Resor i sprężyna w jednym...

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 5:47 pm

ja rozumiem Kostuch i wcale się nie gniewam :wink:
po to właśnie jest ten temat żeby można było rozważyć wszystkie za i przeciw. W tym momencie rozważam mocowanie ostatnich 2 punktów zawieszenia(wahaczy górnych do ramy).


a mógłby mi ktoś jeszcze powiedzieć szerokość resora samuraia??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 6:02 pm

przede wszystkim ma być wytrzymałe i w miarę bezobsługowe. Dlatego większość rzeczy jest na polibuszach i z grubej rury (38x4mm). Zastanawiam się nad mocowaniem ostatnich punktów mocowania żeby nie zwiększyć awaryjności zbytnio, a żeby polepszyć wykrzyż(choć nie chcę mieć jakiegoś mega super...)
Poza tym łatwiej będzie zrobić mocowanie końcówki drążka niż szpilki w tym miejscu.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 6:17 pm

Karol a po ile miałeś uni 17(M16)??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 10:29 pm

koledzy poradźcie... albo ja już jestem tak zmęczony... albo z tego wynikają sprzeczności...
Chodzi mi o wartości 50%Y i 25%Y bo według tego rys tego w życiu nie da się tego tak zrobić żeby zachować kąt ok 8*...
Obrazek
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lis 25, 2008 10:32 pm

dobra.... już wiem... jednak byłem zmęczony...
Będę musiał jeszcze raz przeliczyć długości... :wink:


heh po przeliczeniu się jednak zgadza.... 8)
poszedłem dłuższą drogą ale dobrze mi powychodziło :lol:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » śr lis 26, 2008 7:21 am

Adam, 11$/szt. co przy dzisiejszej cenie dolara wynosi mniej wiecej tyle za ile mozesz je kupic w CXie. Nie wiem jak z jakoscia FK kontra CX. Slawek z Wilanowa twierdzil jak z nim rozmawialem, ze CX na tle knonkurencji wypada niezle.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr lis 26, 2008 4:30 pm

Już nawet wiem jaka jest różnica między następnymi rodzajami 4 linka.
Jeden ma wahacze(lup punkty mocować) w równej odległości.
Drugi ma różnej odległości w odpowiednim stosunku.
Wszystko zależy od odległości górnego mocowania względem dolnego na moście i na ramie...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
NumeR
 
 
Posty: 235
Rejestracja: pt cze 09, 2006 11:54 pm
Lokalizacja: L-ctwo Jakubowo\Chojnice

Post autor: NumeR » śr lis 26, 2008 9:06 pm

Adam.Ż pisze:a mógłby mi ktoś jeszcze powiedzieć szerokość resora samuraia??
50mm
nie ważne jak! ważne że w teren

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: st.Medard » czw lis 27, 2008 6:00 pm

To całe wyliczenie to dopiero połowa danych do ustalenia długości linków. Przecież długość linków powinna odnosić się do punktów mocowania wału i jego możliwości kompensacji. Na tym rysunku trzeba jeszcze umiejscowić reduktor i dwa cardany. Długość odcinka pomiędzy cardanami będzie się zmieniać wraz ze skokiem zawieszenia i oby wał nie wyskoczył lub nie kończyła się kompensacja na dobiciu. Długość linków musi być odpowiednia względem siebie ale przede wszystkim względem wału i jego możliwości kompensacji. Chyba kąt 7* nie jest satysfakcjonujący jeżeli chodzi o lift. A zależność długości linków względem siebie w pozycji tzw uśredninej dla liftu będzie za każdym razem inna.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw lis 27, 2008 6:08 pm

masz częściowo racje ale biorąc pod uwagę to że robisz zawieszenie pod już gotowy zestaw...
Jeśli przesuwasz most to tak czy inaczej musisz zrobić dłuższy wał...
Wszystko zależy co do czego dobierasz...

przy tym zawieszeniu nie chodzi o lift, chodzi o wytrzymałość(przynajmniej dla mnie)

długość linków między sobą zależy od stosunku między wysokościami mocowania wahaczy na ramie i na moście. Chodzi o odpowiednie utrzymanie kąta zwrotnicy podczas pracy zawieszenia.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
st.Medard
Posty: 705
Rejestracja: śr gru 19, 2007 4:24 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: st.Medard » czw lis 27, 2008 6:44 pm

Moim zdaniem chodzi tylko w właśnie o to:
Adam.Ż pisze: Chodzi o odpowiednie utrzymanie kąta zwrotnicy podczas pracy zawieszenia.
Zbanowany za komerchę w podpisie "Sklepterenowy.pl"

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw lis 27, 2008 7:11 pm

tak, możesz mieć wahacze tej samej długości(o ile są równoległe do siebie) tylko wtedy różnica w wysokości mocowania na moście i na ramie musi być taka sama.

Dla mnie lepszą opcją z przodu była różna długość wahaczy(tzn punktów mocowania).
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pn gru 01, 2008 4:07 pm

st.Medard pisze:Chyba kąt 7* nie jest satysfakcjonujący jeżeli chodzi o lift
Przy "spoczynku":
LINK

Przy maksymalnym wychyleniu:
LINK
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob gru 06, 2008 9:25 pm

Taa...
Policzyć dobrze policzyłem ale zawieszenie tyłu gdzie nie jest ważny kąt zwrotnic tylko kąt pracy wału... :evil:
Dla przedniego zawieszenia odległości mocowania wahaczy muszą być takie same żeby kąt na zwrotnicach pozostał ten sam...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob gru 06, 2008 9:54 pm

Adam.Ż pisze:Taa...
Policzyć dobrze policzyłem ale zawieszenie tyłu gdzie nie jest ważny kąt zwrotnic tylko kąt pracy wału... :evil:
Dla przedniego zawieszenia odległości mocowania wahaczy muszą być takie same żeby kąt na zwrotnicach pozostał ten sam...
Czemu chcesz koniecznie fourlinka z przodu ?? Chcesz miec duzy wykrzyz z przodu ??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob gru 06, 2008 10:11 pm

bo nie mam kutych wahaczy. A four link nie zapewnia tylko wykrzyżu. Zapewnia też dobre prowadzenie mostu o ile jest dobrze zrobiony.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob gru 06, 2008 10:22 pm

pal pies...
przód zrobię na kutych(toyota lub LR) a tył na 4 - linku...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » sob gru 06, 2008 10:38 pm

Adam.Ż pisze:bo nie mam kutych wahaczy. A four link nie zapewnia tylko wykrzyżu. Zapewnia też dobre prowadzenie mostu o ile jest dobrze zrobiony.
hmm... przednie wahacze też można zrobic
Znajomy w swoim szpeju zrobił coś na kształt kutych ale zrobione z plasterka blachy 10mm objechanej dookoła płaskownikiem
A jak 4link to kopiuj wrongla. Choć nie wiem czy da to coś więcej od tradycyjnego kończącego sie w połowie drzwi ;)
Jeśli celujesz w wykrzyż to i tak pasowało by spręzynki przymocować co by ich nie zgubić a to ogranicza okropnie... u mnie chodzi około 8cm w dół i 15cm w górę
Bartek

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob gru 06, 2008 10:47 pm

wykrzyż to na tyle jeśli już. Przód ma być wytrzymały bo dość mocno dostaje po dupie przy ciągnięciu na windzie.
$ link jest fajny tylko ciężki do zrobienia na przodzie(lina od mechanika itp).
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob gru 06, 2008 11:06 pm

Wie ktoś może jaka jest różnica w wadzę wahacza toyota a LR??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » ndz gru 07, 2008 8:01 am

Je¶li celujesz w wykrzy¿ to i tak pasowa³o by sprêzynki przymocowaæ co by ich nie zgubiæ a to ogranicza okropnie... u mnie chodzi oko³o 8cm w dó³ i 15cm w górê[/quote]

Ja mam od Felicii Kombi - ugiecie ~26cm, mysle ze wystarczajace. Od czego wziales sprezyny i dlaczego takie?
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » ndz gru 07, 2008 10:37 am

Adam.Ż pisze:wykrzyż to na tyle jeśli już. Przód ma być wytrzymały bo dość mocno dostaje po dupie przy ciągnięciu na windzie.
$ link jest fajny tylko ciężki do zrobienia na przodzie(lina od mechanika itp).
Przod przedewszystkim ma auto prowadzic. Trudno jest pogodzic wykrzyz razem z dobrym prowadzeniem. Ja mam zrobione na dwoch wachaczach z przodu i wykorzystuje mocowanie resora przy ramie ;) Nie ma imponujacego wykrzyzu , ale mi na tym nie zalezy. Zalezalo mi glownie na tym , aby os poszla do przodu (czyli zwiekszyc rozstaw) i zeby sucz zaczynal sie kolami
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » ndz gru 07, 2008 11:52 am

widze że powoli towarzystwo dojrzewa do poważnych konstrukcji :)21
4 link jest zajebisty jak zrobiony poprawnie ale swoje w dupe potrafi wstawic' :roll:

jak sobie przypomne ile razy poprawialiśmy mocowania bo obliczenia swoje a życie swoje.
ale przez dwa lata katwania konstrukcji żadnych awarii i ponoc' nowy właściciel przez kolejny rok te nie zepsół.

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Post autor: Karol L » ndz gru 07, 2008 1:47 pm

leszek pisze: jak sobie przypomne ile razy poprawiali¶my mocowania bo obliczenia swoje a ¿ycie swoje.
ale przez dwa lata katwania konstrukcji ¿adnych awarii i ponoc' nowy w³a¶ciciel przez kolejny rok te nie zepsó³.
To moze bys sie Leszku podzielil z kolegami jakie bledy wyeliminowales. Wiem, ze to nie w modzie bo tu na forum wszystko tajne/poufne, ale moze czas to zmienic :wink:

Ja zaczne eliminowanie od wiosny 09', jak do tego czasu syf nie wyjedzie z garazu to potne i wywioze na zlom.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » ndz gru 07, 2008 1:49 pm

Karol L pisze: Ja mam od Felicii Kombi - ugiecie ~26cm, mysle ze wystarczajace. Od czego wziales sprezyny i dlaczego takie?
Nadal mówimy o przodzie? bo zaczynam sie zastanawiać jaki masz do tego amortyzator?
Co do moich przednich sprężyn to jedynie mogę powiedzieć że mam 12 zwojów średnica 100mm średnica drutu 12mm
Dobierane z dostępnych 3 różnych
Tył natomiast takie same wymiary jak Felicja ale mocowana tylko u góry.

Jestem na etapie mocowania amortyzatorów ... macie coś o większym skoku niż lublin?
Bartek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości