235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Moderator: Albert_N
- RAVkrakuf
-
- Posty: 277
- Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
- Lokalizacja: małopolska -KR
- Kontaktowanie:
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Nie powiem Ci ile cm ale miałem takie AT i przy zmianie na 235/75/15 też BFG tylko MT róznica w wielkości koła była dośc znaczna - znacznie większa niż wynikałoby to z wyliczeń
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
dziękiRAVkrakuf pisze:Nie powiem Ci ile cm ale miałem takie AT i przy zmianie na 235/75/15 też BFG tylko MT róznica w wielkości koła była dośc znaczna - znacznie większa niż wynikałoby to z wyliczeń

Jimny 

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Witam wczoraj złożyłem do swojego samuraia M/T w tym rozmiarze produkcji globguma bieżnik mudmax
odbyła się pierwsza jazda próbna co prawda troche krótka i tylko po lekkim terenie tzn szutry i troche błotnistych kałuż ale uważam że jest super
nie zauważyłem spadku mocy bo narazie zapiąłem max trzeci bieg i nie jeździłem jeszcze po asfalcie
opony drą błoto aż miło
założone na felgi samuraiowe 10 kółek i nic mi nie obciera!! (resory mam płaskie jak deska, faktyczny wymiar tych opon to wys 75cm szer całej opony 22 ale szer bieznika na styku z podłożem tylko 18cm, wcześniej oglądałem opony persihini 225/75 i uważam że te tarłyby o resor przy pełnym skrecie)
niedługo postaram się dołączyc jakieś foto
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
weryfikacja poglądów
(12.08.09)
opony jednak obcierają o resor przy pelnym skręcie.
odbyła się pierwsza jazda próbna co prawda troche krótka i tylko po lekkim terenie tzn szutry i troche błotnistych kałuż ale uważam że jest super
nie zauważyłem spadku mocy bo narazie zapiąłem max trzeci bieg i nie jeździłem jeszcze po asfalcie
opony drą błoto aż miło
założone na felgi samuraiowe 10 kółek i nic mi nie obciera!! (resory mam płaskie jak deska, faktyczny wymiar tych opon to wys 75cm szer całej opony 22 ale szer bieznika na styku z podłożem tylko 18cm, wcześniej oglądałem opony persihini 225/75 i uważam że te tarłyby o resor przy pełnym skrecie)
niedługo postaram się dołączyc jakieś foto
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
weryfikacja poglądów

opony jednak obcierają o resor przy pelnym skręcie.
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 5:45 pm przez V, łącznie zmieniany 1 raz.
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy 

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
niedawno facet z allegro podawał mi wysokość 72 cm podobnobigos pisze:jaka jest faktyczna wysokość BFG AT 215/75/15
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy 

-
- Posty: 530
- Rejestracja: sob paź 04, 2008 5:38 pm
- Lokalizacja: Łaziska Górne
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Witam
Tak z ciekawości bo sam się już zamotałem!!!!!!
Czy ktoś jeszcze pamięta jakie opony do Samuraia zaleca producent w książce.
Chodzi tu o rozmiary katalogowe .
Tak z ciekawości bo sam się już zamotałem!!!!!!
Czy ktoś jeszcze pamięta jakie opony do Samuraia zaleca producent w książce.
Chodzi tu o rozmiary katalogowe .
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
http://daniels.lumena.com/suzuki/samurai_inf.htmpiotr bobowiec pisze:Witam
Tak z ciekawości bo sam się już zamotałem!!!!!!
Czy ktoś jeszcze pamięta jakie opony do Samuraia zaleca producent w książce.
Chodzi tu o rozmiary katalogowe .
opony 195/70R15
Jimny 

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Witam forumowiczów. Sam latam LR Discovery ale mój brat zanabył Samuraia 1990 1.0 i zaczyna z nim walczyć. mosty reduktor orginalne.Jakie opony na niego wrzucić tak aby dało się latac 25% asfalt i 75% szutry i teren. Chodzi oto żeby nie zamulic silnika i mieć jakiś komfort na asfalcie.
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
ja używam samiego w bardzo podobnych proporcjach, zalożyłem niedawno MT Mudmax z Globgum w rozmiarze 235/75 i jestem zadowolony. Silnik czuje te oponki ale bez tragedii a na asfalcie zdecydowanie jeden bieg w dół.bodziu pisze:Jakie opony na niego wrzucić tak aby dało się latac 25% asfalt i 75% szutry i teren. Chodzi oto żeby nie zamulic silnika i mieć jakiś komfort na asfalcie.
pozdrawiam
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy 

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
tylko zobacz że kolega ma 1.0
na początek może jakieś 215/75
na początek może jakieś 215/75
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
o fakt przegapiłem,
takie opony mogą zbytnio osłabić silnik- wydaje mi się

takie opony mogą zbytnio osłabić silnik- wydaje mi się
Samurai 1.3 "99 Esmeralda green - powoli sobie dłubiemy 

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
30 cali osłabi, ale wydaje mi się że 210, ewentualnie 195 lub 205 powinny być dobre.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Witam
To w moim imieniu padło te pytanie jestem świeżo upieczonym właścicielem SAMURAIA 1.0 jak dobrze zrozumiałem oponki ,które zdadzą egzamin to 205 75 R15 ale nie tylko rozmiar mnie interesuje zastanawiam się nad rodzajem planuje około 30 procent asfaltu ,70 procent teren - jakie będą najlepsze????? No i może ktoś podpowie gdzie w najlepszej cenie dostanę .....
To w moim imieniu padło te pytanie jestem świeżo upieczonym właścicielem SAMURAIA 1.0 jak dobrze zrozumiałem oponki ,które zdadzą egzamin to 205 75 R15 ale nie tylko rozmiar mnie interesuje zastanawiam się nad rodzajem planuje około 30 procent asfaltu ,70 procent teren - jakie będą najlepsze????? No i może ktoś podpowie gdzie w najlepszej cenie dostanę .....
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Witam,
obecnie w moim sj413 mam oponki coolway 205/70 R15 z mozliwością osadzenia kolców na felgach 10 kółek (stan BDB), resory płaskie i nieźle stoi, ale zamierzam zmienić je na BFG KM2 w rozmiarach 29' - 30'. Od czego zacząć? Czy od zmiany resorków czy po prostu zmienić tylko oponki?
Jakie zanabyć? 29x9,5 czy 30x10,5 na te felgi? Czy miał ktoś doświadczenia z oponkami BFG KM2?
Dzieki
Thunder
obecnie w moim sj413 mam oponki coolway 205/70 R15 z mozliwością osadzenia kolców na felgach 10 kółek (stan BDB), resory płaskie i nieźle stoi, ale zamierzam zmienić je na BFG KM2 w rozmiarach 29' - 30'. Od czego zacząć? Czy od zmiany resorków czy po prostu zmienić tylko oponki?
Jakie zanabyć? 29x9,5 czy 30x10,5 na te felgi? Czy miał ktoś doświadczenia z oponkami BFG KM2?
Dzieki
Thunder
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Kierowanie się procentami asfalt/teren jest BEZ SENSUrysnur pisze:Witam
zastanawiam się nad rodzajem planuje około 30 procent asfaltu ,70 procent teren - jakie będą najlepsze?????

np. tylko 10%? Ale jeśli jest to solidne błoto - to co wtedy? Nic Ci nie dadzą opony AT

Ja np. przez dłuższy czas musiałem dojeżdżać po 200km do miejsca które od szosy było
oddzielone ośmioma kilometrami pięknej błotnistej drogi. Nie do przejechania na ATekach.
Gdybym kierował się mądrymi proporcjami - miałbym się z pyszna

Masz opony AT - przez konkretne błoto nie przejedziesz. Wybór zależy od Ciebie.
Pozdr
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper 

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Witam, planuję zakup opon BF Goodrich Mud Terrain KM2 no i nie mam pojęcia jakie wybrać 215 czy 235. Autko mam podniesione na resorach o około 5 cm, felgi na 10 kółek, silnik 1,3 z gaźnikiem od Pony. Z tego co czytałem to powinny wejść 235. Obecne opony mają wysokość 66 cm, 215 ma około 70 cm wysokości a 235 ok. 74 cm. Także w przypadku 235 autko podniesie się o około 4 cm na pewno jest to atut. Ale czy warto walczyć o te 2 cm jak można stracić na tym że będą większe opory?? Czy od czuje różnice w jeździe w terenie pomiędzy 215 a 235?? Może ktoś borykał się z tym co ja i ma na to jasne wyjaśnienie. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Jeep XJ 4.0, 6,5", COOPER STT 33x12,5
GG 5154251
GG 5154251
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
największą różnice to poczujesz ale na asfalcie.
jak autko w teren to 235 i tyle

jak autko w teren to 235 i tyle
1.6 16V Vitara
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
@onagier
ja się borykałem. kupiłem 225/70 by po 2 miesiącach zmienić na 235/75 - samurai na wtrysku dawał rade bez kłopotów, jedynie sprzęgło nei dawało
sprostowanie: miałem reduktor od 410
ja się borykałem. kupiłem 225/70 by po 2 miesiącach zmienić na 235/75 - samurai na wtrysku dawał rade bez kłopotów, jedynie sprzęgło nei dawało
sprostowanie: miałem reduktor od 410
Ostatnio zmieniony śr lut 24, 2010 9:40 am przez ryba, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
przerabiałem temat od początku:
- 215/80/15 MT fajne gumy jak sporadycznie zjedziesz z asfaltu
-30/9,5 BFG fajne oponki ale kłaniały się przed simexami bez przeróbek przełożeń sami dawał radę
- 30/9,5 simexopodobne nalewki bez zmiany przełożeń nie da się jeździć, wprawdzie jeździłem 2 dni i raz byłem w terenie, za mała moc, więc zmieniłem przełożenia w mostach 5,125i teraz z mocą czuję się jak bym wrócił do oryginału czyli 195.
Według mnie ciężko założyć 30 calowe simexy bez zmiany przełożeń czy zmiany silnika, nie twierdzę że się nie da ale strata mocy jest dość duża i niestety będzie się kończyło paleniem sprzęgła.
- 215/80/15 MT fajne gumy jak sporadycznie zjedziesz z asfaltu
-30/9,5 BFG fajne oponki ale kłaniały się przed simexami bez przeróbek przełożeń sami dawał radę
- 30/9,5 simexopodobne nalewki bez zmiany przełożeń nie da się jeździć, wprawdzie jeździłem 2 dni i raz byłem w terenie, za mała moc, więc zmieniłem przełożenia w mostach 5,125i teraz z mocą czuję się jak bym wrócił do oryginału czyli 195.
Według mnie ciężko założyć 30 calowe simexy bez zmiany przełożeń czy zmiany silnika, nie twierdzę że się nie da ale strata mocy jest dość duża i niestety będzie się kończyło paleniem sprzęgła.
ludzie dzielą się na szczęśliwych i czystych
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
W moim przypadku ma to być opona 235/75 czyli 29/9 i opona BFG MT. Natomiast 30/9,5 czyli 240/80 jest już trochę szersza a jeszcze inna sprawa jeżeli chodzi o nalewki simexa które są cięższe i zapewne wymagana jest zmiana przełożeń. Ale chyba wybiorę 235 autko służy tylko do zabawy w weekendy a asfalt to widzi tylko wtedy kiedy trzeba dojechać.
Jeep XJ 4.0, 6,5", COOPER STT 33x12,5
GG 5154251
GG 5154251
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: pt lut 05, 2010 7:03 pm
- Lokalizacja: bielsko-biała
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
CZEŚC KINGSTON Z TEJ STRONY KOLEŚ OD ZIELONEJ VITARKI KTÓRĄ 2 RAZY WYCIĄGAŁES;)DAJ ZNAC JAK BY SIE COŚ DZIAŁO BO CHETNIE BYM SIE GDZIES WYBRAŁ.POZDRAWIAM
vitara,muzyk
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
misiekk69 pisze:CZEŚC KINGSTON Z TEJ STRONY KOLEŚ OD ZIELONEJ VITARKI KTÓRĄ 2 RAZY WYCIĄGAŁES;)DAJ ZNAC JAK BY SIE COŚ DZIAŁO BO CHETNIE BYM SIE GDZIES WYBRAŁ.POZDRAWIAM
to nie jest watek do umawiania sie i witania, od tego sa inne watki...
VITARA V6 - 4" lift - 32" MT
http://www.lukasziewa.com
http://www.lukasziewa.com
- Kamil75
- jestem tu nowy...
- Posty: 63
- Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
- Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Witam.
Zastanawiam się nad taką ciekawostką.
Na stronie Glob Gumu podają informację, że kopia BF 31x10,5 ma wysokość 755 mm natomiast kopia Simexa przy takim samym wymiarze aż 800 mm.
O ile wymiary 235/75 są zbliżone 740 dla kopii BF i 750 dla kopii Simexa to w danych dla 31" tkwi pewni błąd.
Jak ktoś wspomniał walka o 2 cm więcej prześwitu to "wyścig zbrojeń" ale głupio choć nie próbować wjechać w koleiny po Parchu na 35" zakładając, "że na pewno się zawieszę"
Proponuję takie małe badanie. Wszyscy, którzy mają opony 225, 235 lub 31" by pomierzyli wysokość opony albo wysokość "gruszki" nad asfaltem.
Dla ciekawych. Moja poprzednia susa miała oryginalne BF 235/75 wysokość gruszki od ziemi 26 cm. Znajomego Kopia simexa o takim samym rozmierza podobnie.
Moje koła prawie na płaskich resorach, wąskich mostach, wieszakach 14 cm i felgach kółkach nie tarły o nic. Silnik 1,3 reduktor 1,3 i na prostej piaty bieg przy 80 km/h był w użyciu. U kolegi 5 praktycznie nie istnieje. (na pewno w grę wchodzi waga opony i bieżnik)
Obecna Suza jest na 205 kopia simexa. Na pewno pierwszym ruchem będzie zmiana gum. Auto na wtrysku podobno z reduktorem od 1000. Zastanawiam się czy pchać się w 31" czy jednak zostać w optymalnym rozmiarze 235/75.
No i dalej. Jaki bieżnik wybrać? BF, Simexa a może coś takiego
http://www.janpol4x4.pl/produkt/index.php?id=120
lub takiego
http://opony-4x4.pl/zdjecia/galeria/sli ... er%204.jpg
Wypowiedzcie się no i miarki w dłoń
Zastanawiam się nad taką ciekawostką.
Na stronie Glob Gumu podają informację, że kopia BF 31x10,5 ma wysokość 755 mm natomiast kopia Simexa przy takim samym wymiarze aż 800 mm.
O ile wymiary 235/75 są zbliżone 740 dla kopii BF i 750 dla kopii Simexa to w danych dla 31" tkwi pewni błąd.
Jak ktoś wspomniał walka o 2 cm więcej prześwitu to "wyścig zbrojeń" ale głupio choć nie próbować wjechać w koleiny po Parchu na 35" zakładając, "że na pewno się zawieszę"
Proponuję takie małe badanie. Wszyscy, którzy mają opony 225, 235 lub 31" by pomierzyli wysokość opony albo wysokość "gruszki" nad asfaltem.
Dla ciekawych. Moja poprzednia susa miała oryginalne BF 235/75 wysokość gruszki od ziemi 26 cm. Znajomego Kopia simexa o takim samym rozmierza podobnie.
Moje koła prawie na płaskich resorach, wąskich mostach, wieszakach 14 cm i felgach kółkach nie tarły o nic. Silnik 1,3 reduktor 1,3 i na prostej piaty bieg przy 80 km/h był w użyciu. U kolegi 5 praktycznie nie istnieje. (na pewno w grę wchodzi waga opony i bieżnik)
Obecna Suza jest na 205 kopia simexa. Na pewno pierwszym ruchem będzie zmiana gum. Auto na wtrysku podobno z reduktorem od 1000. Zastanawiam się czy pchać się w 31" czy jednak zostać w optymalnym rozmiarze 235/75.
No i dalej. Jaki bieżnik wybrać? BF, Simexa a może coś takiego
http://www.janpol4x4.pl/produkt/index.php?id=120
lub takiego
http://opony-4x4.pl/zdjecia/galeria/sli ... er%204.jpg
Wypowiedzcie się no i miarki w dłoń

Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
Teoretyzujesz niepotrzebnie.Kamil75 pisze:Witam.
Zastanawiam się nad taką ciekawostką.
...
Wysokość i tak zależy od felgi i ciśnienia w oponie.
A bieżnik zależy od przewidywanego użytkowania.
Dobrze ci radzę - zrób jak uważasz

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- Kamil75
- jestem tu nowy...
- Posty: 63
- Rejestracja: pn mar 10, 2008 8:25 am
- Lokalizacja: Mrozy koło Mińska Maz.
Re: 235/75/15 w Samuraiu - raz na zawsze podsumuje dla potomnych
I to jest konstruktywna odpowiedzKostuch pisze:Teoretyzujesz niepotrzebnie.Kamil75 pisze:Witam.
Zastanawiam się nad taką ciekawostką.
...
Wysokość i tak zależy od felgi i ciśnienia w oponie.
A bieżnik zależy od przewidywanego użytkowania.
Dobrze ci radzę - zrób jak uważasz

I tak każdy robi jak chce

Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość