odp
-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » pt gru 26, 2008 5:13 pm
Zun pisze:Jeśli na twoim celu jest zbudowanie najcięższej Vitary to trafiłeś w dziesiątke z mostami. Udało Ci się wybrać prawie najcięższe mosty na rynku (cięższe to już tylko laplander i unimog) i przy okazji jedne z najsłabszych. Bo słabsze to już tytlko chyba samurai (i to z wyjątkami

). Szczególnie , jak będziesz chciał osiągnąć przyzwoity prześwit zakładając do tych mostów jakieś 33 cale

/
Nie no takiego celu to chyba nikt rozumny nie ma
Most będzie tylko przedni od uaza tył vitarowy
Kółka tak jak mówi konefka 32" a tyle te mosty wytrzymują z tego co czytałem w dziale uaza.
Ale nie biorąc pod uwagę masy i wytrzymałości
bo o to sie aż tak nie boje zastanawiam sie jakie wahacze, sprężyny i amortyzatory założyć aby to wszystko ze sobą grało
Wahacze to raczej padnie na Discovery albo Patrol no jeszcze nie widziałem od Toyoty...
Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem

-
suzuw

- Posty: 780
- Rejestracja: pn wrz 22, 2008 6:57 am
Post
autor: suzuw » pt gru 26, 2008 5:35 pm
Misiek Bielsko pisze:Rama vitary nie jest jakas cudowna, ale nie o tym chcialem.
Mosty 5.125 to tzw. wolne mosty uazowe, czyli zwykle bez zwolnic. Szybsze maja chyba 4.8 przelozenie, a afgany to nie wiem, ale raczej wiecej, niz 5.125.
Nie wiem, jak wyjdzie Ci z walem przednim - uaz ma gruszke po prawej stronie zdaje sie.... Nie wiem tez jak wyjdzie z szerokoscia, zeby sie czteroslad zbytni nie zrobil.
Kwestia ukladu kierowniczego, dorobienia gniazd sprezyn i mocowan wahaczy - sw przypadku ramy vitary latwo nie bedzie. Poza tym mosty uaza jakies kosmicznie trwale to nie sa, a juz na pewno nie sa bezobslugowe...
Ja bym odpuscil temat.
Przemek z braniewa zmotał chodzi rewelacja pozdro
-
Robsik

- Posty: 466
- Rejestracja: sob paź 06, 2007 7:08 pm
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Post
autor: Robsik » pt gru 26, 2008 6:08 pm
suzuw pisze:
Przemek z braniewa zmotał chodzi rewelacja pozdro
No widziota człowieki most UAZ rewelacja PrzeM też ma taką opinię on motał to wie i ja sie tego trzymam
Ale kolego
suzuw może powiesz nam co i z czego jest tam zamontowane
P.S wie ktoś jaki rozmiar opon ma PrzeM przy uazowym moście

Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem

-
konefka
-

- Posty: 299
- Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: konefka » pt gru 26, 2008 6:13 pm
32@ nalewka ala simex
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » sob gru 27, 2008 11:52 am
Nie na Simexach tylko SAIMEXACH , a to zmienia postac rzeczy

.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » sob gru 27, 2008 12:02 pm
Zun pisze:
Nie na Simexach tylko SAIMEXACH , a to zmienia postac rzeczy

.

może i zmienia ale 33` dla uazowego mosty ze skasowanymi luzami to nie jest problem

gorzej jak most trup to i 31` go zmielisz

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » sob gru 27, 2008 2:54 pm
lbl78 pisze:Zun pisze:
Nie na Simexach tylko SAIMEXACH , a to zmienia postac rzeczy

.

może i zmienia ale 33` dla uazowego mosty ze skasowanymi luzami to nie jest problem

gorzej jak most trup to i 31` go zmielisz

Prosze , zmierz mi prześwit na 33 calach w uazie

Jestem ciekaw o ile bedzie wiekszy od tego na 31 calach w Vitarze

Jesli wogole bedzie wiekszy

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Krzysio

- Posty: 324
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
- Lokalizacja: Karczew
Post
autor: Krzysio » sob gru 27, 2008 9:40 pm
Zmierzyłem opona 38,5 x15 x16,prześwit pod gruszką (most samuraja)
47,5 centymetrów

Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice
-
Krzysio

- Posty: 324
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
- Lokalizacja: Karczew
Post
autor: Krzysio » sob gru 27, 2008 9:42 pm
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » sob gru 27, 2008 9:57 pm
Zun pisze:
Prosze , zmierz mi prześwit na 33 calach w uazie

Jestem ciekaw o ile bedzie wiekszy od tego na 31 calach w Vitarze

Jesli wogole bedzie wiekszy

iś habe afgan

ale leżaą gdzieś zwykłe mosty tylko musiałbym oponki do nich jakies przyłożyć

co będzie dość problematyczne bo nie mam luznych 33 na feldze UAZa

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » ndz gru 28, 2008 3:14 pm
Jak mówiłem - zupełnie odmienne od mojej koncepcji. Pozatym nawet jesli strzeliloby mi do glowy budowa czegos na zwolnicach to wolalbym chyba jednak laplandery

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Krzysio

- Posty: 324
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
- Lokalizacja: Karczew
Post
autor: Krzysio » sob sty 03, 2009 3:30 am
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » sob sty 03, 2009 9:36 am
Problem w tym , że gdybym miał iść w laplandery to w zasadzie nie dlatego (albo nie przedewszystkim) , że ma zwolnice - to tylko taki miły dodatek

. Poszedłbym w niego dlatego , że jest wytrzymały i ma dwie blokady. Tak naprawde ustepuje tylko unimogowi w wytrzymalosci

Poza tym twje zwolnice pewnie kosztują majątek

Miałes mi podać na priv cene.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » sob sty 03, 2009 11:35 am
POLON robi zwolnice...
cena, cóś ok 6kzł za szt

LJ 70
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » sob sty 03, 2009 12:06 pm
Mag69 pisze:POLON robi zwolnice...
cena, cóś ok 6kzł za szt

To prawie darmo

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » sob sty 03, 2009 12:10 pm
Zun pisze:Mag69 pisze:POLON robi zwolnice...
cena, cóś ok 6kzł za szt

To prawie darmo

a wiesz ile kosztuje Maxi Drive

LJ 70
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość