235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Moderator: Albert_N
- kuba sj413
- jestem tu nowy...
- Posty: 43
- Rejestracja: ndz paź 07, 2007 10:36 am
- Lokalizacja: Kraków
Da radę. Poza tym zawsze znajdzie się takie błocko i górka, że żaden reduktor nie pomoże.K260 Inowrocław pisze:chodzi mi tylko o jazdę w terenie, czy dużo mocy na podjazdach straci i czy 2 czy 1 przez błocko i górkiKostuch pisze:Jeżeli chcesz palić gumę, to nie.K260 Inowrocław pisze:a ja mam takie pytanie co by nie zakładac nowego tematu,
reduktor od 410 w 1.3 na gaźniku poradzi sobie z oponą 31 "
Mam taką teorię, że lepiej stracić moc na podjeździe, niż rozkręcić kółka do dużej prędkości obrotowej. Nagłe złapanie przyczepności powoduje wtedy niszczące przeciążenia przeniesieniu napędu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- fragales
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
- Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa
świeżo po próbie zmiany
Właśnie wróciłem z próby zmiany opon 215/70/15 - zwykłe szosówki na 235/75/15 mamut regenerowane z janpolu. No i lipa suzuka wróciła na szosówkach, bo oponki się nie zmieściły - a konkretnie przednia po opuszczeniu trafiała na zderzak. No i teraz pytanie - czy to standard, czy to przez kiepski stan moich resorów? No bo tak się zastanawiam co dalej :) podnosić na wieszakach? Klepać resory czy podcinać zderzak i nadkola. Ktoś może miał podobny problem?
Ostatnio zmieniony wt lip 08, 2008 10:23 am przez fragales, łącznie zmieniany 1 raz.
SJ413 1988, 1.3 pół rurka
Poczytałem a i tak nic nie wiem 
Mam reduktor z 410, silnik 1.3 mosty niewzmocnione, felgi 7" odstawione lift na tyle duży że aktualnie włożone 31"x10,5r15
Ale czas je zmienić więc mam 4 propozycje, wszystkie to 31"x10,5
Fedima prawie jak Simex
cośtam prawie jak Bogger
BFG MT
Kumho kl-71
fundusze: 500 za oponę góra!!!
Poradźcie...

Mam reduktor z 410, silnik 1.3 mosty niewzmocnione, felgi 7" odstawione lift na tyle duży że aktualnie włożone 31"x10,5r15
Ale czas je zmienić więc mam 4 propozycje, wszystkie to 31"x10,5
Fedima prawie jak Simex

cośtam prawie jak Bogger

BFG MT
Kumho kl-71
fundusze: 500 za oponę góra!!!
Poradźcie...
U mnie:Igi.Jeep pisze: Mam reduktor z 410, silnik 1.3 mosty niewzmocnione, felgi 7" odstawione lift na tyle duży że aktualnie włożone 31"x10,5r15
(...)
Fedima prawie jak Simex![]()
cośtam prawie jak Bogger![]()
BFG MT
Kumho kl-71
fundusze: 500 za oponę (...)
reduktor 410, silnik 1.3, mosty standard, felgi przespawane
aktulanie 235/75/15 Fedima prawie jak Siemex

w terenie super - moim zdaniem opona

na asfalcie po kilku miesiącach jazdy stwierdzam - padaka

Fedime polecam do terenu każdego - może poza piaskiem.
Szybkościówki też daje rade, szczególnie te z dodatkiem błota.
Do reszty opon się nie wypowiadam bo na samuraiu takich nie miałem.
teoretycznie 29'' ale maja około 30''Igi.Jeep pisze:to trochę małe te gumy..
29/9.0/15 Chciałbym jednak 31" minimum 30"
generalnie chodziło mi o to że dla mnie już te 235 są wystarczająco duże by przymulić auto, ale to zależy od człowieka
ja narzekam na 235 z reduktorem 410, a znajomy ma 31'' sahary z reduktorem 413 i mówi se super mu się jeździ po asfalcie

więc moją konkluzję ujmę inaczej

Miał ktoś doświadczenia z oponami z GLOBGUMu??
Bo są sporo tańsze od Fedim...
http://www.allegro.pl/item393512324_4x4 ... wys_0.html
http://www.allegro.pl/item397482957_opo ... 5_30_.html
Ale z tego co widzę nie maja tak mocno rozbudowanego bierznika bocznego...
Bo są sporo tańsze od Fedim...
http://www.allegro.pl/item393512324_4x4 ... wys_0.html
http://www.allegro.pl/item397482957_opo ... 5_30_.html
Ale z tego co widzę nie maja tak mocno rozbudowanego bierznika bocznego...
Nie uwieżycie. Dzisiaj założyłem kupione na allegro Malatesty simexopodobne w rozmiarze 205/75/R15. Obręcze to 7 calowe Mangelsy odsadzone na -12. I co? Musiałem boszem delikatnie ciąć zderzak a i na maksymalnym skręcie trze o resor. Na szczęście ledwo słyszalnie i nie muszę już kombinować na dystansach. Samurai w pełnej serii ze świeżo podkutymi resorami.
Pozdrawiam.
Maciek.
Pozdrawiam.
Maciek.
Ja śmigam na 31/10,5" Bez liftu. Mam podcięte nadkola i odwrócone trójkąty.
Na czarnym 115km/h wyciągnie (choć strach
).
A mam 410 z silnikiem, skrzynią i reduktorem od 413. Mosty zostały 410. Tak zmotał poprzedni właściciel... nie powiem, ze nie obciera z przodu o nadkola, bo obciera... No i przy ostrych podjazdach nie wiadomo czy na 1nce czy na 2ce z reduktorem podjeżdżać... Ale już reduktor od 410 leży w garażu, a więc będzie
Tylko muszę znaleźć dzień wolnego
No i lift tez w planach w najbliższym czasie... bo już drażnić mnie zaczyna te chrupanie na każdej większej dziurze...
a opony to technic tracker MT
Na czarnym 115km/h wyciągnie (choć strach

A mam 410 z silnikiem, skrzynią i reduktorem od 413. Mosty zostały 410. Tak zmotał poprzedni właściciel... nie powiem, ze nie obciera z przodu o nadkola, bo obciera... No i przy ostrych podjazdach nie wiadomo czy na 1nce czy na 2ce z reduktorem podjeżdżać... Ale już reduktor od 410 leży w garażu, a więc będzie


No i lift tez w planach w najbliższym czasie... bo już drażnić mnie zaczyna te chrupanie na każdej większej dziurze...

a opony to technic tracker MT

Ostatnio zmieniony sob lip 19, 2008 12:32 am przez młody_kon, łącznie zmieniany 1 raz.
placek...
- fragales
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 12:27 pm
- Lokalizacja: mazowieckie, Warszawa
mały update tematu
Witam,
Mija już sporo czasu odkąd zakupiłem moje 235/75/R15. No i dalej leżą w garażu. Pewnie brak czasu i zarobienie ogólne mają coś z tym wspólnego, ale ostatnio podjąłem kolejną próbę założenia. Skończyło się na tym, że suzuka stoi do środy u mechanika i ma przesuwany do przodu zderzak (pomijam obrywanie plastikowych osłon z nadkoli i takie tam). Generalnie jak ktoś ma serię z "normalnym" stopniem zużycia ogółu autka to nie ma szans na założenie 235/75/R15 bez kombinowania. Podobno warto kombinować :) - mam nadzieję, że przekonam się niebawem.
Tak mi jeszcze do głowy przyszła jedna myśl. Resor w sumie nie ma większego/decydującego znaczenia czy wyklepany czy nie czy nowy czy stary. Prędzej czy później w terenie i tak autko wpadnie w taką akcję, że koło poleci maksymalnie do góry, więc oponka powinna w zasadzie mieścić się w sytuacji gdy odbój dotyka ramy. No ale ja się w zasadzie na tym nie znam. Tak tylko powoli zaczynam coś tam sobie motać.
Pozdrawiam
PS Jak się tylko uda to z pewnością zarzucę zdjęcia - jeśli ktokolwiek zainteresowany.
Mija już sporo czasu odkąd zakupiłem moje 235/75/R15. No i dalej leżą w garażu. Pewnie brak czasu i zarobienie ogólne mają coś z tym wspólnego, ale ostatnio podjąłem kolejną próbę założenia. Skończyło się na tym, że suzuka stoi do środy u mechanika i ma przesuwany do przodu zderzak (pomijam obrywanie plastikowych osłon z nadkoli i takie tam). Generalnie jak ktoś ma serię z "normalnym" stopniem zużycia ogółu autka to nie ma szans na założenie 235/75/R15 bez kombinowania. Podobno warto kombinować :) - mam nadzieję, że przekonam się niebawem.
Tak mi jeszcze do głowy przyszła jedna myśl. Resor w sumie nie ma większego/decydującego znaczenia czy wyklepany czy nie czy nowy czy stary. Prędzej czy później w terenie i tak autko wpadnie w taką akcję, że koło poleci maksymalnie do góry, więc oponka powinna w zasadzie mieścić się w sytuacji gdy odbój dotyka ramy. No ale ja się w zasadzie na tym nie znam. Tak tylko powoli zaczynam coś tam sobie motać.
Pozdrawiam
PS Jak się tylko uda to z pewnością zarzucę zdjęcia - jeśli ktokolwiek zainteresowany.
SJ413 1988, 1.3 pół rurka
suzuki samurai '92
podciete nadkola do gornego rantu poszerzen wg foto:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... 9DtXFsbBWg
zderzak przedni nie oryginalny wg foto:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... JR9tsImTeg
progi lekko skrocone, tak aby zgadzalo sie mniej wiecej z podcieciem nadkoli, foto:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... 9DtXFsbBWg
resory z 1992 roku, wiec plaskie jak deska
opony Fedima sirocoo 235/75R15 na felgach Dotz 7" ET -12 R15 weszly bez problemu, nic nie obciera, nic nie chaczy, foto1:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... IcQj9A2bFg
foto2:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... R0hhzeQLPw
to by bylo na tyle, moze komus sie przyda. ja szukalem takiego zestawienia, tzn felga Dotz + fedima
wiem ze ta sama opona na feldze Dotz 6" ET 0 obciera o resor przy skrecie
podciete nadkola do gornego rantu poszerzen wg foto:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... 9DtXFsbBWg
zderzak przedni nie oryginalny wg foto:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... JR9tsImTeg
progi lekko skrocone, tak aby zgadzalo sie mniej wiecej z podcieciem nadkoli, foto:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... 9DtXFsbBWg
resory z 1992 roku, wiec plaskie jak deska
opony Fedima sirocoo 235/75R15 na felgach Dotz 7" ET -12 R15 weszly bez problemu, nic nie obciera, nic nie chaczy, foto1:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... IcQj9A2bFg
foto2:
http://picasaweb.google.co.uk/lh/photo/ ... R0hhzeQLPw
to by bylo na tyle, moze komus sie przyda. ja szukalem takiego zestawienia, tzn felga Dotz + fedima
wiem ze ta sama opona na feldze Dotz 6" ET 0 obciera o resor przy skrecie
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Odswieze temat. No wiec tak: Samurai 2002, resory juz raczej plaskie
, 2" bodylift, poza tym seria, 235/75R15 Maxxis Mudder Buckshot. Tutaj w trakcie montazu, widac roznice rozmiaru w stosunku do serii:


Felgi jak widac samurai kolka bez dystansow. Przy skrecie zdaje sie ze nic nie ociera. Zderzak wywalony, obciete sa tez jego mocowania gdyz byly dosyc blisko opon przy skrecie. Po operacji pacjent wyglada tak:


Pierwsze wrazenia na czarnym po przesiadce z zimowek 205/70, silnik 1,3 16V: Pojazd troche zmulilo, stracil jad ale bez tragedii. Szybciej wykrywa gorki, ale za to fajniej startuje spod swiatel na 1-ce.Jak uda sie cos wyprzedzic to sie pochwale wrazeniami. W zakresie predkosci do 80 km/h prowadzenie nadal jest przyjemne (powyzej nigdy nie bylo
), ubytkow sterownosci nie stwierdzono. Troche lepiej radzi sobie z dziurami. W terenie jeszcze nie sprawdzalem, ale nie oczekujcie obiektywnej oceny bo to moje pierwsze MT-ki
. O zuzyciu paliwa tez wypowiem sie pozniej. Aha, halas... troche jak bombowiec
ale nie mam porownania.
Opona na rzeczonej feldze, 1,4 atm.:

Jak widac w pionie prawie 28,5", w poziomie troche wiecej, szerokosc ok. 23cm. Dosyc waski bieznik, ok. 18cm, moze dzieki temu nie przyciera o resory.

Felgi jak widac samurai kolka bez dystansow. Przy skrecie zdaje sie ze nic nie ociera. Zderzak wywalony, obciete sa tez jego mocowania gdyz byly dosyc blisko opon przy skrecie. Po operacji pacjent wyglada tak:
Pierwsze wrazenia na czarnym po przesiadce z zimowek 205/70, silnik 1,3 16V: Pojazd troche zmulilo, stracil jad ale bez tragedii. Szybciej wykrywa gorki, ale za to fajniej startuje spod swiatel na 1-ce.Jak uda sie cos wyprzedzic to sie pochwale wrazeniami. W zakresie predkosci do 80 km/h prowadzenie nadal jest przyjemne (powyzej nigdy nie bylo



Opona na rzeczonej feldze, 1,4 atm.:
Jak widac w pionie prawie 28,5", w poziomie troche wiecej, szerokosc ok. 23cm. Dosyc waski bieznik, ok. 18cm, moze dzieki temu nie przyciera o resory.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Ostatnio przerabiałem temat opon. Miałem BFG 30/9.5 zmieniłem na 235/75 nalewki simeksopodobne z glob-gum. Różnica w terenie kolosalna z tym że nie wyobrażam sobie jazdy na oryginalnym napędzie. Zmieniłem przełożenia w mostach 5,125 i powiem że zaczyna robić, Tylko w błocie po klamki brak mu mocy. Niestety pomimo dystansów 5mm obciera o resor przy odwróconych trójkątach. Trzeba będzie dać szerszy dystans, a te co mam na tył pójdą bo tarcze z tyłu założone są.
Na asfalcie opona huczy jak bombowiec, no i dzięki przełożeniom na asfalcie nie stracił na mocy. Chodzi tak jak samurai na oryginalnym ogumieniu. Niestety moc ucieka jak się założy większy alternator i wspomaganie, trzeba to także wziąć pod uwagę.
Ogólnie polecam zmianę przełożeń ze względu na odciążenie wałów i krzyżaków, w stosunku do wkładki w reduktorze. No i ze względu na koszty!!!!
Na asfalcie opona huczy jak bombowiec, no i dzięki przełożeniom na asfalcie nie stracił na mocy. Chodzi tak jak samurai na oryginalnym ogumieniu. Niestety moc ucieka jak się założy większy alternator i wspomaganie, trzeba to także wziąć pod uwagę.
Ogólnie polecam zmianę przełożeń ze względu na odciążenie wałów i krzyżaków, w stosunku do wkładki w reduktorze. No i ze względu na koszty!!!!
ludzie dzielą się na szczęśliwych i czystych
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
jaka prędkość na asfalcie jestHypsio pisze:Ostatnio przerabiałem temat opon. Miałem BFG 30/9.5 zmieniłem na 235/75 nalewki simeksopodobne z glob-gum. Różnica w terenie kolosalna z tym że nie wyobrażam sobie jazdy na oryginalnym napędzie. Zmieniłem przełożenia w mostach 5,125 i powiem że zaczyna robić, Tylko w błocie po klamki brak mu mocy. Niestety pomimo dystansów 5mm obciera o resor przy odwróconych trójkątach. Trzeba będzie dać szerszy dystans, a te co mam na tył pójdą bo tarcze z tyłu założone są.
Na asfalcie opona huczy jak bombowiec, no i dzięki przełożeniom na asfalcie nie stracił na mocy. Chodzi tak jak samurai na oryginalnym ogumieniu. Niestety moc ucieka jak się założy większy alternator i wspomaganie, trzeba to także wziąć pod uwagę.
Ogólnie polecam zmianę przełożeń ze względu na odciążenie wałów i krzyżaków, w stosunku do wkładki w reduktorze. No i ze względu na koszty!!!!

Jimny 

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Na asfalcie trudno powiedzieć, linka do prędkościomierza podłączona jest do reduktora więc zegar żyje własnym życiem. Muszę wziąć GPS i sprawdzić. Ale mogę powiedzieć że drugi bieg jest jak jedynka itd.
ludzie dzielą się na szczęśliwych i czystych
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
no i ładnie już prawie sie zdecydowałem na mt 235/75 a teraz to mam niezły mętlik w bańce i dalej nie wiem jakie opony zapodac mojemu samcowi ?
racja że rodzaj bieznika ma znaczenie ponieważ z tego co się zorientowałem to mudmax bedzie faktycznie węższy na styku z podłożem niż np. kopia geolandera
racja że rodzaj bieznika ma znaczenie ponieważ z tego co się zorientowałem to mudmax bedzie faktycznie węższy na styku z podłożem niż np. kopia geolandera
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy 

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
To zamieszam ci jeszcze trochę zdecyduj do czego chcesz auto jak na codzien do jazdy to raczej nie simexopodobne i max do rozmiaru 235/75r15 jak do wekendowego taplania to 31" w simexie. Zaoszczedzisz pieniędzy na kolejne zmiany opon a reszte auto dostosujesz pod te oponki.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Ja właśnie skończyłem makeup mojego samiego ...
Wieszaki kopia calmini tak jakoś +3"
resory przód calmini + mazurowe główne pióro to tak jakoś + 2 "
resor tył zmienione pióra na poloneza trucka ( traczkowato troche ) w góre o jakies 2 "
i amorki niva tył i vitara przód
oponki do tego fedima 30" to wychodzi prawie 31 "i wszystko smiga jak się należy na orginalnym reduktorze i przełożeniach
troszke obciera o resor przy max skręcie ale myśle ze po dołożeniu dystansów + 35 mm na moich samuraiowkisk kółeczkach nie bedzie obcierać

Wieszaki kopia calmini tak jakoś +3"
resory przód calmini + mazurowe główne pióro to tak jakoś + 2 "
resor tył zmienione pióra na poloneza trucka ( traczkowato troche ) w góre o jakies 2 "
i amorki niva tył i vitara przód
oponki do tego fedima 30" to wychodzi prawie 31 "i wszystko smiga jak się należy na orginalnym reduktorze i przełożeniach

troszke obciera o resor przy max skręcie ale myśle ze po dołożeniu dystansów + 35 mm na moich samuraiowkisk kółeczkach nie bedzie obcierać


Sj 413 szeroki w trakcje montażu
Jeśli ktoś ma filmiki lub chciałby pomóc w st-ce zapraszam

Jeśli ktoś ma filmiki lub chciałby pomóc w st-ce zapraszam

- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Mala korekta: lekko obciera o resor przy skrecie, ale tylko w prawo. Zuzycie paliwa wzroslo pewnie z litr, ale nie liczylem dokladnie. Zreszta licznik kilometrow i tak zaniza. Wedlug GPS, predkosciomierz pokazuje +/- 2 km/h.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
jaka jest faktyczna wysokość BFG AT 215/75/15
może ktoś zmierzyć

może ktoś zmierzyć

Jimny 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość