235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kuba sj413
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 10:36 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuba sj413 » wt maja 13, 2008 5:52 pm

mam pytanie związane z tematem... czy odległość resora od koła jest taka sama przy wąskich mostach i szerokich?... słyszałem że szerokie mosty mają nieco szerzej ustawione mocowania resorów... prawda to?

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt maja 13, 2008 5:54 pm

prawda
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt maja 13, 2008 6:01 pm

K260 Inowrocław pisze:
Kostuch pisze:
K260 Inowrocław pisze:a ja mam takie pytanie co by nie zakładac nowego tematu,
reduktor od 410 w 1.3 na gaźniku poradzi sobie z oponą 31 " ??
Jeżeli chcesz palić gumę, to nie. :lol:
chodzi mi tylko o jazdę w terenie, czy dużo mocy na podjazdach straci i czy 2 czy 1 przez błocko i górki
Da radę. Poza tym zawsze znajdzie się takie błocko i górka, że żaden reduktor nie pomoże.
Mam taką teorię, że lepiej stracić moc na podjeździe, niż rozkręcić kółka do dużej prędkości obrotowej. Nagłe złapanie przyczepności powoduje wtedy niszczące przeciążenia przeniesieniu napędu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
fragales
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa

świeżo po próbie zmiany

Post autor: fragales » czw cze 26, 2008 11:17 pm

Właśnie wróciłem z próby zmiany opon 215/70/15 - zwykłe szosówki na 235/75/15 mamut regenerowane z janpolu. No i lipa suzuka wróciła na szosówkach, bo oponki się nie zmieściły - a konkretnie przednia po opuszczeniu trafiała na zderzak. No i teraz pytanie - czy to standard, czy to przez kiepski stan moich resorów? No bo tak się zastanawiam co dalej :) podnosić na wieszakach? Klepać resory czy podcinać zderzak i nadkola. Ktoś może miał podobny problem?
Ostatnio zmieniony wt lip 08, 2008 10:23 am przez fragales, łącznie zmieniany 1 raz.
SJ413 1988, 1.3 pół rurka

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: KarolZG » czw cze 26, 2008 11:21 pm

to standard z tym zderzakiem, po prostu albo podcinasz krawędzie zderzaka albo przesuwasz go lekko do przodu , 30 minut roboty i jest glanc , a co do opon to wlaśnie takowe posiadam , tyle że sahara
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Igi.Jeep
Posty: 593
Rejestracja: czw lis 22, 2007 5:50 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: Igi.Jeep » śr lip 09, 2008 1:55 pm

Poczytałem a i tak nic nie wiem :D
Mam reduktor z 410, silnik 1.3 mosty niewzmocnione, felgi 7" odstawione lift na tyle duży że aktualnie włożone 31"x10,5r15
Ale czas je zmienić więc mam 4 propozycje, wszystkie to 31"x10,5
Fedima prawie jak Simex :lol:
cośtam prawie jak Bogger :lol:
BFG MT
Kumho kl-71
fundusze: 500 za oponę góra!!!
Poradźcie...

Awatar użytkownika
ryba
Posty: 595
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: .:Kaszuby:.
Kontaktowanie:

Post autor: ryba » śr lip 09, 2008 2:06 pm

Igi.Jeep pisze: Mam reduktor z 410, silnik 1.3 mosty niewzmocnione, felgi 7" odstawione lift na tyle duży że aktualnie włożone 31"x10,5r15
(...)
Fedima prawie jak Simex :lol:
cośtam prawie jak Bogger :lol:
BFG MT
Kumho kl-71
fundusze: 500 za oponę (...)
U mnie:
reduktor 410, silnik 1.3, mosty standard, felgi przespawane
aktulanie 235/75/15 Fedima prawie jak Siemex :wink:

w terenie super - moim zdaniem opona :)2
na asfalcie po kilku miesiącach jazdy stwierdzam - padaka :( jazda po asfalcie poprostu męczy na takim rozmiarze

Fedime polecam do terenu każdego - może poza piaskiem.
Szybkościówki też daje rade, szczególnie te z dodatkiem błota.
Do reszty opon się nie wypowiadam bo na samuraiu takich nie miałem.

Awatar użytkownika
Igi.Jeep
Posty: 593
Rejestracja: czw lis 22, 2007 5:50 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: Igi.Jeep » śr lip 09, 2008 2:23 pm

to trochę małe te gumy..
29/9.0/15 Chciałbym jednak 31" minimum 30"

Awatar użytkownika
ryba
Posty: 595
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: .:Kaszuby:.
Kontaktowanie:

Post autor: ryba » śr lip 09, 2008 2:29 pm

Igi.Jeep pisze:to trochę małe te gumy..
29/9.0/15 Chciałbym jednak 31" minimum 30"
teoretycznie 29'' ale maja około 30''
generalnie chodziło mi o to że dla mnie już te 235 są wystarczająco duże by przymulić auto, ale to zależy od człowieka
ja narzekam na 235 z reduktorem 410, a znajomy ma 31'' sahary z reduktorem 413 i mówi se super mu się jeździ po asfalcie 8)

więc moją konkluzję ujmę inaczej :wink: jeżeli chodzi o bierznik to polecam Fedimy

Awatar użytkownika
Igi.Jeep
Posty: 593
Rejestracja: czw lis 22, 2007 5:50 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: Igi.Jeep » śr lip 09, 2008 2:39 pm

Mam w tej chwili 31" i nie narzekam, na asfalcie spokojnie daje radę wrzucić 5, nie tak jak pisali wcześniej :)

Awatar użytkownika
Igi.Jeep
Posty: 593
Rejestracja: czw lis 22, 2007 5:50 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: Igi.Jeep » śr lip 09, 2008 3:04 pm

Miał ktoś doświadczenia z oponami z GLOBGUMu??
Bo są sporo tańsze od Fedim...
http://www.allegro.pl/item393512324_4x4 ... wys_0.html
http://www.allegro.pl/item397482957_opo ... 5_30_.html
Ale z tego co widzę nie maja tak mocno rozbudowanego bierznika bocznego...

Fifero
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: sob maja 17, 2008 3:35 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Fifero » pt lip 18, 2008 9:06 pm

Nie uwieżycie. Dzisiaj założyłem kupione na allegro Malatesty simexopodobne w rozmiarze 205/75/R15. Obręcze to 7 calowe Mangelsy odsadzone na -12. I co? Musiałem boszem delikatnie ciąć zderzak a i na maksymalnym skręcie trze o resor. Na szczęście ledwo słyszalnie i nie muszę już kombinować na dystansach. Samurai w pełnej serii ze świeżo podkutymi resorami.
Pozdrawiam.
Maciek.

Awatar użytkownika
młody_kon
Posty: 322
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: młody_kon » sob lip 19, 2008 12:23 am

Ja śmigam na 31/10,5" Bez liftu. Mam podcięte nadkola i odwrócone trójkąty.
Na czarnym 115km/h wyciągnie (choć strach :)21 ).

A mam 410 z silnikiem, skrzynią i reduktorem od 413. Mosty zostały 410. Tak zmotał poprzedni właściciel... nie powiem, ze nie obciera z przodu o nadkola, bo obciera... No i przy ostrych podjazdach nie wiadomo czy na 1nce czy na 2ce z reduktorem podjeżdżać... Ale już reduktor od 410 leży w garażu, a więc będzie :)2 Tylko muszę znaleźć dzień wolnego :roll:

No i lift tez w planach w najbliższym czasie... bo już drażnić mnie zaczyna te chrupanie na każdej większej dziurze... :roll:


a opony to technic tracker MT :wink:
Ostatnio zmieniony sob lip 19, 2008 12:32 am przez młody_kon, łącznie zmieniany 1 raz.
placek...

Awatar użytkownika
młody_kon
Posty: 322
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: młody_kon » sob lip 19, 2008 12:30 am

a fota pierwsza lepsza...

Obrazek
placek...

Awatar użytkownika
fragales
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa

mały update tematu

Post autor: fragales » pt sie 22, 2008 12:23 am

Witam,

Mija już sporo czasu odkąd zakupiłem moje 235/75/R15. No i dalej leżą w garażu. Pewnie brak czasu i zarobienie ogólne mają coś z tym wspólnego, ale ostatnio podjąłem kolejną próbę założenia. Skończyło się na tym, że suzuka stoi do środy u mechanika i ma przesuwany do przodu zderzak (pomijam obrywanie plastikowych osłon z nadkoli i takie tam). Generalnie jak ktoś ma serię z "normalnym" stopniem zużycia ogółu autka to nie ma szans na założenie 235/75/R15 bez kombinowania. Podobno warto kombinować :) - mam nadzieję, że przekonam się niebawem.
Tak mi jeszcze do głowy przyszła jedna myśl. Resor w sumie nie ma większego/decydującego znaczenia czy wyklepany czy nie czy nowy czy stary. Prędzej czy później w terenie i tak autko wpadnie w taką akcję, że koło poleci maksymalnie do góry, więc oponka powinna w zasadzie mieścić się w sytuacji gdy odbój dotyka ramy. No ale ja się w zasadzie na tym nie znam. Tak tylko powoli zaczynam coś tam sobie motać.

Pozdrawiam

PS Jak się tylko uda to z pewnością zarzucę zdjęcia - jeśli ktokolwiek zainteresowany.
SJ413 1988, 1.3 pół rurka

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » pt paź 31, 2008 8:44 pm

suzuki samurai '92
podciete nadkola do gornego rantu poszerzen wg foto:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... 9DtXFsbBWg

zderzak przedni nie oryginalny wg foto:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... JR9tsImTeg

progi lekko skrocone, tak aby zgadzalo sie mniej wiecej z podcieciem nadkoli, foto:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... 9DtXFsbBWg

resory z 1992 roku, wiec plaskie jak deska

opony Fedima sirocoo 235/75R15 na felgach Dotz 7" ET -12 R15 weszly bez problemu, nic nie obciera, nic nie chaczy, foto1:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... IcQj9A2bFg
foto2:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... R0hhzeQLPw

to by bylo na tyle, moze komus sie przyda. ja szukalem takiego zestawienia, tzn felga Dotz + fedima

wiem ze ta sama opona na feldze Dotz 6" ET 0 obciera o resor przy skrecie
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych

Post autor: apede » czw lip 02, 2009 1:53 pm

Odswieze temat. No wiec tak: Samurai 2002, resory juz raczej plaskie :-?, 2" bodylift, poza tym seria, 235/75R15 Maxxis Mudder Buckshot. Tutaj w trakcie montazu, widac roznice rozmiaru w stosunku do serii:
Obrazek
Obrazek

Felgi jak widac samurai kolka bez dystansow. Przy skrecie zdaje sie ze nic nie ociera. Zderzak wywalony, obciete sa tez jego mocowania gdyz byly dosyc blisko opon przy skrecie. Po operacji pacjent wyglada tak:
Obrazek
Obrazek

Pierwsze wrazenia na czarnym po przesiadce z zimowek 205/70, silnik 1,3 16V: Pojazd troche zmulilo, stracil jad ale bez tragedii. Szybciej wykrywa gorki, ale za to fajniej startuje spod swiatel na 1-ce.Jak uda sie cos wyprzedzic to sie pochwale wrazeniami. W zakresie predkosci do 80 km/h prowadzenie nadal jest przyjemne (powyzej nigdy nie bylo :wink: ), ubytkow sterownosci nie stwierdzono. Troche lepiej radzi sobie z dziurami. W terenie jeszcze nie sprawdzalem, ale nie oczekujcie obiektywnej oceny bo to moje pierwsze MT-ki :P . O zuzyciu paliwa tez wypowiem sie pozniej. Aha, halas... troche jak bombowiec :) ale nie mam porownania.

Opona na rzeczonej feldze, 1,4 atm.:
Obrazek

Jak widac w pionie prawie 28,5", w poziomie troche wiecej, szerokosc ok. 23cm. Dosyc waski bieznik, ok. 18cm, moze dzieki temu nie przyciera o resory.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Hypsio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:36 pm
Lokalizacja: Bochnia

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych

Post autor: Hypsio » czw lip 02, 2009 9:23 pm

Ostatnio przerabiałem temat opon. Miałem BFG 30/9.5 zmieniłem na 235/75 nalewki simeksopodobne z glob-gum. Różnica w terenie kolosalna z tym że nie wyobrażam sobie jazdy na oryginalnym napędzie. Zmieniłem przełożenia w mostach 5,125 i powiem że zaczyna robić, Tylko w błocie po klamki brak mu mocy. Niestety pomimo dystansów 5mm obciera o resor przy odwróconych trójkątach. Trzeba będzie dać szerszy dystans, a te co mam na tył pójdą bo tarcze z tyłu założone są.
Na asfalcie opona huczy jak bombowiec, no i dzięki przełożeniom na asfalcie nie stracił na mocy. Chodzi tak jak samurai na oryginalnym ogumieniu. Niestety moc ucieka jak się założy większy alternator i wspomaganie, trzeba to także wziąć pod uwagę.
Ogólnie polecam zmianę przełożeń ze względu na odciążenie wałów i krzyżaków, w stosunku do wkładki w reduktorze. No i ze względu na koszty!!!!
ludzie dzielą się na szczęśliwych i czystych

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych

Post autor: bigos » czw lip 02, 2009 9:24 pm

Hypsio pisze:Ostatnio przerabiałem temat opon. Miałem BFG 30/9.5 zmieniłem na 235/75 nalewki simeksopodobne z glob-gum. Różnica w terenie kolosalna z tym że nie wyobrażam sobie jazdy na oryginalnym napędzie. Zmieniłem przełożenia w mostach 5,125 i powiem że zaczyna robić, Tylko w błocie po klamki brak mu mocy. Niestety pomimo dystansów 5mm obciera o resor przy odwróconych trójkątach. Trzeba będzie dać szerszy dystans, a te co mam na tył pójdą bo tarcze z tyłu założone są.
Na asfalcie opona huczy jak bombowiec, no i dzięki przełożeniom na asfalcie nie stracił na mocy. Chodzi tak jak samurai na oryginalnym ogumieniu. Niestety moc ucieka jak się założy większy alternator i wspomaganie, trzeba to także wziąć pod uwagę.
Ogólnie polecam zmianę przełożeń ze względu na odciążenie wałów i krzyżaków, w stosunku do wkładki w reduktorze. No i ze względu na koszty!!!!
jaka prędkość na asfalcie jest ??
Jimny :)21

Hypsio
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:36 pm
Lokalizacja: Bochnia

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych

Post autor: Hypsio » pt lip 03, 2009 5:37 pm

Na asfalcie trudno powiedzieć, linka do prędkościomierza podłączona jest do reduktora więc zegar żyje własnym życiem. Muszę wziąć GPS i sprawdzić. Ale mogę powiedzieć że drugi bieg jest jak jedynka itd.
ludzie dzielą się na szczęśliwych i czystych

V
 
 
Posty: 186
Rejestracja: sob sie 09, 2008 12:34 pm

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych

Post autor: V » czw lip 09, 2009 5:08 pm

no i ładnie już prawie sie zdecydowałem na mt 235/75 a teraz to mam niezły mętlik w bańce i dalej nie wiem jakie opony zapodac mojemu samcowi ?

racja że rodzaj bieznika ma znaczenie ponieważ z tego co się zorientowałem to mudmax bedzie faktycznie węższy na styku z podłożem niż np. kopia geolandera
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy :)

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych

Post autor: Stachu-80 » pt lip 10, 2009 7:09 am

To zamieszam ci jeszcze trochę zdecyduj do czego chcesz auto jak na codzien do jazdy to raczej nie simexopodobne i max do rozmiaru 235/75r15 jak do wekendowego taplania to 31" w simexie. Zaoszczedzisz pieniędzy na kolejne zmiany opon a reszte auto dostosujesz pod te oponki.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Siarak89
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: śr maja 20, 2009 9:12 pm
Lokalizacja: St-ce

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych

Post autor: Siarak89 » pt lip 10, 2009 9:02 pm

Ja właśnie skończyłem makeup mojego samiego ...

Wieszaki kopia calmini tak jakoś +3"
resory przód calmini + mazurowe główne pióro to tak jakoś + 2 "
resor tył zmienione pióra na poloneza trucka ( traczkowato troche ) w góre o jakies 2 "
i amorki niva tył i vitara przód

oponki do tego fedima 30" to wychodzi prawie 31 "i wszystko smiga jak się należy na orginalnym reduktorze i przełożeniach :P
troszke obciera o resor przy max skręcie ale myśle ze po dołożeniu dystansów + 35 mm na moich samuraiowkisk kółeczkach nie bedzie obcierać :)


:)
Sj 413 szeroki w trakcje montażu :D

Jeśli ktoś ma filmiki lub chciałby pomóc w st-ce zapraszam :D

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych

Post autor: apede » pn sie 03, 2009 10:46 am

Mala korekta: lekko obciera o resor przy skrecie, ale tylko w prawo. Zuzycie paliwa wzroslo pewnie z litr, ale nie liczylem dokladnie. Zreszta licznik kilometrow i tak zaniza. Wedlug GPS, predkosciomierz pokazuje +/- 2 km/h.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych

Post autor: bigos » czw sie 06, 2009 3:47 pm

jaka jest faktyczna wysokość BFG AT 215/75/15 ??
może ktoś zmierzyć :)
Jimny :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość