Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: mcs0 » ndz gru 30, 2012 7:45 pm

N2O zobaczyło się ?? :D :D
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: slavok » ndz gru 30, 2012 7:55 pm

Z taką wiedzą na ten temat to naprawdę, życzę powodzenia... i nie ma w tym uszczypliwości :)21 napotkasz sporo problemów po drodze...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Wiarus » ndz gru 30, 2012 8:03 pm

Nadzieja umiera ponoć ostatnia ...
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

czuperek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: wt sty 10, 2012 10:13 pm

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: czuperek » ndz gru 30, 2012 8:54 pm

Rozumiem ze koledzy urodzili się z tą wiedzą i nie są skorzy do pomocy ...

spoko poszukam pomocy na innych forach i myślę że coś zmotam a w trakcie będe nanosił poprawki :)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: slavok » ndz gru 30, 2012 9:06 pm

Nie szukaj pomocy na forach tylko jedź na jakiś rajd i podpatrz jak to jest samuraiach porobione, pogadaj z ludźmi na ten temat, szukanie informacji na forach w takim temacie jest złą drogą i piszę to z doświadczenia w tej materii.
Z całym szacunkiem dla Twojej osoby ale na "małym forum" pytałeś o to jak rozróżnić mosty szerokie od wąskich a chcesz się brać za stawianie samochodu na sprężyny... :roll: weź pod uwagę to, że na drogach są też inni kierowcy po za tobą i chcą żyć.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

czuperek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: wt sty 10, 2012 10:13 pm

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: czuperek » ndz gru 30, 2012 9:22 pm

Pytałem o mosty ponieważ nie mogłem nigdzie znaleźć wymiarów wąskich i szerokich.

Co do przeróbki robię to pierwszy raz dlatego pytam aby się czegoś dowiedzieć. Robię to dla siebie i ja będę testującym, po drogach nie jeżdżę więc o życie innych się nie martwię jak zrobię krzywdę to co najwyżej sobie.

Wiem że pewnie niektórzy chcieli by abym wstawił sprzęt do serwisu, zapłacił milion Erło i odebrał gotowca ale jeśli chodzi o moją osobę to uważam że nie tędy droga lubię eksperymentować i uczyć się nowych rzeczy - dlatego też stałem się posiadaczem niezmotanego samuraja, a nie wypierdzielonego w kosmos patrola gotowego do jazdy pod wodą i w powietrzu :)21

Dodam jeszcze że nie chce się tu z nikim kłucić tylko dopytać starych wyjadaczy jak się za to zabrać.

Trochę mnie pokierowaliście tak więc spędzę trochę nad jakąś lekturą aby nabrać wiedzy teoretycznej, a potem poszukam klamotów.

pozdrawiam :)13

Awatar użytkownika
Łosiowy
Posty: 424
Rejestracja: czw mar 13, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Sopot

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Łosiowy » ndz gru 30, 2012 9:28 pm

czuperek pisze:Rozumiem ze koledzy urodzili się z tą wiedzą i nie są skorzy do pomocy ...

spoko poszukam pomocy na innych forach i myślę że coś zmotam a w trakcie będe nanosił poprawki :)

pozdrawiam
Raczej na podstawie forum to nie zbudujesz suzy na springach.Aby to zrobić to trzeba mieć jakieś podstawy i ewentualnie dopytać na forum.Czytając Twoje posty to bym sobie odpuścił taką modernizację bo możesz zrobić komuś krzywdę albo wydasz kupę kasy i będzie następny pomnik. Poszukaj kogoś kto przerabiał już ten temat i może Ci pomóc fizycznie przy samochodzie. A tak w sumie to po co Ci te springi??
Sam wiem po sobie że przed wstawieniem coiloverów ponad dwa lata bawiłem sie w modernizację samych resorów wieszaków i amorów a możliwości jest wiele.A w tym temacie można znaleźć wiele informacji na forum.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Wiarus » pn gru 31, 2012 10:56 am

Sprężynami szukasz komfortu ?Jeżeli nie jeździsz po drogach publicznych jak twierdzisz to czy to sprężyny,czy dobre resory z rewolwerami to jeden czort.Na Twoim miejscu nauczyłbym się najpierw jeździć na nie zmotanym,a wiedza sama przyjdzie.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: KSikorski » pn gru 31, 2012 5:06 pm

Wiedza o budowie zawieszeń samochodowych to nie jest jakaś tajemnica państwowa. Wystarczy pójść do księgarni technicznej, biblioteki, pogadać ze studentami wydziałów samochodowych żeby udostępnili materiały z wykładów, ćwiczeń etc.

Moim zdaniem istnieje coś takiego jak fetysz sprężyn. Może ja nie jeżdżę jakoś mega hardkorowo, ale: Nie czuję istotnej różnicy w komforcie między samuraiem na OME i salonowym jimny. Co do wykrzyżów... mniej pracy i pieniędzy wyszło mnie włożenie blokady do tylnego mostu, a efekt jak na moje potrzeby wystarczający. Tylko że ja po prostu jeżdżę po górach a nie na rajdy.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: slavok » pn gru 31, 2012 5:46 pm

Pakowanie springów do samochodu latającego w koło komina nie ma moim zdaniem sensu, lepiej kupić zestaw dobrych resorów, natomiast rajdy to inna sprawa, komu pękł resor na rajdzie wie o co chodzi :)21

natomiast co do wiedzy która jest ogólnodostępna, owszem jest, ale trzeba mieć też troszkę praktyki, jak by książkowa wiedza dawała wszytko to świeży absolwent ścisłego kierunku na Polibudzie mógł by konstruować statki kosmiczne... niestety tak nie jest bo zazwyczaj sucha książkowa wiedza nie poparta praktyką jest malo warta... również na rynku pracy.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
oposs
 
 
Posty: 164
Rejestracja: śr paź 15, 2008 1:21 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: oposs » wt sty 01, 2013 9:27 am

slavok pisze:lepiej kupić zestaw dobrych resorów
Nie popełniłbym tego błędu drugi raz choć na swój zestaw nie narzekam

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: slavok » wt sty 01, 2013 7:19 pm

Co myślicie o wrzuceniu gotowca z vitary na tył ? tzn dwa wahacze wleczone + A-wahacz ? długością pasuje to wszytko w oryginalne miejsca mocowania samuraiowych resorów, jeno trza dorobić mocowanie na springi i sierżanta, pytam bo mam okazje zanabyć drogą kupna cały most z tymi gratami przerobiony już na tarcze.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: mcs0 » wt sty 01, 2013 8:04 pm

ja bede wrzucal most z vitki na tyl... 5.125 taniej most mozna dostac niz przedni dyfer:)
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Wiarus » wt sty 01, 2013 8:21 pm

Mam taki założony w zmocie ,którą kupiłem,ale jeszcze nie byłem w terenie.Jestem dobrej myśli.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
adam992
Posty: 568
Rejestracja: wt lis 20, 2007 5:42 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: adam992 » wt sty 01, 2013 8:39 pm

pochwal się co zakupiliście :)21 nadal wyczyn w 2013?
Babell Extreme Off Road TEAM
Toyota LJ70 3.0 V6 KOCUR :)21
Discovery TD5

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: mcs0 » wt sty 01, 2013 8:41 pm

Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

saamurai
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: czw mar 20, 2008 4:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: saamurai » wt sty 01, 2013 10:15 pm

Również zastanawiałem się nad założeniem tylnego mostu z vitary. Jednak zniechęciła mnie informacja, że vitarowy most jest dużo szerszy niż szeroki most samurai'a.. Jak będzie prowadził się taki czteroślad ? Czekam na wasze recenzje czy warto :)

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: ŁeLeK » śr sty 02, 2013 7:26 am

saamurai pisze:Również zastanawiałem się nad założeniem tylnego mostu z vitary. Jednak zniechęciła mnie informacja, że vitarowy most jest dużo szerszy niż szeroki most samurai'a.. Jak będzie prowadził się taki czteroślad ? Czekam na wasze recenzje czy warto :)

No generalnie po to się zakłada tył od Vitary, żeby był szerszy :)12
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Hałas
 
 
Posty: 1198
Rejestracja: wt wrz 06, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Konin

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Hałas » śr sty 02, 2013 11:08 am

dla równowagi dorzuć trochę dystansu z przodu :wink:
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l :)22 )

Awatar użytkownika
ŁeLeK
 
 
Posty: 1463
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Tczew

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: ŁeLeK » śr sty 02, 2013 12:22 pm

Hałas pisze:dla równowagi dorzuć trochę dystansu z przodu :wink:

żeby poszerzyć samuraia dość solidnie wystarczy przespawać felgi stalowe od vitary...
4x4 Tczew

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Didymos » śr sty 02, 2013 12:36 pm

Mam założony tylny most od vity (1,6 8v), wahacze i sierżant samoróbki, gniazda sprężyn na moście w oryginalnym miejscu.
Problem z szerokością mam rozwiązany za pomocą odpowiednich felg - z tyłu oryginalne trójkąty et +20, z przodu trójkąty przespawane na et -40, z przodu brakuje jeszcze do tyłu ok. 10-15mm na stronę, ale to już nie przeszkadza.
Co do gniazd sprężyn, to jest pewna rzecz, z której nie zdawałem sobie sprawy - sprężyny w vitarze nie są ustawione pionowo, a lekko na skos (górą węziej) i trzeba to wziąć pod uwagę przy spawaniu mocowań na ramie, bo sprężyny będą się gięły w banana, mi teraz łatwiej będzie przerobić gniazda na moście niż zmieniać na ramie :roll:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Wiarus
Posty: 645
Rejestracja: pt lis 19, 2010 10:38 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Wiarus » śr sty 02, 2013 2:55 pm

Adam 992 -kupiliśmy zmotę z silnikiem vitary 1.6 z wyciągarką star 66 i konkretną klatką.Całość na sprężynach.Tym spróbujemy przejechać się w extremie.W zielonym rozleciał się motor i za karę będzie jeździł w turystyku,a czarny nowo nabyty samurajek 1.3 wtrysk trochę pomotany w wyczynie.Ot co.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek

Awatar użytkownika
mcs0
Posty: 540
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 7:11 pm
Lokalizacja: Reda

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: mcs0 » śr sty 02, 2013 9:52 pm

Didymos pisze:sprężyny w vitarze nie są ustawione pionowo, a lekko na skos (górą węziej) i trzeba to wziąć pod uwagę przy spawaniu mocowań na ramie, bo sprężyny będą się gięły w banana
znaczy sie lekko pod kątem je dac a nie prostopadle? a nie lepiej przesunac te oryginalne gniazda sprezyn na moscie? czy one i tak beda sprezyne pod skos ustawiac?
Pajero 2.5 93r. było i nigdy więcej!!
Suzuki Samurai 88r. 1.3 gaznik , sprezyna
Ride or Die ]:->

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Didymos » czw sty 03, 2013 9:56 am

Oryginalne gniazda na moście ustawiają sprężyny na skos.
Można je odciąć i przyspawać pod właściwym kątem, można zrobić nowe gniazda, można też z tym nie robić nic, a gniazda na ramie wspawać pod kątem - tak jak na fotach z brytolskiego forum, do którego linki wkleiłeś.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Sprezyny i wahacze w samuraiu - co i jak

Post autor: Kwadrat » czw sty 03, 2013 3:20 pm

slavok pisze:Co myślicie o wrzuceniu gotowca z vitary na tył ? tzn dwa wahacze wleczone + A-wahacz ? długością pasuje to wszytko w oryginalne miejsca mocowania samuraiowych resorów, jeno trza dorobić mocowanie na springi i sierżanta, pytam bo mam okazje zanabyć drogą kupna cały most z tymi gratami przerobiony już na tarcze.

Tak wygląda na vitarze . Z przodu dystanse 4 cm i po temacie :) no i podobno główki się nie mielą :)

http://warka-team.pl/index.php/pojazdy/ ... 0-studiego

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość